Caos Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #201 Del Skrevet 5. mars 2008 Jaa, malama, nå lener jeg meg godt tilbake i sofaen å tar en pause.. Men det er jammen deilig å ha blitt soppas bra at jeg klarer å gjøre husarbeid, derimot, tror jeg neppe jeg klarer listen min i dag.. Litt ivrig var jeg nok der, men er iallefall kommet litt igang på den da! Lister er en flott ting! Og litt ekstra gøy å legge den ut her, for da ser dere hva jeg ikke får gjort.. Haha, hobbyrom ja.. Herlig! Her i huset har vi eget tv rom, i tillge til tv`n på stua, min kar er nemmlig veldig teknisk av seg, og har utrolig mange duppeditter og andre tekniske greier. Å siden jeg ikke ville ha det i stuen, laget vi eget gutte-tv-rom. Det blir flittig brukt når kompiser kommer på besøk for å se fotballkamp og denslags.. Ganske grei løsning iallefall! Så har vi en liten søt tv på stua, som jeg ser på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 5. mars 2008 #202 Del Skrevet 5. mars 2008 Caos :-D Her var det mye å lese siden i går gitt Hang meg mest opp i dette med grilling jeg da. Nesten så jeg kunne kjenne grilllukta ettersom jeg leste Vi har ganske stor tomt og selv om vi ikke har terasse undt hele huset, så har vi uteplasser rundt over alt. I tillegg til en stor terasse. En egen grillkrok med glassvegger som tar for vinden og med en peisgrillovn laget vi oss første året jeg bodde her. Den har blitt flittig brukt ja Jeg har sagt det før Caos, du virker til å være en utrolig positiv jente Og du har helt rett i at humor er viktig. Setter man seg ned, så blir man sittende. Samtidig som det er vikitg å ikke presse kroppen for mye. Vet hva jeg snakker om. Fikk psoriassisgikt for noen år siden. Det vil si, jeg viste at det var det, men legene på Østlandet gadd ikke høre på meg. De bare sykemeldte og sendte meg til fysobehandling. Sånn gikk det noen år, inntill jeg flyttet hit og endelig fikk en lege som tok meg på alvor. Det er også arvelig, og når den sykdommen finnes på både mors og fars siden er man rimlig sikker i sin sak. Så nå er jeg uføretrygdet på 2 året, men jeg setter meg ikke ned og depper av den grunn. Det har jeg sett nok av eksempler på i nærmeste familie. Og da blir man iallefall ikke bedre, heller tvert i mot. Men du er jo så mye yngre enn meg da. Mye yngre enn jeg var da problemene startet også. Og med din innstilling, så kan du nok klare mye som andre hadde gitt opp i. Har tv i tre etasjer vi, men mest 2 av de som blir brukt. Som regel liker vi å se på det samme, men noen program som f.eks hotel Cæsar bryr ikke mannen min seg noe om. For ikke å plage han ser jeg på det i kjellerstua, så kan han se på det han vil oppe. Og så er det kjekt når barnebara til mannen min kommer, og kjeder seg litt sammen med oss voksne. Tegnefilmer i loftstua slår alltid an for de søte små Ha en super dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #203 Del Skrevet 5. mars 2008 For et koselig innlegg ulva35!! Høres ut som dere har fantastisk uteplasser!! Min drøm! Og ja, du skal absolutt få meg til å tro at de uteplassene blir flittig brukt!! Er så koselig å høre at dere synes jeg virker positiv! Det gjør meg glad!! Har nemlig blitt kjent med endel på min alder som har samme diagnosen, og det er stygt å si det, men de er så travle og prate med, fordi de bare klager å syter.. Så hver gang jeg prater med de, så prøver jeg å snakke VELDIG positivt om alt mulig, men likevell er de sur, så slik har jeg bestemt meg at jeg ikke skal bli.. Ja, leger som tar en på alvor er kjempeviktig!! Jeg har heldigvis vært helig med min. Hun misstenkte ME fra 2,3 møte vårt, og satt det som en mulig diagnose før jeg hadde lært meg og uttale hele navnet.. Hun sendte meg fort til utredning, og etter å ha vært der en uke, ble jeg sendt hjem med diagnosen i hånden, det var deilig å ha noe å forholde seg til, selv om jeg lenge hadde håpet det var noe annet... Men når man ligger på sykehuset, som den yngste pasienten, sammen med mennesker hardt rammet av MS, parkinsons og andre nevrologiske sykdommer, og vet at det er desse sykdommene de skal utelukke, vel da ble jeg faktisk veldig lettet over at det "bare" var ME! Det var rett og slett forferdelig å bli kjent med alle desse menneskene som fortalte meg om livet, arbeidet sitt, fjellturer de gikk på en gang i uken, osv og nå har de talevansker, sitter i rullestol og alt de andre som hører med.. Uff, blir lei meg bare jeg tenker på de.. Ja, vi ser også ofte på det samme på tv, men vi har veldig liten stue, så synes det er koselig å bare ha en liten tv i stuen. Min kjære har klistret en 40" på veggen nede på tvrommet, og på andre veggen henger et stort lerret til prosjektoren.. Litt greit å ikke ha alt slikt med høytalere og annet tull i stuen! Å ja, når småsøskenene til sambo (på 5 og 7 år), eller "tante" ungen min kommer på besøk, vil de alltid spille tv spill eller se på film nede, det er populært! Ha en super dag du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. mars 2008 #204 Del Skrevet 5. mars 2008 40 tommers tv i stua, med digre høytalere og sånn, det er en ungkarsgreie. Fornuftig å ha en annen plass til det, når man er etablert. For det ruver litt mye i ei ellers koselig stue Sier jeg, som har en tv som ryver mye, i dybden... vi hart ikke sånn søt, flat tv nei... mamma og papap har, men vi? neeeeida, har en sånn tykk sak vi... og den fungerer jo! som jeg sier hver gang dette kommer opp til diskusjon.... Og ja, Caos ER ei positiv jente, det har hun vært hele livet, om enn en noe litt slitsom utgave når hun var 4-5 år, og absolutt selvsagt "stor nok til å leke med oss", må vite (Malama er rent gammel i forhold.... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #205 Del Skrevet 5. mars 2008 Hahahahaha Jaaa, klart jeg var stor nok til å leke med dere store!! Kaste terningen når dere spilte spill å slik! Kan absolutt se for meg at jeg var en smule travel da ja.. Men dere var jo forbildene mine! Ja, i morgen begynner Caos også å dra på årene Synes det høres så mye bedre ut å si 20, enn 21.. Rart med det.. Men min bedre halvdel forsikkrer meg om at jeg fremdeles er ung, og at det føles mye verre å vite at man fyller 27 i år.. Men jeg kommer jo alltid til å føle meg ung i forhold til han da! Noe er jo greit når det er soppas alderforskjell.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. mars 2008 #206 Del Skrevet 5. mars 2008 Hallo, jeg fyller 29 i år jeg. Antakelig før jeg blir mamma. Så ikke kom her og si at 21 er ille... (første gangen jeg følte at jeg begynte å bli "gammel" var vel når jeg ble 22, for 21 var jo liksom noe å strekke seg etter, men deretter var det slutt, da ble jeg bare "gammel"....) Men du var flink til å kaste terning da Og betale ut "tre grønne penger, en gul og en rosa" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #207 Del Skrevet 5. mars 2008 Ååå, de pengene var knall! Skulle ønske de hadde verdi, og at jeg hadde like mange nå..! 21 er nok ikke ille nei, men skal innrømme at jeg tenker litt over det.. Har jo ikke akuratt fått gjort så mye dette året jeg var 20. (ble jo syk i slutten av februar) Så akuratt dette året som 20 åring har jeg stått litt bom stille. Men på en annen side har jeg fått god til på å tenke da! Tenke på hva jeg vil gjøre når jeg blir frisk og denslags.. Man funderer mye når man ligger i en seng på et mørkt rom! 29 er ikke gale! Spesielt med tanke på at du har funnet mannen i ditt liv, giftet deg, har jobb, bil og bolig og ikke minst babis i magen! Når jeg tenker sånn, så har jeg en fin tid å gå i møte! Det blir noe annet med barndomskompisene til sambo, som er 32 år og fremdeles bor på gutterommet, er arbeidsledig og flørter med 16-17 åringer hver helg når de drikker seg drita.. Da begynner man å tenke over at det er på tide man får orden på livet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 5. mars 2008 #208 Del Skrevet 5. mars 2008 21 gammelt du liksom. Føler meg som en ungdom jeg da, og jeg blir 45 i år og mannen min blir 50 Men humor, kjærlighet og en positiv innstilling til livet holder oss unge. Og venner har vi i alle aldre. Så nå vet du det---du har en gammel dame i tråden din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #209 Del Skrevet 5. mars 2008 Hahaha, dere er ikke gamle! Er bare jeg som føler at alderen springer litt ifra meg, siden jeg ikke har opplevd så mye siste året! Jeg tenker ikke på mamma som gammel heller, og hun blir 51 i år. Derimot plager jeg henne stadig ved å kalle henne gamla, men det er bare for å erte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 5. mars 2008 #210 Del Skrevet 5. mars 2008 Skjønte det vett du, men klarte ikke la være jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 5. mars 2008 #211 Del Skrevet 5. mars 2008 Bursdag i morra. Så moro da :juhu: 21 er ingen alder. Har egentlig alltid følt meg ung. Har et yrke hvor de fleste er menn og eldre enn meg. Men nå begynner det søren meg å komme folk som er yngre enn meg her også for å ikke snakke om den søte lille fetteren min som plutselig har dame og kjører bil... Hva har skjedd der? Gikk vel mest opp for meg at jeg ble eldre i fjor... Fylte 28 liksom, da ble 30 plutselig veldig nært... Hjelper ikke å ha en mann som er 4 måneder yngre, men akkurat innenfor 80-tallet. Han lar meg få høre det, for å si det sånn Rart at 4 måneder kan høres så mye ut noen ganger... Ha en fin ettermiddag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. mars 2008 #212 Del Skrevet 5. mars 2008 Hehe, min manne r en drøy måned eldre enn meg og JA; den ene måneden i året han er eldre enn meg, selvsagt får han høre det... (men for all del, jeg får jo da tilsvarende høre at "du som er så ung..." så vi er like gode der ja... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 5. mars 2008 #213 Del Skrevet 5. mars 2008 Hehe, min manne r en drøy måned eldre enn meg og JA; den ene måneden i året han er eldre enn meg, selvsagt får han høre det... (men for all del, jeg får jo da tilsvarende høre at "du som er så ung..." så vi er like gode der ja... ) Er nok ganske typisk ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #214 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Ohh, jenter!! Jeg tror jeg kaaaanskje har en ide til hva jeg kan få gubben med på, til 3 årsdagen vår!!! Han har hele tiden sagt at vi har så få fine bilder av oss to.. så tenkte jeg at det hadde vært stilig å få printet et bilde på lerret, litt stor størrelse slik at vi kan henge opp.. Men så hørte jeg med noen fotografer, og det var veldig dyrt gitt.. Så nå tror jeg at jeg skal ringe rundt til noen fotografer en dag å høre på pris på å ta noen bilder i studio. Prøvde å ringe til ettpar nå, men ingen svar å få gitt.. kjedelig! Har et vennerpar som var å tok bilder av babyen sin forrge uke, å de sa at bildene av både baby og par, var mye rimligere enn hun trodde.. Må prøve å få pris med henne.. Hadde jo vært koselig å tatt bilder i studio da.. alltid kjekt med fine fotografier! iallefall et alternativ! For da har vi tatt bildene, og det er jo litt artig om man får noen litt spreke motiver! Så kan vi jo printe på lerret ved en senere annledning! Endret 5. mars 2008 av Caos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 5. mars 2008 #215 Del Skrevet 5. mars 2008 Det var en god idè :-DMoro med skikkelige bilder :-D Men fort med fotografer ja... Har du flaks kanskje du finner en fotograf som gir deg rettigheter til bildene. Fotografen vi hadde i bryllupet gjorde det. Sparte mye penger på det... Men tror ikke det er mange fotografer som gjør det sånn da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 5. mars 2008 #216 Del Skrevet 5. mars 2008 Tidligere fotograflærling her! Alle fotografer er dyre dessverre, rett og slett fordi det er jo et håndverk Bildene er jo orginale og "one of a kind" pluss at en bildeserie koster fotografen masse arbeid. Det er jo ikke bare tiden i studio man bruker men uansett er det jo som regel verdt det! Jeg har aldri vært borti å fotografere noen som ikke har blitt superfornøyd med minst ett bilde! Synes det var en kjempefin ide du hadde der jeg ^^ Å forevige dere 2 sammen er jo noe dere kommer til å ha resten av livet! Dessuten er det jo en egen opplevelse å være i studio sammen med fotografen, det blir en helt egen atmosfære, og det vil være et minne dere har sammen fra 3-årsdagen Penger kan spares og prioriteres hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. mars 2008 #217 Del Skrevet 5. mars 2008 God natt da, 20 åring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #218 Del Skrevet 5. mars 2008 Ja, min siste kveld som 20 åring! Tenk det! Mamma har ringt flere ganger i dag. "hei 20 åring" "hadet 20 åring" osv. Ja, jeg har selv jobbet hos fotograf, der har vel og merke ikke studio lenger.. Og kom inn på foto-studier, men kunne ikke begynne siden jeg ble syk.. Så foto er noe som jeg absolutt liker!! Derimot er føler jeg meg ikke som verdens rikeste, så skal ringe rundt å høre med forskjellige fotografer i morgen, hva de har å si. Men kjekt, ja, det hadde det absolutt vært!! Ser for meg noen veldig koselige bilder samt noen artige!! Hadde vært toppers! Kvelden i dag var koselig! Vi spiste taco sammen med 2 av søskenene til sambo. Lille broren hans var her også (han er betydlig yngre enn de to andre som var her..) Men han ble hentet etter å ha øst opp hunden så mye at vi nesten ikke klarte å roe han ned igjen..! Så skulle vi se fotballkamp, men neida, signalet på parabolen virket ikke, så istedet for å begynne å klarte opp på et vått og sleipt tak med mye snø på, og ingen plass å holde seg fast, dro vi bort til pappaen til sambo. Han bor bare ettpar minutter unna. Så kampen der, og det ble et gledlig resultat til liverpool. 4-0 Nå er jeg sliten, det har vært en laaang og innholdsrik dag for meg, så nå skal jeg ta noe smertestillende og krype under dynen, slik jeg klarer å gjennomføre morgendagen! Bursdag er kjekke greier! Med kake, gele, karamellpudding, is og annet snadder! Mmmm! ....Og ja... Ikke minst: PAKKER! Man blir aldri for gammel for pakker, sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Aravis~ Skrevet 5. mars 2008 #219 Del Skrevet 5. mars 2008 Nå er det bare en halvtime igjen.. Hvordan føles det? får stikke innom i morgen og ønske god bursdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. mars 2008 #220 Del Skrevet 6. mars 2008 God morgen, 21 åring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå