Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!


Coxy

Anbefalte innlegg

Her går ammingen ikke så bra. Hun suger rett og slett ikke. Har prøvd å hatt henne på puppen så lenge hun vil, men etter 4 timer, begynte jeg å bli veldig sår. Så jeg må rett og slett gi henne erstatning i tillegg til puppen, ellers blir hun ikke mett. Hun ligger bare og koser med puppen. Men så lenge hun blir mett og fornøyd, skal jeg ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen flere som sliter med klumper i brystet? Jeg har fått en ganske stor, øm og gjenstridig klump i det ene brystet og har prøvd alle triksene i boken for å bli kvitt den. Tror den er blitt litt mindre, men vet ikke om det er ønsketenking eller hva.

Ammer du liggende da Mim? Jeg får ikke det helt til, eller han får ikke godt nok tak. Lurer på om puppene mine er for små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her flommer det over av melk gitt... var på helsestasjonen for veiing i dag og tøtta veier 3070 gram - 370 gram mer enn på torsdag! Så jeg skal vel ikke bekymre meg over at hun ikke får i seg mat gitt!

Jeg ammer liggende på natta, men synes det er vanskeligere nå som puppene har blitt større enn det var tidligere... virker som om jeg "drukner" henne i pupp rett og slett... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går ammingen utrolig mye bedre. Nå klarer jeg å legge henne til selv, og det er "schmuk -rett på" og svelgingen begynner nokså fort. Men det krevde sine tårer og hjelp fra sambo og mamma og komme dit. Ante ikke at ammingen var så "teknisk", men tror at jeg ofte hadde en litt feil vinkel/stilling/høyde som gjorde at hun ikke fikk godt nok tak. Melk har jeg nok av og nå ser det ut som at hun har kommet inn i en firetimersrytme det meste av døgnet. Det har gitt meg søvn, en mett baby (hvor jeg ser at lårene har vokst) og tatt bort barseltårene. Det går mye tid med til bleie-amming-bleie-amming-bleie-bleie, men jeg tror jeg har et rolig eksemplar av en baby. Aner ikke hvor mange bleier vi har byttet til nå, men det er et høyt antall. Hun har det liksom med å bæsje litt hele tiden... Hvor lenge kan man drøye før man bytter bleie med "bremsespor" liksom?

Ellers er sambo MYE tøffere enn meg når det gjelder bading, skylling under vasken, rensing av navelen, rensing av øyet (har fått noe betennelsegreier) osv. Jeg synes fortsatt at det er skummelt og "etthåndsgrepet" har jeg ikke fått dreisen på.

I kveld har jeg følt på at vi i morgen er nødt til å komme oss en tur ut. Har jo bare vært på rommet på sykehuset eller hjemme i over en uke, og jeg begynner å innse viktigheten av å komme seg ut. Så i morgen er planen en tur i nabolaget med vogn og en tur på butikken med bæresjal. Selvfølgelig sammen med sambo. Jeg er veldig avhengig av han og har fått en helt ny respekt for alenemødre (særlig de som er det fra før fødselen) etter at jeg selv fikk barn.

De siste 4 ordene jeg nå skrev er utrolig rart å si/skrive. JEG har fått barn!!!! Har fortsatt ikke skjønt at jeg er noens mamma, at det finnes et lite menneske som synes at jeg er best i hele verden. Merkelig, merkelig, merkelig.

Noen som vet når jordmorbesøket pleier å komme? De tar kontakt og avtaler tid, men når??

Vet det er andre her inne som har katt(er). Gjør dere noe spesielt mtp kattehår? Vi har langhåret katt som er veldig mye inne og jeg finner hår på babyklær, tepper ol. Hva bør man se etter som tidlig tegn på allergi? Og hva kan man gjøre for å forhindre pelsdyrallergi?

Et siste spørsmål: Hva gjør dere på dagen? Kommer dere dere mye ut?

Jeg har glemt å gratulere alle dere andre som har født, men altså; GRATULERER MED VEL GJENNOMFØRT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder katter, så har vi to - men disse er korthårede, og røyter egentlig ikke så mye. Men vi gjør ingenting i forhold til kattene. Det hender til og med at de ligger i babys bag, men vi synes egentlig ikke det gjør noe. Jeg tror at allergi kommer dess mer man vasker og fjerner bakterier - en naturlig bakterieflora er bare sunt mener jeg (og: det er forskjell på naturlig bakterieflora og bakterier som forårsakes av rent griseri).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan vi ønske den første desemberbabyen velkommen!!! :roser:

:hoppe: Revenka har endelig født!

