Ciara Skrevet 19. september 2008 #221 Del Skrevet 19. september 2008 Nettopp. Må jeg forresten få poengtere at intensjonene er de beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 19. september 2008 #222 Del Skrevet 19. september 2008 Alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 20. september 2008 Forfatter #223 Del Skrevet 20. september 2008 Dere altså! Men dere har helt rett. Og av og til lønner det seg å høre på de som ikke har barn ennå. Mulig jeg får en hær av sure mammaer med kjevlene høyt hevet etter meg her nå, men det er faktisk mulig å bli hakket for mye "mamma i hodet". Og da er det helt på sin plass med korrigeringer fra de som ikke bare tenker bleier og lekser og bollebaking! Så ja... jeg tror jeg drar. Det blir tøft å reise fra Wanda, og jeg kommer til å sjekke mobilen annethvert minutt (helt til Danna bir sur og konfiskerer den. Vi har vært på tur før, nemlig!). Men sånn som livet er nå, med barn på alle kanter og i alle størrelser som krever sitt, hele tiden- så er en aldri så liten voksentur rene vitamin-innsprøytningen. Dessuten har de sikkert mye fine ting til barna (julegaver?).... Og jepp, Ciara, det er jo en slags kjærlighetserklæring. En rimelig sterk en også, siden han hver gang blir ledd ut for å være tøffel. Alle de andre er jo lykkelige over å endelig komme litt vekk fra kona Men nå har vel de andre kollegene et litt mer regulært familieliv også, og ikke det kaoset vårt... Lille Dracula står fornøyd ved siden av meg og piper. Hun lager altså verdens høyeste pipeløyd- på innpust. I starten tror alle at det er noe galt. "Hjelp, hun har satt noe i halsen!" "Jøss, har hun astma eller noe?"... og jeg må bare forklare at det er go'lyden hennes, den hun lager når hun er fornøyd. Sær unge! I kveld skal jeg slippe å være voksen Tar med meg barna hjem til mor, der vi får middag og dessert og nystrøket sengetøy. Og barnevakt i morgen tidlig. Det er litt deilig å være barn igjen, for en kveld i hvert fall. Og det kommer noen venninner også, så det spørs om ikke gamle Nigo skal marineres i rødvin utover kvelden, og nyte noen gode samtaler og løsning av verdensproblemer... Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 20. september 2008 #224 Del Skrevet 20. september 2008 Men er man mamma så er man mamma. Min eks ville ha meg med på tur da jeg var høygravid med den siste. Det var ufattelig stress selv om han ordnet alt med barnevakt, flybilletter, hotell ++. Jeg er helt sikker på at dere får en flott tur. Hvor går den hen? Paris, London? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. september 2008 #225 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Dere altså! Men dere har helt rett. Og av og til lønner det seg å høre på de som ikke har barn ennå. Mulig jeg får en hær av sure mammaer med kjevlene høyt hevet etter meg her nå, men det er faktisk mulig å bli hakket for mye "mamma i hodet". Og da er det helt på sin plass med korrigeringer fra de som ikke bare tenker bleier og lekser og bollebaking! Får jeg sitere deg på det neste gang en mammazilla forviser alle barnløse fra barne- og familieforumet fordi vi ikke vet hva vi snakker om? Jeg er alltid like fascinert av de som seriøst mener at en nybakt førstegangs-mamma med en to måneder gammel baby vet mer om barn og barneoppdragelse enn en barnløs som har jobbet med barn i 20 år... Lille Dracula står fornøyd ved siden av meg og piper. Hun lager altså verdens høyeste pipeløyd- på innpust. I starten tror alle at det er noe galt. "Hjelp, hun har satt noe i halsen!" "Jøss, har hun astma eller noe?"... og jeg må bare forklare at det er go'lyden hennes, den hun lager når hun er fornøyd. Sær unge! Med tre eldre brødre må man vel være litt høylydt I kveld skal jeg slippe å være voksen Tar med meg barna hjem til mor, der vi får middag og dessert og nystrøket sengetøy. Og barnevakt i morgen tidlig. Det er litt deilig å være barn igjen, for en kveld i hvert fall. Og det kommer noen venninner også, så det spørs om ikke gamle Nigo skal marineres i rødvin utover kvelden, og nyte noen gode samtaler og løsning av verdensproblemer... Gleder meg! Kos deg -det er deg vel undt Endret 20. september 2008 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 27. september 2008 Forfatter #226 Del Skrevet 