Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

og ja.. en ting til:) jeg drömte om en stor A4 konvulutt i natt jeg... skulle önske jeg var sanndrömt i det her tilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MikeDelta

Mye av politiets framtid avgjøres i disse lønnsforhandlingsdager. Om ikke lønna stiger tilfredsstillende i år er det nok mange som pakker sammen og sier opp jobben sin i etaten. Får håpe oppgjøret blir bra i år for Politiet. Det vil ha mye å si på sikt med tanke på rekruttering og at kompetanse forblir i etaten, og det vil ikke ha så rent lite å si for mange av oss forhåpentligvis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Forøvrig:

På politiets intranett så jeg at til årets opptak var det blant annet 134 søkere med utenlandsk bakgrunn. Av disse er 29 tatt opp, hvorav 6 av disse er kvinner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_xyx_*

" I 2007 var det 95 søkjarar med fleirkulturell bakgrunn, og 29 vart tekne opp som studentar. " sitat fra PHS.no.

Med andre ord eksakt samme antall studenter med minoritetsbakgrunn som blir tatt opp i år, som i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke når/om denne linken var oppe før, men følger spent med på lønnsforhandlingene til politiet, oppdatert informasjon på Politiets Fellesforbund www.pf.no

Innholdet i forhandlingene kan ikke offentligjøres før resultatet er klart, og dette er veldig spennende. Politiet har nok høye krav, og så vidt jeg husker ville de ha grunnlønna opp mot 400.000 i løpet av noen år. Slev håper jeg på minst 20.000 i tillegg i år, slik at vi begynner i jobb med godt over 300.000 i grunnlønn.

Selv om jeg selv er i mot alt for høye krav fra alle hold, som kun vil føre til økte priser og økt rente, og ikke mer i lomma, synes jeg 280.000 for politifolk er alt for lite!

Lykke til med kampen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om jeg selv er i mot alt for høye krav fra alle hold, som kun vil føre til økte priser og økt rente, og ikke mer i lomma, synes jeg 280.000 for politifolk er alt for lite!

Er enig i at det er for lite, grunnlønna for en nyudannet PB1 er vel 290 000. Men, som politi har man en god del tilegg, samt at de fleste politifolk må belage seg på å jobbe litt overtid innimellom. I distriktene hvor betjentene går på vaktlister, er det en del aktivtjeneste (37,5 t uka) og i tilegg en del hjemmevakt, som innebærer at de må rykke ut på oppdrag når de er hjemme og er tilgjengelig på tlf. Slik vakttjeneste fører til mye overtid.

De fleste nyutdanna politifolk med normalt med overtid har en årslønn ink. tilegg og overtid på +/- 380 000. Får man hevet gurnnlønna med 100 000 de neste åra slik at grunnlønna blir 390 000, vil man jo også få bedre betalt for tide man jobber overtid. Da vil det nok være ganske normalt og tjene 500 000 for nyutdannene. Da begynner det å hjelpe:)

Tror et slik lønnshopp må til, for at det som MikeDelta var inne på, skal la seg gjøre. Altså beholde rekrutteringen og kompetansen som er i etaten i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

En bekjent av meg jobber i politiet, og fortalte meg i kveld at det fort kunne bli streik, ja. Han mente dette kunne gå utover brevene som skal sendes fra PHS, hva tror dere om det? Jeg håper virkelig at de klarer å få alle svarbrev ut i løpet av morgendagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Har prøvd å lete litt rundt på hjemmesidene til Unio, YS og LO-stat, men har ikke funnet noe info om at det akkurat er ansatte på PHS som tas ut i streik. Får håpe at Tommy & Co. som pakker brevene ikke skal streike :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å lete litt rundt på hjemmesidene til Unio, YS og LO-stat, men har ikke funnet noe info om at det akkurat er ansatte på PHS som tas ut i streik. Får håpe at Tommy & Co. som pakker brevene ikke skal streike :)

Skal jeg skremme opp meg selv skikkelig, så kan man tenke som om "dataproblemene" var utsettelse til streiken, og at ingen studenter får informasjon om skoleplass grunnet streik kunne gi medieoppslag, spesielt siden vi er så ivrige på svar.

