Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!


Coxy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for gratulasjoner :)

Nå er vi endelig hjemme, utrolig rart å ta med seg det lille nurket inn døra og tenke at hun faktisk skal bo her sammen med oss... Er fremdeles ganske så surrealistisk at hun er vår, at vi har laget noe så nydelig :hjerte:

Nå ligger hun godt plugga på puppen og ser seg litt forundret omkring, skjønn er hun! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg Concertina!!! Er en ganske bisarr følelse når man kommer hjem med nurket...;)

Hvordan går det med dere andre da jenter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det alt i alt bra! :)

Sliter litt med bitte litt magevondt noen netter, og S sover ikke i sin egen seng noe særlig... Var veldig flink noen netter i begynnelsen etter vi kom hjem, men nå skal han helst bare sove tett inntil mamma'n sin om natta.. Usikker på hvor langt jeg kan gå i forhold til å tilvende han, hvor lenge jeg kan la ha skrike i egen seng og greier. Vanskelig å vite dette... :klø:

Ellers fikk han smokk for første gang på onsdag ettermiddag, - stor suksess!! :fnise: Men han mister den stadg vekk, så jeg løper veldig mye fram og tilbake for å putte den inn igjen.

Han er 4 uker på søndag, tida går FORT!! :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ei jente 30/11.

49cm og 3575g

Tolv dager før termin, novemberbarn, akkurat som bestilt.

Tror første ri var kl 1 med times til halvtimes mellomrom hvor vi sov. Kl 5.45 var det 4 min mellom hver ri. Jeg var ikke sikker på om det var ordentlige rier jeg hadde før de ble regelmessige rundt da fordi de ikke gjorde så vondt som jeg trodde de skulle.

kl 7.15 kom vi til sykehuset. Da jeg ble undersøkt hadde jeg 8cm(!) åpning. Hun ble født kl 8.55 og selv om utdrivningen var det aller verste var det ikke på langt nær så vondt som jeg hadde trodd. Sambo var (og er) fantastisk og følte seg nyttig.

Hun sugde godt med det samme og vi var skikkelig høyt oppe over at alt hadde gått over all forventning.

Jeg var forberedt på barseltårer og de kom samtidig med at det gikk dårligere med ammingen. Trodde ikke at det skulle være SÅ mye teknikk å få til! Kvelden før vi skulle hjem fikk jeg den store angsten med at jeg aldri klarte å legge henne til uten hjelp og at vi skulle hjem dagen etter med aleneansvaret for henne. Jeg fikk også klar beskjed om at det ikke kunne gå så lenge som 4 timer mellom hver gang og det var ikke noe gøy når vi gjorde alle triksa for å vekke henne. Jeg fikk bli på sykehuset en dag ekstra, litt på nåde, det var smekkfult. Den dagen gikk det heldigvis oppover og vi kom hjem torsdag. Sliter fortsatt med ammingen, særlig på den ene puppen og humøret mitt er parallelt med hvordan ammingen går. I natt (første natt hjemme) var jeg våken mye og det tar på. Det er også vanskelig å sove når hun sover, for jeg bruker lang tid på å finne søvnen. Men det går seg til. Sambo er veldig hjelpsom og har henne mye så jeg får hvilt på dagen.

Ellers virker hun rolig så lenge hun ikke er sulten (bank i bordet). Også har hun utrolig gode bollekinn og lår :)

Lykke til til dere som ikke har født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Revenka

Oi, du snek i køen :fnise: Høres ut som en fin fødsel selv om det ble litt barseltårer. Regner med at de kommer her også. Merker at jeg er litt ekstra hormonell for tiden. Håper det skjer noe her. Merket at jeg blør bittelitt i dag. Veldig lite da, kun så det er litt farge på papiret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liste over terminer - fødsler

Scheherazade: 21. nov :babygutt: 07.nov - 2330 gr, 46 cm.

Monica85: 9.nov :babygutt: 09. nov - 3658 gr, 50 cm.

SummerJoy: 8.nov :babyjente: 11. nov - 4150 gr, 51 cm

*Mim*: 2.nov :babygutt: 11. nov - 4290 gr, 53 cm

Mirabella76: 10.nov :babyjente: 12. nov - 3700 gr, 51 cm

Daiquiry: 4.des :babyjente: 16. nov - 2820 gr, 46 cm

Mariblom: 8.nov :babygutt: 17.nov - 4320 gr, 50 cm

latte: 25.nov :babygutt: 21.nov -

Concertina: 22.nov :babyjente: 1.des - 2920 gr, 49 cm

kiri: 12.des :babyjente: 30.nov - 3575gr, 49cm

Revenka: 4.des :babygutt:

Ullah: 5.des :babyjente:

Angelhoff: 6.des :babyjente:

Arkana: 7.des :babygutt:

Eeyore: 16.des

theamoren: 23.des :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER kiri!!! :)

Jeg hadde også problemer med å legge han til spesielt på ene siden i begynnelsen. Det går seg til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Kiri! :)

Jeg slet også masse med ammingen de første dagene... Klarte heller ikke å legge henne til uten hjelp..og følte jeg hadde spurt for lite om hjelp på sykehuset.. Så dro hjem uten å være helt trygg og det var skummelt. Følte også at jeg sultet henne siden jeg ikke hadde fått melk enda...