27. september 2008 Men er man mamma så er man mamma. Min eks ville ha meg med på tur da jeg var høygravid med den siste. Det var ufattelig stress selv om han ordnet alt med barnevakt, flybilletter, hotell ++. Trille! Å reise når man er høygravid er vel uansett stress, ja... Jeg slipper jo det, fordi Gubben aldri tar meg med når jeg er gravid. Ikke ut på byen, og slett ikke på reise. Det er nemlig altfor kjedelig å drikke alene, så jeg får bare være med når jeg er i "drikkbar" stand Turen går forresten til Barcelona. Innser plutselig at der har jeg aldri vært. Til tross for hytte i Spania, og besøk til både Madrid, Sevilla, Lanzarote og Bilbao- så har jeg aldri vært i Barca. Særlig for min fotballinteresserte sønns skyld, så ser jeg jo nå at jeg bare MÅ dra dit. Får jeg sitere deg på det neste gang en mammazilla forviser alle barnløse fra barne- og familieforumet fordi vi ikke vet hva vi snakker om? Jeg er alltid like fascinert av de som seriøst mener at en nybakt førstegangs-mamma med en to måneder gammel baby vet mer om barn og barneoppdragelse enn en barnløs som har jobbet med barn i 20 år... Utdannelse spiller ingen rolle. Det med barn er noe som kommer naturlig, og når du har fått barn... ja, da bare VET du. Makan til tøv. Min eldste har lest ut "Engelen på det sjuende trinn" og "Beindoktorens datter" på under en uke. Og vet jeg mer om barneoppdragelse av den grunn? Nope. Jeg bare krysser fingrene for at jeg ikke er altfor helsefarlig. Lille Dracula er for øvrig i storform, og oversvømmer hele badet hver gang hun tar seg en dusj. Minsten er behøreig skrevet inn på skolen, og Carson... Vel, Carson er Carson. Han har akkurat fått seg en flybåren dress fra London- med brokadevest og kalvekryss og det hele, og er storfornøyd med det. Mor sjøl har nettopp funnet enda en godbit på YouTube. Komikerne Hama-chan og Mattchan, i samarbeid med Ryuichi Sakamoto (ja, the Sakamoto) og DJ Towa Tei utga denne heftige geisha-singelen i `94. Schmack! Mye morsomt på YouTube. Fant blant annet en video av Southern All Stars med footage fra mitt nabolag i Yokohama Og ellers- så er det vel leggetid. You-know-who kommer til å våkne tidlig i morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 27. september 2008 Forfatter #227 Del Skrevet 27. september 2008 Min eldste har lest ut "Engelen på det sjuende trinn" og "Beindoktorens datter" på under en uke. Og vet jeg mer om barneoppdragelse av den grunn? Nei, men jeg prøver hardt å finne relativt lettleste voksenbøker uten altfor mye og detaljert sex... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. september 2008 #228 Del Skrevet 28. september 2008 Får jeg sitere deg på det neste gang en mammazilla forviser alle barnløse fra barne- og familieforumet fordi vi ikke vet hva vi snakker om? Jeg er alltid like fascinert av de som seriøst mener at en nybakt førstegangs-mamma med en to måneder gammel baby vet mer om barn og barneoppdragelse enn en barnløs som har jobbet med barn i 20 år... Nettopp. Det er jo egentlig en temmelig håpløs holdning som mange mennesker har, dette med at man må ha opplevd noe på kroppen for å vite hva det dreier seg om. Når det gjelder å ha barn, så kjenner vel alle noen barn og noen som har barn. I tillegg har man faktisk vært barn Det er jo ganske spesielt at hevde at en barnløs da ikke kan vite noe om hvordan det er å ha barn, egentlig. For meg blir det litt som å hevde at en psykolog må ha opplevd samlivsproblemer, selvskading og multippel personlighetsforstyrrelse for å kunne hjelpe mennesker. Satt på spissen, selvsagt For selvsagt vet man MER om barn av å ha barn. Og man vet hvordan det faktisk føles å ha barn. Turen går forresten til Barcelona. Åh, heldige deg. Det er en veldig fin by. Husk å ta en romantisk rusletur i det gotiske kvarteret på kvelden da Nei, men jeg prøver hardt å finne relativt lettleste voksenbøker uten altfor mye og detaljert sex... Og hvis det er mye og detaljert sex så skader det uansett neppe. Jeg leste Jean M. Auel-bøkene (Hulebjørnens klan etc) da jeg var 11-12 og fikk ingen skader etter det jeg kan forstå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. september 2008 #229 Del Skrevet 28. september 2008 Lille Dracula er for øvrig i storform, og oversvømmer hele badet hver gang hun