Annie Skrevet 6. mars 2008 #261 Del Skrevet 6. mars 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idril_M Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #262 Del Skrevet 7. mars 2008 Hei damer Nå tror jeg er litt sint på sjefen min. H*n vil at jeg skal gjøre noe jeg ikke har gjort før og som vil gjøre en forskjell økonomisk for jobben. Og jeg skal visst gjøre det uten noen som helst innføring! Argh! I tillegg begynner jeg å få litt nok av å få post-it-lapper med arbeidsoppgaver som hadde tatt like lang tid å ordne som det tok å skrive post-it'en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 7. mars 2008 #263 Del Skrevet 7. mars 2008 Æsj så irriterende! God morgen forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idril_M Skrevet 7. mars 2008 Forfatter #264 Del Skrevet 7. mars 2008 Takk og lov så hadde jeg misforstått ang. den første saken. Jobbens økonomiske fremtid er ikke i mine hender! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 7. mars 2008 #265 Del Skrevet 7. mars 2008 BRA!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Multi Skrevet 7. mars 2008 #266 Del Skrevet 7. mars 2008 God helg, Idril! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 7. mars 2008 #267 Del Skrevet 7. mars 2008 Håper du får en fin helg. Nå kan du jo slappe av når det gjelder bedriftens økonomi også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idril_M Skrevet 8. mars 2008 Forfatter #268 Del Skrevet 8. mars 2008 Hadde en kjempekoselig kveld med middag hos en kamerat i går. Ble en del alkohol, men tror ikke det er derfor jeg er dårlig i dag. Våknet opp kvalm og har spydd, men det hjalp ikke 100%. Jeg er slapp og tiltaksløs... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 8. mars 2008 #269 Del Skrevet 8. mars 2008 Æsj da. God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Multi Skrevet 9. mars 2008 #270 Del Skrevet 9. mars 2008 God bedring, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idril_M Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #271 Del Skrevet 9. mars 2008 Det er over i dag, takk og lov. En-dags-magevirus er teite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idril_M Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #272 Del Skrevet 9. mars 2008 Noen ganger føler jeg meg som Janus. Guden med to ansikter. Det ene ansiktet er proft, men hyggelig. Litt classy. Den andre er avslappet og nesten litt plumpt, til tider. Begge disse sidene av meg er viktige og alle som er glade i meg kjenner til begge. Men noen ganger blir jeg redd for at den proffe meg er litt skummel. Litt fryktinngytende. Når jeg bruker det ansiktet er jeg en sterk dame som forventer respekt og får den. Jeg er blant dem som ler høyt og slår spøker med folk andre frykter. Jeg er så redd for å bli en skummel dame. En sånn en som virker usårbar og utilnærmelig. Sjefen min har sånne venninner, og de skremmer meg. Men jeg innbiller meg at jeg i min styrke også viser menneskelighet og tar godt vare på nykomlinger, for eksempel. Men når sant skal sies så unngår kvinner på min egen alder meg da. Jeg vet ikke om det er fordi jeg som oftest sitter omkretset av kompisene mine og får deres fulle oppmerksomhet eller om det er fordi jeg virker utilnærmelig. Jeg har kjempet hardt for å bli den jeg er i dag. For å bli sterk og likt på samme tid. Jeg håper virkelig ikke at jeg er en sånn skummel dame. En sånn en som ser ut som de tar balletak på alle mannfolk og ikke frykter noe. Jeg frykter masse og kjemper meg til stadighet gjennom det. Og jeg skjuler heller ikke når jeg synes noe er skummelt. Helten min ser alle sider av meg, takk og lov. Men noen ganger blir jeg redd for at jeg blir for mye. At jeg er for smart, sterk og selvbevisst. At han gjerne skulle hatt en mindre komplisert kjæreste. Ei som ikke satte ham til veggs i diskusjoner eller som stadig fikk nytt ansvar på høyere plan. Ei lita søt ei som jeg aldri kunne vært... Jeg vet det er tull. Jeg tror det er tull. Han hadde aldri kunnet respektere en sånn kjæreste, men tankene kommer snikende likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Multi Skrevet 9. mars 2008 #273 Del Skrevet 9. mars 2008 Er ikke i stand til å skrive noe særlig fornuftig i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idril_M Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #274 Del Skrevet 9. mars 2008 Ah. Fred i sjelen kommer av et par timer på en hyggelig pub med en bok og litt vin. Jeg og Helten satt i en egen boble med bare oss to i. Ah. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idril_M Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #275 Del Skrevet 9. mars 2008 Mål: 1. se fresh ut på jobb. Dvs. gidde å ta på sminke og så ofte som mulig bidra til utvidelse og oppfiffing av jobbgarderobe. 2. bli belest. Lese mer, kanskje litt målrettet. Kjøpe masse masse bøker. 3. ha et hjem som sier "velkommen". Ny leilighet "check". Nå må den bare innredes og folk inviteres. 4. gjøre mitt beste der jeg er. 5. bli mer fornøyd med min helhetlige garderobe = shopping. Jepp, jeg er nok litt overfladisk. Men å det er viktig for selvfølelsen min å føle at jeg ser bra ut, og da må det shopping til. Jeg overhørte i dag en dame som sa at hun ikke ønsket å bli sett på som et objekt. Hun var minst ti år eldre enn meg. Jeg kan ikke huske forrige gang jeg ble sett på som ett objekt, annet enn åpenbart sent på kvelden på stampuben. Da ser jo også jeg på mennene som objekter. Kanskje jeg lever i en beskyttet boble. Jeg kan i hvert fall ikke si at jeg husker forrige gang jeg ble sett på som et objekt og ikke respektert for den jeg er. Åpenbart er det enkelte jobbsituasjoner der min stilling som "office junior" medfører at det ikke stilles så høye forventninger, men... Kanskje jeg bare ikke oppfatter det? Kanskje den damen var overfølsom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 9. mars 2008 #276 Del Skrevet 9. mars 2008 Hmm.. det var litt av noen tanker du sitter og grubler over på en søndag... Har vel ikke så veldig fornufte ting å si, annet enn at jeg har erfart at de meniningene vi har om oss selv, sjelden stemmer med de synspunktene andre har om oss.. Og jeg tror ikke du skal bekymre deg noe over om Helten din skulle ønske han hadde en dame med helt andre personlighetstrekk enn dine. Han er jo sammen med akkurat deg! Og det er det du skal bry deg om han har jo ikke valgt deg om han skulle ønske du var en annen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idril_M Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #277 Del Skrevet 10. mars 2008 Takk Loevinna. Har en litt tung dag på jobben i dag. Venner meg ikke til å være nederst på rangstigen. Trives ikke med å være under opplæring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 10. mars 2008 #278 Del Skrevet 10. mars 2008 Man må begynne et sted vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idril_M Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #279 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg vet det rent logisk, men akkurat sånn som det er nå klarer jeg ikke. Men jeg kan heller ikke si hva som skulle endret det til det bedre. Jeg har ikke noe sammenlikningsgrunnlag. Jeg har kommet meg gjennom opplæring i andre jobber, men da har jeg stadig sett konkrete resultater kjapt. Jeg har lært og forstått kjapt. Nå vet jeg ikke engang hva jeg skal lære. Jeg vet ikke hva som er i enden av opplæringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 10. mars 2008 #280 Del Skrevet 10. mars 2008 Det var mange dype tanker. Jeg har heldigvis sluttet med sånt. Og jeg tror sikkert at du ikke er skummel. Og Helten vil at du er deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå