Gå til innhold

Boligromantikk


Karense

Anbefalte innlegg

Den vårrengjøringen gikk visst ikke sååå bra som planlagt, men jeg fikk likevel gjort mye! Oppussing av kommode og maling av rekkverk står igjen (selvfølgelig...) - men jeg er da godt i gang. I går fikk vi satt opp et ordentlig tørkestativ ute, så vaskemaskinen går på høygir så jeg skal ha noe å fylle det med. Det er visst ikke noe problem tror jeg, ligger litt etter med klesvask. Men har vært flink de siste dagene, så begynner å komme ajour. Hva har jeg gjort siden sist da... Mandag hadde jeg jo "o store rengjøringsdag", venninne H kom hit og hjalp meg, og etter vi hadde vært flinke her, reiste vi og kjøpte skriver til datamaskinen, blomster og planter på Plantasjen, og så spiste vi middag på restaurant med venninne I (og dessert :fnise: ) Vel tilbake her plantet vi blomster, så nå begynner endelig verandaen å bli litt hyggeligere. Mangler bare nye utemøbler og få malt rekkverket. Får se om jeg klarer å holde liv i disse plantene da, har nok drept noen på min vei. Men jeg jobber og jobber, og håper at jeg også en dag kan få grønne fingre. I mellomtiden får jeg holde meg til low maintenance planter og lese masse hagebøker.

Gårsdagen satt jeg foran pc-en hele dagen og skrev ut, organiserte og purret på en hel masse skjemaer jeg trenger i forbindelse med organisasjonsarbeidet. Den som fant opp skjemaer burde straffes! Men egentlig er det jo greit da, alle skjemaer er like, hadde vært verre om all informasjon skulle blitt skrevet på hver sin måte. Fikk hvert fall gjort enormt mye jobb i går, så huset ble dessverre nedprioritert. Rekker vel en sjau i dag før jobb. Var i 2,5 timer langt møte på kvelden i samme forbindelse, og så ble det nystekt pitabrød med hvitløkssmør og Friends-maraton på sofaen med samboer på kvelden. Vi har sett på ny sofa, håper vi kan få reist til min fremtidige studieby (som ligger ca 1 time unna) og få prøvesittet den i morgen. Er den god, så kjøper vi. Hurraaa!!!

Har planer om å få til en IKEA-tur denne uken også, det må i så fall bli fredag formiddag. Får se hvordan det blir med sofa først da. Kjøpte vaffeljern sammen med skriveren, så det har jo gått litt penger ut i det siste. Været er nydelig i dag, men pollen er ikke fullt så nydelig, så lurer på om jeg gjør best i å holde meg inne. Har så lyst til å finne fine steiner og ha i et kar på verandaen, kanskje med vann over og noen vannplanter. Mange ideer, bare litt begrenset hvor mye jeg gidder å gjøre ut av det her vi bor nå, det er ikke vårt blivende bosted for særlig mye lenger enn vi trenger, regner med at vi flytter igjen om et år. Men et kar med steiner er jo ikke umulig å ta med seg videre da.

Jeg er like spent hver gang jeg er inne her om det er noe nytt om Jente79, og den spenningen tror jeg at jeg deler med mange. Det er helt uvirkelig hvordan man kan føle seg så nære med noen man hadde gått rett forbi på gaten.

Ble så inspirert av Mummis vakre beskrivelse av liljekonvaller, og siden jeg har flyttet et lite stykke unna barndomshjemmet, så må jeg ut å finne nye steder å plukke liljekonvall. Kjørte forbi et sted med masse da vi var på hytta på søndag (og tok årets første bad - det var KALDT!!!), men det blir litt langt unna akkurat nå. Og en skogstur skal jeg få til snart. Jeg elsker å være i skogen, trenger bare en liten rute å gå. Fri i morgen (tror jeg), og hvis samboer jobber tidlig, så skal jeg jammen meg på skogstur, pollen eller ei.

