Gå til innhold

Boligromantikk


Karense

Anbefalte innlegg

Gjest Ulva35

:hallo: Karense :-D

Så kjedelig når man har funnet drømmeleiligheten, for så å finne ut at det blir for dyrt. Synes dere har en fornuftig tankegang da, men kjipt når man kanskje må la drømmen fare.

Men det kommer sikkert flere drømmeleiligheter i deres vei, hvis dere velger å vente. :)

Masse lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer nok flere drømmeleiligheter! Er nok lurt å avvente litt, men samtidig forstår jeg lysten! Er et utrolig stort skritt å ta, masse som må regnes på, styres med, betales, ingenting er billig! Tar sinnsykt mye energi å kjøpe/selge hus...

Håper det ordner seg for dere!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en klem jeg, og sier som serenity: det kommer flere drømmeleiligheter! Men det er veldig kjipt når man ikke fikk akkurat den som man vil ha nå, men snart - snart kommer det nok en til :-D

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper også det. Måtte bare få ut litt frustrasjon i går. Nå som jeg har fått det litt på avstand, så er det ikke så avskrekkende å bli her et år til. Dessuten hadde samboer funnet to nye leiligheter i går kveld, så det finnes flere fine der ute :)

Min bror har nettopp flyttet til Oslo, så i går var jeg innover med det siste flyttelasset som stod hjemme hos mamma og pappa. De har fått seg en fantastisk flott leilighet på Grünerløkka, nå har jeg lyst til å flytte dit. Kunne egentlig tenkt meg et år eller to i Oslo, men tror ikke samboer er helt med på den tankegangen. But oh, the things we do for love. Får vel nøye meg med å komme på besøk veldig ofte!

På kvelden var vi på Slependen, og jeg handlet som vanlig tre ganger så mye som planlagt, men siden jeg trodde vi skulle på Furuset, hadde jeg ikke sjekket om de hadde igjen bokhylla jeg skulle ha. Og det hadde de selvfølgelig ikke. Så etter å ha kjøpt stol, masse dill, og ventet en time ekstra på at bror og samboeren skulle bli ferdig, måtte vi dure inn igjen til Løkka for å bære opp deres nye garderobeskap og sofa. Halv elleve durte vi til Furuset for å kjøpe bokhylle, og rakk det akkurat før det stengte. Så da ble det bokhylle på oss likevel, hurra!

Planen i dag er å ringe rundt til alle meglerkontorene i byen og innhente priser, det må være noen som tar mindre enn 70.000,- for å selge en leiligheten. I kveld er det jentetreff, det gleder jeg meg svært til.

:bursdag: Gratulerer med dagen, Ambriel :bursdag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på jentetreff idag! Er alltid så greit med slike treff, da får man ut litt steam ;)

Shopping er gøy! Selv på stressende steder som Ikea :)

*sender kule og billige leiligheter deres vei*

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Litt av en strevsom ettermiddag/kveld dere hadde i går!! Ikea kan være et hardt liv... :fnise:

Så flott at du ser at det er andre drømmeleiligheter på markedet som ikke ruinerer dere. Kjipt å knipe på pengene, og man er mer sensitiv for endringer i markedet om det går akkurat rundt.

Hvilket show var dere på her om dagen?

Ha en strååålende dag Karense!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikea turer er herlige, men de har alltid en tendens til å bli mye dyrere enn planlagt.. :klø: Lurer på hvorfor jeg.. :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj oj, det har jo skjedd litt jo :) Det er koselig!

Vi var på Urbane Totningerpå Kapp, Fisk73, fabelaktig moro! Jeg lo omtrent hele showet. Det anbefales, men nå bor jo du et godt stykke unna da. Skulle du tilfeldigvis være på Toten en gang i juni, så bør du få det med deg! Sånn, da var dagens reklamering unnagjort.

Tusen takk for alle leilighetene, Serenity88, jeg er overbevist om at det kryr av nye når jeg går inn på finn.no for nte gang i dag :)

I dag har jeg vært innom to nye meglere, begge kjenner jeg personlig, men dette var en mye hyggeligere prat. Den ene megleren kommer på mandag for å kikke og så gi et tilbud, og den andre megleren er den samme som selger drømmeleiligheten, som vi forsåvidt ikke har gitt opp helt ennå. Virker som om vi får en litt mer fornuftig pris nå, i tillegg begynner jeg å få et bra kontaktnettverk som jeg kan benytte meg av. Har også vært på Clas Ohlson og kjøpt drill i dag, det vil si, pappa ringte og sa at han ville kjøpe drill til meg, så som den gode datteren jeg er, stiller jeg jo opp og sier ja takk til det :) Så i dag blir det bokhylleoppskruing, grillet makrell til middag, meglerdiskusjon og jentetreff. Fin dag med andre ord.

God onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Karense!

Det er spennende dager hos dere! Nye leiligheter å vurdere, nye ting fra ikea, show, selge leilighet, møte meglere, bryte opp...? Ikke rart du har det travelt! Men du sier det så treffende selv: Moro når det skjer noe! :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73
Oj oj oj, det har jo skjedd litt jo :) Det er koselig!

Vi var på Urbane Totningerpå Kapp, Fisk73, fabelaktig moro! Jeg lo omtrent hele showet. Det anbefales, men nå bor jo du et godt stykke unna da. Skulle du tilfeldigvis være på Toten en gang i juni, så bør du få det med deg! Sånn, da var dagens reklamering unnagjort.

Tusen takk for alle leilighetene, Serenity88, jeg er overbevist om at det kryr av nye når jeg går inn på finn.no for nte gang i dag :)

I dag har jeg vært innom to nye meglere, begge kjenner jeg personlig, men dette var en mye hyggeligere prat. Den ene megleren kommer på mandag for å kikke og så gi et tilbud, og den andre megleren er den samme som selger drømmeleiligheten, som vi forsåvidt ikke har gitt opp helt ennå. Virker som om vi får en litt mer fornuftig pris nå, i tillegg begynner jeg å få et bra kontaktnettverk som jeg kan benytte meg av. Har også vært på Clas Ohlson og kjøpt drill i dag, det vil si, pappa ringte og sa at han ville kjøpe drill til meg, så som den gode datteren jeg er, stiller jeg jo opp og sier ja takk til det :) Så i dag blir det bokhylleoppskruing, grillet makrell til middag, meglerdiskusjon og jentetreff. Fin dag med andre ord.

God onsdag!

Nå er vel ikke Toten den plassen jeg beveger meg mest i.... Vet jammen ikke om jeg noen gang har vært der....? :klø:

Kan være greit å sjekke flere meglere ja, vet det er store forskjeller mellom de. Enkelte opererer også med salgsgaranti. Kan være greit om man ikke får solgt...

Masse lykke til med å finne drømmeplassen! Spennende tid, men også litt frustrerende ;)

Ha en riktig god natt, her er jeg på tur i seng etter flere timer med maling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveldens episode av Boligromantikk:

Karense og kjære har endelig tatt et valg. Selger de og satser på at de får drømmeleiligheten, eller blir de i trygge omgivelser og sparer opp egenkapital? Kan de leve som før et år til, eller blir det økonomiske utfordringer de neste årene? Next - on KGTV!

Mye har skjedd de siste dagene. Vi måtte ta et valg om vi skulle "go for it" og sette i gang salgsprosessen uten å vite om vi har et sted å flytte til - og det valget har vi tatt, megler er kontaktet, salgsoppdrag skal underskrives mandag, og det hele er i gang. Samtidig med dette har vi igjen snakket med banken, og lånefinansieringen er i orden. De var også behjelpelige med å utsette nedbetalingen på lånet med et par måneder, dersom det skulle bli slik at vi får drømmeleiligheten, men sliter med å få solgt den nåværende. Drømmeleiligheten er i et borettslag og er en andelsleilighet, så det går også på ansiennitet i forkjøpsrett. Heldige som vi er, har jeg besteforeldre som har vært medlem i det lokale boligbyggelaget siden 1976, og denne ansienniteten kan overføres til oss. Kjære har vært medlem i to år, så det betyr at vi har 34 års ansiennitet å rutte med, i tillegg til prisantydning. Leiligheten ligger i 3.etasje, og det er ikke heis, noe som antakeligvis skremmer mange eldre fra å kjøpe leiligheten, som igjen betyr at unge par med få eller ingen års ansiennitet (med mindre de gjør som oss) stiller dårligere enn oss i eventuell budrunde :lur: Så nå er valget tatt, vi ønsker oss denne leiligheten enormt, ser på den flere ganger om dagen, og har i hodet mitt allerede begynt å planlegge hva som kan stå hvor. Men jeg må forberede meg på skuffelsen som kommer dersom vi ikke får leiligheten også, og jeg vet at det finnes flere der ute. Vi har allerede kikket på andre, men ingen er slik som denne.

Forholdet har også fått en ny piff disse dager. Før vi begynte boligjakten, var hverdagen preget av mye hverdag rett og slett, vi jobbet lange og sene dager begge to, og hadde lite tid til hverandre. Slike tilstander kan jo ta drepen på ethvert forhold, så jeg er så glad for at vi nå har noe vi brenner for begge to, som gjør oss enda mer glade i hverandre og spente på hva som kommer. Det hjalp vel også at jeg har kuttet ned på jobbing, slik at jeg kan ha fri når han har fri. Samtidig merkes det jo også på inntekten, og jeg må nok jobbe litt mer enn planlagt i årene som kommer, dersom vi skal kunne klare alle utgiftene. Men - det er det verdt. Vi sparer jo på en annen side myye bensinutgifter, Autopass-brikke i den idiotiske bommen - og vi slipper den fæle naboen som jeg kjenner at jeg misliker mer og mer. Hadde det ikke vært for han, så hadde vi nok ikke vært så ivrige i jakten.