Endret av Monica85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer du liggende da Mim? Jeg får ikke det helt til, eller han får ikke godt nok tak. Lurer på om puppene mine er for små?

Jeg ammer liggende, ja. Nå begynner han å få taket på å finne fram i mørket også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere og gratulerer til de som har født. :blomst:

Vi har vært uten internettforbindelse noen dager så jeg har ikke fått skrevet noe her siden søndag 30. november. Jeg hadde time for igangsettelse dagen etter, men fødselen startet heldigvis av seg selv tidlig samme morgen og den vakre lille gutten vår ble født 1. desember kl 22.37 etter en tung fødsel som endte med både vakuum og tang. Han var frisk og fin og veide 4095 gram og var 52 cm lang. Han er veldig snill og jeg er nesten overrasket over hvor lett det går. Ikke minst er både jeg og mannen er overveldet over at vi har produsert noe så vakkert og perfekt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liste over terminer - fødsler

Scheherazade: 21. nov :babygutt: 07.nov - 2330 gr, 46 cm.

Monica85: 9.nov :babygutt: 09. nov - 3658 gr, 50 cm.

SummerJoy: 8.nov :babyjente: 11. nov - 4150 gr, 51 cm

*Mim*: 2.nov :babygutt: 11. nov - 4290 gr, 53 cm

Mirabella76: 10.nov :babyjente: 12. nov - 3700 gr, 51 cm

Daiquiry: 4.des :babyjente: 16. nov - 2820 gr, 46 cm

Mariblom: 8.nov :babygutt: 17.nov - 4320 gr, 50 cm

latte: 25.nov :babygutt: 21.nov -

kiri: 12.des :babyjente: 30.nov - 3575gr, 49cm

Concertina: 22.nov :babyjente: 1.des - 2920 gr, 49 cm

Arkana: 7.des :babygutt: 1.des - 4095 gr, 52 cm

Revenka: 4.des :babygutt: 7.des - 3732 gr, 53 cm

Ullah: 5.des :babyjente:

Angelhoff: 6.des :babyjente:

Eeyore: 16.des

theamoren: 23.des :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet når jordmorbesøket pleier å komme? De tar kontakt og avtaler tid, men når??

Et siste spørsmål: Hva gjør dere på dagen? Kommer dere dere mye ut?

Jordmor ringte meg når hun fikk papirene fra sykehuset, det tok en drøy uke.

Om dagen sover vi... I alle fall på formiddagen. Jeg synes nettene er litt slitsomme, i alle fall fra tre til seks. Han våkner ofte, og vil ha pupp, men er ikke alltid fornøyd etter det, heller. Synes jeg flytter ham fra pupp til pupp, gir smokk og flytter me selv og ham halve natta...

Ellers er vi og handler, på kafe, har vært på noen shoppingturer og vi besøker venner (mine - han så få ennå ;) ). Det har vært innmari glatt her, så vi har ikke trillet så mye, men det har jeg lyst til å gjøre mer av.

Hei på dere og gratulerer til de som har født. :blomst:

Vi har vært uten internettforbindelse noen dager så jeg har ikke fått skrevet noe her siden søndag 30. november. Jeg hadde time for igangsettelse dagen etter, men fødselen startet heldigvis av seg selv tidlig samme morgen og den vakre lille gutten vår ble født 1. desember kl 22.37 etter en tung fødsel som endte med både vakuum og tang. Han var frisk og fin og veide 4095 gram og var 52 cm lang. Han er veldig snill og jeg er nesten overrasket over hvor lett det går. Ikke minst er både jeg og mannen er overveldet over at vi har produsert noe så vakkert og perfekt. :)

Gratulerer, Arkana! :klem:

Endret av *Mim*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går ammingen utrolig mye bedre. Nå klarer jeg å legge henne til selv, og det er "schmuk -rett på" og svelgingen begynner nokså fort. Men det krevde sine tårer og hjelp fra sambo og mamma og komme dit. Ante ikke at ammingen var så "teknisk", men tror at jeg ofte hadde en litt feil vinkel/stilling/høyde som gjorde at hun ikke fikk godt nok tak. Melk har jeg nok av og nå ser det ut som at hun har kommet inn i en firetimersrytme det meste av døgnet. Det har gitt meg søvn, en mett baby (hvor jeg ser at lårene har vokst) og tatt bort barseltårene. Det går mye tid med til bleie-amming-bleie-amming-bleie-bleie, men jeg tror jeg har et rolig eksemplar av en baby. Aner ikke hvor mange bleier vi har byttet til nå, men det er et høyt antall. Hun har det liksom med å bæsje litt hele tiden... Hvor lenge kan man drøye før man bytter bleie med "bremsespor" liksom?

