Gå til innhold

Dagens menn forstår mer av kvinnens behov?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Synes dette er en "generell debatt":

Inspirert av en tråd i "graviditetsforumet" http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...p;#entry5243180

kom jeg på dette med at menn kan ha en tendens til å bare gå når kvinnen på hjemmebane "klager, kjefter, svinger i humøret og ankalger".

Er det vanskelig å forstå at gravide kvinner som kjefter bare behøver en klem og mannens armer, så ordner alt seg? Eller blir det for komplisert?

:)

Menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest naturalis

Er det så enkelt for menn å bare gå? Jeg tror ikke det. Ingen liker en ektefelle/samboer som bare klager og kritiserer og smeller i dørene, uansett om de er gravide eller ikke. Jeg syns heller ikke at gravide kvinner kan oppføre seg som troll og bare skylde på hormonene fordi de er gravide. Man skal ikke godta alt av kvinner bare fordi de er gravide, det er lov å oppføre seg for det. Jeg har gått gravid tre ganger og har aldri følt for å oppføre meg som et hespetre fordi om hormonene mine har vært ute av slag. Det er min plikt som menneske å forsøke å oppføre meg som et vettugt menneske.

Noen ganger er man uenige og noen ganger krangler man, og sånn er det mellom alle par til tider. Men stort sett forsøker man å ha det så bra som mulig sammen og prøver å unngå usaklig oppførsel. Å bare slippe hurpa løs fordi man er gravid syns jeg ingen mann fortjener. Oppfører mannen seg dårlig så må han forvente negative reaksjoner, men han skal ikke måtte gå på tærne fordi om dama er gravid og derfor mener at han må finne seg i alle luner.

Det er ikke lett å klemme noen som ser ut til å mislike alt med deg og som aldri er fornøyd med deg. Og det tror jeg gjelder både menn og kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unbalanced
Jeg syns heller ikke at gravide kvinner kan oppføre seg som troll og bare skylde på hormonene fordi de er gravide. Man skal ikke godta alt av kvinner bare fordi de er gravide, det er lov å oppføre seg for det. Jeg har gått gravid tre ganger og har aldri følt for å oppføre meg som et hespetre fordi om hormonene mine har vært ute av slag. Det er min plikt som menneske å forsøke å oppføre meg som et vettugt menneske.

Hormoner i ubalanse som gravid er noe som mange ikke kan styre, selv om de har oppført seg bra i "det forrige liv" (før graviditeten). Så fint at du klarer å beherske deg! Men alle klarer ikke det...Da er de heldige de som har en mann som bare kan gi dem en klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg gravid, men jeg er premensturell til tusen! Hater meg selv når hormontrollet tar over, men klarer ikke la være å fly i flint for ingenting, gråte fordi jeg så en reklame jeg ikke ville se eller noe annet tåpelig.

Jeg har måttet sette meg ned med samboeren min og forklare at jeg ikke kan noe for utbruddene mine noen dager i mnd, at jeg egentlig ikke er sur på han, at alt jeg egentlig vil ha er en stille kjæreste som bare holder rundt meg og stryker meg over håret når jeg er som værst. Han fikk seg en oppvekker etter denne samtalen og nå er han kjempeflink å "takle" meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormoner i ubalanse som gravid er noe som mange ikke kan styre, selv om de har oppført seg bra i "det forrige liv" (før graviditeten). Så fint at du klarer å beherske deg! Men alle klarer ikke det...Da er de heldige de som har en mann som bare kan gi dem en klem.

Joda, man kan faktisk klare å berherske seg litt. Og ihvertfall si unnskyld med en gang man evt har vært urimelig. Vi er mennesker, ikke dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, man kan faktisk klare å berherske seg litt.

Hva vet du om det dersom du ikke har følt det på kroppen?

Og ihvertfall si unnskyld med en gang man evt har vært urimelig.

Å si unnskyld gjør man selvfølgelig når "hjernen kobler inn igjen"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det burde finnes en medisin som holder alle hormoner på plass konstant. Som både gravide og premmenstruelle kan ta. Inntil dess håpes det at menn klarer å takle dette uten å stikke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men jeg skjønner ingenting av dere. Jeg tar irrasjonell drittslenging som provokasjon og det er særdeles lite tilrådelig å provosere meg over lang tid. Jeg er nok en ytterst umoderne mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en gang samboer med en kvinne som hadde store problemer med PMS. Hun ble voldelig i tillegg til at hun drev med verbal/ psykisk mishandling. Jeg vet jo årsaken til dette, men jeg kunne ikke akseptere det likevel. Det ble etterhvert en svært destruktiv greie som jeg bare måtte redde meg selv utav.

Det er også mulig å forklare menns fysiske og psykiske vold med bl.a. rusmisbruk eller annen ubalanse, f.eks. en depresjon. Men man kan ikke finne seg i dette likevel, fordi det er destruktivt. I tillegg er det skadelig.

Derfor er min konklusjon at man ikke kan akseptere dårlig oppførsel, uansett årsak. Menns dårlige oppførsel fordømmes vanligvis konsekvent. Det mener jeg er riktig. Men det vil være grovt å bagatelliser kvinners dårlige oppførsel, bare fordi det skyldes hormoner. Fysisk og mental vold kan ikke forsvares, selv om man vet årsaken til det.

Det handler ikke om forståelse, det handler om å beskytte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om det dersom du ikke har følt det på kroppen?

"Å slippe hurpa løs" som noen over kalte det, var et utrolig bra uttrykk.

Man kan la det være. De aller fleste kan det, og derfor tar vi ikke livet av irriterende jobbkolleger når vi er premenstruelle. Det viser at vi har en viss kontroll, og den kan vi utøve overfor nære personer som kjæresten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal vi forsøke å forstå kvinner, de bør forstå at vi ikke har verken interesse eller forutsetninger for å forstå de ubegripelige.

Hvorfor skal vi forstå kvinner, de er ikke opptatt av å forstå menn!!

Spørsmålet er stillt på sviktende grunnlag, ingen menn forstår kvinner, men noen spiller forståelsesfulle for å få fred, så drikker vi for å glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth
(...)kom jeg på dette med at menn kan ha en tendens til å bare gå når kvinnen på hjemmebane "klager, kjefter, svinger i humøret og ankalger".

Er det vanskelig å forstå at gravide kvinner som kjefter bare behøver en klem og mannens armer, så ordner alt seg? Eller blir det for komplisert?

:)

Menn?

Skal du ha (som i å få) en klem, er en bra start å oppføre seg vettugt. Greit nok at damene har sine dårlige dager, men da får de heller gå seg en tur, fremfor å oppføre seg som noen nek.

Jeg mistenker mange kvinner for å spille på kjønnsrollene og derav slippe unna med å være bitch. Ikke sikkert de gjør det bevisst en gang, men jeg har inntrykk av at kvinner slipper unna med mer "snill ugang".

Jeg mener et bra utgangspunkt for et forhold er å kommunisere noenlunde intellektuelt.

Ei dame med et ustabilt lynne er for meg ei lite attraktiv dame. Med eller uten bolle i ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det stemmer at alt en mann trenger å gjøre , er å gi en hormonell gravid kvinne en klem , så vil menn som er interessert i svangerskaps litteratur forstå mer av en kvinnes behov enn de som ikke er det , siden det står endel om hormoenelle endringer i slike bøker .

Har inntrykk av at moderne menn er mer interessert i slik litteratur enn mer tradisjonelle menn , derfor vil de også ha bedre forutsetninger til et fredelig samliv enn menn som ikke har denne kunnskapen .

En stygg feil jeg alltid har ment at både kvinner og menn gjør seg skyldig i mht parforhold er at de henger seg opp i hvem som har mest rett til enhver tid og blir dermed mere konfliktorientert enn løsningsorientert .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naturalis
Hva vet du om det dersom du ikke har følt det på kroppen?

Å si unnskyld gjør man selvfølgelig når "hjernen kobler inn igjen"..

Fordi om jeg ikke lot hormonene gå utover mine nærmeste da jeg var gravid betyr ikke det at jeg ikke var hormonell. Noen ganger var det en kamp inni meg, jeg hadde mest lyst til å bjeffe ut og være skikkelig hurpe men jeg tok kampen for jeg syntes ikke det var riktig av meg at de andre skulle lide. Det var ikke lett, men jeg syns at de er viktig å jobbe med seg selv i sånne situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke lett, men jeg syns at de er viktig å jobbe med seg selv i sånne situasjoner.

Jeg har da vitterlig ikke påstått at man ikke skal jobbe med seg selv eller prøve så godt man kan å unngå å "plage" si kjære.

Men jeg har levd med PMS i mange år og jeg klarer faktisk ikke alltid dette selv om jeg gjerne vil. Og jeg kan love deg at dette er noe som også har gått ut over andre som f.eks kollegaer, tilfeldig butikkbetjening osv. Det er slett ikke noe jeg er stolt over og jeg jobber mye med det. Det eneste som virkelig har hjulpet for meg er hormonpiller. Trist men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hormonene er en pussig begrunnelse for å være drittsekk mot andre.

Jeg lurer på om hormoner kan brukes som en begrunnelse for utroskap også?

"Men kjære, jeg måtte bare pule henne fordi hormonene mine løp løpsk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Å slippe hurpa løs" som noen over kalte det, var et utrolig bra uttrykk.

Man kan la det være. De aller fleste kan det, og derfor tar vi ikke livet av irriterende jobbkolleger når vi er premenstruelle. Det viser at vi har en viss kontroll, og den kan vi utøve overfor nære personer som kjæresten også.

Ja, hvorfor er det lettere å slippe hormonene løs og la uværet gå utover de nærmeste enn utover kolleger? Det er vel like viktig å ha et godt forhold til begge deler. Og når vi klarer å skåne kolleger så må vi kunne skåne våre nærmeste litt bedre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hormonella_*
Jeg synes hormonene er en pussig begrunnelse for å være drittsekk mot andre.

Jeg lurer på om hormoner kan brukes som en begrunnelse for utroskap også?

"Men kjære, jeg måtte bare pule henne fordi hormonene mine løp løpsk"

Det er bare kvinner som har hormoner vettu og som kan unnskyldes når hormonene løper løpsk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hormonene er en pussig begrunnelse for å være drittsekk mot andre.

Hormoner er da aldri en "begrunnelse" for å gjøre noe som helst. Men de kan av og til forklare irrasjonell oppførsel. For enkelte av oss er det faktisk så ille at det ikke dreier seg om å "slippe hurpa løs" i det hele tatt. Jeg forventer ikke at dere som ikke har kjent det på kroppen skal forstå det, men jeg forventer at dere skal akseptere fenomenet. Det er vitterlig godt bevist gjennom forskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer ikke at dere som ikke har kjent det på kroppen skal forstå det, men jeg forventer at dere skal akseptere fenomenet.

Ja, klart. Bare hold kjeft og aksepter at jeg oppfører meg som en dritt. Fine greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...