Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!


Coxy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

GRATULERER TIL ALLE DERE SOM HAR FØDT!

Her er det 2,5 uker igjen, det betyr at jeg håper det skjer noe snart. Ikke de aller første dagene, men likevel. Alt er klart nå, det eneste jeg ikke har gjort er å ha noen lange late dager helt frie for "må få gjort i dag-ting"...

Jeg tror jeg hadde en sammentrekning i natt, men utenom det har jeg ikke kjent noe til kynnere/maserier. Noen som vet om man MÅ ha det? Eller kan man gå direkte på riene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det ikke kommet noen baby, derimot så har blodtrykket steget igjen og nå er det såpass høyt, 140/100, at jordmor vil sende meg på Ahus for sjekk om det ikke har synket til i morgen... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til latte!

Jeg er blitt litt småsnufsete. kan opplyse om at det er ganske vondt å nyse samtidig som man ammer, da blir babyens hode kastet bakover av forskrekkelsen, mens han fremdeles har puppen i munnen. Auuu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg vil også skifte bleie!!

:fnise: Ingen fare, du skal få gjøre nok av det framover!! :ler:

Da var vi i mål!!

Gutten ble født 21. november, i rekordfart.. født 17 min etter adkomst fødestua.

Hadde temin 25.nov.

Gratulerer! :blomst: Vitale mål? :)

Jeg tror jeg hadde en sammentrekning i natt, men utenom det har jeg ikke kjent noe til kynnere/maserier. Noen som vet om man MÅ ha det? Eller kan man gå direkte på riene?

Man kan gå rett på riene, uten noen forvarsel. :jepp:

Jeg er blitt litt småsnufsete. kan opplyse om at det er ganske vondt å nyse samtidig som man ammer, da blir babyens hode kastet bakover av forskrekkelsen, mens han fremdeles har puppen i munnen. Auuu...

:ler: Det har jeg erfart også!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liste over terminer - fødsler

Scheherazade: 21. nov :babygutt: 07.nov - 2330 gr, 46 cm.

Monica85: 9.nov :babygutt: 09. nov - 3658 gr, 50 cm.

SummerJoy: 8.nov :babyjente: 11. nov - 4150 gr, 51 cm

*Mim*: 2.nov :babygutt: 11. nov - 4290 gr, 53 cm

Mirabella76: 10.nov :babyjente: 12. nov - 3700 gr, 51 cm

Daiquiry: 4.des :babyjente: 16. nov - 2820 gr, 46 cm

Mariblom: 8.nov :babygutt: 17.nov - 4320 gr, 50 cm

latte: 25.nov :babygutt: 21.nov -

Concertina: 22.nov :babysmokk:

Revenka: 4.des :babygutt:

Ullah: 5.des :babyjente:

Angelhoff: 6.des :babyjente:

Arkana: 7.des :babygutt:

kiri: 12.des :babyjente: (?)

Eeyore: 16.des

theamoren: 23.des :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til latte!

Jeg er blitt litt småsnufsete. kan opplyse om at det er ganske vondt å nyse samtidig som man ammer, da blir babyens hode kastet bakover av forskrekkelsen, mens han fremdeles har puppen i munnen. Auuu...

For ikke å snakke om hvor vondt det er å nyse med et sydd underliv :fnise:

Glad det begynner å komme seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om hvor vondt det er å nyse med et sydd underliv :fnise:

Glad det begynner å komme seg. :)

Det kan jeg tenke meg ja! Jeg har heldigvis ikke det problemet, her er det keisersnittet som skaper trøbbel.

Noen andre som er alene på dagtid nå som fedrene er tilbake på jobb? Syns det er mye mer slitsomt ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ble alene første dag i går. Merker jeg er skikkelig følsom etter fødselen, ble nesten på gråten av at han skulle på jobb igjen - syns det var så koselig og ikke minst trygt å ha ham her.

Men vi har klart oss fint... men merker det er litt mer slitsomt ja. Og litt ensomt. Gleder meg til babyen gir litt mer respons. Er jo stort sett soving og pupping det går i nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er glad mannens to ukers permisjon går i ett med juleferien slik at vi kommer til å få over en måned sammen hjemme etter fødselen. Kan tenke meg det må føles litt rart å være overlatt til seg selv etter de første to ukene. Jeg er forresten veldig spent på hvor mye tid eller ork jeg får til julebaking og slikt. Jeg har liksom alltid sett for meg at man er nærmest zombie de første par ukene og det er bare amming og bleieskift og slikt, mens jeg i hodet mitt i allefall gjerne kunne tenke meg tid til juleforberedelser. Tror jeg får bare se det an rett og slett, sikkert komplett umulig å planlegge på forhånd uansett. Mannen får gjøre det han kan og Mamma har også tilbudt seg å ta julebakst og slikt når hun kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var egentlig ikke zombie etter fødselen, spesielt ikke med en gang, da sov han i vuggen sin halvannen-to timer mellom hver mating/skifting-økt. Nå er det litt verre, for han vil helst ha nærhet hele tiden. Men jeg har vasket gulv med han i MT jeg, og middag har vi laget hver dag. Jeg kunne fint bakt julekaker, om jeg hadde villet. En annen ting er at jeg kanskje burde slappet mer av enn jeg har gjort, men blir litt rastløs også. Som du sier, umulig å vite på forhånd. Jeg har iallfall ikke gått helt inn i babytranse, selv om jeg i dag er litt klisjemamma, ikke dusjet på noen dager og melk som har lekket fra puppene på genseren. ;)

Er enig i at det er litt ensomt ja, kjenner ikke så mange som har fri, så det blir jo meg og han. Var på trilletur i dag, det var godt å komme seg ut litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene med guttungen på dagen nå, og jeg syns det går helt greit, jeg. :) Men jeg er ingen turbo-husmor da, tar det med ro og koser oss! :) Stresser ikke med at gulvene skal være rene til enhver tid, eller at det hele tiden skal dufte nybakt, akkurat.. Ikke for det, jeg har faktisk bakt to ganger etter vi kom hjem. Og han sover såpass mye på dagen at det er ikke noe problem å få gjort mer husarbeid, hvis det hadde vært noe jeg ønsket! ;) Men jeg prioriterer heller nærhet og kos med babyen min... :rødme:

Jeg er heller ingen zoombie etter fødselen. Har vært i kjempefin form hele tiden etterpå, langt fra slik jeg hadde forstilt meg! ;)

Men det er klart, ammingen tar mye tid. Deler av døgnet syns jeg ikke at jeg gjør noe annet....! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er siste kontroll over, og det er virkelig bare snakk om dager igjen. Skal inn mandag morgen og vurdere igangsettelse. Alt vel på ultralyd og gynekologen mente at estimeringen gjort i uke 32 hvor legen mente han ville bli 4,5 kg til termin var fullstendig feil for nå lå han helt på snittet igjen. Siden dette er en mye mer erfaren lege stoler jeg også mer på hennes estimering enn den legen jeg hadde da. Ble i allefall lettet over å høre at han ligger rundt 3,5 heller enn 4,5. Moden var jeg også, så hun benyttet anledningen til å løsne litt både her og der og mente det ikke var utenkelig at det startet av seg selv i helgen. Så det blir spennende å se hva som skjer på, eller innen, mandag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for meg :helen:

Vil med dette bare takke for meg; jeg logger av KG for godt.

Vet jeg ikke har vært blandt de mest aktive skribentene, men av mangel på familie og dennes støtte tenkte jeg at klubben her kunne kompensere noe. Og det har den absolutt gjort. Jeg har lest adskillig mer enn jeg har skrevet selv, og stadig fått bekreftet at "alt er normalt".

Årsaken til at jeg "hopper av" nå like før fødselen er sikkert, for noen, uforståelig.

Etter å ha blitt kontaktet av et annet medlem av Nov/des-klubben og fått dennes meget personlige historie i fanget, valgte jeg å fortelle henne min egen og langt fra lystige historie. I øyeblikket tenkte jeg det kunne hjelpe henne å bli møtt med samme grad av fortrolighet. Men - etter to uker uten et eneste ord, føler jeg meg nå bare utlevert og utilpass.

Jeg er sikkert både hormonell og overfølsom, men slik er det å være gravid. Jeg ønsker å samle krefter til fødselen og må ha fokus på rett sted. Jeg er lei av å "gå å vente" på en tilbakemelding fra dette medlemmet, og å føle at min historie var så uviktig at den ikke var verdt et eneste ord.

(Pussig er det - at man behandler andre like dårlig som man hevder at man har blitt behandlet selv.)

Til alle dere andre som har født, eller er like rundt hjørne:

ØNSKER DERE ALT MULIG GODT :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da leser du vel ikke dette Angelhoff, men jeg ønsker deg og mannen all lykke videre i tiden som kommer og så håper jeg at det ordner seg for dere. Takk for følget så langt iallfall! :klem:

Da er siste kontroll over, og det er virkelig bare snakk om dager igjen. Skal inn mandag morgen og vurdere igangsettelse. Alt vel på ultralyd og gynekologen mente at estimeringen gjort i uke 32 hvor legen mente han ville bli 4,5 kg til termin var fullstendig feil for nå lå han helt på snittet igjen. Siden dette er en mye mer erfaren lege stoler jeg også mer på hennes estimering enn den legen jeg hadde da. Ble i allefall lettet over å høre at han ligger rundt 3,5 heller enn 4,5. Moden var jeg også, så hun benyttet anledningen til å løsne litt både her og der og mente det ikke var utenkelig at det startet av seg selv i helgen. Så det blir spennende å se hva som skjer på, eller innen, mandag. :)

Nå måtte jeg faktisk sjekke kalenderen, men jo, vi er jo mye nærmere desember enn jeg trodde! :fnise: Får håpe det skjer av seg selv snart da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for meg :helen:

Vil med dette bare takke for meg; jeg logger av KG for godt.

Vet jeg ikke har vært blandt de mest aktive skribentene, men av mangel på familie og dennes støtte tenkte jeg at klubben her kunne kompensere noe. Og det har den absolutt gjort. Jeg har lest adskillig mer enn jeg har skrevet selv, og stadig fått bekreftet at "alt er normalt".

Årsaken til at jeg "hopper av" nå like før fødselen er sikkert, for noen, uforståelig.

Etter å ha blitt kontaktet av et annet medlem av Nov/des-klubben og fått dennes meget personlige historie i fanget, valgte jeg å fortelle henne min egen og langt fra lystige historie. I øyeblikket tenkte jeg det kunne hjelpe henne å bli møtt med samme grad av fortrolighet. Men - etter to uker uten et eneste ord, føler jeg meg nå bare utlevert og utilpass.

Jeg er sikkert både hormonell og overfølsom, men slik er det å være gravid. Jeg ønsker å samle krefter til fødselen og må ha fokus på rett sted. Jeg er lei av å "gå å vente" på en tilbakemelding fra dette medlemmet, og å føle at min historie var så uviktig at den ikke var verdt et eneste ord.

(Pussig er det - at man behandler andre like dårlig som man hevder at man har blitt behandlet selv.)

Til alle dere andre som har født, eller er like rundt hjørne:

ØNSKER DERE ALT MULIG GODT :kose:

Det var trist, Angelhoff. Jeg har likt innleggene dine i forumet, og synes det er trist at du har hatt en slik opplevelse her. Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så dumt da Angelhoff. :( Håper du mot formodning blir værende likevel, men skjønner jo at du føler det slik du gjør også. :klem: Lykke til med fødsel og mammatilværelsen uansett. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triste greier, Angelhoff. Lykke til videre!

Kjenner jeg er glad mannens to ukers permisjon går i ett med juleferien slik at vi kommer til å få over en måned sammen hjemme etter fødselen.

Jeg har liksom alltid sett for meg at man er nærmest zombie de første par ukene og det er bare amming og bleieskift og slikt,

Det er planen her også, nemlig at pappapermen skal gå over i juleferien. Om ikke annet at det er få dager med jobb mellom permisjon, avspasering og jul. Om jeg skulle føde 11 dager for sent, mister vi noen dager med permisjon, men får da ferien i romjulen tilgode.

Ang zombie-tilværelse tenker jeg nøyaktig det samme! Tror mitt instinkt sier at jeg må ha alt mulig klart før fødselen sånn at jeg kan trekke meg fullstendig tilbake. Da snakker jeg ikke om ting som går direkte på ungen, men alt fra å potte om planter, julegaver, fylle opp fryser, kjøleskap og skap med forbruksvarer til at jeg nå er mye flinkere til å ikke utsette ting og få ting gjort fullt og helt. Jeg har gitt sambo beskjed om at han må være den som søker informasjon om amming og andre barselproblemer og ifølge han snakker jeg som om jeg vil være fullstendig utafor og overhodet ikke til å regne med.

Merkelig greie!

Ellers har jeg nå hatt fire dager med permisjon. Kan ikke si at det har vært dager hvor jeg har hatt tid til å kjede meg eller sove midt på dagen, men det er nå sånn jeg har lagt det opp... Har vært bortreist nå i to dager og har hatt nok å gjøre de andre dagene. Har fortsatt skrivesaker på nattbordet som blir til lister med mange punkt innen natten er over. Tror hele tiden at "i dag blir jeg HELT ferdig, så i morgen kan jeg bare ligge på sofaen og strikke og slappe av", men det skjer nok ikke helt ennå. Har ennå litt over to uker igjen til termin, så så lenge jeg ikke føder, skal jeg nok rekke å slappe av også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fullstendig zombie etter fødselen, så lurt å være forberedt på det, slik dere er :) Er så glad jeg hadde pakket frem bleier, kluter, klær, salver og alt- Hadde ikke orket det etter hjemkomst. Var helt mørbanket i kroppen, og helt ute følelsesmessig og pga mangel på søvn.

Lykke til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min var ikkje akkurat på topp i dagane etter fødselen, og eg fekk ikkje sova om nettene. I tillegg sleit eg med amminga i starten, så eg trengte litt tid på å koma skikkelig til hektene igjen. No føler eg meg i fin form igjen, og har fått sove godt om nettene. Men eg får liksom ikkje gjort noko anna enn å ta meg av I. om dagane. Det er mannen min som lagar middag, handlar, ryddar hus o.l. Eg har meir enn nok med babyen! I. er nemlig ganske urolig om dagen for tida, så då blir det slik. Satsar på at det blir bedre etter kvart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...