Det var oppdateringen så langt, nå venter vi bare på kontakt med megler på mandag, og visning på drømmeleiligheten på tirsdag. Helgen går med til jobbing, og så blir det vel en del rydding på meg som begynner senere enn kjære. Skulle det komme megler hit på mandag, så er det jo ålreit at det ser ut som vi er ordentlige mennesker. Da vi var ferdige på jobb i går kveld, lagde vi hvitløksbrød og drakk rødvin, og hadde det rett og slett superbra. Så det finnes romantikk i denne boligen og, men hvem vil vel ikke ha det romantisk i nyoppusset stue med hvitmalt panel, downlights i taket og utsikt til innsjøen man er oppvokst med? Det kaller jeg boligromantikk...

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:hallo: Karense :-D

Så spennende. Krysser fingrene for at dere får drømmeleiligheten deres :jepp:

Den høres jo veldig idylisk ut da, og som du sier, om utgiftene blir store så sparer dere bensin og bompenger :)

Fint å høre at romantikken blomstrer :rødme: Den er det viktig å ta vare på.

Sammenlign den med et bål. Legg stadig på en pinne på bålet og la det aldri slukke :)

Gleder meg til å følge med videre i boligromantikk :)

Ha en strålende helg Karense :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende Karense!

Jeg skal krysse alle fingrene for at det går i boks med denne leiligheten :)

Ellers vil jeg ønske deg en fin helg, kos deg masse med din kjære :-D

:klem: og :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så moro, Karense! Dere får leilighet, jippiiiii! Den drømmeleiligheten høres kjempefin ut. Lyst og moderne. Gjør ikke noe med trappene når dere er unge og spreke, er bare fin trim! Lille My (som er min datter) og samboeren kjøpte også leilighet i tredje etasje uten heis, men gjør ikke noe av det. Må si det høres ut som om sjansene for at drømmeleiligheten blir deres er store. Krysser fingrene og følger spent med! :jepp:

Romantikken blomstrer, det er fint! Noen ganger må man jobbe med VI-følelsen når hverdagene blir for grå, så nå gleder jeg meg med dere. Kos dere masse i helgen, med hverandre og forventningene! :kline:

God helg til dere begge! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi :) Lest litt i dagboken din nå,utrolig koselig bok :) *Her vil jeg komme mer*

Falt for sofaen din,akkurat sånn jeg vil ha og......Hvor har dere kjøpt den??.... :sjenert: Og hva kostet den? Driver å prøver å overtale min kommende samboer til at vi skal kjøpe ny sofa,han har skinn,det liker jeg ikke...Og vil ha et sånt hjørne vi kan ligge sammen i :rødme:

Ha en strålende helg!

Endret av schnuppa79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: alle som har vært innom! Det er så koselig å se at dere følger med i boligjakten :)

Og et spesielt hei til deg, Schnuppa79, og velkommen hit! Her er det husrom for alle som vil, kjempekoselig at du vil følge med videre. Har ikke så mange sidene i boka mi foreløpig, men skal jeg begynne å leve opp til racere som Reka, Mummi og Jente79, så må jeg virkelig sette i gang. Godt at dere hjelper meg med det da.

Sofaen er kjøpt på en nettbutikk som heter yabo.no, kostet 5995,-. De har lager på Stange i Hedmark, så vi var der og prøvde sofaen før vi kjøpte den. Vi er veldig fornøyd, det eneste er at den allerede nupper, og det synes jeg er litt tidlig etter halvannen måned. Men komforten er topp! Den må du vise til samboeren din, min falt i alle fall pladask da han så den :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, boka di vokser jo fortere enn hybelkaninene mine, og de vokser fort, skal jeg si deg! Så om du ikke er en racer, så vet jeg ikke hva jeg skal kalle deg. God tur, og god helg, Rekis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Boligromantikk - det var et nytt, fint ord! :fnise: Men det er jammen mye styr med slikt før man får tak i det man vil ha! Bra at jakten er positivt for forholdet, da!

Blir spennende med visning over helga, skjønner jeg. :)

Og IKEA... - loving it!! Hmmm..minner meg på at jeg skulle ha tatt en runde der selv snart. Vurderer å vente til det kommer ny katalog i august nå..

Håper du har hatt ei fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...