Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!


Coxy

Anbefalte innlegg

Usj, kjedelig å være forkjølet!! Jeg har *bank i bordet* holdt meg ganske fin enda i år...! :biggrin: I fjor var jeg forkjøla stort sett hele vinteren...

Klart det er tyngere å være småbarnsmor da man selv ikke er i form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten, NameIt-body'ene er vanvittig smale rundt magen!!! Hvert fall de vi har.. Syns de er skikkelig trælete å få på, syns jeg blir så hardhendt med den lille kroppen da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, NameIt-body'ene er vanvittig smale rundt magen!!! Hvert fall de vi har.. Syns de er skikkelig trælete å få på, syns jeg blir så hardhendt med den lille kroppen da... :sjenert:

Meget mulig at det er derfor de passer så fint her, vår er nemlig ganske smal rundt magen selv. ;)

Jeg måtte gi opp og dra til foreldrene mine. Samboeren min var på julebord, og da jeg klarte å nyse masse snørr på bodyen til babyen (unnskyld detaljer :sjenert: ) følte jeg meg ikke særlig skikket til å passe på ham. Heldigvis sov han, så det blir nok ingen varige mén. Hadde feber også, vil jo ikke at lillegutt skal bli syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... frøkna har hatt vanvittig mye luft i magen de siste par dagene, og i dag har det vært ille. Stakar lille pia mi... Gjør vondt i mammahjertet dette! Hun sluker jo maten, så det er jo ikke annet å vente. Har begynt å drikke ammete og tenkte jeg skulle forsøke med en teskje oppkokt vann eller ammete til henne og.

...typisk at det skjer nå, sambo skal på julebord i dag, så jeg må styre med dette helt alene... Jaja, akkurat nå sover hun på magen over lårene mine, litt press på magen hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvordan du masserer ut luften, Concertina?

Jeg har selv sett hvor effektiv "prompeutdriver" det kan være.

SKal prøve å forklare. Alle trinnene gjøres 6 ganger før du går over til neste trinn.

Trinn 1: stryk med flat hånd rett ned fra haka/brystet og helt ned.

Trinn 2: stryk med flat hånd i sirkler med klokka på magen.

Trinn 3: hold ett ben i hver hånd og løft/trykk annenhvert bein opp mot magen (omtrent som når man sykler i lufta, bare helt ned mot magen)

Trinn 4: samme som 3, men trykk begge bena samtidig opp mot magen.

Gjenta hele prosessen til du hører at lufta kommer ut og merker at magen ikke blir så hard å ta på.

Jeg lærte dette for en stund siden og det er mulig at det er ett trinn til, men dette burde uansett gjøre en del nytte.

I dag har vi vært på et kjøpesenter og det gikk nok en gang over all forventning :) Blir likevel litt skummelt å gjøre sånt alene når sambo begynner på jobb til mandag. Heldigvis skal han bare jobbe en uke før han har to ukers juleferie. Sånn sett er det en stor fordel å få baby like før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge varte renselsen for dere? Eller holder den på ennå??

Er det sånn at man har "spart opp" mensen for 9 mnd og nå skal få ut alt :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tipset kiri, men desverre hadde det ikke store effekten her...prøvde i 10 min uten at det gjorde stort... å ha henne over underarmen og ta knebøy var effektivt, men bekkenet mitt likte det ikke!

...akkurat nå skulle jeg ønske jeg var typen til å nekte mannen å gå på julebord under to uker etter fødselen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge varte renselsen for dere? Eller holder den på ennå??

Er det sånn at man har "spart opp" mensen for 9 mnd og nå skal få ut alt :sukk:

Jeg trodde det hadde sluttet for min del, men igår begynte jeg å blø litt friskt igjen, og det har fortsatt idag.

Håper det gir seg helt snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde "vanlig mensen" i ca to uker etter fødselen, og etter det har jeg bare hatt bitte litt, som "farget utflod". Til gjengjeld har jeg ørlitegran av det enda... :sjenert: Men må vel i seg snart nå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bleie bruker dere nå?? Vi bruker Libero nr 2 nå, men tror jammen vi må gå over til 3'ern... Bæsjen kommer fort nedover beina også, jo! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge leve rooiboste! Jenta har fremdeles vondt i magen innimellom, men det kommer ut luft i begge ender og hun gråter veldig mye mindre! Kanskje man skal klare å få sove litt i natt likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge leve rooiboste! Jenta har fremdeles vondt i magen innimellom, men det kommer ut luft i begge ender og hun gråter veldig mye mindre! Kanskje man skal klare å få sove litt i natt likevel :)

Hva er rooiboste?

M svelger også mye luft og gulper nå ganske mye. Kommer ut nesa og gjør henne surklete. I stad gulpet hun ned i utringningen på genseren min og alt samlet seg opp i bh'n. Nice....

Har noen tips til hvordan man kan unngå mye gulp? Rape oftere under amminga?? Mener jer har lest noe om det, men husker ikke.

M sover i egen kurv rett inntil vår seng. I natt sa sambo at han synes hun puster så mye jevnere når hun sover på oss om dagen eller like ved på ett pledd, enn hun gjør om natten. noen fler med samme erfaring?

I morgen begynner sambo på jobb, det blir spennende og litt skummelt å være alene med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lagt merke til det med pusten. Høres jo noen ganger ut som han hyperventilerer og er skikkelig stressa, da han ligger i egen seg og skal sovne til kvelden... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss er det også mens hun sover. Lurer på om hun har astma noen ganger.

Noen som merker at de har blitt mer bekymret for sine nærmeste etter fødselen? En samboer som er ute på løpetur i mørket og Blir borte lengre enn ventet, feks...

Et helt annet tips:

hårføner er effektivt for å lufttørke ved bleieskift. M liker det i tillegg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I. er no ein månad gammal, og eg blør fortsatt. Det er mindre no enn i starten, men eg blør fortsatt ein god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er rooiboste?

Afrikansk urtete, bla. er den kjent for å bli brukt mot kolikk i Afrika :) Jeg gir frøkna 1-2 ml med sprøyte før hver amming, hun er ikke veldig begeistret, men det går greit. I tillegg så drikker jeg 2-3 kopper selv. Og lufta kommer nå ut så jeg er veldig fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er lei renselsen allerede.... føler meg klar for litt :sengekos: , men jeg blør masse fremdeles (mer enn jeg gjør ved mensen...) så det er ikke veldig aktuelt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille har fått øyebetennelse staaakkars :kgbaby:

Uff ble så redd da vi våknet i går og så øyet på babyen var helt gjenklistret av noe grønt materie. Kjente virkelig hvor redd jeg er for at noe skal skje den lille..

Heldigvis helt ufarlig da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille har fått øyebetennelse staaakkars :kgbaby:

Uff ble så redd da vi våknet i går og så øyet på babyen var helt gjenklistret av noe grønt materie. Kjente virkelig hvor redd jeg er for at noe skal skje den lille..

Heldigvis helt ufarlig da. :)

Sikker på at det er øyebetennelse? L hadde slikt noen dager, men selve øyet var ikke rødt og da er det visst trange tårekanaler, ikke øyebetennelse. Jeg dryppet morsmelk på mesoft kompress og tørket over, tok etpar dager så var det borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg også klar for :sengekos: igjen, men tro det eller ei, her er det samboeren som holder igjen...!! :hakeslepp::fnise: Han har visstnok snappa opp et eller annet sted at det bør gå 6 uker etter fødselen før man har sex igjen, og det er han fast bestemt på. "Kroppen din har jo vært igjennom så mye nå, så vi kan ikke gjøre noe før etter 6 uker." :ler:

Jaja...da blir det vel til helga da!!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...