tar seg en dusj. Minsten er behøreig skrevet inn på skolen, og Carson... Vel, Carson er Carson. Han har akkurat fått seg en flybåren dress fra London- med brokadevest og kalvekryss og det hele, og er storfornøyd med det. Og ellers- så er det vel leggetid. You-know-who kommer til å våkne tidlig i morgen... Jeg som trodde Dracula helst sov om daget og ranglet om natten... Nei, men jeg prøver hardt å finne relativt lettleste voksenbøker uten altfor mye og detaljert sex... Erlend Loe? Personlig er jeg ikke så begeistret for mannen, men de burde være relativt greie og anstendige... Og de lettere bøkene til Lars Saabye Christensen? Mobergs Utvandrerne-syklus? Satt på spissen, selvsagt For selvsagt vet man MER om barn av å ha barn. Og man vet hvordan det faktisk føles å ha barn. Og det kan være både en fordel og en ulempe. Og hvis det er mye og detaljert sex så skader det uansett neppe. Jeg leste Jean M. Auel-bøkene (Hulebjørnens klan etc) da jeg var 11-12 og fikk ingen skader etter det jeg kan forstå De bøkene var opplysende på mange måter, men det mest skadelige ved dem er vel at de er så dårlig skrevet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. september 2008 #230 Del Skrevet 28. september 2008 De bøkene var opplysende på mange måter, men det mest skadelige ved dem er vel at de er så dårlig skrevet... Ja, men der kan du se, der var det nettopp en fordel at jeg leste dem da jeg var så ung som 11-12. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. september 2008 #231 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg leste dem på nytt da jeg var 20 -det var en solid nedtur... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. september 2008 #232 Del Skrevet 28. september 2008 Ja, det vil jeg tro. Og makan til kliss, egentlig. Og som jeg tror vi har snakket om før (?), det er jo fascinerende kjedelig hvor perfekt denne Ayla er. Her lever hun i steinalderen, og jammen finner hun ikke opp både nål og tråd, såpe, kirurgiske teknikker og nye måter å gjøre opp ild på. Jadda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. september 2008 #233 Del Skrevet 28. september 2008 Ayla er idealmennesket -hun finner opp hele den moderne siviliasjon på egenhånd, er usedvanlig tolerant og forståelsesfull på alle måter, blond, vakker, veldreid og elsket av alle, og alltid villig, klar og eventyrlysten i senga -og ikke minst passer hun perfekt til mannens uvanlig store utstyr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. september 2008 #234 Del Skrevet 28. september 2008 Ayla er idealmennesket -hun finner opp hele den moderne siviliasjon på egenhånd, er usedvanlig tolerant og forståelsesfull på alle måter, blond, vakker, veldreid og elsket av alle, og alltid villig, klar og eventyrlysten i senga -og ikke minst passer hun perfekt til mannens uvanlig store utstyr... :ler: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. september 2008 #235 Del Skrevet 28. september 2008 Og ikke glem at hun er Medisinkvinnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. september 2008 #236 Del Skrevet 28. september 2008 Det også ja... Selv for en 12-åring ble dette i overkant perfekt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. september 2008 #237 Del Skrevet 28. september 2008 Ja. Desto mer skremmende at godt voksne kvinner synes at dette er bra littertaur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. september 2008 #238 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg har fått høre av mange voksne damer (og menn) hvor bra bokseriene til Ingulstad &co er, da slter jeg litt med å komme med et passende svar... En ting er å lese det og la seg undrholde av det (glemmer aldri en setning fra et kåseri vi leste på ungdomsskolen: "Du vet, du må skille mellom det du liker og det som er bra" -det er mye sant i det), men når de går rundt og snakker entusiastisk om hvor bra det er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 10. oktober 2008 #239 Del Skrevet 10. oktober 2008 God helg Nigo. Savner deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NysgjerrigeNilsi Skrevet 24. oktober 2008 #240 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jeg fant, jeg fant! Gammel sniker gir seg til kjenne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå