Gå til innhold

Boligromantikk

Karense

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er vel snart så det er siste sommerdag på en stund nå, så her skal det nytes! Vi skal på cupcamp, kapteinen på laget er i familien, så det blir spennende å se på, og med de resultatene som har vært i cupkamper i det siste, så kan jo alt skje. Etterpå blir det grillings med familie på verandaen, og jeg har en flaske rosévin i kjøleskapet som jeg har gledet meg til å åpne leeenge. Så alt tyder på en god dag :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

Måtte innom og lese litt i boka di. Håper alt står bra til og at du nyter finværet. Har en liten mistanke om hvilken cupkamp du skal på, men er jo ikke helt sikker da. :) Håper iallefall det går rette veien.

Og rosevin høres nam nam ut, har selv en 3 liter med god hvitvin i kjøleskapet som jeg tar et til to glass av om dagen nå da det er helg og varmt. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!! :)

Tenkte jeg skulle legge igjen et lite spor i dagboka di ettersom du var innom meg..Skal ta meg tid til å lese mer her senere!

Håper du har hatt ei fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Håper søndagen gikk strålende med grilling og rosévin! Og at cupkampen gikk som ønsket selvsagt. Her i området er visstnok de fleste interessert i fotball og spør meg hele tiden om hvem jeg holder med. Ingen, svarer jeg da.. :sjenert:

Jeg har visstnok ikke fått utdelt det "elsker fotball" genet, selv om jeg noen ganger kan finne det moro å se en kamp..

Jaja, jeg er like snill likevel.. :fnise:

Håper du har en strålende dag! Her hos meg regner det, men jeg danser soldans for harde livet, så jeg satser på at det endrer seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er absolutt ikke fotballfan selv, men har fått litt økt interesse etter at jeg kom inn i samboers familie, der fotballinteressen er adskillig høyere enn i min egen (hvert fall deler av den). Cupkampen gikk ikke helt etter planen, men det var en spennende kamp, og vi tok oss en real grillings etterpå, gikk med litt drikke da. Sånn blir det, når man må ta lørdag på søndag! Egentlig helt greit, for da blir det søndag på mandag, og sånn blir uka en dag kortere :) Nå skal det sies at jeg var på jobb i går, men begynte ikke før 15.30, og da fikk vi vært mye sammen på dagen. Samboer spilte en runde med golf, mens jeg var med på golfbanen og slo litt, er fremdeles enormt dårlig, men håper på å bli bedre en dag.

Jeg har også sagt opp jobben, er så lei av kvelds- og helgearbeid, og vil begynne med blanke ark til høsten, ha en jobb med mer forutsigbarhet. Det gikk overraskende bra, gruet meg fælt til å snakke med den ene sjefen, men hun var veldig forståelsesfull. Skal jobbe i ca 1 mnd til, me det er jo litt lettere når jeg vet at det snart er ferdig. Trives enormt godt i jobben, det sosiale miljøet er helt topp, men siden samboer fremdeles jobber der, tror jeg ikke det er noe problem å holde kontakten med folket likevel. I kveld blir det litt vin og en tur på kino for å se Sex- og singelliv-filmen med venninne H og venninne I, noe jeg gleder meg til. Resten av uka er bare jobb, jobb, jobb. På tide å finne seg noe middag, aner ikke hva jeg skal lage, er litt lei mat egentlig. Hadde vært greit å bare spise en tablett og så var du mett. Gleder meg til samboer også får seg en "vanlig" jobb (dvs dagjobb), så vi kan spise middag sammen hver dag. Blir så mye lettvint når man bare skal lage til seg selv.

Nei, en stor oppvask venter fra søndagens strabaser, har masse papirarbeid som skulle vært gjort og venninne H kommer om 45 min. I just better get going!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det gikk bra å si opp da Karense ;) Så krysser jeg alt for at du finner deg en jobb du trives 100% i!

