Gå til innhold

Madam Mim gifter seg

Gjest madam_mim

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

Du mim!! :overrasket:

Jeg ser at jeg har fulgt med litt i overkant dårlig her, og var innom bloggen din nå!

Fotolocationen deres er jo helt fantastisk! Det er jo både som tatt ut av en drøm og Ronja Røverdatter og alt som er magisk samtidig!!!! :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp:

Jeg er (nesten) målløs og utrolig misunnelig!!!!!!!!!! :sprettert::lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest madam_mim

Dagen idag er mye bedre enn igår, jeg er litt mindre lei meg fordi ting har forsåvidt ordna seg (for dagen vår ihvertfall) - vi har noen fantastiske venner rundt oss :rødme: Naboen vår har sagt ja til å ha lille Persille på overnatting fra lørdagen til søndagen, og svigermor overtar når vi reiser på flyplassen :hoppe:

Så kan kvinnemennesket dra dit pepperen gror - med enveisbillett :hoho:

Idag har jeg forresten vært ganske effektiv - til å ha vært på jobb til 16:00 ihvertfall :fnise:

Unnagjort idag:

Handla cider til velkomst

Kjøpt resten av ølet til festen

Henta ringene - og levert de tilbake, de hadde glemt å gravere datoen :ler:

Kjøpt resten av hjertene til buketten min

Fått tak i resten til gaveåpning og nedpakking (penn, klistrelapper, esker, pakketeip, søppelsekker)

Laga middag, rydda etterpå, vaska 4 maskiner med klær, lagt sammen like mye, dusja og lagt lille Persille :fnise:

Hatt besøk av svigermor

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Nå har jeg satt kjæresten til å støvsuge sånn at jeg kan oppdatere meg her litt :ler:

Oooog, papirene våre kom idag, så nå er det offisielt :rope: VI SKAL GIFTE OSS, OG JEG FÅR NYTT ETTERNAVN - INGEN kan stoppe oss :tunge1:

:juhu: :danser: :juhu:

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag er mye bedre enn igår, jeg er litt mindre lei meg fordi ting har forsåvidt ordna seg (for dagen vår ihvertfall) - vi har noen fantastiske venner rundt oss :rødme: Naboen vår har sagt ja til å ha lille Persille på overnatting fra lørdagen til søndagen, og svigermor overtar når vi reiser på flyplassen :hoppe:

Så kan kvinnemennesket dra dit pepperen gror - med enveisbillett :hoho:

Idag har jeg forresten vært ganske effektiv - til å ha vært på jobb til 16:00 ihvertfall :fnise:

Unnagjort idag:

Handla cider til velkomst

Kjøpt resten av ølet til festen

Henta ringene - og levert de tilbake, de hadde glemt å gravere datoen :ler:

Kjøpt resten av hjertene til buketten min

Fått tak i resten til gaveåpning og nedpakking (penn, klistrelapper, esker, pakketeip, søppelsekker)

Laga middag, rydda etterpå, vaska 4 maskiner med klær, lagt sammen like mye, dusja og lagt lille Persille :fnise:

Hatt besøk av svigermor

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Nå har jeg satt kjæresten til å støvsuge sånn at jeg kan oppdatere meg her litt :ler:

Oooog, papirene våre kom idag, så nå er det offisielt :rope: VI SKAL GIFTE OSS, OG JEG FÅR NYTT ETTERNAVN - INGEN kan stoppe oss :tunge1:

:juhu: :danser: :juhu:

HURRAAAAAA!!!!!

for nytt navn og giftemål!!!

Og for snille venner som hjelper i "nøden"!!!

Og for effektiv dag!! :jepp:

Og for støvsugende kjærester!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så flink du er Mim :hoppe:

Innom med en liten hilsen til, siden jeg er ikke sikker på om du så det forrige gang.. Men jeg er hvertfall glad for å ha funnet en som gifter seg nesten samme dato som den vi tenker på :jepp:

Hvilke farger har dere valgt? (Eller det finner jeg kanskje ut hvis jeg leter litt i de flotte listene dine ? :-D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest madam_mim
Oi, så flink du er Mim :hoppe:

Innom med en liten hilsen til, siden jeg er ikke sikker på om du så det forrige gang.. Men jeg er hvertfall glad for å ha funnet en som gifter seg nesten samme dato som den vi tenker på :jepp:

Hvilke farger har dere valgt? (Eller det finner jeg kanskje ut hvis jeg leter litt i de flotte listene dine ? :-D )

:vinke: Aja!

Auda, har jeg ikke svart deg??? :flau: Beklager, avogtil går det litt fort i svingene her :fnise: Jeg husker å ha lest i dagboka di at dere lurer på 11.september, stemmer det?! September kan være en utrolig flott mnd, og 13. september i fjor var helt fantastisk her - gnistrende sol, blå himmel og 14 grader :dåne: Gjett hvorfor det ble den datoen :ler: Det er som oftest de første 14 dagene i september som er fine :Nikke: Hva er det som avgjør det for dere, været i år? Hehe, sånn som oss :jepp:

Vi har valgt creme, gull og brunt som farger, av den enkle grunn at kjolen min er creme og gull, og da ble brunt den fineste fargen til, pluss det er en sånn typisk høst-farge :jepp: Veldig fine farger sammen da - om jeg skal si det selv :sjenert: Planen var å ha en fantastisk flott blomsterball i sterke klare høstfarger som bukett - hadde opprinnelig tenkt kjolen i bronse og creme...change of plans når jeg fant den i gull til 1/2 pris på Finn.no :ler: - nå har jeg mer gått over til en omtrent "gjennomsiktig" bukett, kjempespennende!!!