Ellers er sambo MYE tøffere enn meg når det gjelder bading, skylling under vasken, rensing av navelen, rensing av øyet (har fått noe betennelsegreier) osv. Jeg synes fortsatt at det er skummelt og "etthåndsgrepet" har jeg ikke fått dreisen på.

I kveld har jeg følt på at vi i morgen er nødt til å komme oss en tur ut. Har jo bare vært på rommet på sykehuset eller hjemme i over en uke, og jeg begynner å innse viktigheten av å komme seg ut. Så i morgen er planen en tur i nabolaget med vogn og en tur på butikken med bæresjal. Selvfølgelig sammen med sambo. Jeg er veldig avhengig av han og har fått en helt ny respekt for alenemødre (særlig de som er det fra før fødselen) etter at jeg selv fikk barn.

De siste 4 ordene jeg nå skrev er utrolig rart å si/skrive. JEG har fått barn!!!! Har fortsatt ikke skjønt at jeg er noens mamma, at det finnes et lite menneske som synes at jeg er best i hele verden. Merkelig, merkelig, merkelig.

Noen som vet når jordmorbesøket pleier å komme? De tar kontakt og avtaler tid, men når??

Vet det er andre her inne som har katt(er). Gjør dere noe spesielt mtp kattehår? Vi har langhåret katt som er veldig mye inne og jeg finner hår på babyklær, tepper ol. Hva bør man se etter som tidlig tegn på allergi? Og hva kan man gjøre for å forhindre pelsdyrallergi?

Et siste spørsmål: Hva gjør dere på dagen? Kommer dere dere mye ut?

Jeg har glemt å gratulere alle dere andre som har født, men altså; GRATULERER MED VEL GJENNOMFØRT!

Det jeg har hørt er at å bo med pelsdyr faktisk motvirker allergi hos barn. Håper det stemmer, vi har hund. Kan ikke unngå at babyen får hundehår på klærne sine.

Er det ikke helsesøster som kommer? Iallefall, tror det er slik at dersom du ikke har hørt noe innen 2 uker så bør du ringe helsestasjonen selv for da er det skjedd noe feil... De skal nemlig ta kontakt innen 2 uker etter hjemreise fra sykehuset. :)

Ellers kjenner jeg meg igjen i noe av den usikkerheten du beskriver og jeg kan fortelle deg at det blir bedre! Følte meg også utrolig avhengig av samboer, var så ille at jeg gråt fordi jeg var så glad jeg hadde han der. Tenkte også på det med alenemødre - respekt!

Sånn ca etter 3 uker løsnet det. Humøret mitt steg, fikk selvtilliten tilbake og nå er det bare kos alt sammen, og jeg er helt trygg med barnet. Tror det har noe med at man skal bli kjent med den lille også... Fikk jo helt angst i begynnelsen når hun gren for jeg visste ikke hvorfor hun gren. Nå kjenner jeg igjen lydene hennes, og vet stort sett hva hun vil :)

Vi har omtrent ikke vært ute av huset... Føler det har vært så stress i og med at jeg har ammet OFTE. Noen trilleturer har det blitt da og korte turer på butikken. Egentlig er det først nå jeg kjenner at jeg er klar for å møte verden skikkelig igjen.

Gratulerer så mye til Arkana! :)

Endret av SummerJoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har to katter, men har ikke gjort noe spesielt i forhold til dem. Barnesengen er forbudt område, men ellers får de gjøre som de vil. Jeg er ikke bekymret for allergi, og er selv oppvokst med katt. Tvert i mot tror jeg som nevnt over her at det faktisk er sunt å vokse opp med dyr.

Ellers har vi vært ute av huset alle dagene siden vi kom hjem unntatt i dag. Jeg er i fin form og gutten vår er veldig snill og medgjørlig så det er bare en fryd å ta ham med ut og få gjort julehandel og litt forskjellig. Synes det er godt også, det blir liksom en liten babyboble å bare være inne. Skjønner at vi er forskjellige når jeg leser hva andre skriver, så her må man nok bare føle på hva man vil selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi oi, nærmer seg min tur i fødsler listennå ser jeg! S k u m m e l t

heldelige dere er som har det overstått!

Endret av theamoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi oi, nærmer seg min tur i fødsler listennå ser jeg! S k u m m e l t

heldelige dere er som har det overstått!

Det kommer til å gå så bra så, LYKKE TIL!! :biggrin: Gled deg! :rødme:

Endret av Monica85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...