Skal jeg være realistisk er det nok ikke ansatte på PHS som tas ut først. Vil tippe de tar ut noe mer synlig, slik at behovet for å løse sakene sees raskt. Flyplassstreiken var jo i så måte genial, ved å ta bort noen personer med store nøkkelfunksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Regner med at det er mange som holder på å vente seg i hjel nå, det gjør iallefall jeg! Kroppen var liksom forberedt på å få brevet denne uken... Noen som er kjent med postens leveringstid?? la oss si at brevet blir postet klokken 15-16 i dag, vil det da ha kommet frem til de som bor i oslo neste dag da? Tro om det går ann å avhente brevet på phs, neppe...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg er innstilt på at vi som bor på andre siden av fjellet kan forvente å motta noe fryktelig skummelt i posten på mandag eller tirsdag dersom brevene postes i dag. Det er mulig at dere i hovedstaden vil få brevene allerede i morgen, men det forutsetter vel at brevene blir postet før klokken 16 (?) i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært greit å vite om de rekker få de ut i dag - så man vet hva man kan forholde seg til.. Om man kan la nervene ligge i helgen for risikoen for evt utbrudd ved postkassen ikke er tilstede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Anonym_*

Tommy Lillefjære (Norway) skrev

i går kl. 3:15pm

Alle brevene er skrevet ut, og vi pakker alt vi klarer. Målet er å få brevene ut i morgen, men jeg vet ikke om vi rekker det. Hvis ikke, satser vi på at brevene blir postlagt på mandag.

Rapporter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tommy Lillefjære (Norway) skrev

i går kl. 3:15pm

Alle brevene er skrevet ut, og vi pakker alt vi klarer. Målet er å få brevene ut i morgen, men jeg vet ikke om vi rekker det. Hvis ikke, satser vi på at brevene blir postlagt på mandag.

Rapporter

Åååå, tenk alle sammen, om under en uke vet dere om det blir politiaspiranter av dere til høsten :jepp:

Selv venter jeg "bare" på karakter fra eksamen for å vite om jeg kommer inn på mitt favoritt studie...syntes det er mer enn spennende nok.. dere er en inspirasjon :klemmer:

LYKKE TIL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy Lillefjære (Norway) skrev

i går kl. 3:15pm

Alle brevene er skrevet ut, og vi pakker alt vi klarer. Målet er å få brevene ut i morgen, men jeg vet ikke om vi rekker det. Hvis ikke, satser vi på at brevene blir postlagt på mandag.

Rapporter

Latest news :

Var borte for å hente posten på jobben akkurat, og gikk innom Politikammeret. Jeg spurte der inne om de vær så snill kunne ringe for meg å spørre hvordan det lå ann, noe de gjorde.

Hun som ringte kjente tydligvis de inne på PHS, og han fortalte at han akkurat hadde vært nede på depoet, og kunne bekrefte at det lå en enorm bunke med brev som gikk ut i dag.

Han sa også at det var endel brev som ikke var ferdige, og at de ville gå ut mandag.

:)

d.v.s at en god del vil få svar om 24 timer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Latest news :

Var borte for å hente posten på jobben akkurat, og gikk innom Politikammeret. Jeg spurte der inne om de vær så snill kunne ringe for meg å spørre hvordan det lå ann, noe de gjorde.

Hun som ringte kjente tydligvis de inne på PHS, og han fortalte at han akkurat hadde vært nede på depoet, og kunne bekrefte at det lå en enorm bunke med brev som gikk ut i dag.

Han sa også at det var endel brev som ikke var ferdige, og at de ville gå ut mandag.

:)

d.v.s at en god del vil få svar om 24 timer!!!!

Konge! Håper jeg får mitt før jeg drar nordover igjen på søndag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Og jeg som jobber ni til ni i morra.. Dere i Oslo-området må love å skrive her på forumet så fort dere har fått svar da! Kan bli noen nervepirrende timer på jobb om vi er så heldige å få svarene i i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si fra hvis jeg får brev ja, men tror ikke det blir noen jublepost akkurat :P Prøver å være pessimistisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestelus

Hvis d er slik KptPower sier, at de posta brevene i dag fredag, er det normalt slik Posten Norge prioriterer brevene:(Har jobba i Posten;) )

Jeg regner med alt av post fra PHS blir frankert som A-post. Posten fra PHS kommer til Oslo Postterminal i ettermiddag. I natt vil all post bli sortert. De som bor i Østlandsområdet kan regne med å få brevet i morgen (lørdag 24.05.08). I resten av landet, med noen unntak, vil vi ikke få brevet før på mandag. Dette skyldes at posten må innom en postterminal i ditt nærområdet på lørdag. Denne posten vil bli sendt ut med din kjære postmann på mandag.

Så da får vi håpe d ikke blir streik i Posten Norge:D

Lykke til alle sammen. Denne gjengen her inne burde komme inn

Konge! Håper jeg får mitt før jeg drar nordover igjen på søndag..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...