Gå til innhold

spinnvils graviditetsdagbok...


spinnvil

Anbefalte innlegg

heisann

Litt skummelt å faktisk skrive det ned; vi prøver å lage en liten en... Vi har prøvd ei stund allerede, kommet inn i 5pp denne runden men ingen resultater enda. Håper vi slipper å vente så veldig lenge...

Litt om meg selv: jeg er 26 år, gifta meg i fjor sommer med den beste mannen i verden. Har flytta inn i ny, fin leilighet, og fått meg ordentlig jobb. Men ikke fast jobb, og det er egentlig ganske dumt med tanke på prøvinga, for jobben min passer ikke så godt sammen med prøving og forhåpentligvis graviditet. Og det er ikke så lett å snakke med sjefen sin om sånt når man håper på å få fast jobb. Jeg får ta det problemet når det faktisk er et problem.

For å ta dette med prøvinga, jeg vet at jeg kan bli gravid. For vi har prøvd før, for tre år siden. Da ble jeg gravid etter bare noen måneder, men hadde en MA. Jeg vet ikke helt hvor langt jeg var på vei fordi syklusene var ikke helt forutsigbare etter mange år med p-pillen. Så den dagen jeg hadde tidlig ultralyd for å finne ut av terminen ble det oppdaget at lille ikke levde lenger. Tror lille var 8-9 uker gammel, men hadde nok vært død i alle fall et par uker. Det var ikke spesielt gøy, og det ble ikke noe bedre av at jeg ikke ble gravid igjen etterpå. Vi prøvde vel i en 7 måneder etterpå uten resultater... Og så tok vi en laaaang pause fordi jeg ble ferdig med utdannelsen, og jeg tenkte at ingen ville ansette meg med kul på magen.

Men nå er vi i gang igjen! Krysser fingrene for at det blir klaff snart.

Endret av spinnvil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er veldig dumt er at min kjære er på jobbreise denne måneden, og da er det lite action... Vi får ta det igjen når han kommer hjem :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker takker!

Syklusene er ganske ok, ikke helt etter klokka, men sånn circa. Har ikke brukt hormonprevansjon på mange år, så hadde egentlig et lite håp om at dette skulle gå fort. Men det ser ikke sånn ut nei. Har snakka med legen, og det blir nok utredning til sommeren dersom ingenting skjer før da. *krysser fingrene for at jeg slipper det*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg har EL i dag, tester ikke men det kjennes sånn ut. Og mannen kommer ikke hjem før på søndag, så da er det nok liten sjanse denne måneden. Men mars kan jo bli en god måned:)

Always look on the bright side: nå kan jeg nok drikke vin i svigerfars bursdag i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :vinke: og lykke til...

vi går jo mot lyse tider nå.....(klamrer meg fast til at det har noe å si :fnise: )

Jeg går også glipp av mars måned, mannen reiser på kurs med jobb.. han så lyn og torden i øynene når det gikk opp for meg hvilken uke det var... hoho!

Endret av theamoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Så kjekt med flere å følge med på her inne. Jeg har også nettopp fått ny jobb, og tenker litt på hva sjefen vil si hvis jeg blir gravid. Spesielt siden vi bare er 3 ansatte og han brukte 5 måneder på å finne noen som ville ha jobben... :gjeiper:

Men det går vel som oftest greit. De må jo regne med at unge kvinner med fast partner som er ferdige med utdannelsen kanskje vil ha barn.

Masse lykke til! Håper du blir gravid snart og slipper utredning.

Rubie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen med prøverdagbok! Lykke til med prøvingen, håper du slipper å prøve så mye lenger, ser jo ut som du har vært gjennom litt...

Krysser fingrene for deg også, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Du får kjøpe slike tester for å sjekke til neste mnd ;) Jeg har bestilt ny ladning i dag. Bare få dager igjen til mannen kommer hjem :hoppe: Vi krysser fingrene for at mars blir en bra mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe eggløsningstester, men er litt redd for at det blir mye stress. Og dersom man ikke vet helt nøyaktig når man har EL er jo det jo en kjempeunnskyldning for å ha seg mye :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra, mannen er endelig hjemme! :hoppe:

Og ja, jeg måtte bare bestille eggløsningstester. Så nå er det full innsats i om en liten måned tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, mannen er endelig hjemme! :hoppe:

Og ja, jeg måtte bare bestille eggløsningstester. Så nå er det full innsats i om en liten måned tenker jeg:)

Hihi.. Så morro da!! Jeg skal denne mld være uten EL-tester jeg.. Hehe... Får håpe du klarer lykken me testene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, mannen er endelig hjemme! :hoppe:

Og ja, jeg måtte bare bestille eggløsningstester. Så nå er det full innsats i om en liten måned tenker jeg:)

Lykke til med det! Det er jo kjekt å vite når EL er, så er man litt sikrere på å treffe. Men enig at det kan være kjekt med en unnskyldning for å ha litt ekstra :sengekos: ... Du får heller si at det er viktig å trene... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var svigerfars 60 årsdag over, ble en kjempekoselig helg sammen med svigerfamilien. Men det var veldig godt å komme hjem til sin egen seng, vi måtte nemlig sove i køyeseng hos svigers fordi de hadde så mange overnattingsgjester. Var nesten sånn at jeg tenkte å spørre om de ikke ville ha flere barnebarn;)

Ellers tror jeg at mensen kommer snart, kjenner PMS-hormonene bruse i blodet. Har jo ikke tålmodighet til noen ting disse dagene, når ting tar litt tid blir jeg såååå frustert. Prøver å ikke ta det ut over folka rundt meg, minner meg selv på at det er stort sett overreagering...

Det skal bli greit å starte på en ny prøveperiode der mannen faktisk er hjemme. Blir også kjempespennende med eggløsningstester. Det passer jo forskeren i meg godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde møte med bedriftslegen i dag, jeg føler meg ikke helt trygg på at jobben min er helt ok å kombinere med prøving... Jeg jobber med masse kjemikalier som er fosterskadelige og kreftfremkallende... Men jeg jobber så rent jeg kan, så jeg tror egentlig at det er OK. I alle fall fram til den dagen jeg får positiv test, da tror jeg det blir møte med sjefen min med en gang for å diskutere andre arbeidsoppgaver gitt...

Så etter påske skal yrkeshygienikeren følge i hælene mine, og så skal jeg ha på meg et eller annet som måler eksponeringen. Så får vi se etterpå om jeg må gjøre noe før jeg blir gravid. Jeg vil jo ikke bytte arbeidsoppgaver enda, for det vil nok gjøre det vanskelig å få fast jobb... Mye å tenke på i alle fall. Får vel bare vente og se, det kan jo hende at det ikke er noe problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. :hallo:

Bare legger igjen en beskjed her jeg, siden jeg har vært og snoket litt i dagboka di. Sliter med nesten samme problem. Merkelig syklus og litt sånt :sjenert:

Vi får håpe det går bra med oss.

Og at vi blir gravide snart :hoppe:

Lykke til til deg iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...