Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter uttallige forsøk, uten noe som helst slags hell, på å gå ned i vekt har jeg meldt meg inn i Vektklubben. Jeg har ikke klart å finne ut hva det er jeg gjør feil (for noe er det helt klart, ettersom jeg ikke går ned), så nå er det slavisk oppfølging her...

Jeg vil ned 10 kilo på 10 uker og har fått en plan med 1300 kcal pr dag.

Noen andre som er medlemmer på Vekklubben? Har erfaringer? Meninger?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bolledeig
Skrevet

Jeg synes at maten i vektklubben er rar, fordi den inneholder mye mer karbohydrater enn jeg ellers er vant til (som havregryn med brunost på til frokost etc). Men følger du planene slavisk, så vil du jo gå ned i vekt, det er helt umulig å la være med såpass store kaloriunderskudd. Og det er forsåvidt greit for de som ikke har fantasi til å trylle frem sunne retter støtt ;)

Skrevet
Og det er forsåvidt greit for de som ikke har fantasi til å trylle frem sunne retter støtt ;)

Ja, for hvem har vel fantasi til det hele tiden?

Jeg har prøvd på egenhånd, men ikke med så stort kaloriunderskudd som det anbefales der. Jeg ser at jeg spiser en større andel proteiner enn det som står anbefalt, men det kan vel ikke spilel noen rolle?

Skrevet

Jeg ligger også på 1300 kalorier om dagen der og er kjempefornøyd med vektklubben :) Gikk ned 7 kilo i sommer (men gikk desverre opp 6 igjen i vinter, derfor jeg er på igjen) Det eneste som funker for meg er å telle kalorier. Jeg bruker middagene, men lager alt annet litt etter eget hode og etter tips derfra. Legger inn alt jeg spiser. Har nå holdt på i to uker og har gått ned 3 kilo. (hurra!)

Har forresten alltid for stor del fett jeg, men det gjør tydeligvis ingenting. Klarer sjeldent å få den sirkelen til å stemme.

Skrevet

Å så bra å høre Arwen!

jeg lager også frokost og lunsj etter eget hode, men bruker middagsoppskriftene. Det er det jeg syns er vanskelig å lage på egenhånd nemlig :)

Skrevet

Ja, hvertfall å komme ned i 500 kalorier på en porsjon. La inn et par av mine egne oppskrifter, og de var mye verre enn jeg trodde desverre :(

De har et opplegg for å holde vekten der også. Tenkte å prøve å følge det en periode når jeg har nådd vektmålet mitt. (Får prøve å holde meg gjennom bikinisesongen om ikke annet :fnise: )

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg fikk litt hakeslepp når jeg oppdaget hvor LITE pasta en posjon var.. :sjenert:

Har såvidt begynt på egne oppskrifter og oppdager i allefall at det er greit å ha såpass til oversikt over det jeg dytter i meg, som jeg har der. Sliter om kveldene, for jeg blir så sulten sånn i nitida, men prøver å holde det i sjakk med te.

Skrevet

Jeg drikker også mye te :ler: og cola zero. Det redder meg at det finnes lightbrus. Selv om det ikke er så sunt så får man hvertfall i seg noe søtt. Gulerøtter har forresten veldig lite kalorier.

Skrevet

Te - har funnet en med appelsinsmak, som er kjempegod - tror jeg skal bli redningen for min del.

Gulrøtter er jo veldig godt da, så det er ålreit snacks, men kanskje litt stusselig helt alene. Vel, vel... skal nok klare kveldene - får fylle dem med gjøremål og lure meg sjøl så godt jeg kan.

Skrevet

Gruer meg litt til helga nå, for jeg er veldig spent på om jeg kommer til å klare å holde meg under kalorigrensa når jeg skal være på besøk hos spikertynne, godtegris-kjæresten min.. *himler*

Men om jeg holder aktivitetsnivået oppe, så kan jeg jo unne meg mer mat, så da skal det nok gå.

Stolt av at jeg har holdt meg helt unna vekta siden mandag. Har vært litt besatt av den...

Skrevet

Jeg har en potetgullelskende spiker her hjemme :ler: ikke alltid veldig moro.

Hobby og mandelstang er forresten to sjokolader med ikke sånn voldsomt mange kalorier. Tror det var 170 og 180 i de :)

Skrevet (endret)
spikertynne, godtegris-kjæresten min.. *himler*

Stolt av at jeg har holdt meg helt unna vekta siden mandag. Har vært litt besatt av den...

Jeg har en potetgullelskende spiker her hjemme :ler: ikke alltid veldig moro.

Artig å se at det er flere med "spiker~spiser alt om finnes~kjærester" her inne. det er ikke alltid morro nei.

Personlig har vi ikke vekt i huset, som er best for oss begge..

(titter noen ganger på vekta om jeg er på besøk hos folk som jeg ser har vekten fremme da...) :vekt:

Men egentlig skulle jeg bare si at jeg tror vektklubben fungerer Veldig BRA hvis man innstiller seg på det.. ;) For de har jo mange gode oppskrifter, tips, artikkler og lar hver enkelt burker kjenne på sitt eget behov.

