Gå til innhold

Marsy og annerledeslivet

marsy

Anbefalte innlegg

:klemmer: Tror nok alt er normalt med jenta deres, jeg. Men det er jo ikke rart at man blir litt nervøs av alle kontrollene, husker jeg hadde det sånn med svangerskapskontrollene, jeg. Alltid var det noe, men så var jo alt bra likevel :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Imli: så hyggelig at du kom innom. Håper alt står bra til?

Amused: Tror enten at alt er OK, eller at det muligens er en liten låsning i nakken. Tror ihvertfall ikke det er noe alvorlig. Gleder meg faktisk til vi skal til manuellterapauten - enten får vi konstantert at alt er i orden, eller ordner han helt sikkert opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg rett. Vesla har KISS. Var hos en kjempeflink manuellterapaut. Han sjekket henne fra topp til tå, og fant en skjevhet/låsning i nakken. Ganske fantastisk når han tøyde på den lille kroppen for å vise at hun var stivere på den ene siden. Er veldig glad for at jeg bestilte den timen!

Hun har heldigvis en ganske lett form for KISS etter hva jeg har lest på nettet. Håper hun blir bedre ganske fort. Hun virker jo ikke plaget av det på noe vis egentlig, og har ikke vondt. Fikk første behandling i dag, og ligger å døser litt i vogga nå. Skal tilbake på kontroll og eventuell ny behandling i august. I mellomtiden skal vi til barnefysioterapaut for tips på hvordan vi best kan stimulere nakken hennes hjemme.

Hun smilte mens hun fikk behandling. Men det ble visst litt mye opp og ned og hurra meg rundt under undersøkelsen, for hun gulpet skikkelig på brystet mitt etterpå :fnise:

Bare å krysse fingrene. Kanskje kan vi allerede se litt forbedring om noen dager. Terapauten mente at det ville ta litt tid med hodeløfting da, siden hun har stort/tungt hode i forhold til den lille kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på det beste. Har kun hørt om suksesshistorier så langt :)

Allerede i går kveld så jeg forbedringer. Hun snudde hodet helt til høyre mens hun satt i mei tai, og det har hun aldri gjort før. Bare rett frem (på meg) eller til venstre.

Dessuten sov hun i en normal stilling i natt, og ikke med hodet trekt bakover. Hun trekker fortsatt hodet bakover når hun ligger på ryggen, innimellom da. Men jeg er litt usikker på om det er gammel vane, at hun strekker seg, eller at hun prøver å rulle over på siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Live har/hadde også KISS. Hun trengte trolig bare én behandling. Vi fikk vist oss hvordan vi skulle løfte og trene litt med henne. Vi skal legge henne over på siden før vi løfter henne opp (mot problemsiden), og holde henne litt skrått med ansiktet ut så hun får trent problemsiden. I tillegg skal vi stimulere henne til å snu seg mer mot problemsiden.

Skal tilbake for sjekk evt. ny behandling 11. juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal til barnefysio snart (de ringer i morgen ang. time) for å få opplæring i bæring og sånne ting. 4.august skal vi tilbake på sjekk og eventeuel ny behandling. Terapauten vår sa at de aller aller fleste kun trengte 1-5 behandlinger, og siden vi har et "lett" tilfelle håper jeg det ordner seg fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det helt sikkert :) Og som dere, så merket vi stor forskjell allerede første dagen etter behandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt dere fant ut av det da, så får dere startet behandlingen. Og da virker det jo som om det går fint allerede!

Ellers er alt fint hos dere? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: til Melloncollie. Alt bra her. Litt hektisk da... så jeg rekker bare korte besøk innom siden her, dessverre!

I dag var vi først på besøk hos en venninne som nettopp har blitt gravid. Deretter var vi på besøk på jobben, på en avslutning. Lang dag, og mye ut og inn av bil og fra fang til fang... = grinete frøken.

Var i kjempeform i hele dag da, og sjarmerte alle. Særlig når hun storgliste til salgssjefen og sa "hei" i dag (eller "ei!"), da smelta han fullstendig :ler:

Ble mye styr når vi kom hjem i dag. Da var hun varm, sulten og grinete.. etter at hun hadde fått kjølt seg ned i bare bleia ble det MYE pupp (eller mest sutting). Hver gang jeg tok henne bort fra puppen hylgrein hun. Til slutt måtte jeg bare dra på en body og få lagt henne i senga. Satt ved siden av senga hennes så hun så meg mens hun sutret og sutret. Holdt nesten på å gi etter og ta henne opp når hun sovnet på et sekund.

