Gå til innhold

Min motivasjonsbok


Mazilla

Anbefalte innlegg

:velkommen:

Herved erklærer jeg min motivasjonsdagbok for åpnet! Her skal de harde fakta legges ut - inntak av mat og drikke, trening og annen bevegelse, ja i det hele tatt!

Målet er foreløpig å komme i rimelig grei form innen 01.08.09, for da er det tid for :bryllup:! Motivasjonsfaktoren burde dermed være høy, men jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at det ikke er så lett...

Jess, da var jeg i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen:

Herved erklærer jeg min motivasjonsdagbok for åpnet! Her skal de harde fakta legges ut - inntak av mat og drikke, trening og annen bevegelse, ja i det hele tatt!

Målet er foreløpig å komme i rimelig grei form innen 01.08.09, for da er det tid for :bryllup:! Motivasjonsfaktoren burde dermed være høy, men jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at det ikke er så lett...

Jess, da var jeg i gang!

Grattis!!! :danse:

Da var vi igang da. Burde vel egentlig kjøpe meg en badevekt, men jeg tør ikke gå på den helt enda.. Må vente en liten stund til... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel nesten begynne da!

Dagens mat:

Frokost: Go' Dag med ekstra lett melk

Lunsj: En skive grovbrød med salat, eggerøre, kokt skinke, agurk og jarlsberg, et halvt glass appelsinjuice. Noen druer.

Mellom: Litt calzone... Han godeste er ikke særlig hensynsfull som kjøper denslags når jeg er sulten som en ulv :fnise:

Middag: Hjemmelagd tapas: Ovnsbakte småpoteter med serranoskinke, ovnsbakt asparges med serranoskinke, hjemmelagde kjøttboller av svinekjøttdeig, cheddardip. Ble nok dessverre aaaaltfor mett, som vanlig..!

Noen druer.

Dagens trening:

135 situps (begynte på 20 den 1.januar, har økt med én for hver dag!)

Tok trappene opp til kontoret (ca 100 trinn)

Rundt en times gåing til sammen.

Innvielse av Wii Fit, inkl 6 minutters jogging, litt yoga, litt skihopp og litt rockering.

Kjekt med Wii Fit at den legger inn min BMI, vekt og fremdriftsplan. Jeg og min personlige trener er enige om en to måneders plan foreløpig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det leggetid, for det er jo tross alt viktig å få nok søvn for å holde seg frisk og sunn! :)

Det er forresten i helgene jeg sliter mest med å leve sunt... Glemte dessuten to bamsemums jeg fikk på butikken på lista over dagens matinntak... Uff.. I morra skal jeg være flink! (Det er forøvrig alltid planen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, her kommer dagens harde fakta:

Frokost: Noen druer, usj er ikke verdens største frokostfan gitt...

Lunsj: Go Dag med ekstra lett melk

Mellom: Noen druer

Middag/kveldsmat: Raclette, nam! Rester av poteter og kjøttboller fra i går, kyllingfilet, biffkjøtt og svinekjøtt i strimler, litt bacon, smelta ost (litt dumt for sideflesket gitt, men ost er jo litt av poenget med raclette... også er det jo lørdag!), isbergsalat (er så "heldig" at jeg ikke liker dressing, og det er jo bra!), litt baguette. Litt av en kolesterolbombe den middagen... :sjenert:

Drikke: Sukkerfri solo, vann, en halv caffe mocca med lettmelk

Trening:

Gått rolig/litt raskere halvannen-to timer

Spilt Wii Fit i 1 time og 10 minutter, puh...

:humpe: (jepp, det teller!)

136 situps

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, det er så typisk, rett etter middag blir jeg alltid så utrolig sjesken! Særlig når jeg vet at vi har kjeks i skapet og is i frysa... Skal klare å holde meg unna!! :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Argh, det er så typisk, rett etter middag blir jeg alltid så utrolig sjesken! Særlig når jeg vet at vi har kjeks i skapet og is i frysa... Skal klare å holde meg unna!! :nei:

Haha.. :ler:

Du står på.. Det er flott. Keep up the good work!!! :trene:

Her ble det kjøpt inn litt snop istad, og da klarer jeg jo ikke å styre unna litt. Er jo uansett lørdag da! Så jeg får bare nyte det mens jeg kan. :jepp:

Kost meg med lett middag idag; reker på loff. Ikke sunt, men ikke usunt heller. Lett blanding vil jeg si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. :ler:

Du står på.. Det er flott. Keep up the good work!!! :trene:

Her ble det kjøpt inn litt snop istad, og da klarer jeg jo ikke å styre unna litt. Er jo uansett lørdag da! Så jeg får bare nyte det mens jeg kan. :jepp:

Kost meg med lett middag idag; reker på loff. Ikke sunt, men ikke usunt heller. Lett blanding vil jeg si...

Jepp, man må jo kose seg litt også i blant!! Har bare lyst på en flying start nå, så skal prøve å holde meg unna skapet!

Veldig sant det du skrev om det er litt lettere å holde seg unna når man vet det må skrives her! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost:

Go Dag med ekstra lett melk (som vanlig...)

Mellom: En halv banan

Middag: Fylt kyllingfilet, båtpoteter, litt saus, masse isbergsalat.

Drikke: Sukkerfri solo, i underkant av en halv caffe mocca, masse vann.

Trening:

1 time rask gange

25 minutters sakte gange (blir fort ganske sakte gange når han godeste er med...)

1 time og 20 minutter Wii Fit :trene:

137 situps

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg elsker denne motivasjonsboka!! Hadde det ikke vært for den hadde jeg garantert spist oreokjeks nå! :hoppe:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg elsker denne motivasjonsboka!! Hadde det ikke vært for den hadde jeg garantert spist oreokjeks nå! :hoppe:

Ikke sant?

Den er rett og slett helt genial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom igjen med en liten heia-hilsen. :jepp:

:duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!!! :bukke:

Nå går vi ei spennende uke i møte, blir moro å se åssen det går! Foreløpig er motivasjonen på topp, ihvertfall! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mat:

Frokost: Go Dag med ekstra lett melk

Lunsj: 3/4 Grovt rundstykke (Vita Hjertego) og en banan.

Mellom: En pose knaskegulrøtter, noen druer

Middag: Wok med kylling, biff og svinekjøtt, masse grønnsaker og litt ris.

Halvannen liter vann hittil...

Trening:

En drøy halvtime ganske rolig gange

Tatt trappene opp til fjerde etasje to ganger

1 time rask gange

1 time og 20 minutter Wii Fit, inkl 15 min jogging og 25 min step

138 situps

...og så masse mer vann!

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nok KG, her må det :trene: til!!

Hehe.. :ler:

Du har skjønt det..... :trene:

Lykke til med ny uke til deg også. En skikkelig god matdag i dag du altså. Her var det mye sunt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempekjekt med Wii Fit at man kan holde på med step eller jogging mens man ser på tv! Nå er det faktisk sunt å se Hotel Cæsar, hvem skulle vel trodd det? :skratte:

Høres nesten ut som jeg jobber for reklameavdelinga til Nintendo jo... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekjekt med Wii Fit at man kan holde på med step eller jogging mens man ser på tv! Nå er det faktisk sunt å se Hotel Cæsar, hvem skulle vel trodd det? :skratte:

Høres nesten ut som jeg jobber for reklameavdelinga til Nintendo jo... :fnise:

Det har da alltid vært sunt å se på Hotel Cæsar?? :klø:

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat:

Frokost: Eggerøre (i mikroen, ergo slipper jeg både fett til steking og oppvask!), isbergsalat, masse agurk.

Lunsj: Grovt knekkebrød med kokt skinke og masse salat og agurk, noen druer, et eple.

Mellom: Knaskegulrøtter

Middag: Liten porsjon pasta med fløtesaus, fint rundstykke. Ikke akkurat helsekost, men orka ikke annet enn takeaway idag... :sjenert:

Kveldsmat: Jordbær og melon

Drikke:

Halvannen liter vann i løpet av arbeidsdagen

Et lite glass appelsinjuice til lunsjen

Masse vann på ettermiddagen/kvelden

Trening:

Gått opp og ned ca 300 trappetrinn

35 minutter normal gange

1 time og 20 minutter variert gange, inkl rusling i butikker

50 minutter Wii Fit, inkl 10 min løping og 20 min step til Hotel Cæsar :fnise:

139 situps

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat:

Frokost: Eggerøre (i mikroen, ergo slipper jeg både fett til steking og oppvask!), isbergsalat, masse agurk.

Lunsj: Grovt knekkebrød med kokt skinke og masse salat og agurk, noen druer, et eple.

Mellom: Knaskegulrøtter

Middag: Liten porsjon pasta med fløtesaus, fint rundstykke. Ikke akkurat helsekost, men orka ikke annet enn takeaway idag... :sjenert:

Drikke:

Halvannen liter vann i løpet av arbeidsdagen

Et lite glass appelsinjuice til lunsjen

Trening:

Gått opp og ned ca 300 trappetrinn

35 minutter normal gange

Hallo??? :fnise:

Jeg synes da strengt tatt vi er ganske flinke jeg... :klø:

Synes ikke du?

Jeg vet ikke åssen matvanene dine var tidligere, men nå har ihvertfall jeg klart å holde meg i skinnet, og er mye sunnere enn før jeg begynte med denne boka. Ut og sykle noen mil etterpå. :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...