Gå til innhold

Min motivasjonsbok


Mazilla

Anbefalte innlegg

:spise::

Frokost: Druer, litt potetgull som var igjen fra igår

Lunsj: Kylling i karrisaus

Middag: Taco

Kveldsmat: Litt vaniljeis

:perebrus::

Masse vann

Funlight

:trene::

279 situps

Rusla litt

:banantroll::

Druer, salat, agurk,

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:kjefte: På tide med litt skjerpings her!! Både når det gjelder :spise: og :trene:!

:spise::

Frokost: Druer

Mellom: Wasa riskake med liten skive gräddost

Lunsj: Toro Rett i koppen potet, noen druer

Mellom: Banan, glutenfritt knekkebrød med jarlsberg

Middag: Hjemmelagde fløtegratinerte poteter (med kaffefløte), renskåret svinekjøtt, litt saus, isbergsalat

:perebrus::

Masse vann

:trene::

Trappa - 11 etasjer

180 situps

Gått på handletur for jobben

Pakka masse, og det er faktisk veldig slitsomt! :sukk:

:banantroll::

Druer, banan, salat, poteter

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:spise::

Frokost: 1 0,1% yoplait yoghurt, litt potetrester fra middag, 1 glfritt knekkebrød med jarlsberg

Lunsj: Salat: Isbergsalat, agurk, ost og kalkunpålegg, 2 wasa riskaker. Noen druer, en banan

Middag: Glutenfri spaghetti med mager kjøttdeig og dolmiosaus

"Dessert": Druer

Kveldsmat: Potetrester fra gårsdagens middag, et par potetgullflak

:perebrus::

Masse vann

1 glass appelsinjuice

:trene::

9 etasjer i trapper

40 min rolig/normal gange

Pakking i det vide og det brede

181 situps

:banantroll::

Appelsinjuice, banan, druer, salat, agurk, potet,

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, blir ikke like mett av de glutenfrie produktene som de vanlige! Jeg er vant til å spise ryvita og andre grove knekkebrød + fullkornspasta osv, mens alt det glutenfrie er av fint mel... Kanskje litt vanskelig å lage fullkornsknekkebrød av mais- og potetmel, men.. :sjenert: Er ikke vant til å spise så mye og ofte som jeg må nå! Så teit, nå som jeg var inne i en god stim angående porsjonsstørrelser osv... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:spise::

Frokost: 2 knekkebrød (aka papp) med jarlsberg, noen druer, 1 yoplait 0.1% yoghurt

Mellom: Druer, banan

Lunsj: 2 knekkebrød med jarlsberg, 2 wasa riskaker med jarlsberg, noen druer

Mellom: Et par flak potetgull...

Middag: Tapas - asparges, poteter og svin, litt glutenfritt grovbrød, litt aioli

Dessert: Litt bringebærsorbet

:perebrus::

1 glass appelsinjuice

Masse vann

:trene::

Trappene til kontoret x2

182 situps

Halvannen time normal gange

:banantroll::

Druer (altfor mange..), banan, juice, potet, asparges

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:spise::

Frokost: 2 sans yoghurter med eple og pære

Mellom: 1 knekkebrød med jarlsberg, endel druer

Lunsj: Toro Rett i koppen potet, 1 knekkebrød med jarlsberg

Middag: Potetkuler, saus, kylling

:perebrus::

Masse vann

1 glass hvitvin

0,4 cola light

:trene::

2xtrappene til kontoret

15 min rask gange (ærend for jobben)

1 time rebusløp

3 timer pakking, rydding og vasking

:banantroll::

Druer,

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Usj, bare surr dette her... Kombinasjonen ferietid (hjemme hos familien) og sommervær gjør at planene om et bedre liv går rett vest... :sukk: Får nesten ikke bevegd meg jo! :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. prøv å bli gravid!

Jeg har gått ned tre størrelser på nesten tre uker grunnet fraværende matlyst. Eneste jeg har lyst på er frukt, grønt og rene varer. Kjøtt/fisk. Dvs ikke innbakt ting og tang, ikke noe sauser eller fløtestuet tull. Brus er helt utelukket.. Æsj..

Nutriletten frister ikke litt engang lenger.

Sjokolade er bannlyst, jeg brekker meg av tanken. Potetgull går en sjelden gang for å få i meg salt.

Jeg har FRYKTELIG lyst på reker og/eller saltkjøtt, som f.eks fenalår eller spekemør. Og selvfølgelig kan jeg ikke spise det. :gråte: Saltkjøtt hadde vært noe av det mest himmelske jeg kunne fått i meg. :sukk:

Så; det er et godt tips, men om det går den veien det SKAL, så frykter jeg at jeg kommer til å ese ut like fort som jeg gikk ned. :fnise:

:klem: på deg Mazilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser for meg den nye mirakelkuren på forsida av et eller annet ukeblad! "Gå ned 3 størrelser på bare 3 uker! Les den utrolige historien!" :skratte:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser forresten fingrene for at magen din snart blir en stoooor og rund anamelon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser for meg den nye mirakelkuren på forsida av et eller annet ukeblad! "Gå ned 3 størrelser på bare 3 uker! Les den utrolige historien!" :skratte:

"Man tager en eggcelle og en sædcelle. La de trekke i noen uker på 37-38 grader. Bivirkning av denne mirakelkuren er ekstremt oppblåst mage i nærmere 6 mnd, vann og åreknuter, kvalme, svimmelhet, trøtthet og sykemelding fra jobb..."

:skratte:

Krysser forresten fingrene for at magen din snart blir en stoooor og rund anamelon! :)

Taaakk!!!

Jeg håper det jeg også. Gleder meg sånn til om tre uker, for da får jeg se Babymelona på UL!!!

:juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I går spilte vi tennis! Fikk opp pulsen litt, det var deilig! Nå skal jeg hoppe i dusjen og så gå til byen (ca 20 min middels/rask gange). Skal møte min kusine/forlover! :hoppe: Håper været holder seg, for det regna noe sinnsykt istad... Hvis det regner når jeg skal gå, så tror jeg sannelig jeg tar bilen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går spilte vi tennis! Fikk opp pulsen litt, det var deilig! Nå skal jeg hoppe i dusjen og så gå til byen (ca 20 min middels/rask gange). Skal møte min kusine/forlover! :hoppe: Håper været holder seg, for det regna noe sinnsykt istad... Hvis det regner når jeg skal gå, så tror jeg sannelig jeg tar bilen... :sjenert:

Så du er igang med ny dyst?? :jepp:

Her vil det nok ikke hjelpe samme hva jeg gjør, magen vil nok ese ut uansett. :fnise:

Men det er HEEELT okay for meg! Gleder meg sånn til å se Babymelona neste torsdag altså! Det blir så moro!!! :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Denne dagen er i teorien en perfekt dag for å starte på an igjen! Semesteret begynte i dag, så idag begynte på en måte høsten! Jeg kaster meg uti det - må jo bare få tilbake de gode vanene, både innen kosthold og trening!

Sommeren kan oppsummeres med at jeg har hatt mine første drøye to måneder på glutenfri diett. Har faktisk gått ned en kilo eller to, til tross for masse mat og ekstremt lite bevegelse! Må nok skyldes dietten... Derfor er jeg litt nysgjerrig på hvor vektnåla vil stoppe hvis jeg i tillegg til å spise glutenfritt klarer å spise sunt og trene litt!

I går kveld smalt jeg til med 200 situps, og det var deilig! Ble inspirert (riktignok etter å ha spist nesten en hel pose ostepop...) til å begynne igjen, så here I go! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får fortsette i det gamle sporet:

:spise::

Frokost: 3 knekkebrød med jarlsberg

Lunsj: Litt middagsrester fra igår, mest ris, litt tikka masala-saus

Mellom: 2 knekkebrød med jarlsberg, 1 snackbar med sjokolade...

Middag: Tagliatelle, 2 karbonader, salat, brokkoli, bearnaisesaus

Etterpå: Druer

Kveldsmat: Druer

:perebrus::

Vann

Sukkerfri saft

Litt eplejuice

:trene::

minst 45 min gange

1 time (relativt) rask gange

100 situps

:banantroll::

Brokkoli, salat, druer, eplejuice

Ser jeg har et stykke å gå før jeg er tilbake til gammel "storhet", men et sted må man jo begynne!!

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:spise::

Frokost: 2 knekkebrød med jarlsberg, 1 sans yoghurt eple&pære

Lunsj: 2 knekkebrød med jarlsberg, eggerøre av to egg, 2 snackbarer

"Middag": 1 burger på Mc Donalds

Kvelds/nattmat: Ovnsbakte småpoteter

:perebrus::

Vann

Diverse drikke, mest hvitvin

:banantroll::

Druer, poteter

:trene::

20 min gange

Gått masse rundt i byen (bar-til-bar runde :sjenert:)

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj, ikke bare lett å være flink når det er fadderuke på skolen! Kan jo ikke være helt utenfor heller! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:spise::

Frokost: Druer, 1 sans eple&pære yoghurt

Lunsj: Rester av ovnsbakte poteter, 2 knekkebrød med jarlsberg

Mellom: 2 knekkebrød med jarlsberg, noen druer

Middag: Wokgrønnsaker med kylling :sikle:

Sen kveldsmat: Knekkebrød

:perebrus::

Vann

1/2 kopp svart kaffe

Øl :sjenert:

Vin

:trene::

30 min gange

Litt mer gange

Stafett (med alkohol, så den gjelds kanskje ikke? fikk i det minste løpt litt..)

:banantroll::

Druer, poteter, wokgrønnsaker,

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gjenoppstart av prosjekt "se bra ut til den store dagen"!!! :juhu:

Her blir det nok ikke særlig mer oppheng i slikt, siden jeg allerede har rast ned 15kg siden jeg ble gravid og kun spiser frukt, grønt, ikke noe sukker og nesten ikke noen form for fete meieriprodukter. Klarer bare ikke tanken på noe søtt og/eller kremet..

Er heldig sånn sett, men vi får se om det varer hele graviditeten. Det hadde igrunn vært det beste, å kun spise sunt og bra for meg og Babymelona, men tiden vil vise. Jeg blir nok litt bredere over hofta til bryllupet uansett hva som skjer med kostholdet... :fnise:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gjenoppstart av prosjekt "se bra ut til den store dagen"!!! :juhu:

Her blir det nok ikke særlig mer oppheng i slikt, siden jeg allerede har rast ned 15kg siden jeg ble gravid og kun spiser frukt, grønt, ikke noe sukker og nesten ikke noen form for fete meieriprodukter. Klarer bare ikke tanken på noe søtt og/eller kremet..

Er heldig sånn sett, men vi får se om det varer hele graviditeten. Det hadde igrunn vært det beste, å kun spise sunt og bra for meg og Babymelona, men tiden vil vise. Jeg blir nok litt bredere over hofta til bryllupet uansett hva som skjer med kostholdet... :fnise:

Så vekta har fremdeles ikke begynt å gå oppover, altså? Høres jo ut som du har et fantatisk sunt kosthold! Tenk om vi alltid kunne vært så sunne, og ikke orka tanken på søtt/kremet! :fnise:

Bryllupet blir fremdeles 01.08.09 vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...