Sandra Skrevet 30. juli 2008 Forfatter #141 Del Skrevet 30. juli 2008 Ja, nå er det ikke lenge igjen! 5 dager går veldig raskt. Men under 3 uker er jo ikke lenge det heller da heldigvis. Men den siste ventetiden kan jo kjennes veldig lang.. Håper på enerom! Det hadde vært deilig Deilig å ikke bli forstyrret av andre. Har ikke noe stort behov for småsnakk med andre akkurat da kan jeg tenke meg. Hvile den tiden man kan :-D Uff ja, gruer meg til smertene etterpå. Har jobbet på gastrokirurgen, så jeg har sett hvor vondt man kan ha etter en mageoperasjon Og i tillegg har jeg jo disse bekkensmertene. Kan tenke meg det blir vanskelig å mobilisere meg, men får jo bare spørre om smertestillende og få hjelp av jordmødrene til å komme meg opp. Håper bekkensmertene går fort over etter fødselen! Uansett vil jeg heller ha vondt i keisersnittsåret, enn å risikere å bli inkontinenet i en alder av 25 år (eller øke sjansene masse for å bli det når jeg blir "gammel"). Tør ikke å satse på at jeg ikke revner denne gangen... --- I nat har jeg heller ikke sovet stort, og det er andre natten på rad med veldig lite søvn så nå skal jeg slenge meg litt på senga. Skal ha besøk av en venninne og kjæresten hennes senere i dag, så vil være litt mer opplagt til det. --- Mini har tatt på seg Sabeltannutstyr her hjemme, og vi hører på Sabeltann-CD. Mannen og han skal leke litt mens jeg får en hvil. I dag har vi kjøpt ny lenestol, en stor puff og en liten puff. Endelig ferdig med det! På veien hjem var veien sperret av politiet fordi det var en mann som hadde forskanset seg i en bil med en bombe. Ser i avisen nå at "bombedramaet" er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #142 Del Skrevet 31. juli 2008 Plan de neste 4 dagene: Fredag (i morgen) Fysio kl. 11 Lunsj med svigermor, Sandramannen og Mini etterpå Apoteket: Klyx, ammeinnlegg Kid interiør: barnevognlaken Lørdag Mamma og pappa skal komme på middag Henge opp 8 hyller i kottet for å rydde litt bedre plass der (pappa skal ta med slagbor :-D) Søndag Mini skal overnatte hos farmoren sin Mandag:KS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #143 Del Skrevet 31. juli 2008 Nå hadde jeg skrevet et såå langt innlegg om hva vi hadde fått vite på infomøtet på sykehuset, men så forsvant alt Det skulle kommet før den 4-dagers planen Å så irriterende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #144 Del Skrevet 31. juli 2008 OK.. prøver igjen. Tar dette fra hodet. Dagen før KS kunne vi ringe til sykehuset etter kl. 18 for å finne ut hvilket nummer jeg skulle være i rekka., 1,2,3 eller 4. Dette kan vi også gjøre i morgen siden keisersnittet er på en mandag, og operasjonsprogrammet ville være ferdig på fredag kveld. Vi ble påminnet om at det kan skje endringer ettersom man ikke vet om det plutselig skjer noe akutt som de må prioritere. På søndag, må jeg sette klyster på meg selv. Usj, gleder meg ikke akurat til det. Etterpå må jeg dusje og vaske kroppen og håret. Fra midnatt må jeg faste, det vil si ikke drikke, spise, tygge tyggis. Jeg kan pusse tennene om morgenen. Alle mennene på kurset ble minnet på at de IKKE må "sympatifaste" Kan ikke skjønne hvem som gjør det, men det var visst noen som gjorde det da. Nr. 1 og nr. 2 skal møte kl. 7, og nr. 3 og 4 kl. 8. Hvis man er nummer 1 taes ks kl.7:45, og de andre vet man ikke helt ettersom det kommer av på hvor lang tid det tar med de andre. Noen ganger gikk det raskt, og andre ganger ble det mer venting. Når jeg kommer til sykehuset skal jeg gjøres klar til operasjon. Jeg må dusje på nytt, og vaske håret igjen Jordmoren setter en veneflon og hun henger opp intravenøs væske. Hun skal barebre vekk det øverste av kjønnshårene. Så får vi antakeligvis hilse på teamet som