Du er så heldig som skal se filmen idag! Har lyst til å se den igjen jeg :sjenert: Nesten så jeg vil dra i kveld jeg og :fnise: Du får kose deg masse med venninnene dine da! Det kommer nok til å bli kjempe gøy :hoppe:

Skjønner det ikke er kjekt å skulle spise middag alene hele tiden, da er det liksom så kjedelig å lage mat.. Men du kan jo evt sette opp en liten plan med noe lettvint da? Feks salater, supper ol, sånne enkle ting som er lette å lage i sommervarmen! For om du lager en liste slik at du vet hva du skal ha så er det bare å lage maten, istedenfor å måtte planlegge når man kommer hjem fra jobb! (Sånn tenker hvertfall jeg)

Kos deg masse med oppvasken :fnise:

Ha en herlig kveld, you better get carried away ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, middag - det er så utrolig boring av og til..Man går så tom for ideer!! Kanskje en idè å surfe rundt på mattips trådene her på KG?

Jeg trenger litt inspirasjon,jeg også!

Håper du ellers har det fint! Blir spennende med ny jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann på en torsdagskveld!

Liten tur innom og sier hallo. Tøft gjort å si opp, men blir spennende å se hvor du havner nå!! :smile:

Dagene går bare *vusj* kjempefort, synes jeg ligger bakpå med alt! :sukk: Og det hjelper i hvert fall ikke at jeg driver og surrer her inne! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble visst ikke til at jeg sa opp helt likevel. Det vil si, jeg har levert oppsigelse, men etter en samtale med en av sjefene, kom vi frem til en løsning jeg er veldig fornøyd med. Trapper ned frem mot ferien, skal ikke jobbe noe i august, og går så inn på ca 1 kveld i uka og hver 3.helg fra september. Dette synes jeg var en veldig god løsning, og da har jeg fremdeles en liten inntekt, noe som kommer til å komme godt med. De tok alt veldig til etterretning, og gav meg til og med fri på lørdag, siden samboer har sin første frilørdag på leeenge. Det var veldig snilt! Så i dag er faktisk siste arbeidsdag helt til onsdag! Vet ikke hva jeg skal finne på men... Det er ikke så greit, på den ene siden vil jeg jo gjerne ha noe å gjøre hele tiden, mens på den andre siden er det greit å ha fri. Det er ikke så lett. Samboer har fri på mandag da, så den dagen går vel fort, og tirsdag er det vel ratt noe å gjøre også.

Har funnet en leilighet i dag som er sååå fin, gleder meg til å vise den til samboer i kveld, håper han liker den likegodt som jeg. Den er sentral, har to soverom, stoor stue, fint kjøkken og alt er egentlig bare fint. Det eneste som mangler er uteplass, det vil si, det er en balkong, så det blir vel det man gjør det til.

Gleder meg til litt kjærestetid i helgen, de siste dagene har vært at vi står opp, spiser frokost, samboer reiser på jobb, jeg kommer etter et par timer senere, vi jobber, kommer hjem etter midnatt, ser litt på tv, er trøtte og legger oss. Så er det samme runden dagen etter. Begynner å se hverdagslivet komme nå, derfor blir det deilig med litt tid sammen. Nå skal det nevnes at vi allerede har en del planer for helgen, halve dagen i morgen er satt av til golf, som jeg unner han så mye, en tur på fotballcup for å se på niese spille, kvelden er foreløpig fri, søndag er det tidlig opp for øving til konsert for hans del, og konsert på ettermiddagen, så gikk plutselig den dagen og. Jaja, man skal ha litt å fara med!

Nå må jeg reise på butikken å kjøpe noe middag, aner ikke hva jeg skal lage i dag heller. Middag til seg selv er kjeeedelig. Leiligheten er bomba, men mens kjære spiller golf i morgen, skal jeg ta en kjempesjau og vaske og rydde som om Dronningen skulle ha kommet på besøk. Bare håper jeg finner inspirasjonen til det :)

Ha en riktig god helg alle sammen, har dere noen gode tips til ting vi kan gjøre sammen som ikke koster så mye? Sofakjøp, tv-benk, diverse regninger setter sine spor i økonomien for tiden... Har så lyst til å dra på telttur, men venter til været er litt mer stabilt.