Klarer knapt å forstå at vi bare har rett over 3 uker igjen :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
HURRAAAAAA!!!!!

for nytt navn og giftemål!!!

Og for snille venner som hjelper i "nøden"!!!

Og for effektiv dag!! :jepp:

Og for støvsugende kjærester!! :fnise:

hipp hipp!!! :flagg:

puss och kram :kyss::klemmer:

Nåååh :rødme: Søtnoser :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :klemmer:

Ja det er nok været i år :fnise:, samt litt om vi skal ha det på sommerstedet hans.. da passer det kanskje bedre med en sommermåndte for da er det finest / best plass ute.

Men vi får se 11 september i år :jepp: og da er det bare to dager til du skal gifte deg :hoppe:

Fargene høres nydelige ut :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Tilbake fra Ikea og SLITEN :dåne: Alle varene ligger i bilen, det er bare å sette igang og bære inn :sukk: Straffen for å overhandle :fnise:

PLAN FOR UKE 34:

* Hente ringene. (Det gjorde jeg, men leverte de inn igjen for de hadde glemt å gravere dato :overrasket: Skal hente de igjen på tirsdag :hoppe: )

* Kjøpe inn klistrelapper til gaveåpning.

* Få tak i et par store bananesker til nedpakking av gaver.

* Hente strå-hjertene til buketten.

* Kjøpe inn hvit sisal, gullmurtetråd og gullbuljong til buketten. - må bestilles!

* Ringe kokken og avtale antall middagsgjester og endelig meny (små endringer...)

* Kjøpe inn resten av øl til festen.

* Kjøpe cider til festen

* Kjøpe inn brus og farris

* Kjøpe inn resten til bryllupsnatten (kubbelys og tepper - Ikea)

* Kjøpe eple og pærecider fra Europris til velkomst

* Bytte vin vi kjøpte til velkomst

* Snakke med dama som har ansvar for lokalet. - fikk endelig mail med svar på spm!

* Tur til Ikea på fredag; kjøpe inn til oppussing av ungene sine rom og div. småting til bryllupet.

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Da har vi handla alt av drikkevarer :juhu: :hoppe: :juhu:

20 personer som drikker under middagen, ikke alle som liker vin - vi setter vann, brus, farris, øl, alkoholfritt øl og eple / pærecider 0,7 % (nesten alkoholfritt) på bordene!

12 ekstra til kaffe, her er også noen som ikke drikker :sjenert:

DRIKKEVARER:

VELKOMST - musserende

5 flasker (0,65 l) eplecider 0,7 %

5 flasker (0,65 l) pærecider 0,7 %

FORRETT - hvitvin, halvtørr

6 flasker Loosen Riesling Kabinett

HOVEDRETT - rødvin

10 flasker Domini Veneti Valpolicelli

DESSERT - hvitvin, bobler men ikke musserende..

3 flasker Toso Moscato D`Asti

I tillegg har vi kjøpt:

4 flasker Farris Bris 0,5 l

1 flaske Farris Bris Lime 0,5 l

1 flaske Farris Bris Sitron 0,5 l

1 flaske Farris Bris Bringebær & Granateple 0,5 l

1 flaske Farris Bris Mango & Papaya 0,5 l

4 flasker Coca Cola 0,5 l

4 flasker Pepsi Max 0,5 l

4 flasker Fanta Exotic 0,5 l

4 flasker Fanta 0,5 l

KAFFE

1 flaske Sheridan`s

1 flaske Carolans Irish Cream

1 flaske Larsen Cognac

FESTEN

3 L rødvin

3 L hvitvin

1 flaske Absolut Citron

2 flasker Absolut

1 flaske Tom Collins drinkmix (nok til 8 drinker)

1 flaske Mojito drinkmix (nok til 8 drinker)

1 flaske San Fransisco (nok til 17 drinker)

1 flaske Rose`s Lime 0,6 l (blandes ut 1:4 ved bruk!)

3 l eplejuice

3 l appelsinjuice

3 l sitronbrus

1 flaske Sheridan`s

1 flaske Carolans Irish Cream

1 flaske Larsen Cognac

Øl - 42 flasker 0,33 l

Alkoholfritt øl - 18 flasker 0,33 l

Pærecider - 24 bokser 0,5 l

Holder dette? Ser veldig mye ut når det står på gulvet her ihvertfall :ler:

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest madam_mim
Ser ut som folk kan bli fine i formen av dette her! :fnise:

:skaal:

det er det som er planen :ler: Men da mener du at det er nok?! Jeg og mine beregninger - det blir aldri nok :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø: I mitt hode virker det som det er nok! Hvis det er noen-og-tjue som drikker alkohol totalt? Og ikke sikkert alle som drikker drikker seg fulle kanskje..? Det må da holde med det dere har kjøpt nå! Kan ikke skjønne annet! :jepp:

Men det kommer jo selvfølgelig an på hva som er målet, hvis dere skal sjenke hele gjengen til grøfte/rølpefyll er det kanskje litt snaut? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Pysepus

Når det gjelder alkohol er det nok mer enn nok!! :-D Jeg ville kanskje kjøpt litt mere brus og heller levert det tilbake igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...