Stå på Suzy, nå har du bestemt deg for å prøve dette og vi støtter det 100%

:duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame:

Endret av tjadama
Skrevet

Har vært medlem av vektklubb i 1 år nå¨og gått ned 28 kg. Men jeg har ikke fulgt deres opplegg med mat, jeg har levd lavkarbo. Men jeg trengte de til og føre inn alt jeg spiser og få en oversikt, sånn så jeg hverken spiser for mye eller for lite.

Og man får noen aha opplevelser når man plutselig veier og skriver inn alt man spiser.

Skrevet

Jeg er faktisk overrasket over hvor mange kalorier man sparer ved å kutte majones og smør :Nikke: visste at det var mye, men ikke så mye. Hvis det passer seg sånn bruker jeg philadelfia light istedenfor smør på brødskivene. Klarer ikke å ikke ha noe på.

Skrevet
Stå på Suzy, nå har du bestemt deg for å prøve dette og vi støtter det 100%

:duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame: :duskedame:

TAKK! :klemmer:

Jeg trenger all den oppmuntringa jeg kan få nå altså. Ei uke er lagt bak meg og i helga klarte jeg ikke å være under 1300 kcal - det ble mer både fredag og lørdag (men ikke over 1800 noen dag).

MEN, veiedag i dag og jeg har sjølsagt ikke rikket meg av flekken. Ikke ett gram, ikke en dritt :sur:

Jeg skjønner jo at det ikke kommer til å gå kjempefort, men akk så fint det hadde vært om jeg hadde gått ned en liten oppmuntrende kilo... Ja, ja - jeg skal fortsett like fullt.

Men opplegget er veldig bra. Det er lett å kartlegge hva jeg spiser og hva jeg gjør. Likevel - pulsklokka mi viser at jeg har brukt mer kalorier på ei økt enn det tabellen på Vektklubb.no sier. Hva er mest riktig? Jeg mener det må være klokka ettersom den er stilt inn på mine mål (min makspuls og min vekt/høyde), men er det rett?

Skrevet

Jeg tror de har skrevet der inne at pulsklokker er riktigst :)

Jeg har gått ned 3.7 kilo på 3 uker nå :juhu:

Skrevet
Jeg har gått ned 3.7 kilo på 3 uker nå :juhu:

Rub it in, why dont't you... Jeg vil også ned *furter* :murvegg:

Men bra at pulsklokka er riktigst - da er det da noen tall som er på min side. He, he!

Skrevet

Det går seg sikkert til den uka her :kose: jeg har vært skikkelig nazi de tre ukene her og har nesten ikke gått over 1300 selv om jeg har trent litt. Skal i bryllup om to uker og da skal jeg fråtse i god mat og kaker. Sparer litt til det :fnise:

Skrevet

Takk Arwen. Om det ikke går nå, så vet jeg ikke hva som er i vegen med meg.

Har holdt meg godt under 1300 de dagene jeg har trent, for jeg har forsøkt å ikke spise noe særlig ekstra sjøl om det har vært rom for det, men jeg er vel usedvanlig treg, rett og slett :fnise:

Skal være aktiv som bare rakkern denne uka!

Skrevet (endret)

Jeg er ikke på slankekur selv, men vet litt om ernæring fordi jeg går på diett pga sykdom.

Det som slår meg med denne dietten din, er at det er for lite kalorier i den. Resultatet når man stadig går på sånne dietter, hopper av, spiser "normalt" for så å hoppe på en ny kur igjen etter en tid, er jo nettopp at man ikke greier å gå ned i vekt. Kroppen innstiller seg på en ny "sulteperiode" og suger til seg det den kan av næring.

Du kan lese mer om dette her.

Jeg stusser litt på at pasta i det hele tatt er en del av dietten din. Den inneholder nokså mye karbohydrater, så det er vel derfor du skal ha så lite av den.

Jeg har dessuten lært at det ikke er noe poeng i å sulte seg om kvelden. Systemet har bare godt av å få noe å jobbe med i løpet av natten. Forbrenning er en glemt kunst i mange kropper, og den må på plass igjen før man kan håpe på vektreduksjon.

Dietten min, som altså ikke primært er noen slankediett, er på en måte en ekstrem variant av Fedon, bortsett fra at jeg ikke engang skal ha kornprodukter. Jeg spiser frukt, grønnsaker, salat, fersk fisk/kjøtt, egg, honning, gule oster og mandler/nøtter. Poteter, ris og pasta er bannlyst, også brød. Som tilbehør til middag blir det enten wokede eller kokte grønnsaker, salat eller blomkålpurè.

Jeg skal love deg at jeg raste ned i vekt etter at jeg innførte denne kosten, selv om det slett ikke var nødvendig. For meg blir det mer et spørsmål om å greie å holde vekta oppe.

En viktig målsetting for å gå ned i vekt på en sunn måte, er å få i seg nok kalorier til at kroppen får lære seg å forbrenne på riktig vis, og at man må se på det som en varig omlegging av livsstilen. Samt at man er nødt til å prioritere jevnlig mosjon. Det er litt av en jobb, og det tar lang tid, men det er også den oppskriften som gir varige resultater og som helsemessig er den beste. Ting tar tid. :)

Endret av Page

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...