Stor Karenseklem til alle :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fisk73
Ha en riktig god helg alle sammen, har dere noen gode tips til ting vi kan gjøre sammen som ikke koster så mye? Sofakjøp, tv-benk, diverse regninger setter sine spor i økonomien for tiden... Har så lyst til å dra på telttur, men venter til været er litt mer stabilt.

Stor Karenseklem til alle :klemmer:

Ta med dere en flaske vin, god mat og sett dere i parken og spill yatzy!! Eller kle på dere regntøy og vandre i skog og mark, hopp i sølepytter og lek litt? Lag god middag sammen, og nyt den mens dere forteller hverandre om hva som er det beste som har hendt i dag, og hva som er det verste.

:klø:

Hva mer.....?

Mange ting!! Reis på "ferie" til et annet land, finn informasjon om det på nett og lag retter fra landet? Lag fotobok sammen? Gi hverandre massasje? Gå på museum, utstillinger, teater? Ta en buss en hel dag, uten mål og mening, se på husene, folkene som traver stresset forbi... Gå i Vigelandsparken (Vet ikke hvorfor, men jeg innbiller meg du er lokalisert i Oslo??).. Øyhopping, men da uten skippere med over 2 i promille... Kino? Vær turist i byen, sjekk med turistkontoret på hva som skjer?

Supert at det ordnet seg med jobben, kjedelig å jobbe "hele" tiden, og hvertfall om det blir uvisst. Har jobbet slik selv, og det sliter hvertfall på meg...

Ha en skikkelig super kjærestehelg!! Kos dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

:vinke: Karense :-D

Så spennende med den leiligheten da. Får håper samboeren liker den like godt som du gjør :)

Og så flott med arbeidsgiver som tilrettelegger arbeidet og gjerne vil du skal fortsette der.

Forstår deg så veldig. Har jobbet skift i mange år, og det er ikke kjekt i lengden. Spesiellt ikke når man er to.

Kos deg masse med kjærestid i helgen. Trenger ikke alltid finne på noe spesiellt synes jeg. Bare det å være sammen er herlig, så kommer det som kommer. Kjekt å ta ting på sparket og bare nyte tiden med hverandre :rødme:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, målet er jo å være sammen, men har lyst til å finne på noe annet enn det vi pleier, det blir så lett til at vi ligger i sofaen og ser på tv eller en film. Og det gjør vi nesten hver kveld, må "lande" litt etter en lang dag på jobb, så selv om det er sent, så klarer jeg ikke sovne med en gang, og da er jo tv-en god å ha. Er så heldig at kjære er kokk, så vi skal vel kose oss med litt god mat og god vin på lørdag hvert fall, han har lovt å lære meg å lage pasta. Kjenner at jeg gleder meg masse allerede, selv om halve helgen forsvinner i ting vi skal, så nyter man bare tiden vi har ellers enda mer.

Nå blir det jobb om bare én time, tida går så fort! Har betalt masse regninger i dag, og godt er det å få slike ting vekk fra samvittigheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig at jobben ordnet seg!

Og så koselig at du og din kjære får en ordentlig kosehelg :)

Fisk73 kom med utrolig mange fine forslag til hva dere kan gjøre sammen, så jeg er vel egentlig litt tom for ideer :fnise:

Pastalagning er veldig gøy! Jeg lære meg det i fjor og har gjort det er par-tre ganger, veldig gøy :Nikke:

Gooood helg Karense :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Var innom her og leste en dag, men rakk visst ikke å legge igjen en hilsen :sjenert:

Godt det ordnet seg med jobben. Viktig å ha tid sammen, spesielt når du skal studere.

Håper det ordner seg med leilighet.

Kose deg resten av helga :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: God morgen!

