Gå til innhold

Boligromantikk


Karense

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke: Ambriel!

Budet er akseptert og det er ingen andre som har budt, så sånn sett er leiligheten vår. Aberet er at siden det er borettslagsleilighet, så er det forkjøpsrett, det betyr at leil. må utlyses i en uke, slik at hvis noen har lenger ansiennitet enn oss, så kan de kjøpe den for prisantydning (som vi la inn bud på) og snappe den rett fora nesen på oss.

Da vi skulle reise for å overføre ansienniteten fra mormor og morfar til meg, sier den jævelen av ei dame i boligbyggelaget (unnskyld språket) at ansienniteten ikke kan overføres etter at budet er lagt inn og akseptert :frustrert: Det er det INGEN som har fortalt oss, og vi har ringt bbl flere ganger og spurt om det er mulig å overføre. Ikke har de sagt at vi kun får ansienniteten fra det året jeg er født (som betyr at vi mister 14 år), og ikke har de sagt at denne må overføres FØR budet er lagt inn og godtatt. Jeg visste det var for godt til å være sant at det skulle gå så glatt som det har gjort. Så får vi sikkert et helvete med å selge denne leiligheten og, kjenner jeg vår flaks rett. Siden det ikke har vært andre interessenter som har lagt inn bud, så håper vi bare at ingen kommer og benytter seg av forkjøpsretten, for da er leil. vår. I verste fall, så har morfar sagt at han kan kjøpe den til oss, og så betaler vi den, for da kan han selvfølgelig benytte seg av sin ansiennitet. gud, så mange regler som det forventes at man kan, og som ingen opplyser om! Jeg synes det er det minste man kan opplyse om når man faktisk ringer og spør etter akkurat dette. -Ja, det er mulig å overføre ansiennitet til barn/barnebarn, MEN... og så må de komme med betingelsene. Ååååh, jeg er så sint, så sint :kjempesinna:

Leil. utlyses fra 2-9.juli, så vi vet ingenting sikkert før 9.juli. Men jeg håper, håper, håper, håper...

:kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: :juhu: For at det bare er dere som har lagt inn bud!

Deretter: :sinna: Fy søren for en kjerring som ikke fortalte dere om det før!!

Deretter: Krysse alt jeg har for at den blir deres!!! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Selvsagt får dere leiligheten!!

Den er jo som skapt for dere!! :jepp: Ingen kan komme å ødelegge det for dere :nei:

Du forresten, jeg tror de sokkene du mangler ligger her jeg.. Jeg har nemlig maaaange single... :sjenert:

Ha en strååålende fredda'.

:juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig at dere ikke fikk vite at annseniteten måtte overføres før budet var akseptert :kjefte:

Håper dere får leiligheten uansett :jepp:

Men utrolig nervepirrende å gå sånn og vente...

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her dumper jeg opp i et drama, ser jeg! Kan jeg spørre nærmere hvor leiligheten er? Kanskje jeg tenker på å kjøpe i samme område...send gjerne PM hvis du ikke vil si det her. Og ha en ellers fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm...føler jeg skulle ha sendt et brannslokkingsapparat akkuratt nå...

Skjønner du er eh..mildt sagt...irritert!!!!

Sender da en :tommelsmil: og håper det går i orden allikevel!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stille på KG om dagen, men egentlig er det ganske godt også, rekker ikke være her så altfor mye selv, og da er det heldigvis ikke tjue sider i hver dagbok å oppdatere seg på hver gang, slik det ofte er (hvert fall hos racer-Rekiser). I dag har vi hatt megler på besøk, så i løpet av dagen eller morgendagen kommer forhåpentligvis leiligheten ut på Finn, så kan vi evnt ha avisannonse og visninger i begynnelsen av august. Vurderer faktisk å droppe avisannonse, de fleste som ser der, kikker på nettet i tillegg, det er der vi har funnet alt vi har sett på, og da sparer vi 10.000,-. Naboen vår som også selger har valgt det, så hun skulle gi oss tilbakemelding på hvordan det fungerte. De skal ha visning torsdag, så det blir spennende å se om det kommer noen.

Kjære og jeg var en tur på golfbanen i sted for at jeg kunne stå litt på driving rangen. Og det gikk betraktelig mye bedre i dag enn det har pleid å gjøre, godt å kjenne at det faktisk er litt fremgang! Trenger nok maaaange øvingsrunder til, men i dag fikk jeg da i alle fall til flere lange slag etter hverandre, ikke bare at hvert femtende slag er lenger enn 10 meter.

Utover dette er det ikke mye nytt å melde, det er sol, så jeg skal nok nyte den ute på terassen. På søndag var det stor familiegrilling, og selvfølgelig kom regnet akkurat da vi skulle spise. Vi ventet litt, og heldigvis passerte det, slik at vi hadde en kjempehyggelig ettermiddag hos svigers. Tidligere forrige uke hadde vi også med oss yngste niese til kjære, overraskelseshentet henne i barnehagen, var en tur i byen og handlet bursdagsgave til et annet barn, og avsluttet det hele med "storslagen" middag på McDonalds. Det var stas, ja! Nå har hun begynt å kalle meg tante, og det er så koselig :rødme:

I går hadde jeg med meg en jente på 5,5 som jeg har sittet barnevakt for en del år på jentetur, hentet henne i barnehagen, så reiste vi rundt i byen og lekte på forskjellige plasser, et utendørsmuseum, lekeplassen på en skole, park i byen. Og etterpå spiste vi middag på restaurant, og avsluttet i utendørsbassenget i byen. Hun følte seg litt stor da, og det var veldig koselig, lenge siden vi har gjort noe sammen bare vi to. Hun er så påpasselig, løftet ene hånden fra rattet mens vi kjørte for å skifte sang, og da kom det kontakt fra baksetet: "Begge henda på rattet!" :fnise: Det er godt de lærer tidlig!

Nå skal jeg ut i solen med en god bok og kald Farris. Ha en fin 1.juli, alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke:

Å så spennende med meglerbesøk. Masse lykke til med å få solgt leiligheten.

Når får dere vite om drømmekåken blir deres da?

Ha en fortsatt fin dag/kveld Karense :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Høres spennende ut med meglerbesøk :jepp:

Tror jeg ville ha gått for å ha leiligheten bare på nett.... :sjenert: Da sparer man vel 10 000,- i utgangspunktet, og så kan man få det i avisen etterpå om man føler for det? :klø:

Ikke for det, er det i Aftenposten, så er det jo mange som leser det om morgenen før de drar på jobb, men de som er på leting etter leilighet vil vel kanskje være mer aktiv og faktisk gå på nett også... Hjelpe meg så mye man må tenke på!

Golf kan jeg ikkeno om så jeg vet ikke hva driving rangen er jeg.. :sjenert: Er det der hvor man slår laaaaaaaaaaange baller?

Morsomt med unger!! Det virker hvertfall som om både du og de koser seg i hverandres selskap ;) Hyggelig!!

Nå krysser jeg fingrene for at dere får positivt svar på leiligheten den 9.! Ha en strålende tirsdag, kos deg masse med de du har rundt deg :)

Her er det arbeidskoloni, ferie med masse jobbing altså, og søsteren min har gått i hi... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Racer-reka er innom en superkjap tur før hun ikke gidder mer :tunge1:

Håper du har det fint om dagen Karense, jeg er litt kglei/sliten av, jobber så mye og er trøtt og alt det er en dårlig blanding og jeg har liksom ikke nok tid til å skulle henge på kg..

Men titter nok innom på søndag igjen før jeg reiser på mandag :)

Mange :klem: og :klemmer: fra reka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: alle som har vært innom!

Fyi, det er vanskelig å se på Pacific Blue og være på KG samtidig. Så tror jeg shutter down og konsentrerer meg fullt og helt om spretne rumper i trange sykkelbukser en stund til. Før samboer kommer hjem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Her har jeg visst ikke vært før, så jeg legger jeg en liten hilsen.

Har jo sett deg inne hos Ulva.

:ler: Kg og Pacific Blue er en dårlig kombinasjon ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise:

Jeg skjønner godt du prioriterte kjekke og spretne sykkelrumper :lur:

Håper du kåååser deg i sommervarmen karense! :-D

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Karense, håper du koser deg i sola! 9.juli er jo så lenge til! Krysser alt som krysses kan!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Skjønner godt du er spent og utålmodig... Virker så utrolig lenge når man venter sånn.

Krysser fingrene for deg.

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Karense!

Det var da utrolig så mange skjær i sjøen det skulle være for den hersens drømmekåken...! :smile: Jeg skal krysse fingrene hvert ledig øyeblikk i fem dager for at dere får den! :danser:

Du får kose deg i sola og finne andre ting å tenke på så lenge! Kanskje ikke så lett, men rådet er godt ment... :sjenert:

God helg til dere! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...