Gå til innhold

Penere mennesker på Vestkanten enn østkanten


Gjest Gjest_gutt_*

Anbefalte innlegg

Gjest Frk Åberg
Har du sett folk fra de forskjellige stedene eller?

Jeg kan tilskrive de karakteristikkene du ga like lett til folk fra østkanten som fra vestkanten. Det er det som er hele poenget mitt.

Jeg snakket egentlig generelt, og mente at hvis det er en forskjell i hvordan man kler og sminker seg, så kan det være grunnen til at man syns noen er penere framfor ansiktstrekkene i seg selv. Jeg har ikke inngående kjennskap til hvordan flertallet i henholdsvis Holmenkollenåsen og Groruddalen ser ut. Jeg har bare et inntrykk av at de befinner seg på litt ulik ende av samme skala. At joggebukser og bustesveis kan eksistere begge steder, men på litt ulik måte likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg syns egentlig ikke det er et så dumt spørsmål. Altså, jeg tror ikke at de egentlig er så mye penere på vest enn på øst. Men om man syns en bestemt utseende er attraktivt, som f.eks. bleket hår, selvbrunede ansikt, perler i ørene og en bestemt klesstil, så kan det jo være at man selv oppfatter jenter fra vest som penere. Folk har forskjellige preferanser for hva man syns er pent, og jeg tror at hva man gjør av det man har fått utdelt, kan ha mye å si for hvor pen man oppfattes.

:Nikke:

Eg trur trådstartar likar den type jenter som heng rundt på vestkanten, difor meinar han at dei er penare der. Sjølv merkar eg stor forskjell når eg ser ut trikkevindauga på tur frå Majorstua til Grunerløkka til dømes. Det er nok ikkje sjølve utsjånaden på jentene, men kva ein gjer utav utsjånaden sin.

Kva som er pent er heldigvis subjektivt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Årvollbeboer

Ta deg en tur på Ullevål når Lyn spiller. Masse klyser der, men damene i fanklubben deres er bare :hakeslepp:

:gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ser ikke store forskjeller sånn egentlig, eller bortsett fra klestilen da. På østkanten går de jo med hva som helst, mens i vest skal de se mer dannet ut. men jeg har alldri skjønt meg på det der med øst og vest. for meg er oslo, oslo!

Jeg kjenner en som alldri har vært på østkanten fordi hun er redd for å bli banket opp av pakkistanerne der, og når jeg forteller henne at jeg har vært i grønland for hun sjokk og gaper opp.

mennesker altså.. kommer alldri til å forstå meg på dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur på Ullevål når Lyn spiller. Masse klyser der, men damene i fanklubben deres er bare :hakeslepp:

:gjeiper:

Den begynner å bli gammel nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har alltid tenkt at folk er så pene på Oslo vest forhold til øst.

Jeg er fra nordstrand som har litt små Oslo vest drag enkelte steder og jeg har lagt merke til at jeg ofte får mye større omplekser for eget utseende når jeg er med "Nordstrand folk" enn folk fra for eksempel abildsø.

Det virker som folk rett og slett er litt "mindre pene".

Selvfølgelig det finnes pene jenter fra alle steder i verdens hjørner men jeg har intrykk av store deler av Oslo øst består mange jenter med dårlig smak.

Det er mer guttete, nappet i stykker øyenbryn mens nordstrandjenter og Oslovestjenter ser litt mildere og mer feminine ut.

Dette handler ikke om klær eller stil men mer om selve utseendet i seg selv.

Helt enig med deg, bra observert! jeg tror nok de på vestkanten er mer feminine og kler seg bedre enn de på østkanten også. De trener mer, spiser sunnere og har det bedre, og da er de penere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pjanola
Hehe! For en morsom tanke.

Nei, jeg er ikke enig... Jeg hadde hadde et godt selvbilde når jeg bodde i kollen, og følte meg ikke spesielt truet av jenter i joggebukse, mørkebrune ansikt, og kritthvite kjevepartier :)

Hehe, ikke jeg heller... Som innflytter og bonde i byen, er jeg fascinert over hvor store mengder pudder som anses som passende for daglig bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Øst eller vest, jeg er så f**b**** lei av jenter med ihjelbleket hår, orange tryner, uante mengder pudder og foundation, og "edderkoppvipper" pga ALT for mye mascara. DET ER IKKE PENT!

