Gjest Tnita Skrevet 15. mai 2008 #21 Skrevet 15. mai 2008 Vel det er et trekk jeg synes går igjen i de fire jeg kjenner. De er veldig glad i å komme trekkende med fagtermer i tide og utide, og da snakker vi om i helt urelevante sammenhenger. Ofte virker det som om de bare gjør det som litt "vise seg fram" taktikk. Ja, og latin! I hvilken som helst sammenheng! Og skal stille diagnoser hele tida, er jeg litt sliten, har jeg plutselig endometriose! Osv osv...
Gjest Gjest_s&p_* Skrevet 15. mai 2008 #22 Skrevet 15. mai 2008 Vel det er et trekk jeg synes går igjen i de fire jeg kjenner. De er veldig glad i å komme trekkende med fagtermer i tide og utide, og da snakker vi om i helt urelevante sammenhenger. Kjenner meg overhode ikke igjen i dette. De fleste av mine venner er medisinstudenter og når vi treffes eller det er student sammenkomster så er det tabu å snakke fag. Har vært på mang en fest hvor det er "bøter" for å snakke fag, et par ble godt fulle som straff men de aller fleste legger studie/jobb bak seg når man er sosial. Men jeg må nok innrømme at OCD er en god beskrivelse av medisinstudenter og leger, både på godt og VONDT.
Gjest Bolledeig Skrevet 15. mai 2008 #23 Skrevet 15. mai 2008 Ja, og latin! I hvilken som helst sammenheng! Og skal stille diagnoser hele tida, er jeg litt sliten, har jeg plutselig endometriose! Osv osv... Hm, jeg har inntrykk av at legestudenter IKKE gjør dette (diagnostiserer i tide og utide) men jeg har fått det av noen sykepleierstudenter opp gjennom tidene =D Men selvfølgelig, folk er forskjellige.
Gjest Gjest_s&p_* Skrevet 15. mai 2008 #24 Skrevet 15. mai 2008 Hm, jeg har inntrykk av at legestudenter IKKE gjør dette (diagnostiserer i tide og utide) men jeg har fått det av noen sykepleierstudenter opp gjennom tidene =D Men selvfølgelig, folk er forskjellige. Jeg har overhode ikke noen interesse av av å diagnostisere noen som helst når jeg ikke må. Men opplever til stadighet at folk spør meg om det meste og forventer at jeg skal kommentere på deres diagnoser eller diagnostisere dem i tide og utide. Det er slitsomt og ofte rett og slett flaut.
Gjest Bolledeig Skrevet 15. mai 2008 #25 Skrevet 15. mai 2008 Det er jeg også klar over Har flere sykepleiere i vennekretsen som gruer seg til å gå i besøk med familie og liknende fordi alle kommer bort til dem med ymse symptomer, utslett og liknende de vil ha sett på
Gjest Gjest_s&p_* Skrevet 15. mai 2008 #26 Skrevet 15. mai 2008 Har flere sykepleiere i vennekretsen som gruer seg til å gå i besøk med familie og liknende fordi alle kommer bort til dem med ymse symptomer, utslett og liknende de vil ha sett på Alltid moro med familie som skal ha sjekket div utslett og ha råd om gynekologiske problemer. Da er det kjekt å kunne si "jeg er bare student og akkurat det har vi ikke lært om". Men er skyldig jeg også, har spurt jussvenner til råds...
Gjest Sisu Skrevet 15. mai 2008 #28 Skrevet 15. mai 2008 Hvordan vil dere beskrive den typiske medisinerstudenten? Men i all verden! Finnes vel ingen typisk medisinerstudent vel!! Jeg har møtt MANGE, og de finnes i opptil flere varianter, både av rase, interesser, lynne, legning, temperament, desibel osv. Hvorfor generalisere?
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #29 Skrevet 18. mai 2008 Hvorfor generalisere? Fordi vi er på skråblikk og GENERALISERINGER
Gjest en av de medisinstudentene Skrevet 25. mai 2008 #30 Skrevet 25. mai 2008 jeg syns vi er trivelige jeg
Gjest en trivelig kar Skrevet 4. september 2008 #31 Skrevet 4. september 2008 Send gjerne over et par søte medisinjenter med legefrakk og stetoskop
thapara Skrevet 5. september 2008 #32 Skrevet 5. september 2008 Kjenner noen på medisin, og de er i grunn veldig forskjellige, men alle veldig hyggelige i alle fall Ikke vanskeligere å få med på spontane sosiale ting enn dragvoll-studenten heller (som jeg egentlig ville trodd)
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2008 #33 Skrevet 5. september 2008 Små,tynne,sosiale og trivelige jenter som bruker posesnus - og ikke snakker jobb når de er sammen med andre
Gjest Like_Dr`s Skrevet 5. september 2008 #34 Skrevet 5. september 2008 Det første jeg tenker på er at de er sexy! iallefal hvis du er kjekk i tillegg til intelligens og status :gjeiper: Føler du at du er en av dem? Ta kontakt dersom du er mann! hehe
Gjest Gjest_Rikke_* Skrevet 10. september 2008 #36 Skrevet 10. september 2008 Statusorienterte, men forsøker kamuflere det ved å påta seg verv i Røde Kors osv. Leker mor Theresa og hennes mannlige motstykke, men innerst inne gnir de seg grådige i hendene over nesten-millionlønna som venter dem, og de vokser etpar centimeter ekstra av stoltheten over de blåhårede tantene i slekta som dåner av ærefrykt over familiens stolthet; THE DOCTOR. Det verste er at disse selvdiggerne har middels intelligens, det er kun iherdigheten og trangen etter anseelse som gjør at de får gode karakterer. De fleste medisinstudenter har ikke tatt et bevisst valg om hvorfor de studerer medisin. De studerer medisin fordi det representerer en mulighet for å komme øverst i hierarkiet innen helsevesenet. De er alt annet enn idealister. They're in it for the money. Hilsen en psykologistudent, som er medisinstudentens rake motsetning
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #37 Skrevet 10. september 2008 Statusorienterte, men forsøker kamuflere det ved å påta seg verv i Røde Kors osv. Leker mor Theresa og hennes mannlige motstykke, men innerst inne gnir de seg grådige i hendene over nesten-millionlønna som venter dem, og de vokser etpar centimeter ekstra av stoltheten over de blåhårede tantene i slekta som dåner av ærefrykt over familiens stolthet; THE DOCTOR. Det verste er at disse selvdiggerne har middels intelligens, det er kun iherdigheten og trangen etter anseelse som gjør at de får gode karakterer. De fleste medisinstudenter har ikke tatt et bevisst valg om hvorfor de studerer medisin. De studerer medisin fordi det representerer en mulighet for å komme øverst i hierarkiet innen helsevesenet. De er alt annet enn idealister. They're in it for the money. Hilsen en psykologistudent, som er medisinstudentens rake motsetning Er medisinstudent selv, men må innrømme at mer enn 99% av det du har skrevet stemmer. Men du må vel innrømme at det er vanskelig å komme lang vei som lege uten noen form for sympati, empati og respekt for medmennesker? Å være total kamuflert vil være nokså vanskelig. Men sant at mange av oss er statusorienterte, men dette trenger nødvendigvis ikke å ses i sammenheng med at vi tråkker ned på andre medmennesker. FÅ OPP STUDIEPLASSER, FÅ NED OPPTAKSKRAVET, SÅ FÅR VI BEDRE LEGER.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #38 Skrevet 11. september 2008 Er medisinstudent selv, men må innrømme at mer enn 99% av det du har skrevet stemmer. Men du må vel innrømme at det er vanskelig å komme lang vei som lege uten noen form for sympati, empati og respekt for medmennesker? Å være total kamuflert vil være nokså vanskelig. Men sant at mange av oss er statusorienterte, men dette trenger nødvendigvis ikke å ses i sammenheng med at vi tråkker ned på andre medmennesker. FÅ OPP STUDIEPLASSER, FÅ NED OPPTAKSKRAVET, SÅ FÅR VI BEDRE LEGER. Jada. La gud og hvermann bli lege. Da blir det trygt på norske sykehus da. Forsmådde psykologistudenter og maktsyke sykepleiere som egentlig ville bli leger alle sammen bare for å komme på toppen i systemet. idiotsikker plan folkens...
Gjest Tigress Skrevet 11. september 2008 #39 Skrevet 11. september 2008 Dei legestudentane eg har kjent har vore ambisiøse, arbeidsame, intelligente og realistiske. Flotte folk, altså.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #40 Skrevet 11. september 2008 Jada. La gud og hvermann bli lege. Da blir det trygt på norske sykehus da. Forsmådde psykologistudenter og maktsyke sykepleiere som egentlig ville bli leger alle sammen bare for å komme på toppen i systemet. idiotsikker plan folkens... Haha, planen var jo nettopp å ik gi legen særlig mye makt. Dersom snittet går ned, går jo statusen også ned?????? Dessuten var jg en medisinstudent selv, og verken sykepleier eller psykologistudent, så bedre lykke til neste gang
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå