Gå til innhold

Penere mennesker på Vestkanten enn østkanten


Gjest Gjest_gutt_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gutt_*

Jeg har alltid tenkt at folk er så pene på Oslo vest forhold til øst.

Jeg er fra nordstrand som har litt små Oslo vest drag enkelte steder og jeg har lagt merke til at jeg ofte får mye større omplekser for eget utseende når jeg er med "Nordstrand folk" enn folk fra for eksempel abildsø.

Det virker som folk rett og slett er litt "mindre pene".

Selvfølgelig det finnes pene jenter fra alle steder i verdens hjørner men jeg har intrykk av store deler av Oslo øst består mange jenter med dårlig smak.

Det er mer guttete, nappet i stykker øyenbryn mens nordstrandjenter og Oslovestjenter ser litt mildere og mer feminine ut.

Dette handler ikke om klær eller stil men mer om selve utseendet i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg har alltid tenkt at folk er så pene på Oslo vest forhold til øst.

Jeg er fra nordstrand som har litt små Oslo vest drag enkelte steder og jeg har lagt merke til at jeg ofte får mye større omplekser for eget utseende når jeg er med "Nordstrand folk" enn folk fra for eksempel abildsø.

Det virker som folk rett og slett er litt "mindre pene".

Selvfølgelig det finnes pene jenter fra alle steder i verdens hjørner men jeg har intrykk av store deler av Oslo øst består mange jenter med dårlig smak.

Det er mer guttete, nappet i stykker øyenbryn mens nordstrandjenter og Oslovestjenter ser litt mildere og mer feminine ut.

Dette handler ikke om klær eller stil men mer om selve utseendet i seg selv.

Skjønner ikke helt hva du vil frem til? Får du komplekser for utseendet ditt av å oppholde deg på hjemstedet ditt, Nordstrand (som jo forøvrig er på østkanten akkurat som Abildsø)? Regner med du får kjempekomplekser hvis du faktisk beveger deg over på vestkanten? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gutt_*
Skjønner ikke helt hva du vil frem til? Får du komplekser for utseendet ditt av å oppholde deg på hjemstedet ditt, Nordstrand (som jo forøvrig er på østkanten akkurat som Abildsø)? Regner med du får kjempekomplekser hvis du faktisk beveger deg over på vestkanten? :fnise:

Poenget var at jeg fikk litt komplekser på Nordstrand enda mer på vestkanten og ingen på resten av Oslo øst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Poenget var at jeg fikk litt komplekser på Nordstrand enda mer på vestkanten og ingen på resten av Oslo øst.

Du får flytte til Grorud eller Romsås, så kanskje til og med andre får komplekser når de ser deg :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! For en morsom tanke.

Nei, jeg er ikke enig... Jeg hadde hadde et godt selvbilde når jeg bodde i kollen, og følte meg ikke spesielt truet av jenter i joggebukse, mørkebrune ansikt, og kritthvite kjevepartier :)

Endret av milla-mor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

De som flytter til Vestkanten, fra for eksempel Sørlandet, er nok spesielt pene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Det er mer guttete, nappet i stykker øyenbryn mens nordstrandjenter og Oslovestjenter ser litt mildere og mer feminine ut.

Dette handler ikke om klær eller stil men mer om selve utseendet i seg selv.

Fint at du er sammenhengende hvertfall... Stil = utseende? Eller mener du at vestkantjentene har mer kvinnelige ansikter og kropper?

Personlig så synes jeg stilen virker ganske lik på begge sider. Alle jentene går rundt med joggebukser, college-genser, pulehår og stooore solbriller, og både guttene og jentene fester strikk i buksebeina og ser ut som komplette idioter.

Synes det eneste jeg ikke ser noe særlig av på vestkanten er hiphop-stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Screemy
Jeg har alltid tenkt at folk er så pene på Oslo vest forhold til øst.

Jeg er fra nordstrand som har litt små Oslo vest drag enkelte steder og jeg har lagt merke til at jeg ofte får mye større omplekser for eget utseende når jeg er med "Nordstrand folk" enn folk fra for eksempel abildsø.

Det virker som folk rett og slett er litt "mindre pene".

Selvfølgelig det finnes pene jenter fra alle steder i verdens hjørner men jeg har intrykk av store deler av Oslo øst består mange jenter med dårlig smak.

Det er mer guttete, nappet i stykker øyenbryn mens nordstrandjenter og Oslovestjenter ser litt mildere og mer feminine ut.

Dette handler ikke om klær eller stil men mer om selve utseendet i seg selv.

Dette kan du jo selv tenke deg! Det finns da ikke noen penere eller mindre pene mennsker pga. stedet dem er fra? Utseende forandrer seg desitert lite eller ikke i det hele tatt om du kommer fra nord, sør, øst eller vest?

Du skjønner vel det selv!

La oss si at jeg kommer fra nord i Oslo og flytter til vest i Oslo - tror du at jeg ser annerledes ut da når jeg er etablert vest i Oslo framfor nord?????? Virkelig altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette er da ikke så fryktelig usannsynlig? Rike og "vellykkede" mennesker har mer draget enn de ikke fullt så rike og vellykkede og har derfor flere å velge imellom. Da velger de ofte de peneste. Dermed får de penere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du jo selv tenke deg! Det finns da ikke noen penere eller mindre pene mennsker pga. stedet dem er fra? Utseende forandrer seg desitert lite eller ikke i det hele tatt om du kommer fra nord, sør, øst eller vest?

Du skjønner vel det selv!