Sofaen er inntatt, jeg sitter/delvis ligger og koser meg med en kopp te og litt sjokolade fra i går :fnise: - jeg har lært at søndager er til for å kose seg på. Samboer har konsert i dag, så han reiste av gårde for ltt siden, jeg reiser til kl 15 for å se på. Fikk tatt en bra sjau her i går, så trenger ikke gjøre så mye husarbeid i dag, bare litt klesvasking som må tas igjen. Grått vær, men fuglene synger da, det er jo en liten glede i seg selv.

Helgen vår har nok ikke blitt helt som planlagt, samboer spilte golf halve dagen i går, mens jeg ryddet og vasket en del her, så kom han hjem og hjalp meg. Etterpå reiste vi på fotballcup for å se på niese M, før vi dro videre til grilling på hytta med mamma og pappa. Halv åtte måtte vi dra tilbake, for vi var nemlig på et fantastisk morsomt show i går kveld, lo nesten sammenhengende i halvannen tme. Etterpå dro vi hjem og så på Friends, før vi :humpe: litt, og så var det god natt for oss begge, lang dag. Vi fikk i alle fall vært litt sammen, men jeg tror at i morgen blir en god dag - da har vi ingen planer, bortsett fra at vi skal i banken for å snakke om huslån, slik at vi faktisk kan gjøre alvor av kjøpsplanene. Vi har fått snakket litt om det også, og nå vet vi begge hva vi vil, så ting er litt lysere i det karensiske og A's hjem nå :)

Jeg har som nevnt ikke planer om å gjøre noen ting før jeg skal på konsert, det blir en deilig dag. Men teen venter - I must go. Ha en nydelig dag, alle KGere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boligjakt og eiendomsmarked... Der er vi. Vi fant en fantastisk fin leilighet som vi begge liker, ligger midt i byen, og til en overkommelig pris. I dag var vi i banken, og de vil innvilge lån til oss, utrolig koselig dame vi snakket med som virkelig ville hjelpe oss. Etterpå er vi hos eiendomsmegler for å forhøre oss om hvor enkelt det er å selge vår nåværende leilighet, og jammen har hun ikke funnet frem alle type papirer, spør om vi er klare til å skrive under på oppdraget. Det er vel og bra å være effektiv, men vi følte oss presset til å skrive under. Men så kommer vi til kostnadene, og jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har så mye peiling på boligmarked og meglerutgifter, det er mitt første boligkjøp, leil. vi bor i nå, er det samboer som har kjøpt og eier, men det viser seg at meglerutgifter ender på 70.000 kroner!!! Jeg synes det er helt vilt! Banken gikk med på å låne oss kjøpesummen, som egentlig var litt over hva de anbefalte oss å ta i lån, men etter en grovregning, fant vi ut at at det kan vi klare. Samboer tror ikke at han vil få særlig mye mer for leiligheten enn det han kjøpte den for, enda han har pusset opp mye, og han tok opp 120.000,- ekstra i lån i forhold til det han betalte for leiligheten. Det betyr at han antakeligvis vil komme ut i minus (mener han), og da må vi ta opp enda mer i lån. Skriver nok dette like mye for meg selv, for å få litt oversikt, vi må vel konkludere med at vi egentlig ikke har råd. Men vi KAN klare det, og vi har lyst, men det mest fornuftige hadde vært å bo her et år til, og spare mer penger, slik at vi har mer egenkapital.

Det er så kjipt når vi har så lyst, og det kan gå akkurat, men så kommer det plutselig 70.000,- ekstra ut fra løse luften. Jeg visste at det var dyrt, men hadde ikke begrep om at det skulle være så dyrt. Det skal ikke være lett. Jaja, vi får se hva som skjer. Enden på visa blir vel at vi blir boende her et år til tror jeg. Selv om det hadde vært fantastisk å flytte inn i den leiligheten.

Så hjelper det heller ikke at jeg har sittet og lest tråder og diskusjoner om hvor fælt det er å være lærer (skal begynne på lærerskolen). Usikker dag, altså!

Sender samtidig en stor klem til Ambriel, som har det tøft for tiden :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...