Gå til innhold

Flink Pike-boka


Idril_M

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Orienteringen er begynt. Jeg får mailer både fra NAV og FINN og har begynt å snakke med folk. Det hjelper som oftest å snakke med folk, for gjennom snakkingen får jeg perspektiv på hva jeg mener.

Kjeder meg i dag igjen. Har et par ting jeg skulle gjort, men finner ikke helt ut hvordan. Jeg har så lyst til å være en god arbeidstaker som stadig overbeviser, men det er vanskelig når jeg sliter med å se hvordan jeg kan overbevise.

Men humøret er mye bedre enn det var for noen uker siden. Mye fordi jeg vant gratisbilletter til konsert på Rockefeller i kveld som jeg egentlig ikke hadde råd til! :juhu: I tillegg ble det mye shopping i London. Helten lånte meg mastercardet sitt, så betaler jeg tilbake med noen penger jeg vet kommer. Jeg har vurdert å få meg eget kredittkort, men tror ikke det er noen vits. Det er såpass sjelden at jeg venter på penger at det nok er lurest å bare bruke de pengene jeg faktisk har til enhver tid.

Men jeg har jo ikke fortalt dere om London-turen! Vi gikk mye, som vi alltid gjør på ferie. Det ble kanskje litt ekstra mye fordi London er digert og avstandene er stadig lengre enn man tror. Men vi hadde gode sko. Det ble flere galleribesøk, blant annet på Tate Modern, National Gallery og National Portrait Gallery. Deilig å kjenne at utdannelsen min faktisk har lært meg noe. Helten ble slitsom da vi var på Tate Modern for han har absolutt ingen ting til overs for moderne kunst. Ikke det at jeg er en ekspert, men jeg synes i hvert fall det er gøy å prøve å få noe ut av kunsten. Se om jeg får noen assosiasjoner eller reaksjoner. Men som et resultat ble det et ganske så kort besøk der. Får dra tilbake med bestevenninnen min. :fnise: Vi spiste mye god mat, blant annet på en michelinanbefalt sardinsk restaurant. Det var helt utrolig nydelig mat og vinen vi fikk til var perfekt. Euforisk? Jeg? Jepp! :fnise: Ellers ble det shopping på Topshop :juhu: , det obligatoriske musikalbesøket (Ringenes herre - litt kul, men elendige skuespillere) og siste kvelden så vi Spiderwick-krønikene. Kino er jo alltid heldig. Alt i alt så ville jeg ikke hjem. Hjemme er kjedelig, London er kult! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det snør ute og jeg har ny, lysegrønn vårjakke med tilbake fra London. Jeg vet ikke engang om jeg kler lysegrønt, men jakken fikk meg til å smile. Den lyser av varmere dager og nyutsprungne blomster. Den fikk meg til å tenke på grilling i parken og følelsen når man går barbeint på gresset for første gang det året. Osen av grillmat og å hutre litt etter solnedgang med et pledd om beina. En duggfrisk øl mens solen varmer i ansiktet så man mistenker at solkremen skulle vært påført. Susingen i løvtrærne. Det snør. Fnuggene faller ettertenksomt. Nesten litt nølende. De har ingen hast med og nå bakken. De nyter hele turen. Men plutselig kommer et vindkast og kaster dem avgårde. Hvor faller de nå?

For en herlig beskrivelse.. Er nesten så jeg kan se det for meg... Du kan virkelig å sette ord på ting du.

Velkommen hjem fra London foresten... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk damer :klemmer:

I går var jeg på et fyrverkeri av en konsert. Det var Kringkastingsorkesteret (KORK) som hadde fått med seg to sangere fra New York og spilte discoklassikere på Rockefeller! Jeg har ikke danset og kost meg sånn på lenge! Det var fantastisk! Hadde med meg bestevenninnen min og etterpå var vi svette og hese. Det er sånn det skal være.

Det var en interessant blanding mennesker der. Jeg og bestevenninnen min var jo blant de som definitivt ikke har vokst opp med disco, men likevel synes det er kult. Så var det den generasjonen som vokste opp med det, og de hadde det definitivt gøy. Men den siste gruppen var egentlig mest fascinerende, for det var åpenbart at de var der mer pga orkesteret enn av musikken, så mange av dem ble bare stående som steinstøtter i veien for alle de som danset. Jeg setter også stor pris på klassisk musikk, som KORK vel spiller mest av, men når jeg går på en konsert som heter "Disco Inferno" så er ikke det å analysere arrangementene til orkesteret det jeg er der for. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig blåmandag. Kort sagt: jeg må ha ny jobb. Er ikke i kjempehumør, for å si det sånn. Har også dårlig samvittighet fordi jeg ikke følger med dere, damer. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betyr det at jeg burde vært snurt? :klø: Jaja, jeg får begynne å være det nå da.... :fnise:

UT Å SØK JOBB!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig blåmandag. Kort sagt: jeg må ha ny jobb. Er ikke i kjempehumør, for å si det sånn. Har også dårlig samvittighet fordi jeg ikke følger med dere, damer. :sukk:

:kose:

Dårlig samvittighet må du i alle fall IKKE ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig blåmandag. Kort sagt: jeg må ha ny jobb. Er ikke i kjempehumør, for å si det sånn. Har også dårlig samvittighet fordi jeg ikke følger med dere, damer. :sukk:

Du skal ikke ha dårlig samvittighet vennen. :klem: Håper du finner en super jobb etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mye trøst i dere, damer! :klemmer:

Så jeg må ha ny jobb for jobben min forsvinner. Jeg innser at jeg trengte et spark bak for å komme meg ut på det "skikkelige" arbeidsmarkedet og få brukt utdannelsen min, men jeg føler meg likevel snurt fordi det ikke er jeg som ditsjer jobben min, men jobben min som ditsjer meg. (Jada, veldig god norsk "ditsj"!). Jeg fikk vite det i går, så jeg har ikke gjort voldsomt mye ennå annet enn å oppdatere cv'ene mine hos Finn og NAV. Nå må jeg bare finne noen stillinger å søke på, noe som er lettere sagt enn gjort siden jeg ikke har tidenes mest anvendelige utdannelse. :sukk:

På den annen side så har jeg og Helten det helt nydelig for tiden. Ferien i London gjorde oss godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg for snille piker, Idril. Er sikker på at du får drømmejobben snart!!

Kos å høre at du og Helten har det så bra sammen nå :love:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...