Gå til innhold

LilleEkorn sin bryllupsdagbok

LilleEkorn

Anbefalte innlegg

Vi skal også ha sarraco.. den er sååååå god... er min yndlingsdessertvin, og er litt surt at jeg ikke får smake... :sjenert:

jeg ville nok tenkt slik at alle skal ha en avec.. noe cognac og noe baylies.. kanskje cointreau?!? det går ca. 4 cl pr glass ( om du måler opp)

i tillegg må du tenke drinker.. 5 drinker per pers bør egentlig holde.. noen drikker mer og noen mindre... og da må man jo tenke på hva det går mest av.

gin, vodka og lys rom spørs litt hva man er vandt til... en flaske campari kanskje (for de litt eldre..)

Vi blir 75 til middag og 6 ekstra til kaffe.. vi har kjøpt inn 4 kasser med øl... noe går til maten (de som ikke drikker vin). Vin har vi regnet ett par flasker ekstra til maten.. og da står man igjen med sprit!

Til aperitifern har valgt en nokså god musserende!!

Sarraco er kjempegod!! Og takk for godt svar :jepp: Vi skal ikke har sprit til festen pga noen alkoholproblemer i familien..(noen som ikke tåler sprit). Så da lurer jeg liksom på hvor mye vin og øl vi bør ha...Det er så vanskelig :sjenert: Vil jo absolutt ikke gå tom for noe! Pinlig.. :tristbla: Også er det endel som ikke kommer til å drikke noe særlig, og da vil det gå endel alkoholfritt. Huff, sånne ting er så herk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest madam_mim

Holder på med det samme, :klø: meg i hodet, teller og styrer på..Så fikk jeg et godt tips av Mazilla; snakke med de på Polet, de har jo absolutt peiling på sånn :Nikke: de bør ihvertfall ha det :fnise:

Vi skal heller ikke ha vodka, så vi kjører øl, vin, cider, cognac, bailey`s og Sheridan :sikle::skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok til at vi tar i litt ekstra tenker jeg. Får bare gi handleliste til svigers..De har tatt på seg å stå for drikkevarene. Også har vi fått handlet endel på tax-free også tar de noen harry-turer over til sverige. Så hvordan de skaffer det, får de ordne med selv :fnise: Har informert de om returordning på polet, og de har avtalt i en rema1000 at de får levert tilbake øl og mineralvann. Er bare så vanskelig å beregne. Min familie drikker lite, hans drikker mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprit er det ikke lov til å returnere desverre...

vi har kjøpt øl i sverige vi da.. men gjør jo virkelig ingenting om vi sitter igjen med noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vet man kan levere vin på vinmonopolet, og sprit skal vi jo ikke ha, så det er ikke noe problem :) Det er jo mengden som er vanskelig.. vel, får bare handle inn nok..hehe :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi regner ca 0,5l sprit pr. pers, men når det gjelder øl og vi burden man vel kansje beregne litt mer? :klø:

Jeg tror jeg ville satset på en flaske (0,7l) pr. persjon med vin og kansje 1,5-2l øl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprit er det ikke lov til å returnere desverre...

vi har kjøpt øl i sverige vi da.. men gjør jo virkelig ingenting om vi sitter igjen med noe...

Tror ikke vi returnerer noe når alt kommer til alt :fnise: Fordeler nok heller restene dagen etter tenker jeg.. Også har jeg et par venninner som fort smugler med seg en flaske i taxien på vei hjem :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
hehe..jeg tror dinedama er tørst :skratte:

:dåne:

:hoho: :hoho: :hoho:

Av alle beregninger jeg har komt over; dette må være den beste :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel ja, vin til maten som prøvast ut? ;)

hehe..ja :) Kjære hadde vakt forrige uke og da kan han ikke røre alkohol. Så da blir det vin på mandag :fnise: I kveld skal vi smake på hvitvin til forretten. (trenger jo ikke fortelle at jeg har smakt den ganske mye før, og at det er en av mine yndlingsviner..hehe :sjenert: ) dr.Loosen...

:hoho: :hoho: :hoho:

Av alle beregninger jeg har komt over; dette må være den beste :skratte:

Ikke sant!!!! :skratte:

Og nå har jeg tatt ukens første treningsøkt!!! En time Power :trene::trene::trene:

Endret av *Siri*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk Madam Mim, har faktik vært flink og trent idag også :)

Også har jeg sendt inn alle papirene idag!!! Sendte de til skatt øst, håper de ikke har så altfor mye å gjøre om dagen :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

utrolig irriterende med alle som er flinkere enn meg :sur:

:hoho:

Jeg har synda idag.................:sjenert: med :sjokolade::flau:

Det er jo snart lørdag.........................................:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

utrolig irriterende med alle som er flinkere enn meg :sur:

:hoho:

Jeg har synda idag.................:sjenert: med :sjokolade::flau:

Det er jo snart lørdag.........................................:skratte:

Går fort frem til lørdag nå Mim :fnise: Da blir det sjokkis på meg også!! Skal hjem til mamma og pappa, og mamma har bursdag så da blir det kake!! nammenam..

men; tror faktisk jeg skal trene litt idag også..eller kanskje ikke..kanskje gå en tur sammen med kjære..Hvis jeg får han ut av sofaen da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu:

Vi får fiolinist i vielsen!!! Skal spille Gabriels Obo!!!! Jaaa, det blir så fint!!!!! Jeg blir så rørt av den, og den er så utrolig vakker.. Også er det en fantastisk person som skal spille den, og gjør det ekstra spesielt. Ikke bare en innleid musiker liksom..

Å jeg er så glad

Endret av *Siri*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

:juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar