Gå til innhold

Nettsurfet; ble trukket i feriepenger


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Rona_*

Glad jeg ikke har folk med en så råtten arbeidsmoral ansatt.

På den annen side så er ikke arbeidsmoral akkurat noe nordmenn

er berømte for å ha heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galskap!!!

Lurer på hvor mange arbeidstakere i landet som i det hele tatt hadde fått utbetalt noe særlig med feriepenger dersom alle arbeidsgiverne innførte en slik personalpolitikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evine

Klart det er helt feil å ta fra dem feriepengene ..

.. når det er sagt så kan jeg forstå arbeidsgiveren også .. Hvis det var min bedrift så hadde jeg ikke likt om arbeidstakerne brukte tid på nettet .. Og hvis jeg hadde leid inn håndverkere så hadde jeg ikke giddet betale dem for å bruke tid på private sysler mens de var i jobb hos meg ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner arbeidsgiver jeg da. Man er jo strengt tatt ikke betalt for å surfe på facebook i arbeidstiden. Uansett om det er lite å gjøre der og da, så ser det veldig upresentabelt ut om noen kommer inn og tre jenter henger over pc-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Om nettet blir brukt til private ting, og mer enn det pausen tilsvarer pr dag så er det klart at man må få reagere på det, men ikke i denne grad!

I mange jobber er det nødvendig å oppdatere seg jevnlig, feks i frisøryrket. med nye produkter, stiler og moter så kan det faktisk gagne bedriften at de ansatte sitter og oppdaterer seg litt på slike ting i arbeidstiden om det ikke er annet å gjøre selvfølgelig...

Må ellers si at jeg hr opplevd en tyrann av en sjef selv, og det er ikke lett å stå i mot da.... Selv gjorde jeg det, og ble faktisk så knekt at jeg måtte gå til terapi lenge etterpå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

I mange jobber er det nødvendig å oppdatere seg jevnlig, feks i frisøryrket. med nye produkter, stiler og moter så kan det faktisk gagne bedriften at de ansatte sitter og oppdaterer seg litt på slike ting i arbeidstiden om det ikke er annet å gjøre selvfølgelig...

...

Ja, det var nok det de gjorde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner arbeidsgiver jeg da. Man er jo strengt tatt ikke betalt for å surfe på facebook i arbeidstiden. Uansett om det er lite å gjøre der og da, så ser det veldig upresentabelt ut om noen kommer inn og tre jenter henger over pc-en.

Det er selvfølgelig greit nok, men i denne saken så er det jo tvist om de ansatte i det heletatt har surfet på nettet. Og måten arbeidsgiver griper an saken på, er jo fullstendig horribel; dukker opp med en advokat på et personalmøte, som truer/skremmer med politianmeldelse og fengsel dersom de ansatte ikke skriver under på en "skylderklæring"...?

En smule spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig greit nok, men i denne saken så er det jo tvist om de ansatte i det heletatt har surfet på nettet. Og måten arbeidsgiver griper an saken på, er jo fullstendig horribel; dukker opp med en advokat på et personalmøte, som truer/skremmer med politianmeldelse og fengsel dersom de ansatte ikke skriver under på en "skylderklæring"...?

En smule spesielt.

Ja, situasjonen er en smule spesiell, men det er vel ingen tvil om at man har surfet på nettet når sjefen får en regning på 5000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, situasjonen er en smule spesiell, men det er vel ingen tvil om at man har surfet på nettet når sjefen får en regning på 5000,-

For det første så finnes det i aller høyeste grad uærlige/gale sjefer også.

Og for det andre så fremkommer det vel ikke av internettregningen hvem som eventuelt har surfet for hvor mye? Virker som om sjefen bare har ilagt de ansatte en fellestraff helt ut av det blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utlogget nå

Jeg har jobbet for denne dama, og ja; hun er splitter pine gal.

Det som står i artikkelen er ingen overdrivelse, dette er sånn hun driver salongen. Det er verre gjennomtrekk der enn noe firma jeg vet om! Og legg merke til at regningen er på 5000 på 14 måneder...

At surfingen har gått ut over omsetningen er bullshit, på min første dag (da var det ikke internett der) hadde jeg èn kunde. En herreklipp på en halvtime i løpet av en hel arbeidsdag...

Men her får hun passet påskrevet i all offentlighet, akkurat som hun fortjener. Jeg håper inderlig hun går konkurs, og det mener jeg virkelig!

Endret av Cascabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hun må da ha visst om den surfingen før det ble en regning på 5000,-. Det hadde jo "pågått" i 14 måneder. Hun må da ha fått regning på nettleie på den tiden. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner arbeidsgiver jeg da. Man er jo strengt tatt ikke betalt for å surfe på facebook i arbeidstiden. Uansett om det er lite å gjøre der og da, så ser det veldig upresentabelt ut om noen kommer inn og tre jenter henger over pc-en.

Det som bør være fokus for arbeidsgiver er produktive og fornøyde ansatte.

I så måte vil denne arbeidsgiveren mest sannsynlig få akkurat det motsatte. Det virker nærmest som et billig triks for å slippe å betale ut feriepenger.

Nå har hun i alle fall fått masse bra reklame for virksomheten sin........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei tilsette jobbar på provisjon, er risikoen då reelt stor for at dei ikkje jobba så godt dei kunne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Peachbud

Hun burde fått avinstallert internett, hvis hun ikke liker det.

En arbeidsgiver kan ikke kreve erstatning på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge advokat Marthinsen var Lindås helt ukjent med at det i det hele tatt var installert internett på pc-en i salongen hennes.

– Hun mener dette er noe jentene har ordnet selv. Dette ble oppdaget ved en tilfeldighet da en av de ansatte skal ha glemt å lukke internett-vinduet, forteller han.

Er dette normalt? At ansatte greier å gå bak ryggen til arbeidsgiver og få innstalert internett? Hva med alt arbeidet der, betaling av fagfolk for å sette det opp o.s.v. Har virkelig de ansatte betalt en person for å komme og innstalere internett for at de skal få lov å surfe der og tjene mindre penger.

Og som oftest så står det en person ved kassa når man kommer inn, evt to stykker. Sitter man så på internett i arbeidstiden så tviler jeg på at de ignorer kunden får å kikke på internett, hvertfall når det er provisjonsarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utlogget nå

Nei, dette er ikke normalt.

Jeg regner med at regningen fra telenor kommer hjem til henne som andre private regninger, og at hun ikke skiller mellom private regninger og regninger til salongen (det er ikke et A/S).

Les kommentarene til artikkelen, fornøyelig lesning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...