skal være med på operasjonen. Sandramannen skal få en sånn hvis kriposdress på seg. En lege vil sette spinalbedøvelse, og den vil begynne å virke raskt. etter 5 min. kjennes beina veldig tunge allerede. Inne på operasjonssalen spriter de av magen min og legger på grønne duker over meg, det vil være anestesipersonell, jordmødre, og 2 gynekologer under ks. Vi kommer ikke til å se noe av selve operasjonen for det vil henge et "laken" i brysthøyde som en ikke kan se over. Selve det å hente babyen ut fra magen tar ikke mer enn 5-10 minutter. Det synes jeg var raskt! Når abyen kommer ut tar jordmoren med seg babyen og Sandramannen ut på barnerommet for å undersøke han, måle han osv. Så kommer de inn igjen, og babyen blir lagt på brystet mitt hvis alt er OK med meg og babyen. Det tar lenger tid å sy meg igjen, ca. en halvtime. Etter det må jeg til po., men det virket som at det ikke var noe veien for at både far og baby kunne være hos meg hele tiden. Det var det verste med forrige fødsel. Mini kom til verden ca. kl 15, og ganske rett etterpå måtte jeg til operasjonssalen for å sy den store revnen min. Etter det måte jeg ligge på oppvåkningen, og jeg kom ikke ned på barselavdelingen før kl. 21 på kvelden tror jeg Da hadde jeg bare sett Sandramannen og Mini en kort sund på oppvåkningen. Ikke noe hyggelig opplevelse. Har derfor ikke opplevd hvordan det er å få ha babyen hos meg hele tiden etter fødsel. Håper det blir bedre denne gangen. Etter postoperativ drar vi ned på barselavdelingen. Dette er det de kaller X-dagen, altså operasjonsdagen. Jeg skal være på sykehuset til 3. dagen, og reise hjem den morgenen. Altså 1. dag er dagen etter X-dagen. Jeg kommer til å ligge på barsel hele tiden, de har ikke lenger ks-damer på pas.hotellet for det ble så mye frem og tilbake. Jeg er fornøyd med det egentlig. På barsel er det ikke lenger lov med besøk for andre enn pappaene og søsken. De anbefalte ikke besøk på X-dagen, og det var litt deilig at de sa for jeg følte litt press på meg at jeg skulle ta i mot besøk den dagen. Første dagen vil de at man skal opp, men krever ikke mer enn at man skal stå oppreist ved siden av sengen og gå litt på stedet. Får smertestillende i sprøyte det første døgnet, vet ikke hva slags smertestillende det er. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre ang. besøk av Mini operasjonsdagen. Kan ikke tenke meg det er så hyggelig for han å komme hvis jeg har veldig vondt og jeg ikke klarer å ta meg så godt av han. Han skal forresten overnatte hos sin farmor natt til ks-dagen. Barnehagen begynner den dagen, da har han hatt ferie i 6 uker! Han har nok hatt nok av inntrykk og er nok ganske sliten etter første dagen i bhg, så planlegger ikke at han kommer den dagen med mindre jeg føler meg veldig kjekk og greit og han har veldig lyst. 1. dagen etter ks, skal de fjerne kateteret og venefloner. Jeg skal dusje, og de skal skifte på såret. Barselavdelingen er åpen fra kl. 10:00 så da kommer vel Sandramannen. Vi tenkte at vi kunne planlegge et besøk for de som vil komme dagen etter ks, men invitere alle til en "visning" på ettermiddagen eks. kl. 18 så kan de som vil komme da. Resten av tiden vil vi være for oss selv. Blir så klart litt annerledes med Mini da :-D Vi får bare se det hele an. På torsdag morgen er altså hjemreisedagen. Nå gleder jeg eg altså. Etter dette møtet føler jeg meg helt klar for en ny baby, og det er en deilig følelse, for jeg har ikke følt det helt sånn hittil. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 1. august 2008 Forfatter #145 Del Skrevet 1. august 2008 Har vært hos fysioterapeuten i dag. Bekkenet er så vondt AUauau. Enda en natt uten særlig søvn.. Nå er det så deilig at det bare er 3 dager gjen, jeg hadde ikke holdt ut disse smertene i 3 uker til nå, én uke til termin og så over 2 uker over kanskje? Vet ikke hva jeg skulle gjort da. Fikk kjøpt meg klyx i dag da og nå er også ammeinnlegg i boks. Var å kjøpte meg amme-BH på Change i for i gårs. Tok bare sjansen på at størrelsen skal passe, så får heller neste bli mer riktig dersom puppene skulle forandre seg masse. Jeg har også kjøpt meg en ny Boob-ammegenser, så nå skal alt være lagt til rette for ammingen Boob-generen fikk jeg til 40% og det er jo bra, for de er ikke så billige de toppene der akkurat. Dro til KID for å kjøpe barnevognlaken i dag. Jeg hadde ringt i går for å spørre om de hadde det så jeg ikke trengte å ta en unødvendig tur. Han svarte ja i telefonen, men bare for å være helt sikker på at vi ikke snakket forbi hverandre forikret jeg meg enda en gang om at det var BARNEVOGNlaken vi snakket om begge to. Jada det var det. Men tror dere ikke at butikken selvsagt ikke hadde det da jeg dro innom for kjøpe det Grrr.. det var irriterende. Mamma skulle prøve å finne det etter jobben i dag. Hun har både KID og Princess like ved der hun bor. :-D Nå skal jeg legge meg litt. Begynner å bli ganske sliten etter alle de nettene uten søvn. Det største problemet er at hoftene verker og at det stråler nedover beina, og at når jeg da må snu meg (som noen ganger er hver halvtime) er det jo nesten helt umulig å komme seg rundt på grunn av bekkensmertene. I tillegg er det opp for å tisse da OK nok klaging..bare 3 dager igjen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 1. august 2008 Forfatter #146 Del Skrevet 1. august 2008 I går og i forigårs har jeg pløyet gjennom alle 6 episodene av jormødrene fra nrk. Har ikke oppdaget at det har gått på TV jeg da Vi ser så lite på TV her hos oss. Må si jeg føler meg jo veldig snytt for fødselsopplevelsen da.. Det føles ikke ut som jeg skal føde på ordentlig når det er keisersnitt. Selv om det er det vondeste jeg noen gang har gjort, ville jeg MYE heller gjort det en gang til enn å ha keisersnitt. Det var en vond, men en helt fantastisk opplevelse! Utrolig hva kroppen klarer. Husker godt at jeg sa til Sandramannen under fødselen at jeg ALDRI skulle ha barn igjen Dét var fort glemt etter fødselen må jeg si :-D Jeg er så lei meg for at det endte så dårlig med den siste fødselen, og at det skal ødelegge for denne fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 1. august 2008 Forfatter #147 Del Skrevet 1. august 2008 Ringte til fødeavdelingen, og har fått vite at jeg er nr. 1 i køen på mandag. Det er jo hvis ingenting akutt skjer der da, sånn at de må prioritere noen andre før meg. Det betyr at vi skal møte kl. 07 på sykehuset. La Traviata skal sladre for meg :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 1. august 2008 #148 Del Skrevet 1. august 2008 Lykke til, håper du får en god opplevelse nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 3. august 2008 Forfatter #149 Del Skrevet 3. august 2008 Siste dag i mitt andre svangerskap i dag. Det er så rart. I natt hadde jeg en god natt også! Så deilig Våknet før Mini også. Han la seg halv 8 eller noe sånt, og våknet ikke før kvart på 9! I dag er planen: Å "legge opp" gardinene våre i stua (stryke på med strykebånd) Å rydde og vaske gulv (mest Sandramannen det da ) Å hente badebalja til babyen (har vært lånt bort til en venninne som fikk barn) Vaske vinduene våre (Har så lyst, men vet ikke om det er så lurt med tanke på BL) Spise middag hos svigers, og levere Mini der. (Han skal sove der til i morgen.) Tenk at vi får baby i morgen!! En deilig babygutt. Å som jeg gleder meg. Bagen er nesten pakket nå. Jeg vet i all fall hva som skal oppi der: Toalettsaker: Shampo, balsam, tannbørste, tannkrem, en nøytral håndkrem uten mye lukt (vil lukte mamma ikke parfyme), ammeinnlegg (blir vel ikke nødvendig de første dagene det da men..), bind Klær til meg: Amme-bh, En amme-genser, joggebukse med god plass i livet, en mammapiratbukse, noen topper, underbukser Klær til baby: Noen sett med sparkebukser og et par luer. (Man trenger ikke babyklær i det hele tatt mens man er på barselsavdelingen, men tenkte jeg skulle ta med noen klær til når vi får besøk og selvfølgelig til når vi skal hjem.) Annet utstyr: Kamera og kameralader, mobil Noe mer? :klø: Sandramannen skal ta med seg videokamera når han kommer på besøk andre dagen. Gidder ikke ta med det første dagen, det blir nok å tenke på den dagen tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 3. august 2008 Forfatter #150 Del Skrevet 3. august 2008 I dag er planen: Å "legge opp" gardinene våre i stua (stryke på med strykebånd) Å rydde og vaske gulv (mest Sandramannen det da ) Å hente badebalja til babyen (har vært lånt bort til en venninne som fikk barn) Vaske vinduene våre (Har så lyst, men vet ikke om det er så lurt med tanke på BL) Spise middag hos svigers, og levere Mini der. (Han skal sove der til i morgen.) Glemte (fortrengte :klø: ? ) også: Sette klyx i kveld... Vaske håret og dusje Faste fra midnatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 3. august 2008 #151 Del Skrevet 3. august 2008 Tenk at imorra på denne tiden er du tobarns-mamma=) Du må ha masse lykke til!=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 3. august 2008 #152 Del Skrevet 3. august 2008 Tenk at du får din andre sønn i morgen Så utrolig spennende. Kommer til å tenke masse på deg. Det må være utrolig rart å vite at i morgen kommer han, men det er sikkert deilig å slippe ventingen og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 3. august 2008 #153 Del Skrevet 3. august 2008 Ååhh... i morgen kommer lillebror! Lykke til med keisersnittet vennen min, jeg gleder meg masse til å få sladre når det er overstått!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 3. august 2008 Forfatter #154 Del Skrevet 3. august 2008 Takk for det jenter Sender melding i morgen med oppdateringer. Takk for at du vil være sladris La Traviata Nå er jeg i all fall vasket og ordnet og klar for i morgen :-D Bagen er pakket helt ferdig, det er bare kamera igjen som skal pakkes, det lades opp før den store dagen i morgen. Om 10 timer har jeg ny baby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 4. august 2008 Forfatter #155 Del Skrevet 4. august 2008 God morgen. Nå er jeg oppe. Har sovet dårlig i natt :søvn: Det er vel bare å forvente da :-D Stod opp 10 min før vekkerklokka ringte og lagde frokost og kaffe til Sandramannen. Nå skal jeg pakke det siste av kameragreier og så skal vi gjøre oss klare og så reiser vi av gårde til sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnockedUp Skrevet 4. august 2008 #156 Del Skrevet 4. august 2008 Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 4. august 2008 #157 Del Skrevet 4. august 2008 Åh, nå er han kanskje her snart *rørt* Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 4. august 2008 #158 Del Skrevet 4. august 2008 Ja, nå er han her! Fikk melding nå nettopp. Han veier 4170 gram og er 51 cm lang. Alt står bra til! Gratulerer som tobarnsmamma kjære Sandra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 4. august 2008 #159 Del Skrevet 4. august 2008 Så koselig å høre. Gratulerer så masse Sandra. Nå må du bare bli helt bra og nyte tiden i starten som tobarnsmor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 4. august 2008 #160 Del Skrevet 4. august 2008 Gratulerer masse med en lille store gutten, Sandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg