Gå til innhold

Eg skal bli mamma!

Mirabella76

Anbefalte innlegg

Du er jo snart halvveis, Mirabella! :-D

Har du kjent babyen din enda?

Ja, tenk det - snart halvveis allerede! :hoppe:

Eg har nok ikkje kjent babyen min enda, så merkar at eg begynnar å bli litt utålmodig no. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pysepus

Takk for at jeg fikk ombestemme meg :juhu:

Tenk at du allerede er 18 uker på vei :danser: Om to uker er du halvveis! :danse:

Ha en fin fredag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at jeg fikk ombestemme meg :juhu:

Tenk at du allerede er 18 uker på vei :danser: Om to uker er du halvveis! :danse:

Ha en fin fredag! :klemmer:

Ikkje noko problem det, veit du! ;) Her er det lov til å ombestemma seg heilt fram til morgonen den 10. juni, når eg skal på ultralyd. :Nikke:

Ja, det er herlig å snart vera halvveis i svangerskapet! :juhu:

Ha ein fin fredag, du og! :kose:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: 18 uker!! :juhu:

Blir spennende med UL!!! :) Veldig snaaaart!!! Gled deg :klem:

Ja, tenk 18 veker eg og! :duskedame:

Blir kjempespennande med ultralyd, men også litt skummelt. Får berre kryssa fingrane for at alt er i orden med den lille i magen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk 18 veker eg og! :duskedame:

Blir kjempespennande med ultralyd, men også litt skummelt. Får berre kryssa fingrane for at alt er i orden med den lille i magen min!

Skjønner det, hadde masse tanker om at noe kunne være galt før UL, og var kjempebekymra....Men det gikk jo så bra så, og det gjør det helt sikkert for deg også!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner det, hadde masse tanker om at noe kunne være galt før UL, og var kjempebekymra....Men det gikk jo så bra så, og det gjør det helt sikkert for deg også!!! :jepp:

Joda, det går nok sikkert bra! Men merkar at eg har blitt litt ekstra bekymra for at noko skal gå gale, etter blødningen eg hadde for nokre veker sidan, då eg vart innlagt på KK. Og så stressar eg vel også litt med at eg ikkje har begynt å kjenna liv enda, når eg er såpass langt på vei som det eg er no. Men eg prøver å vera positiv og optimistisk - for dette SKAL gå bra! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det, vettu!!! :tommelsmil:

Jeg nok heller ikke begynt å kjenne liv ennå... Jeg trodde det her for en tid siden, men nå tror jeg ikke det var det det var lenger.... Kommer nok veldig snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det, vettu!!! :tommelsmil:

Jeg nok heller ikke begynt å kjenne liv ennå... Jeg trodde det her for en tid siden, men nå tror jeg ikke det var det det var lenger.... Kommer nok veldig snart! :)

Ja, det må det gjera! :jepp:

Godt å høyra at eg ikkje er den einaste som ikkje har kjent liv enda! I novemberklubben på "Snart mamma" synst eg det er så mange som har kjent liv lenge allerede, så då blir eg litt småstressa og utålmodig... Men samtidig veit eg jo at det er vanleg å kjenna liv seinare når ein er førstegangsgravid, så det er nok sikkert heilt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrulig fint ver her for tida, og det tar jo aldri slutt! :-D Heile mai var kjempefin, og no har juni så langt vore enda meir fantastisk! Sol sol sol, og mellom 20 og 30 grader kvar einaste dag. :sol:

Eg og kjæresten min er inne hos foreldra hans no, og i dag har me vore ein tur ute på sjøen i båt. Det var heilt herlig! Stoppa båten ute på havet, og låg og solte oss ei stund, mens båten gynga rolig fram og tilbake. Så me låg der i kvar vår ende av båten, og berre koste oss. :rosasmil:

Er godt mulig at me tar oss ein tur ut med båten igjen i kveld, men då blir det fisking! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååhh....sol og båtliv er bare heeeerlig!! :) Kos dere! :Nikke:

Det er heilt supert med sol, sommar og båtliv - så me får berre nyta det så lenge det varer! :is:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Nyt det fine været så lenge som dere bare kan :-D Jeg nyter å være hjemme her hos mamma & co. for da kan jeg være ute hele dagen og ikke sitte inne i leiligheten :-D Men jeg kjente at jeg virkelig vil på sjøen når du nevnte det ja ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyt det fine været så lenge som dere bare kan :-D Jeg nyter å være hjemme her hos mamma & co. for da kan jeg være ute hele dagen og ikke sitte inne i leiligheten :-D Men jeg kjente at jeg virkelig vil på sjøen når du nevnte det ja ;)

:klemmer:

Ja, det skal me gjera! :) Heilt enig i at det er mykje finare å kunne vera ute heile dagen og nyte det flotte veret, enn å sitja inne i leiligheten midt i byn. Det er kjipt det, på slike fine dagar som dette! Virkelig herlig på sjøen i dag altså. :-D

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :juhu: for 18 uker! :-D :hoppe:

Som tida går, altså! Jeg synes det var nylig at du fant ut du var gravid jeg :sjenert:

Det er ikke noe å bekymre seg for at du ikke har kjent babyen, jeg kjente han ikke før i uke 20 tror jeg det var... Det er iallfall helt normalt :)

Snart ultralyd nå, blir spennende! :-D

Båttur høres aldeles herlig ut, misunner dere altså! ;)

Ha ei fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :juhu: for 18 uker! :-D :hoppe:

Som tida går, altså! Jeg synes det var nylig at du fant ut du var gravid jeg :sjenert:

Det er ikke noe å bekymre seg for at du ikke har kjent babyen, jeg kjente han ikke før i uke 20 tror jeg det var... Det er iallfall helt normalt :)

Snart ultralyd nå, blir spennende! :-D

Båttur høres aldeles herlig ut, misunner dere altså! ;)

Ha ei fin helg! :klem:

Ja, tida har gått kjempefort! :-D Synst ikkje det er lenge sidan eg stod med ein positiv graviditetstest i handa!

Godt å høyra at du ikkje kjente babyen før i veke 20. Då kan eg slappa av iallfall i eit par veker til. ;)

Er så spent på om me får vita kjønnet på UL - og ikkje minst, om alt står bra til med babyen i magen min. Det er såklart det aller viktigaste!

Båttur anbefalast absolutt i dette flotte sommarveret! :Nikke: Det blir nok ein tur ut på sjøen med båten i morgon også, tenker eg.

Ha ei kjempefin helg du også, Knøttet! :klemmer:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ja, tida har gått kjempefort! :-D Synst ikkje det er lenge sidan eg stod med ein positiv graviditetstest i handa!

Godt å høyra at du ikkje kjente babyen før i veke 20. Då kan eg slappa av iallfall i eit par veker til. ;)

Er så spent på om me får vita kjønnet på UL - og ikkje minst, om alt står bra til med babyen i magen min. Det er såklart det aller viktigaste!

Båttur anbefalast absolutt i dette flotte sommarveret! :Nikke: Det blir nok ein tur ut på sjøen med båten i morgon også, tenker eg.

Ha ei kjempefin helg du også, Knøttet! :klemmer:

Blir spennende å se om dere får vite kjønn, krysser fingrene for at dere får det. Virker som de fleste får det, dere får godsnakke med babyen ;) Klart det er viktigst at alt er bra med babyen, men det er det- for det har jeg bestemt! ;)

Hadde nok ikke vært mannen min i mot å ta en båttur akkurat... Han drømmer om båtliv, og jeg også iallfall når været er slik som nå! Dere er heldige som har muligheten til å ta dere båtturer når dere vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se om dere får vite kjønn, krysser fingrene for at dere får det. Virker som de fleste får det, dere får godsnakke med babyen ;) Klart det er viktigst at alt er bra med babyen, men det er det- for det har jeg bestemt! ;)

Hadde nok ikke vært mannen min i mot å ta en båttur akkurat... Han drømmer om båtliv, og jeg også iallfall når været er slik som nå! Dere er heldige som har muligheten til å ta dere båtturer når dere vil :)

Håpar me får vita kjønnet på babyen, ja! :jepp: Dei fleste fleste får vel vita kjønnet om dei ønskjer det. Men så hender det jo også at den lille luringen i magen gøymer seg ekstra godt, slik at det er umulig å sjå. Kryssar fingrane for at vår lille baby er samarbeidsvillig på tirsdag. ;)

Godt at du har bestemt at alt er bra med babyen, for det har nemlig eg også bestemt - og då skal det bli slik! :tommelopp:

Eg elskar båtlivet på slike flotte sommardagar som i dag, men er det ruskever så trivest eg nok best på land. ;) Det er herlig å kunne ta ein tur ut med båt når me vil, så lenge me er her inne hos foreldra til kjæresten min. Ikkje like lett når me er hos oss sjølv, midt i byn... Men på slike flotte dagar som dette, flyktar me frå byen så fort me får sjansen! :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er veldig bra for tida, og eg er så utrulig glad for at eg ikkje har blødd noko meir. :) Og no er det berre 3 dagar til UL! :hoppe:

Kvalmen ser ut til å vera vekke. Må på do oftare enn før, men det er ikkje akkurat noko stort problem. Men det er ein ting eg synst er litt rart, og som eg lurer på om nokon andre gravide har opplevd. Heilt frå starten av svangerskapet, har eg fått skikkelig vondt midt i magen når eg nyser eller hostar kraftig. Og det rare er at det kun skjer dersom eg ligg strekk ut på ryggen, eller står heilt oppreist. Nyser eg eller hostar kraftig i den stillingen (og spesielt når eg ligg på ryggen med beina rett ut), får eg så vanvittig vondt i magen i det eg nyser/hostar.

Men eg har funne eit triks for å unngå smertene (men ikkje alltid eg hugsar på det). Viss eg ligg på ryggen og kjenner at eg må nysa/hosta, så trekker eg beina opp mot magen, eller legg meg over på sida og trekker beina opp. Og står eg oppreist, hjelper det å bøya seg litt framover. Då kan eg nysa og hosta så mykje eg vil, uten å få vondt i magen i det heile tatt! :dåne: Høyrest det ikkje litt merkelig ut? Har aldri høyrt om andre gravide som har det slik, så eg lurer litt på om eg er heilt åleine om dette "problemet". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så godt at kvalmen er borte! Måtte den ikke komme tilbake heller *jagevekk* :kjefte:

De magevondtene dine aner jeg ikke noe om, men hvor på magen er det? Jeg merker at jeg får vondt ganske langt nede på magen om jeg reiser meg etter å sittet eller ligget lenge. Jeg tror iallfall det er normalt, det er mye som strekkes inni der nå, og det blir vel mer strekt når du hoster og nyser vil jeg tro :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...