Virker som om store deler at Oslo og Trondheims ungjenter som sverger til denne stilen. Jeg bare fatter det ikke.... Er garantert MANGE av disse som egentlig er kjempepene og som hadde sett nydelige ut med en del mindre sminke og nygredd hår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye støv og skitt i sentrum og sentrale østkanten. Noe som kan gi folk uren hud og kviser.

Og også store rasemessige forskjeller mellom de forskjellige bydelene.

Men at folk noen steder er penere er kanskje bare en "følelse"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye støv og skitt i sentrum og sentrale østkanten. Noe som kan gi folk uren hud og kviser.

Og også store rasemessige forskjeller mellom de forskjellige bydelene.

Men at folk noen steder er penere er kanskje bare en "følelse"?

Vet at det er mye skitt i groruddalen, og der ville jeg ikke bodd av mange grunner, men kjære... det er ganske skittent i sentrum på vestkanten og. Det vet jeg.

Ikke no mer skittent på majorstuen for eksempel, enn f.eks på grunerløkka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er fra Bergen Vest, og flyttet til Oslo, så da må jo jeg bare være EKSTRA deilig! Herregud. Hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio
Jeg syns egentlig ikke det er et så dumt spørsmål. Altså, jeg tror ikke at de egentlig er så mye penere på vest enn på øst. Men om man syns en bestemt utseende er attraktivt, som f.eks. bleket hår, selvbrunede ansikt, perler i ørene og en bestemt klesstil, så kan det jo være at man selv oppfatter jenter fra vest som penere. Folk har forskjellige preferanser for hva man syns er pent, og jeg tror at hva man gjør av det man har fått utdelt, kan ha mye å si for hvor pen man oppfattes.

Signerer denne ass. TS, hvis det er dette du anser som pent og vakkert, så har du nok rett i at det er flere pene mennesker på vestkanten enn østkanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Shabby
Signerer denne ass. TS, hvis det er dette du anser som pent og vakkert, så har du nok rett i at det er flere pene mennesker på vestkanten enn østkanten.

Jeg har nylig flytta fra øst (tilbake) til vest og har lagt merke til at en del folk her (ikke bare jenter) er ekstremt "strigla" - faktisk føler jeg meg nokså shabby i forhold til tider, (ikke at jeg gidder å gjøre noe med det - kan ikke kaste bort livet på å få et "perfekt ytre").

Synes i grunnen for eksempel Sandaker/Torshov er hyggeligere og mer avslappa enn her på vestkanten (selv om jeg kjenner veldig hyggelige folk her og), men det er reinere luft her og penere gater og hus - det skal vestkanten ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Vestkangten er bedre, for der er folk mer høflige. På østkanten er de sure, uhøflige, eier ikke dannelse og de sniker i køene, spytter på gaten, snuser/røyker, osv. På vestkanten er folk penere i ansiktet, penere på håret og penere i tøyet. På østkanten røyker alle og dusjer sjeldent samt ser mer røffe og rocka ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fra vest
Vestkangten er bedre, for der er folk mer høflige. På østkanten er de sure, uhøflige, eier ikke dannelse og de sniker i køene, spytter på gaten, snuser/røyker, osv. På vestkanten er folk penere i ansiktet, penere på håret og penere i tøyet. På østkanten røyker alle og dusjer sjeldent samt ser mer røffe og rocka ut.

Det der var i alle fall en generalisering som ikke stemmer.

Jeg tror i alle fall jeg har truffet flere udregelig frekke mennesker fra vest en fra øst og jeg har bodd omtren like mye begge steder etter at jeg ble voksen (kommer fra vest).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Kaja_*
Det der var i alle fall en generalisering som ikke stemmer.

Jeg tror i alle fall jeg har truffet flere udregelig frekke mennesker fra vest en fra øst og jeg har bodd omtren like mye begge steder etter at jeg ble voksen (kommer fra vest).

Man kan da være pen selv om man er frekk og ufordragelig.

Til trådstarter:

Jeg er helt enig med deg. Jenter (og forsåvidt også gutter) fra Bærum og Oslo vest er veldig veldig mye penere og mer attraktive enn jenter og gutter fra østkanten. Jeg synes ikke bare folk fra Bærum og vestkanten kler seg bedre og er flinkere med sminke og styling generelt (og hvis dere tror overdreven "pulesveis", orange ansikter, joggebukse og strikk rundt buksebena blir ansett som pent på vestkanten tar dere grundig feil), men jeg synes rett og slett det er en høyere konsentrasjon av klassisk pene, symmetriske mennesker med pene trekk på Oslo Vest. For meg har det ikke bare med stil å gjøre, men også rent fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...
På 5.5.2008 den 21.54, Gjest Gjest_gutt_* skrev:

Jeg har alltid tenkt at folk er så pene på Oslo vest forhold til øst.

Jeg er fra nordstrand som har litt små Oslo vest drag enkelte steder og jeg har lagt merke til at jeg ofte får mye større omplekser for eget utseende når jeg er med "Nordstrand folk" enn folk fra for eksempel abildsø.

Det virker som folk rett og slett er litt "mindre pene".

Selvfølgelig det finnes pene jenter fra alle steder i verdens hjørner men jeg har intrykk av store deler av Oslo øst består mange jenter med dårlig smak.

Det er mer guttete, nappet i stykker øyenbryn mens nordstrandjenter og Oslovestjenter ser litt mildere og mer feminine ut.

 

Dette handler ikke om klær eller stil men mer om selve utseendet i seg selv.

Jeg føler at du tar helt feil og syns ikke noen av stedene er noe bedre eller verre enn hverandre sånn sett. Dette kommer helt an på hvordan ens forfedre ser ut men regner med at du tenker på hvordan de steller seg og ser og opplever godt og blandet på begge sider. Jeg bor i et knutepunkt så jeg ser folk komme fra både øst og vest og klarer ikke å se forskjell. Eneste man kanskje kan se litt forskjell på er de som er sånn «wannabe husflid, kortreist mat, skal aldri kjøpe nye klær og alt må være økologisk-folk». Så nei. Ganske uenig. :) 

Må virkelig si at så mange øst og vestkant-folk jeg ser så går de fleste i kjempe dyre klær, vesker, etc.

Anonymkode: efeac...312

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de fra vestkanten er generelt penere og mer velstelt. 

Mye av grunnen er at de er mer velstående, tar bedre vare på seg selv, spiser bedre, trener mer og det er mye fokus på utseende. 

Jeg har drevet med idrett og spilt mye mot både Oslo øst og vest, jeg så store forskjeller med selvfølgelig unntak. Det var til og med en fra Bærum som kom til meg etter kampen vi vant og sa til meg at de var ihvertfall penere enn oss. (Kommer fra østkanten). De var velstelte på kamper, lange negler, sminket opp og håret var velstelt. (Dog er det store forskjeller på vestkanten også, noen er litt mer jordnære). 

Men de fra østkanten hadde mye mer sjarm og turte å være mer seg selv. Mye viktigere enn å være lik. 

Pene mennesker med et godt hjerte får ikke andre til å føle seg "mindre verdt". 

Anonymkode: df1cb...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at du tar helt feil og syns ikke noen av stedene er noe bedre eller verre enn hverandre sånn sett. Dette kommer helt an på hvordan ens forfedre ser ut men regner med at du tenker på hvordan de steller seg og ser og opplever godt og blandet på begge sider. Jeg bor i et knutepunkt så jeg ser folk komme fra både øst og vest og klarer ikke å se forskjell. Eneste man kanskje kan se litt forskjell på er de som er sånn «wannabe husflid, kortreist mat, skal aldri kjøpe nye klær og alt må være økologisk-folk». Så nei. Ganske uenig. :) 

Må virkelig si at så mange øst og vestkant-folk jeg ser så går de fleste i kjempe dyre klær, vesker, etc.

Anonymkode: efeac...312

Du argumenterer mot en trådstarter som nok har forlatt dette forumet i forrige tiår. 

Anonymkode: 800bd...0c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...