Ikke lett når hun selv ikke skjønner at hun er trøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett for lille-snuppa å skjønne at hun er trøtt nei.

Bare innom med en liten kos :klem: jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har utviklingen gått i superfart. På onsdag var vi hos barnefysio, og da klarte vesla så vidt å løfte hodet litt i mageleie. Fikk lov av fysio til å holde henne på rumpa når hun prøver, slik at beina ikke tipper frem. I går (søndag) la jeg henne på magen på matta, og skulle sette meg ned ved siden av henne for å holde på rumpa som vanlig, men da lå hun plutselig å tittet opp av seg selv :dåne:

Hun har blitt sååå flink på så kort tid altså. Helt fantastisk!

Målte henne i dag. 57 cm. Vokst 2,5 cm på under 3 uker. Som er mye for henne. På neste kontroll (5,5 mnd) må hun være 60,5-61cm for å komme innenfor normalen. 8 1/2 uke igjen til det. Da må hun vokse 0,45cm i snitt i uka. :fnise: jepp, jeg er glad i kalkulatoren min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne uken har det vært mange laaange trilleturer i finværet :sol:

Kjempedeilig!

Trillet til helsestasjonen i dag for kontroll. Jeg hadde målt riktig. Frøkena hadde vokst seg til 57cm, og veier nå ca 5700. Altså blir det nok en ny bleietype etter ferien (2 uker). Fikk se kurven hennes på PC'n til helsesøster også, og nå var hun enda litt nærmere normalen, så dette går bra!

Har vært litt svimmel i det siste, som bekymrer meg litt. Har vart i over en uke nå.... må ringe til legekontoret i morgen. Kan jo hende det bare er jernmangel eller noe.. men jeg har jo hatt litt problemer med blodtrykket, og har fått streng beskjed om å komme hvis jeg føler meg litt uvel på noe vis. Reiser jo bort på lørdag, så da er det best å få sjekket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare bare å reise med baby..

Huskeliste for mini:

Babycall

Babyolje

Brystpumpe og flaske

Fuktighetskrem

Klær (div body/bukse/sokker)

3 pysjer

Bleier

1 jakke

Lue og solhatt

Mei Tai

Våtservietter

Tepper

Yndlingsleker

Helseteppet hun har rundt hodet på natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Litt av en liste på hva man må ha med, ja! Mon tro om dere blir lenge borte? :klø:

Håper dere har det bra i alle fall :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Da var vi hjemme igjen. Huff... har jo nesten aldri tid til å være innom her lenger.

Leter etter lokale til navnefesten vår i oktober. Helst i Drammen. Tips mottas med takk! :)

Vesla var hos manuellterapaut i går, og er nå friskmeldt! Skal bare tilbake om 3 mnd for å kontrollere at alt går fremover slik det skal, og at hun ikke får tilbakefall.

Nå har hun rullet fra rygg til mage et par ganger (dog, kun når hun har fått litt hjelp av nedoverbakke i terrenget), og ruller lett opp på siden når hun prøver å få tak i leker. Hun løfter også opp leker selv, fører dem til munnen, og holder dem med begge hender. Det begynte hun med når hun var akkurat 4 mnd. Løfter tunge ting også.. blir ordentlig imponert jeg! hun griper også etter ting, ikke bare med knyttneven som før.

tror jeg kjente noen tenner på vei ut i overkjeven i dag også....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem :velkommen:

Så moro med navnefest, har dessverre ingen forslag til lokaler.

så bra at snuppa er friskmeldt, er visst flinke de manuellterapeutene, sel vo jeg er litt grønn på hva de gjør :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

moro med navnefest, hvis jeg bare fant et sted å ha det.... vi har ikke så veldig mye penger akkurat nå, og har en del ting vi MÅ bruke penger på, så da passer det litt dårlig med navnefest. Må jo regne med 5000kr regner jeg med :dåne: Og da har vi kun bedt nærmeste familie (foreldre, søsken + 1 besteforelder). Men med skilsmisser, og nevøer og nieser blir det jo plutselig en storfamilie.... puh... Tror vi må finne et billig sted som vi kan pynte selv, og lage mat/bestille selv.

Manuellterapaut er en type fysioterapaut, med spesialisering. Vet ikke akkurat hva det er jeg heller, men at han vi går til er flink, er det ingen tvil om!

Vesla har forresten flyttet inn på eget rom. Ligger vegg i vegg med vårt, så vi hører henne. Men vi har på babycall også da :fnise: Virker som hun koser seg. Senga er jo den samme - men nå har hun fått sengehimmel med uro over senga, og det er stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...