Men plutselig, sånn over natten så sugde jenta som om hun aldri hadde gjort annet og det har gått som en drøm siden.

Ordner seg nok for deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Kiri! Det der hørtes jo ut som rene drømmefødselen, og så før tiden da!

Det er fortsatt litt styr med ammingen her, mest at han dupper litt av underveis. Heldigvis tar han puppen fin selv nå, strevde også mye med å legge til i begynnelsen og var ganske hissig på overforenklingen i ammeheftet. "Vent til barnet gaper høyt og trekk det inntil". :ler:

Hører vi ikke noe fra Arkana snart mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Kiri! :):blomst:

Ammingen går seg nok til. Jeg var livredd for at jeg ikke skulle ha melk, men den kom over natta. Gikk fra liten B til stor C-cup nesten på timen! ;)

Lillegutt spiser som om han aldri skulle ha gjort annet - faktisk henger han i puppen nesten hele dagen. Så blir det litt skriking når jeg tror han sover og løfter han over i vogga - så er det på'n igjen med pupp til han sovner.

Men nå ligger han og pappa på sofaen som slakt begge to - og snorker høylydt. Mens kattene ligger strødd i babybag og babyvogge. Er visst bare meg som ikke sover her i huset for øyeblikket... (kanskje derfor jeg endelig har tid til å skrive litt her inne *s*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan vi ønske den første desemberbabyen velkommen!!! :roser:

:hoppe: Revenka har endelig født!

Liste over terminer - fødsler

Scheherazade: 21. nov :babygutt: 07.nov - 2330 gr, 46 cm.

Monica85: 9.nov :babygutt: 09. nov - 3658 gr, 50 cm.

SummerJoy: 8.nov :babyjente: 11. nov - 4150 gr, 51 cm

*Mim*: 2.nov :babygutt: 11. nov - 4290 gr, 53 cm

Mirabella76: 10.nov :babyjente: 12. nov - 3700 gr, 51 cm

Daiquiry: 4.des :babyjente: 16. nov - 2820 gr, 46 cm

Mariblom: 8.nov :babygutt: 17.nov - 4320 gr, 50 cm

latte: 25.nov :babygutt: 21.nov -

Concertina: 22.nov :babyjente: 1.des - 2920 gr, 49 cm

kiri: 12.des :babyjente: 30.nov - 3575gr, 49cm

Revenka: 4.des :babygutt: 7.des - 3732 gr, 53 cm

Ullah: 5.des :babyjente:

Angelhoff: 6.des :babyjente:

Arkana: 7.des :babygutt:

Eeyore: 16.des

theamoren: 23.des :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grattis til Revenka! :hjerte:

Her går ting fint, har hatt foreldrene mine og søstra mi på besøk i helga - veldig hyggelig, men veldig slitsomt! Er veldig glad de kom nedover og fikk treffe henne nå mens hun er så liten. Vi skal oppover om 3 uker, men da er jo hun ganske så stor pike allerede :) Nå skal vi ha en hel uke bare oss tre, det er ingen andre som trenger å se L sånn med en gang, så da skal vi heller bare være oss og finne ut hvordan det er å være en liten familie! :hjerte:

...frøkna har et vanvittig sugebehov, hadde egentlig tenkt å vente med å introdusere smokk, men nå har hun begynt å knekke koden på hvordan man kan få fingrene i munnen (akkurat nå ligger hun og sutter på to fingre)... Hun har slitt med å få de på plass i mange dager allerede og blir så vanvittig frustert når hun ikke klarer det, det har resultert i endel grining. Vel, siden amminga går greit så blir det nok innkjøp av smokk i morgen, av to onder så er smokk å foretrekke (pappan til L sugde på fingrene til han var 6-7 år...). :sjenert:

For de som er interessert så har jeg skrevet fødehistorien min i dagboka, litt langt men ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Kiri og Revenka! :strix:

Her sover Knøttet rett og slett i senga vår. Jeg orker ikke å stå opp om natta, og han vil jo ha mat non-stop... Han sovner ved puppen, og jeg prøver å lirke meg løs et par ganger i løpet av natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...