Gå til innhold

26 kroner minuttet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ringte dylegen døgnvakt nettopp. ikke åpent i helgen. bla bla bla. jeg ble rett og slett sint. De tar 26 kr minuttet av bekymrede dyreeiere som ringer!!! Jeg kunne gjerne betalt 1000 0000 for min pus pr. minutt, men det er rett og slett ondskapsfullt...

Jeg spurte, hun som tok tlf sa meget pent: "ja, du må nok betale det for å få råd fra oss"

Det er det simpleste jeg har ørt på lenge. De utnytter bekymrede personer. Grovt. Fy faen. Jeg hadde ikke tatt en eneste krone visst jeg skulle gi et råd til et sykt dyr/bekymret eier, og i såfall visst jeg måtte sitte på denne blodsuger-tjenesten, hadde jeg ikke turd å innrømme det for meg selv engang.

Videoannonse
Annonse
Gjest Naria
Skrevet

Selvfølgelig skal de ha betalt for dette. De er jo på jobb og skal være tilgjengelige, synes ikke det er urimelig i det hele tatt jeg.

Gjest Lacuna
Skrevet

Så du mener de skal jobbe gratis?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg ringte dylegen døgnvakt nettopp. ikke åpent i helgen. bla bla bla. jeg ble rett og slett sint. De tar 26 kr minuttet av bekymrede dyreeiere som ringer!!! Jeg kunne gjerne betalt 1000 0000 for min pus pr. minutt, men det er rett og slett ondskapsfullt...

Jeg spurte, hun som tok tlf sa meget pent: "ja, du må nok betale det for å få råd fra oss"

Det er det simpleste jeg har ørt på lenge. De utnytter bekymrede personer. Grovt. Fy faen. Jeg hadde ikke tatt en eneste krone visst jeg skulle gi et råd til et sykt dyr/bekymret eier, og i såfall visst jeg måtte sitte på denne blodsuger-tjenesten, hadde jeg ikke turd å innrømme det for meg selv engang.

Hvis du er villig til å betale 10 millioner pr minutt, så forstår jeg ikke problemet med å betale kr 26,-. pr minutt - det er jo superbillig i forhold.

Hvor tror du forresten at folk får lønna si fra? F.eks. dyrleger?

Skrevet

Jeg hadde jobbet gratis for å svare på akutte råd. men jeg liker dyr....

beklager, menjeg er fortsatt irritert....

Dyrlegene kan få betalt for nærkontakt med dyr. ikke suge ut penger fra stakkars eiere over tlf med store bekymringer.

PRINSIPP: Telenor trekker 1kr av deg som du ikke kan stå for at du har brukt. Telenor har 200000 kunder, altså like mye penger tjener de.

Skrevet

Dyrlegene kan få betalt for nærkontakt med dyr. ikke suge ut penger fra stakkars eiere over tlf med store bekymringer.

PRINSIPP: Telenor trekker 1kr av deg som du ikke kan stå for at du har brukt. Telenor har 200000 kunder, altså like mye penger tjener de.

Ok, så du mener at du ville tatt veterinærutdannelse for å sitte å jobbe gratis i helgene? Og at de dyrlegene du ringte ikke liker dyr, og derfor tar betalt for det?

Helt alvorlig, det er jobben deres og de skal faktisk ha betalt for det.

Skrevet

egentlig ja. jeg er ikke så opptatt av penger. jeg er meropptatt av verider. og da ikke veriden av penger. med mindre det gjelder matrielle ting og ikke levende eksemplarer, verken dyr eller mennesker.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er sikkert godt ment det du skriver Lise, og jeg regner med du er veldig ung og antageligvis ikek ahr forpliktelser i form av faste utgifter som lån, husleie, mat osv.

Det går ikke an for en dyrlege å jobbe gratis uansett hvor akutt det er. Dyrleger har også utgifter som må betales. I tillegg så virker det som om du mener at dyrleger skal jobbe gratis overtid, for det var tydeligvis utenfor vanlig arbeidstid du trengte hjelp.

Hva er forresten forkjell på om en dyrlege bruker 10 minutter av sin tid på å behandle et dyr ved det du kaller nærkontakt, fremfor om han bruker 10 minutter av sin tid på å snakke med deg om dyret ditt på telefonen? Hva er det som får deg til å mene at en dyrlege skal bruke av sin tid på å snakke med deg uten å få betale for det?

Gjest Gjest
Skrevet
egentlig ja. jeg er ikke så opptatt av penger. jeg er meropptatt av verider. og da ikke veriden av penger. med mindre det gjelder matrielle ting og ikke levende eksemplarer, verken dyr eller mennesker.

Ærlig talt da menenske. :ler:

Skjønner du at også dyrleger har utgifter? Skjønner du at man ikke kan betale husleie, lån, telefonutgifter, mat osv med det du kaller verdier.

Hvilken verdi synes du f.eks. at en dyrlege skal betale studielånet sitt med? Det lånet dyrlegen har fordi h*n skal kunne være kompetent til å svare på akutte spørsmål fra dyreeiere som deg.

Gjest Naria
Skrevet

Hadde det ikke vært fint om vi alle jobbet gratis, slik at vi ikke trengte penger? Tanken er jo fin den, men slik fungerer ikke verden.

Skrevet

På akutten på sykehuset må man jo og betale om man kommer inn en sen kveld i helga f.eks.

Tror ikke de bryr seg noe mindre om deg, men som nevnt over, så må de få betalt for å sitte der, betalt for å jobbe for å kunne kjøpe mat, betale husleie o.s.v.

Men skjønner godt at man blir frustrert over det. Irriterer meg for hvert min jeg må betale når jeg ringer legen og må vente, eller ringer netcom fordi noe er galt med abn. mitt. Det er sure penger føler jeg!

Skrevet

26KR minuttet.......

Skrevet

Et vertrinærkontor er en bedrift. En bedrift som må tjene penger for å overleve. Mange av disse sliter i dag da det er et meget stort tilbud av smådyrsklinikker. Du kan da ikke seriøst forvente at en vetrinær skal sitte og svare på spørsmål gratis utenfor åpningstiden? Eller bruke tid på telefonkunder innenfor åpningstiden på bekostning av de som faktisk er der uten å ta betalt for det?

Jobber du gratis for din arbeidsgiver kveld, natt og helg?

Gjest Reka
Skrevet

Jeg skjønner at det er irriterende, men likevel, det er ikke så mange som hadde giddet sitte telefonvakt uten å få betalt. Jeg synes hverfall slike akuttelfoner pga husdyr er verdt å betale mye for jeg!

Skrevet

jo katten min som sagt, er verdt mye mer enn de noen gang kommer til å tjene (selv med blodpris), menjeg synest det er simpelt å utnytte det. skulle kostet like mye som 113, 112 110

Skrevet

De som jobber på nødtlf er ansatt av staten og får lønn derfra.

Veterinærene jobber vanligvis for seg selv eller i en større veterinærklinikk. Hvem skal da betale de, om det ikke er kundene deres?

Du får bli politiker og jobbe for å få statsansatte veterinærer som sitter på akutt-tlf og sender ut dyreambulanser da...

Gjest Gjest
Skrevet
jo katten min som sagt, er verdt mye mer enn de noen gang kommer til å tjene (selv med blodpris), menjeg synest det er simpelt å utnytte det. skulle kostet like mye som 113, 112 110

Selvfølgelig er ikke katten din verdt mer enn en vetrinær noen ganger kommer til å tjene. Både du og jeg vet utmerket godt at du aldri hadde gitt 1 million en gang for å redde katten din.

Og vi vet like godt begge to at du heller ikke hadde betalt 10 millioner pr minutt for å få hjelp til katten din.

Du skriver da bare tull og virker som om du ikke har peiling på noen ting.

Men er du 15 år og bor hjemme hos foreldrene dine så er det kanskje lett å tenke på den måten?

Gjest Gjest_Yvonne_*
Skrevet

Kanskje jeg bare skulle blitt dyrlege, 1560kr timen for å snakke i telefonen...

Skrevet
Kanskje jeg bare skulle blitt dyrlege, 1560kr timen for å snakke i telefonen...

Jepp, alle pengene går jo helt klart til dyrlegen selv, ingenting til regninger, husleie, lønn til assistenter osv...

Og de har sikkert folk på tlf hvert eneste minutt også! :ironi:

Skrevet

Heia Trude Mostue!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...