Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest og kommende student:)
Her sitter d en trøndergutt(Trondheim) som skal samme vei!:) Har ikke tenkt så mye på en plass å bo enda, men d kommer nok. I dag er jeg mest glad over å komme inn. Har tittet litt på leiemarkedet fra før av. Synes ikke d florere av leiligheter i Bodø på nett, men kanskje andre har tips om hvor man skal lete ?

På www.ssib.no er det mye info om studentboligene i Bodø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjestelus
Phs i Bodø ligger i bydelen Mørkved. Her bor nesten alle studentene, og her leies det mest ut (naturlig nok). Stort sett alt annet ligger i byområdet som er ca 10-15 min m bil fra byen.

Spør meg hvis dere lurer på noe da =)

Jepp. Vet at skolen ligger der. Byen er jo ikke stor, men jeg synes d er stusselig med leiligheter på f.eks Finn.no. En får vel begynne å lese lokalavisa der oppe. Står en del leiligheter der vet jeg. Ellers er ssib fin. Noe mer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jepp. Vet at skolen ligger der. Byen er jo ikke stor, men jeg synes d er stusselig med leiligheter på f.eks Finn.no. En får vel begynne å lese lokalavisa der oppe. Står en del leiligheter der vet jeg. Ellers er ssib fin. Noe mer da?

Syns nettannonsene er de beste. Hvis du ikke skal bo på Mørkved, er Rønvik en fin bydel å bo. Her ligger Flatvold studenthjem, veldig ok! Men da er det 20 min med buss hver vei, fordelen er at bussen stopper rett utenfor døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Syns nettannonsene er de beste. Hvis du ikke skal bo på Mørkved, er Rønvik en fin bydel å bo. Her ligger Flatvold studenthjem, veldig ok! Men da er det 20 min med buss hver vei, fordelen er at bussen stopper rett utenfor døra.

Finn.no, Zett.no og Avisa Nordland er de eneste stedene du trenger lete etter annonser btw...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gratulerer alle som kom inn på phs 2008! Nyt den gode følelsen og ta med dere masse inspirasjon i skoleåret.

Selv ble jeg "kvalifisert" men hadde ikke nok poeng.. Tror dere snittet går ned neste år? Må uansett "fixe" på vitnemålet mitt til jul nå.

Tror det er vanskelig å si noe om at snittet går ned neste år, det spørs jo alltid på antallet søkere. Men jeg synes det er all grunn til å annta at det vil synke litt.

Grunn : Fordypningspoeng faller bort, 1 militærpoeng faller bort i tillegg til høgskole.

Jeg synes også det er overraskende at snittet i år ble høyere enn i fjor, da færre bestod fysiske prøver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spiff
Tror det er vanskelig å si noe om at snittet går ned neste år, det spørs jo alltid på antallet søkere. Men jeg synes det er all grunn til å annta at det vil synke litt.

Grunn : Fordypningspoeng faller bort, 1 militærpoeng faller bort i tillegg til høgskole.

Jeg synes også det er overraskende at snittet i år ble høyere enn i fjor, da færre bestod fysiske prøver

Ja, heldigvis har jeg ingen fordpningspoeng å miste. Men mister 1 fra milit.

Hadde bare 46 poeng i år så har en vei å gå nå til jul.

Får tro at det snittet generellt går ned og at mitt går opp så jeg og kommer inn.

Men må jo bli funnet "kvalifisert" igjen også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjestelus
Syns nettannonsene er de beste. Hvis du ikke skal bo på Mørkved, er Rønvik en fin bydel å bo. Her ligger Flatvold studenthjem, veldig ok! Men da er det 20 min med buss hver vei, fordelen er at bussen stopper rett utenfor døra.

Hvor finner man leiligheter på Mørkved? Så ikke noe om dette på ssib. Fant noen andre studentboliger, men d var ikke mye som var ledig....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvor finner man leiligheter på Mørkved? Så ikke noe om dette på ssib. Fant noen andre studentboliger, men d var ikke mye som var ledig....?

Det vil være mye mer å titte på lengre ut på sommeren. Du må bare lese annonsene da de fleste er merket med beliggenhet, eller at det står i beskrivelsen. Du bør også kontakte ssib eller hibo. Snakkmed et MENNESKE hos dem. Lurt å gjøre dette så fort man kan egentlig.

Ellers syns jeg det private leiemarkedet på Mørkved er godt, og jeg vil anbefale at man er på hugget og leter hver dag etter nye! Hvis man kan dele med andre er det ofte mest økonomisk og givende sosialt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestelus
Det vil være mye mer å titte på lengre ut på sommeren. Du må bare lese annonsene da de fleste er merket med beliggenhet, eller at det står i beskrivelsen. Du bør også kontakte ssib eller hibo. Snakkmed et MENNESKE hos dem. Lurt å gjøre dette så fort man kan egentlig.

Ellers syns jeg det private leiemarkedet på Mørkved er godt, og jeg vil anbefale at man er på hugget og leter hver dag etter nye! Hvis man kan dele med andre er det ofte mest økonomisk og givende sosialt sett.

Takk for tipsa:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også til Bodø og kan gjerne tenke meg å dele leilighet/enebolig med andre. Billig og sosialt! Eneste "ulempen" er at jeg har en hund med i flyttelasset:)

Andre Bodø-studenter som er interessert i å dele bopel? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som ikke har fått svar enda?

Jeg venter på svar enda. Lurer på om phs har klart å sende brevet mitt til den gamle adressen min og dermed må bli omadressert fra posten.

Dere som har fått positivt svar: Kom konvolutten med a eller b post?

Endret av artaniz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det noen som ikke har fått svar enda?

Hei! Jente bosatt i Oslo..Susie Q. Venter spent på svar. Var ingenting i postkassa i dag, så jeg ringte til opptakskontoret, som bekreftet at alle svarene er sendt ut...og jeg måtte bare fortsette å vente i spenning! Gratulerer til alle som er kommet inn!

Har sjekket boligmarkedet litt de siste dagene..Dyrt!

Når man vet hvem som kommer inn og ikke er det kanskje noen som er interessert i å diskutere om man kanskje kan prøve å finne leilighet å dele?? sosialt og billig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Kenneth_*
Jeg skal også til Bodø og kan gjerne tenke meg å dele leilighet/enebolig med andre. Billig og sosialt! Eneste "ulempen" er at jeg har en hund med i flyttelasset:)

Andre Bodø-studenter som er interessert i å dele bopel? =)

Hei Bennial!

Kom også inn i Bodø og driver å ser etter hybel/leilighet. Har søkt på Hammarlia via SSIB. I leilighetene der har man lov til å ha hund. Kunne godt tenke meg å dele, har også hund næmlig..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haakon

Da var jeg også på vei til Oslo for å oppta studiene ved PHS :o)

Lurer på om noen vet hvilke Studentbyer som ligger såpass nærme skolen at man slipper bruk av kollektivtrafikk? Dvs. gang- sykkelavstand.

Noen som har noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var jeg også på vei til Oslo for å oppta studiene ved PHS :o)

Lurer på om noen vet hvilke Studentbyer som ligger såpass nærme skolen at man slipper bruk av kollektivtrafikk? Dvs. gang- sykkelavstand.

Noen som har noen anbefalinger?

Ta en kikk her

Selv bodde jeg 6 måneder på Ullevål studenby, vil tro du bruker 10 min med sykkel derfra til phs. Helt grei plass hvor du deler bad og kjøkken med 1 person.

Ellers har du http://www.ankerstudentbolig.no/ som ligger midt i byen.

Siste alternativ blir jo å finne deg et kollektiv. Vil tro du kan finne deg et rom i et ok kollektiv for 2500-4000 kroner om du er raskt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

St.hanshaugen studenhus ligger omtrent like nærme som Ullevål, og er noen hakk finere om du velger hus 1 eller 3! Strøkent, men koster litt mer enn på Ullevål da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_tore_*

Hei, gratulerer til alle som kom inn:)

jeg tror også selv at jeg akkurat kommer innenfor, er på venteliste, nr 13.

Det jeg lurer på er om noen vet hvilken dato phs starter opp i oslo og bodø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...