Nei, nå må jeg ut å vanne blomstene på verandaen og levere bøker på biblioteket. Så er det jobb kl 14. Ha en nydelig dag alle sammen, koselig at dere titter innom! Legg gjerne igjen en hilsen :)

Stor Karenseklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulva35

:vinke: Karense :-D

Jammen har du vært flink og effektiv :Nikke: Selv gjør jeg ingen ting i dag, bortsett fra å oppdatere med på kg etter en ukes fravær- Og det er jo koselig og har tatt meg et par timer nå :-D

Så nå må jeg ta meg en tur på butikken, for å fylle opp kjøleskapet :Nikke:

Ha en strålende dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELKOMMEN TIL 5-SIDERS FEST

Dette er liksom mitt første jubileum her inne på KG, så jeg inviterer til stooor fest med sjokoladekake, :skaal: champagne :skaal: og liljekonvaller til pynt.

Kom og fest med meg

:hoppe::duskedame::hoppe::duskedame::hoppe::duskedame::hoppe:

Endret av Karense
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: :hoppe: 5 siders fest :hoppe: :juhu:

Nøyer meg med :perebrus: jeg da :skaal:

Koselig å høre at du er spent på mine vegne, Karese. Er så koselig å ha KG venner som bryr seg så mye selv om de ikke aner hvem jeg er.

Synes du har vært kjempeflink jeg, og skogtur hørtes bra ut.

Ha en fin ettermiddag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliten etter lang dag på jobb... Blir visst ikke fri i morgen likevel, skal på jobb kl 14. Jaja, kan ikke alltid få det som man vil. Må visst utsett den skogturen. Samboer og jeg reiser for å prøvesitte det jeg håper kan bli vår nye sofa. Så blir en travel dag. Nå ser vi på Friends, før det blir senga. God natta alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Karense! :vinke:

HURRA FOR 5 SIDER! :juhu: :skaal::duskedame::danser:

Godt å se at det er noen andre også som bruker opp alt kruttet på jobb og må nedprioritere noe i heimen - ikke bare jeg. Her skulle vinduene vært pusset, men siden vi har så mye skog rundt oss er det et tykt gult støvbelegg (granpollen?) på vinduer, hagemøbler, terrassegulv og alt. Jeg har bestemt at vaske gjør vi når grana er ferdigblomstra. Fornuftig, sier jeg til meg selv! :jepp:

Synes kar med vann og steiner hørtes fint ut, og som du sier, det er en liten installasjon som er lett å flytte med seg. Spennende med ny sofa også! Det er så mye lekkert å få nå. Har dere bestemt dere for en?

Stor :klem1: fra Mummi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, i morgen får vi ny SOFA - hurraaaa! Gleder meg veldig til å få den på plass. Håper vi får plass til de gamle sofaene (3+2) i garasjen, nå er det bare å ta bilde og smekke det ut på finn.no

Er ikke på jobb i dag, var svimmel og kvalm i hele går kveld, og fremdeles da jeg våknet, så best å bli hjemme. Ordner seg nok til i morgen. Innimellom hvileøktene har jeg da fått ryddet og støvsugd, bestilt sofa OG sittet ute i solen, men der har det vært så varmt at det ble i små perioder om gangen. Lite mat og drikke og mye sol er ikke den beste kombinasjonen. Må jo stadig vekk inn for å følge med på fremgangen til Jente79 og lillegutt!

Samboer har fri i kveld, så vi tar nok en rolig aften med litt grilling og kos. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj, den nye sofaen er toppers! Leiligheten vår ble med ett myyyye større, og nå får vi utnyttet hjørnet også, slik at vi kan krype oppi der og kose oss. Herlig :)

Lørdagen gikk stort sett med til sofa. Måtte reise til samboers foreldre å låne bil med hengerfeste, et annet sted for å låne hengeren, ned igjen og flytte de gamle sofaene ned i garasjen (noen som ønsker å kjøpe pent brukt grønn treseter og toseter - si i fra!!), få ny sofa, begynne å montere, drill virker ikke, reise tilbake med henger, tilbake med bil, låne annen drill, hjem igjen, montere sofa - og vips ferdig! Samboer var flink og satt opp hele sofaen alene mens jeg laget lunsj. Handyman :rødme:

Gjorde svært lite på ettermiddagen, lå stort sett og prøvde sofa, var litt ute, sladret med en nabodame, nøt varmen og spiste isbiter. Var på jobb fra kl 19, og det var en varm affære! I dag har jeg ikke gjort stort, samboer måtte på jobb i dag og, enda han egentlig skulle ha fri hele helgen. Litt skuffet, kan man si, han har nesten aldri fri lenger. Så da stod jeg opp med han og laget frokost mens han stod i dusjen. Var det minste jeg kunne gjøre, følte det ble litt dårlig gjort å sove videre i senga. Så kom jeg meg da opp i det minste! (...bør vel nevnes at jeg sovnet igjen på sofaen etterpå da...:flau: )

Nå er planen å rydde her, det ser ut som en svinesti, uteblomstene mine må vannes - og sen reiser jeg over til paradishytta til mine foreldre på andre siden av fjorden. Det er virkelig den fineste plassen på jord, trenger ikke reise til syden i ferien, er det fint vær i Norge, så er det virkelig den beste plassen å være.

Ellers har vi så vidt begynt å se på hus. Det er litt trangt her vi bor nå, pluss at jeg vil tilbake til hjembyen. Vi bor bare 15 min unna på et tettsted, men jeg synes det er litt lite her, og vi har en nabo vi ikke liker noe særlig. Fant et fantastisk hus vi begge elsker til 2,6 mill, og med herlig beliggenhet, men da vi begynte med lånekalkulatorer og styr i går, så begrenses det vel om vi har mulighet til å så store avdrag+renter i mnd med kun én 100%-inntekt, og mitt studielån + deltidsjobb. Da må jeg i såfall ta nettbasert studie, slik at jeg kan jobbe mer ved siden av. Jaja, det er lov å drømme... Men det hadde vært så deilig! Samboer er veldig klar for å slå seg til ro, og ingen av oss har veldig lyst på enda et midlertidig sted å bo, hadde vært så herlig med et hus. Men har man ikke råd, så har man ikke råd, enda vi kan jo søke om avdragsfrihet de fire årene utdanningen min varer, men enda blir det jo mange mange tusen i renter. Æsj, renter er så dumt!

Det var dagens utblåsning om husønsket, renter og lån - blir vel tidsnok gjeldsslave uansett. Ha en flott søndag, alle som titter innom!

Stor Karenseklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fisk73

Hva?!?

Jeg gikk glipp av en FEST????? :gråte:

Blir en kort og konsis liten hilsen fra meg her i dag. Hyggelig å treffe deg! Har bare skummet litt gjennom boken din, men i morgen etter kl 12 kan jeg lese den skikkelig ;)

Nå er hodet mitt fylt med kvalitative og kvantitative data, og definisjoner på ulike metoder... :sukk: Litt av en måte å feire søndagen på... Men det er regn ute, så det går egentlig greit ;) Jeg har vært i litt samme situasjon som deg jeg... Mannen i fast jobb, etablert, mens jeg svirrer rundt på høyskolen... :fnise: I fjor studerte jeg i Oslo, og pendlet mellom Sunnmøre og Oslo, litt tungvindt, men det gikk. Vi vet jo at vi vil ha hverandre og ingen andre, og at årene bare ligger foran oss :jepp:

Ha en super søndag Karense!

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå... Hver gang jeg titter inn i boken din, så bare må jeg klikke på sofa linken.. Den er så stilig!!!! Ååå :hjerter:

Skjønner godt dere vil flytte unna uhyggelige naboer, og at du vil flytte til hjembyen din! Hus er dyrt, men lønner seg kanskje i lengden? Ikke vet jeg.. :sjenert::ler:

Lykke til med rydding og blomster!! :-D

:klem: fra reka, som også vil ha ny sofa!! (Men får vel kanskje vente til jeg flytter ut... :-D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Karense :-D

En liten tur innom før fotballkampen :-D Sååå fin sofa. Gratulerer :blomst:

Ha en strålende kveld :klem:

Endret av Ulva35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hallo: Hei Karense!

Lækker sofa, gitt! Kan godt tenke meg at du liker å slange deg på den! Puh at det er så varmt, men deilig også. Paradishytte ved sjøen høres bra ut da.

Lykke til med husjakten! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Imponert over alt du får til!!

Enig med de andre her, flott sofa dere har fått dere :jepp:

Vi har ikke mulighet til å ha en slik en vi... Stuen vår er nesten bare vinduer den! Vi er akkurat ferdig med å pusse opp nesten hele huset. Har badet og kjelleren igjen, men hvem vet når vi greier å få det gjort... Ting tar visstnok tid....?

Men nå MÅ jeg stikke... Har litt å gjøre FØR jeg skal være i byen klokka 13... En tid som nærmer seg faretruende...

Ha en strålende dag i solen!! :sol:

Nyt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, ting tar tid, Fisk73? Har jeg aldri vært borti, du... Det går ikke akkurat unna her eller. Det eneste som går fort er tiden.

I det siste har det stort sett vært jobb, jobb, jobb, jobb, men nå har jeg bestemt meg for å si opp. Jeg er møkklei ugunstige arbeidstider, sene kvelder og ensformig jobb. Selv om arbeidsmiljøet er helt topp og jeg trives godt med det, så er det nok av andre ting som spiller i mot. Gruer meg til å si fra, men det må jo bare gjøres.

Har min første frilørdag siden 26.april, og deilig er det, men det er så lenge siden sist, at jeg aner ikke hva jeg skal finne på i grunn. De fleste av vennene mine er bortreist i helgen, og det er litt kjipt, siden samboer jobber. Men i morgen blir det cupkamp og grillings på verandaen, jeg gleder meg!

Den deilige varme perioden går mot slutten i følge værmeldingen, og for min del kunne denne godt fortsatt i mange uker til. Det er lite lufting rundt verandaen vår, så der blir det faktisk ekstremt varmt sånn midt på dagen. Men i dag har vi hatt samboers bror og svoger på besøk som hjalp oss og sette opp den nyinnkjøpte markisen, så når blir det deilig der. Pluss at det skjermer oss litt mer mot den uhyggelige naboen.

Må klage litt også... i over en uke nå har jeg hatt menssmerter, slik jeg pleier å få dagen før mensen kommer. Men ikke denne gangen! Det er bare vondt, men det skjer aldri noe. I tillegg er jeg mye uvel, kvalm og litt svimmel. Det er sikkert ingen ting, men det er slitsomt, og kjett å ha så mye vondt i magen.

Jaja, får se hva dagen bringer, det er ikke farlig å tilbringe litt tid med seg selv heller! Godt er det uansett å ha fri :) Riktig god helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett lang steg å ta, men det virker jo som det rette å gjøre uansett hvor hyggelig miljøet er.

Så deilig med en fridag! Kjedelig når alle andre er på jobb eller borte, men tenk på det positive: Du kan gjøre akkurat det du vil! Bare slappe av og nyte sommeren!! Ordentlig kose deg kan du :-D

Går varmen mot slutten? åå :sukk: Jaja, den kommer vel igjen :-D

Og grattis med markise! Virker jo både svalende og herlig mot varmen og mot naboer man ikke liker :fnise:

Så kjedelig med mensensmerter selv om mensen ikke er der.. Jeg har mensensmerter og litt mensen, enda jeg egentlig ikke skulle hatt noen av delene denne måneden.. Dårlig gjort altså :sukk::fnise:

Ha en flott helg karense, og kos deg i kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...