La oss si at jeg kommer fra nord i Oslo og flytter til vest i Oslo - tror du at jeg ser annerledes ut da når jeg er etablert vest i Oslo framfor nord?????? Virkelig altså?

Ts

Herregud for et dumt svar. Du skjønner vel at jeg mener generellt.

Jeg vet da jo at man ikke blir penere av å bare flytte dit. Jeg har intrykkav at det er flere pene kenter på oslo vest og jeg tror det har en sammenheng med at pene mennesker lykkes bedre i livet( selvom det ikke er en klar regel)

Og når det gjelder dette såkalte pulehåret så er ikke spesielt for oslovest. Jenter har jo det hvorhen du går. Og pulehåret er styggere på østkanten enn på vestkanten. Østkantenjenter ender opp med å se ut som horer mens vestkatjenter blir seende mer i kategorien uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og når det gjelder dette såkalte pulehåret så er ikke spesielt for oslovest. Jenter har jo det hvorhen du går. Og pulehåret er styggere på østkanten enn på vestkanten. Østkantenjenter ender opp med å se ut som horer mens vestkatjenter blir seende mer i kategorien uheldig.

Du leste tydeligvis ikke innlegget mitt ordentlig siden jeg faktisk sa det gjaldt begge sider.

Hvordan du mener pulehår kan være styggere på én person enn en annen synes jeg er artig, særlig med tanke på at den generelle klesstilen ofte er ganske lik. Høres egentlig mest ut som du prøver å si "Vestkantfolk er bedre, jeg har bare ikke noe grunnlag for å si det!"

Personlig synes jeg pulesveis ser like dårlig ut samme hvem som har det.

Uansett så slår jeg jo tydeligvis ikke din ufeilbarlige sans for å vite hvilken kant av Oslo folk kommer fra ved et blikk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts

Herregud for et dumt svar. Du skjønner vel at jeg mener generellt.

Jeg vet da jo at man ikke blir penere av å bare flytte dit. Jeg har intrykkav at det er flere pene kenter på oslo vest og jeg tror det har en sammenheng med at pene mennesker lykkes bedre i livet( selvom det ikke er en klar regel)

Og når det gjelder dette såkalte pulehåret så er ikke spesielt for oslovest. Jenter har jo det hvorhen du går. Og pulehåret er styggere på østkanten enn på vestkanten. Østkantenjenter ender opp med å se ut som horer mens vestkatjenter blir seende mer i kategorien uheldig.

:forvirret:

jeg er fra begge steder. Den ene halvdelen min som er i fra østkanten er stygg og fæl med en sånn horete østkantpulesveis.

Den andre siden min er fra vestkanten, og den er selvfølgelig helt nydelig, fin, skjønn og deilig. Dèt er jo en selvfølge! haha!

Nei vet du. jeg er oppvokst i vest, flyttet så med familie øst her i oslo. Bor nå mer vest enn deg.

Ser ingen forandring på utseendet mitt under disse periodene.

Og hvorfor har det seg sånn at folk fra nordstrand sammenligner seg med de fra oslo-vest?

Fordi det er husbebyggelse der? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor har det seg sånn at folk fra nordstrand sammenligner seg med de fra oslo-vest?

Fordi det er husbebyggelse der? :ler:

Det var et godt spørsmål!

Kanskje fordi det ligger landlig til? Men det gjør da Romsås også det, på sitt vis.

:klø:

Hmm, det er jammen ikke godt å si. Husbebyggelse kan det da ikke være, det finnes flust av blokker på vestkanten, og tilsvarende mange områder med eneboliger på østkanten. Bjerke, Godlia, Høyenhall, Alnabru, Gamle Stovner... for ikke å snakke om de rådyre dukkehusene på Vålerenga/Rodeløkka.

Til trådens opprinnelige spørsmål, så har jeg heller ikke lagt merke til de store forskjellene på øst/vest. Bortsett fra kanskje ørliten økning i hyppigheten i burka-forekomsten på Grønland/Tøyen. Men de finnes med pent design, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg syns egentlig ikke det er et så dumt spørsmål. Altså, jeg tror ikke at de egentlig er så mye penere på vest enn på øst. Men om man syns en bestemt utseende er attraktivt, som f.eks. bleket hår, selvbrunede ansikt, perler i ørene og en bestemt klesstil, så kan det jo være at man selv oppfatter jenter fra vest som penere. Folk har forskjellige preferanser for hva man syns er pent, og jeg tror at hva man gjør av det man har fått utdelt, kan ha mye å si for hvor pen man oppfattes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hvorfor har det seg sånn at folk fra nordstrand sammenligner seg med de fra oslo-vest?

Fordi det er husbebyggelse der? :ler:

Sikkert fordi boligprisene på Nordstrand er like høye som på vestkanten (ergo flere rikinger)...?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestkant folk virker penere fordi de ofte bruker mer penger og tid på hvordan de ser ut enn folk fra østkanten

Endret av Kahlan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg syns egentlig ikke det er et så dumt spørsmål. Altså, jeg tror ikke at de egentlig er så mye penere på vest enn på øst. Men om man syns en bestemt utseende er attraktivt, som f.eks. bleket hår, selvbrunede ansikt, perler i ørene og en bestemt klesstil, så kan det jo være at man selv oppfatter jenter fra vest som penere. Folk har forskjellige preferanser for hva man syns er pent, og jeg tror at hva man gjør av det man har fått utdelt, kan ha mye å si for hvor pen man oppfattes.

Har du sett folk fra de forskjellige stedene eller?

Jeg kan tilskrive de karakteristikkene du ga like lett til folk fra østkanten som fra vestkanten. Det er det som er hele poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...