Gå til innhold

Kal dere bruke bunaden på 17 mai?


Bradshaw

Anbefalte innlegg

Jeg er litt i tvil på om jeg skal ta på meg bunaden17 mai. Den er veldig fin synes jeg (lundeby-bunad) men jeg ser så utrolig stor ut i den... den er sydd for stor så jeg skulle "ha noe å vokse i" men så har jeg ikke vokst så mye, men alt stoffet er der fortsatt :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal ha på meg bunaden ja.. Men pga sykdom har jeg gått ned så mye at jeg frykter den vil henge på meg som en sekk.... :cry:

Syntes det er så fint med bunad og føler meg så fin i den, selv om det er utrolig deilig å ta den av på slutten av dagen..

Håper den passer sånn noenlunde, for jeg vil VIRKELIG gå med den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ha bunad 17. mai.

Det er egentlig flere grunner til det:

1. Den henger hos foreldrene mine og jeg gidder ikke å hente den.

2. Vi skal ikke noe spesielt 17. mai. Kanskje ut og spise med noen venner bare og da trenger jeg ikke bunad.

3. Aner ikke om den passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bruke bunaden min har Lofotbunad). Og det er rett og slett fordi det er ikke så ofte man bruker den og det er et utrolig fint festantrekk. Så min bunad skal frem fra skapet. Minner meg på at jeg må pusse sølv... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også bruke bunaden min.

Synes den er kjempefin, og så er det gøy å ha en bunad som ikke resten av Rogaland også går i. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Min bunad hang også hos mine foreldre (8 timers kjøretur, hver vei, herfra) Den kom i posten den, med en "bedriftspakke, express over natta-levering (egentlig levert på døra, men da var jeg på jobb, så jeg henta den på posten)

Jeg skal HELT KLART ha den på meg. Skjorta ligger i kjøleskapet (sambo ler og spør om han nå finner mat i kleskapet), og i morgen skal jeg stryke den.

Nei, vi skal ikke noe spesielt, men vi skal til byen og se på toget og spise softis, for det hører med, og bunaden hører med ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp! Prøvde den tidligere i uka for å forsikre meg at den passer..like spent hvert år. Den er egentlig ganske ubehaglig å gå i, men det er så greit å slippe å tenke over hva man skal ha på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Synes ikke min er spesielt ubehagelig jeg (men en DEILIG følelse å ta den av om kvelden) og så føler jeg meg så fin i den altså fint kledd, pyntet) Høytidsfølelse når bunadsskjorta trekkes over halsen, så forsiktig, så fosiktig. Men først må den strykes da..... Det står på planen for morgendagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Fredagsbarn: Hvorfor i kjøleskapet?

Hilsen Mie - som har sin skjorte liggende i vann akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skal ikke bruke nordlandsbunaden min jeg. Puppene har funnet ut at de skulle vokse litt, så jeg får ikke klemt dem inn i den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bruker min! Elsker å gå langs Karl Johan i den flotte bunaden min, sammen med samboeren min i sin flotte bunad, og se på alle de andre flotte bunadene som luftes. og ser jeg en med liknende bunad som min, så hilser vi, for det er så få av dem her i Oslo! Jeg har Meldalsbunad fra SørTrøndelag.

PS! Ang. å ha den i kjøleskapet, så skal det visstnok være lettere å strye skjorten hvis du dynker den litt og så legger den i kjøleskapet. Ikke legg den i fryseren og GLEM DEN slik jeg gjorde en gang.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Nei, jeg skal ikke bruke bunaden 17. mai. Den er altfor liten og må gjøres noe med, ev må ha ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klart jeg skal bruke bunaden :-)

Jeg har arvet den etter mamma, og hun har selv sydd hvert eneste sting for hånd. Jeg bærer den med stolthet og glede!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten

Har bodd i koffert den siste måneden, nesten ikke vært hjemme og orker ikke tanken på å begynne å stryke skjorte, sprette av sølv, pusse, sy på igjen osv... :oops: men så har jeg heller ikke planer om den store tradisjonelle 17. mai-feiringen. Skal feire med en god venn som er alvorlig syk og ligger på sykehuset - isolat-picnic! :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag blir jomfrutur for min nye bunad fra Søre Sunnmøre, og jeg gleder meg veldig! Skjorta er dynket og lagt i fryseren (skal ikke glemme den), og skal strykes i kveld. Sølvet er pusset og klart, men bunadskoene, se de er 60 mil herifra...må nok kjøpe nye, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...