Gjest Jurist Skrevet 2. mai 2008 #81 Skrevet 2. mai 2008 Beklager - det er selvfølgelig ikke skjenking, det er utlevering (§1-5) Da får vi gjenta da. Fra Norsk lovkommentar: Kommentar til §1-5 "Med utlevering forstås fysisk overlevering fra salgs- eller sjenkeberettiget, f.eks. ved forsendelsessalg eller ved påspandering av drinker."
Gjest Lily1 ikke innlogget Skrevet 2. mai 2008 #82 Skrevet 2. mai 2008 Jeg ser ikke helt poenget med å servere alkohol i et barneselskap. Å gi en fjortiss alkohol er rett og slett latterlig. Konfirmasjon er ikke annet en en feiring av hvor mange penger man klarer vri ut av besteforeldre og absolutt ikke gyldig grunn til å hykle det mer til med å gi barn alkohol. Og jeg kjenner at jeg blir mektig irritert på vegne av de mange ungdommene som ikke anser penger og gaver for å være det viktigste ved konfirmasjonen! Sier du det samme om/til de som arrangerer store bryllup også? De får jo også penger og gaver for å ha gjennomgått en seremoni! Og til trådstarter: jeg har hørt om at mange får sitt første glass med vin under konformasjonsselskapet, men tror det er ut i fra familienes tradisjoner, ikke ut i fra bosted.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2008 #83 Skrevet 3. mai 2008 Erfaring viser også at noen ungdommer får alkohol hjemme. Vi ønsker å presisere at det er forbudt å gi alkohol til personer under 18 år, sier han. http://www.dinside.no/php/art.php?id=524371
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå