kamela Skrevet 2. april 2008 #361 Del Skrevet 2. april 2008 Dette fikser du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idril_M Skrevet 2. april 2008 Forfatter #362 Del Skrevet 2. april 2008 I dag er alt galt. Det er mørkt og vått ute og etter beskjeden mandag klarer jeg ikke å finne glede i jobben min, samtidig som det er veldig få jobber å søke på. Ble ikke bedre av at en dødsflink studiekamerat har fått drømmejobben min. Irriterer meg grenseløst over sjefen også. Utrolig irriterende å få beskjed om å tenke ut arbeidsoppgaver selv, når jeg for det første vet lite om hva som skjer og for det andre så forsvinner alle arbeidsoppgavene til henne selv etter hvert. Jeg må vekk, men jeg har ikke selvtillit til å tro at noen vil ansette meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 2. april 2008 #363 Del Skrevet 2. april 2008 Dett klarer du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idril_M Skrevet 2. april 2008 Forfatter #364 Del Skrevet 2. april 2008 Det var en ganske dyster post, den forrige der. Går bedre nå. Fikk vin og peptalk av Helten da jeg kom hjem. Tror det er en eller annen i universet som har bestemt at det ikke kan gå bra på alle områder i livet samtidig. Jeg og Helten har det virkelig kjempebra for tiden og fritidsinteressene går bra og vennskapene går bra... Det er visst for mye å kreve at det skulle gå bra på jobben også. Jeg har vært fryktelig naiv, men innser også at jeg ser litt veldig svart på ting akkurat nå. Det finnes folk der ute med dårligere utdannelse enn meg som har ok jobb, da burde jeg klare meg også. Om jeg ikke blir noen high flyer i New York så skal jeg i hvert fall klare å skrape til meg en jobb jeg kan trives og utvikles i. Jeg har drømmer og ambisjoner for meg selv. Helst skal jeg se sånn ut, lese sånt og ha denne jobben. Ambisiøs? Ja. Dum? Ja. Det kommer jo ikke til å skje. Men vi mennesker er nå litt dumme også, da. Vi livnærer oss av drømmer for å holde oss oppe i tunge perioder der ingenting tilfredstiller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idril_M Skrevet 2. april 2008 Forfatter #365 Del Skrevet 2. april 2008 Dett klarer du! Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Multi Skrevet 2. april 2008 #366 Del Skrevet 2. april 2008 Du får nok drømmejobben etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 3. april 2008 #367 Del Skrevet 3. april 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 3. april 2008 #368 Del Skrevet 3. april 2008 Her var det lenge siden jeg har vært innom. Koselig å lese om turen til London, og forholdet til Helten. Ikke fullt så koselig å lese om jobben. Håper det ordner seg med ny jobb ganske fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 3. april 2008 #369 Del Skrevet 3. april 2008 Drømmejobben dukker opp før du aner det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 4. april 2008 #370 Del Skrevet 4. april 2008 Nyt alt det som er positivt i livet ditt nå - den innstillingen kommer til å merkes når du skal treffe potensieller arbeidsgivere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idril_M Skrevet 4. april 2008 Forfatter #371 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg har tatt et oppgjør med meg selv. Jeg har innsett at jeg legger det opp til at jeg skal feile og skuffe meg selv hele tiden. Jeg setter standarden for hva jeg krever av meg selv et hakk høyere enn jeg kan leve opp til. Jeg blir skuffet over meg selv til og med før jeg har begynt på noe fordi jeg har satt standarden så høyt. Dette er jo ikke spesielt lurt. Jeg får jo ikke akkurat større tro på meg selv på den måten. Så jeg må endre tenkemåte. Jeg må tenke "hvordan kan jeg best løse denne oppgaven?" heller enn"er denne oppgaven lett eller vanskelig? hva forventer jeg av meg selv?". Jeg involverer alt for mye følelser i det jeg tar meg til. Det blir ikke lett å endre meg sånn. Jeg har aldri tenkt på annet vis. Men det er nødvendig både for at jeg, som Kamela sier, skal tenke positivt om meg selv og dermed bli attraktiv for arbeidsgivere, men også for at jeg skal føle at jeg oppnår noe til stadighet. For jeg gjør jo det. Jeg er bare flinkere til å telle min tap enn mine seire. Seirene betyr aldri noe særlig fordi jeg ikke har vært fornøyd med egen innsats. Men i dag skal jeg begynne å tenke annerledes. Nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 4. april 2008 #372 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg har tatt et oppgjør med meg selv. Jeg har innsett at jeg legger det opp til at jeg skal feile og skuffe meg selv hele tiden. Jeg setter standarden for hva jeg krever av meg selv et hakk høyere enn jeg kan leve opp til. Jeg blir skuffet over meg selv til og med før jeg har begynt på noe fordi jeg har satt standarden så høyt. Dette er jo ikke spesielt lurt. Jeg får jo ikke akkurat større tro på meg selv på den måten. Så jeg må endre tenkemåte. Jeg må tenke "hvordan kan jeg best løse denne oppgaven?" heller enn"er denne oppgaven lett eller vanskelig? hva forventer jeg av meg selv?". Jeg involverer alt for mye følelser i det jeg tar meg til. Det blir ikke lett å endre meg sånn. Jeg har aldri tenkt på annet vis. Men det er nødvendig både for at jeg, som Kamela sier, skal tenke positivt om meg selv og dermed bli attraktiv for arbeidsgivere, men også for at jeg skal føle at jeg oppnår noe til stadighet. For jeg gjør jo det. Jeg er bare flinkere til å telle min tap enn mine seire. Seirene betyr aldri noe særlig fordi jeg ikke har vært fornøyd med egen innsats. Men i dag skal jeg begynne å tenke annerledes. Nå. Verden venter på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idril_M Skrevet 4. april 2008 Forfatter #373 Del Skrevet 4. april 2008 Den klemmen gjorde godt, Kamela Håper jeg husker på dette litt lenger enn bare i dag. Det var derfor det var viktig å skrive det ned. Så jeg kan gå tilbake å minne meg på det. Jeg er så perfeksjonist at jeg lar være å gjøre ting fordi jeg ikke klarer å gjøre dem helt rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 4. april 2008 #374 Del Skrevet 4. april 2008 Veldig fornuftig innstilling dette Idril! Det hjelper å tenke sånn. Etter at jeg ble syk, må jeg hele tiden fokusere på det jeg kan klare og faktisk gjør enn det jeg ikke kan gjøre lenger. For det blir jeg jo bare deprimert og sur av. Det blir litt av det samme tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 4. april 2008 #375 Del Skrevet 4. april 2008 Veldig fornuftig innstilling dette Idril! Det hjelper å tenke sånn. Etter at jeg ble syk, må jeg hele tiden fokusere på det jeg kan klare og faktisk gjør enn det jeg ikke kan gjøre lenger. For det blir jeg jo bare deprimert og sur av. Det blir litt av det samme tror jeg. Som om jeg skulle skrevet det selv. Tenk positive tanker, si positive ord og det positive gror... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 4. april 2008 #376 Del Skrevet 4. april 2008 En snuoperasjon er ikke dumt nei. Du vet; smil til verden og verden smiler til deg En klisje, men jammen funker det, og man kan dra paralleller til det meste med den innstillingen Hvor mange L'er er det i parallell? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 5. april 2008 #377 Del Skrevet 5. april 2008 3 tror jeg. Paralell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Multi Skrevet 5. april 2008 #378 Del Skrevet 5. april 2008 En snuoperasjon er ikke dumt nei. Du vet; smil til verden og verden smiler til deg En klisje, men jammen funker det, og man kan dra paralleller til det meste med den innstillingen Hvor mange L'er er det i parallell? :klø: 4, slik som du skrev det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 5. april 2008 #379 Del Skrevet 5. april 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 5. april 2008 #380 Del Skrevet 5. april 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå