Gjest Naria Skrevet 3. mai 2008 #41 Skrevet 3. mai 2008 ja da var jeg tilbake gitt. jo, jeg jobber og tjener, men som sagt, jeg ville ALDRI tatt 26kr minuttet for en akutt-samtale. Visst det firmaet jeg jobber for gjørdet, synd. Og helt forkastelig. 26kr minuttet er ondskapsfullt. visst dere mener det er rettferdig, så sier det seg vel selv at dere kanskje er tlf selgere/tlf-svarere hele bølingen. Men ok, da vet jeg at dere er mer opptatt av å selge akutt hjelp enn å gi, og dere burde skamme dere alle sammen. punktum. Men kjære deg. Skjønner du ikke at det koster mye penger å drive en veterinærklinikk? Og hvis de ikke skulle tatt såpass betalt at de fikk dekket alle utgiftene de har, kunne de ikke tilbudt hjelp i det hele tatt. Og da måtte dyrene ha klart seg helt uten medisinsk tilsyn og råd/hjelp. Hadde det vært bedre?
Gjest Talula Skrevet 3. mai 2008 #43 Skrevet 3. mai 2008 Slutter aldri å forundre meg over mennesker som mener at alle som jobber med helse i en eller annen variant skal jobbe gratis..
Lise_ Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #44 Skrevet 3. mai 2008 Jeg vil gjerne ha svar på spørsmålet mitt over Det du sier impliserer at du mener alt helsepersonell for både mennesker og dyr burde jobbe gratis. Hvem hadde giddet å ta en slik utdannelse da tror du? Sju år med studielån for å ikke tjene penger? I don't think so. TLF!!!!!!!!!!!!!
Titta Skrevet 3. mai 2008 #45 Skrevet 3. mai 2008 TLF!!!!!!!!!!!!! Og hva mener du med det? At det ikke er jobb fordi det er over telefon?
Frey Skrevet 3. mai 2008 #46 Skrevet 3. mai 2008 ja da var jeg tilbake gitt. jo, jeg jobber og tjener, men som sagt, jeg ville ALDRI tatt 26kr minuttet for en akutt-samtale. Visst det firmaet jeg jobber for gjørdet, synd. Og helt forkastelig. 26kr minuttet er ondskapsfullt. visst dere mener det er rettferdig, så sier det seg vel selv at dere kanskje er tlf selgere/tlf-svarere hele bølingen. Men ok, da vet jeg at dere er mer opptatt av å selge akutt hjelp enn å gi, og dere burde skamme dere alle sammen. punktum. Hvis det er akutt så drar man fysisk til dyrlegen med dyret - og gjett hva? Det er enda dyrere! Er man bekymret så kan man ringe for å få svar - og da skal likesom dyrlegen jobbe gratis? Men igjen: Jobber du gratis for din arbeidsgiver kveld, natt og helg? Ja eller nei.
Gjest Cascabel Skrevet 3. mai 2008 #47 Skrevet 3. mai 2008 Så man skal sitte med studielån etter lang utdannelse for å jobbe gratis?
Gjest Cascabel Skrevet 3. mai 2008 #48 Skrevet 3. mai 2008 TLF!!!!!!!!!!!!! Min jobb går ut på å svare telefoner. Burde jeg gjøre det gratis? Hvem skal da lønne meg? Sosialkontoret?
Frey Skrevet 3. mai 2008 #49 Skrevet 3. mai 2008 Så man skal sitte med studielån etter lang utdannelse for å jobbe gratis? Ja, på telefonen skal man jobbe gratis. Ellers kan man ta betalt
Lise_ Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #50 Skrevet 3. mai 2008 At jeg gidder... 26kr minuttet for en akutt tlf-samtale er uakseptabelt. Min mening er delt, god dag og takk for alle svar. måtte alle spm bli besvart like mye, likedan
Gjest Cascabel Skrevet 3. mai 2008 #51 Skrevet 3. mai 2008 Ja, på telefonen skal man jobbe gratis. Ellers kan man ta betalt Sambo som kjører sykebil burde vel levere tilbake lønningen sin når han får den. For man skal ikke ta betalt for akutthjelp
Frey Skrevet 3. mai 2008 #52 Skrevet 3. mai 2008 At jeg gidder... 26kr minuttet for en akutt tlf-samtale er uakseptabelt. Min mening er delt, god dag og takk for alle svar. måtte alle spm bli besvart like mye, likedan Jeg synes du skal jobbe gratis jeg. Det er jo det du ønsker vetrinærene skal gjøre pr telefon! For det er faktisk sånn at vetrinærene ikke får betalt for den hjelpen de yter andre av staten, slik helsepersonell gjør.
Gjest Helen Parr Skrevet 3. mai 2008 #53 Skrevet 3. mai 2008 (endret) egentlig ja. jeg er ikke så opptatt av penger. jeg er meropptatt av verider. og da ikke veriden av penger. med mindre det gjelder matrielle ting og ikke levende eksemplarer, verken dyr eller mennesker. Takk for god underholdning en lørdag formiddag. :bukke: Jeg er også opptatt av verdier, men så vidt jeg vet går det ikke an å betale studielånet med dette. Ei heller stømregningen eller huslånet. Om det er gangbar valuta i matbutikken har jeg forsåvidt ikke forsøkt, men jeg tviler på at så er tilfelle. Endret 3. mai 2008 av Helen Parr
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #54 Skrevet 3. mai 2008 Eneste jeg reagerer på her er hvorfor ikke heller ringe til en dyreklinikk som er åpent. Det er bare en lørdag, og klokka er jo ikke tre enda en gang. Vet om flere klinikker rundt her som er åpent. Men ja, jeg må innrøme at 26 kr minuttet er dyrt. Akkutt telefoner hos dyreklinikker er som oftest (hvertfall rundt her) bare en telefon som er bemannet av forskjellige dyrleger i helgene.
Ciara Skrevet 3. mai 2008 #55 Skrevet 3. mai 2008 Jeg kan også gå med på at det er dyrt med 26 kroner i timen. Men de to minuttene jeg bruker er mine dyr verdt. Bruker jeg lenger tid enn to minutter antar jeg at det ville være fordi tilstanden var mer komplisert, og jeg hadde derfor gladelig betalt det det kostet. Jeg vil gå så langt om som å si at hvis man ikke kan betale denne minuttprisen en sjelden gang, ja, så burde man ikke hatt dyr heller. Dyr koster penger å ta vare på, sånn er det bare. Men jeg gleder meg til Lise skal gå foran med et godt eksempel og jobbe gratis for verden, det skal bli fint.
Ciara Skrevet 3. mai 2008 #56 Skrevet 3. mai 2008 Dette svaret var forresten ikke rettet mot deg Ann Christin, selv om det kan virke slik
Carebear1 Skrevet 3. mai 2008 #57 Skrevet 3. mai 2008 (endret) ja da var jeg tilbake gitt. jo, jeg jobber og tjener, men som sagt, jeg ville ALDRI tatt 26kr minuttet for en akutt-samtale. Visst det firmaet jeg jobber for gjørdet, synd. Og helt forkastelig. 26kr minuttet er ondskapsfullt. visst dere mener det er rettferdig, så sier det seg vel selv at dere kanskje er tlf selgere/tlf-svarere hele bølingen. Men ok, da vet jeg at dere er mer opptatt av å selge akutt hjelp enn å gi, og dere burde skamme dere alle sammen. punktum. Tror at du kanskje skal droppe å uttale deg når du så tydelig ikke har peiling på hva ting koster. Hadde du hatt egen praksis som vetrinær, og strømregninger, husregninger, ansattekostnader, osv hopet seg opp, samtidig som du satt gratis på telefonen i helgen (i stedet for å drive med fakturering og annet papirarbeid), så hadde du nok sett annerledes på ting Du skjønner det, at man kan være aldri så idealistisk, men det hjelper lite den dagen namsmannen banker på døra di og du blir kastet ut av lokalene dine, eller faktisk slått konkurs. En dyrlege uten lokaler, eller en som er slått konkurs, får ikke gjort stort, uansett om han er aldri så idealistisk. Det er livets brutale realiteter! Takk for god underholdning en lørdag formiddag. :bukke: Amen Endret 3. mai 2008 av Melania
Frey Skrevet 3. mai 2008 #58 Skrevet 3. mai 2008 Hadde du hatt egen praksis som vetrinær, og strømregninger, husregninger, ansattekostnader, osv hopet seg opp, samtidig som du satt gratis på telefonen i helgen (i stedet for å drive med fakturering og annet papirarbeid), så hadde du nok sett annerledes på ting H*n kan da bare betale med verdier
Carebear1 Skrevet 3. mai 2008 #59 Skrevet 3. mai 2008 H*n kan da bare betale med verdier sant nok, glemte den biten!
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2008 #60 Skrevet 3. mai 2008 Gurimalla for en tråd Ja, det er dyrt med 26 kr minuttet. Men det er også dyrt med konsultasjon hos dyrlege - særlig på dyrlegevakt/døgnåpne klinikker. På samme måte som det er dyrt å gå til privatpraktiserende psykolog, lege osv med mindre det er ting man får refusert og dekt av det offentlig. Det er fordi det faktisk koster mye å drive for seg selv. Dyrleger må i tillegg til å leie lokale, kjøpe eller leie mye dyrt medisinsk utstyr (røngtenapparat, diverse anestesiutstyr osv). De har også tariffavtaler og sånt som andre arbeidstakere har, noe som betyr at de må få/betale overtidstillegg når noen jobber om kvelden og natta. Mange har også assistenter som selvfølgelig får lønn. Jeg har ei venninne som er dyrlege, med seks år utdanning pluss spesialisering. Hun leier klinikklokale og utstyr, betaler assistenter og konsulterer kunder på kvelds- og nattestid. Om det blir noe overskudd etter at hun har betalt for lokale og assitenter, blir dette lønn til henne - men det er ikke etter hver vakt hun faktisk sitter igjen med noe. Vanlig lønn for veterinærer ligger såvidt jeg har forstått på oppimot og under 350 000 oftere enn over - det er faktisk ikke veldig bra for en gruppe med like lang utdanning som en lege. Derfor kan jeg ikke helt se at 26 kr er noen upris for å tilby akuttjenester. Det koster å ha dyr; man vet vel stort sett når man skaffer seg dem at det er mye dyrere å dra til veterinær enn til lege. Men det er ikke dyrlegens ansvar å være så billig at jeg har råd til det, det er MITT ansvar å enten ikke ha dyr om jeg ikke har råd, eller å tjene nok til at jeg kan unngå at dyret mitt lider.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå