Gå til innhold

sandra &magnus sitt bryllup..

sandra82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

takk takk... jeg tror rett og slett at jeg må slutte å tenke på denne moussen.. blir så sinnsykt sukkersjuk av den... nam nam.. og spør du meg så tror jeg at hvit sjokolade med rom... da for den litt edge samtidig liksom.. mot de søte jordbærene og den litt harde smaken av mørk sjokolade.. IGJEN.. slutt å tenke på mousse... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha jordbærene som dem er bare i biter eller skal du sukre og røre dem litt? eller marinere dem i noe? Tenkte kanskje det blir litt tørt og litt surt hvis de ikke gjøres noe med? Men hørtes bare helt fantastisk ut med den kombinasjonen med mousse... får vann i munnen her og skulle ønske jeg ikke slanket meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha jordbærene som dem er bare i biter eller skal du sukre og røre dem litt? eller marinere dem i noe? Tenkte kanskje det blir litt tørt og litt surt hvis de ikke gjøres noe med? Men hørtes bare helt fantastisk ut med den kombinasjonen med mousse... får vann i munnen her og skulle ønske jeg ikke slanket meg :fnise:

det spørs veldig hva slags jordbær det ender med at jeg bruker... men kan tenke meg å marinere de i en sukkerlake, eller en balsamico lake... må bare smake meg frem ettersom det ikke skal slå seg helt mot moussen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmm... :sikle:

Nå fikk jeg lyst til å ta meg en tur bort til fryseren og hente litt is.. hehe.. blir så fristet av alt dette dessert-snakket!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i påsken skal jeg til ikea... først og fremst for å kjøpe "stor seng" til bursdagen til datteren min, men tenkte jeg skulle benytte sjangsen til å kjøpe inn det lille vi trenger til bryllupet!!

sugerør til drinkene... og brusen til de små..

De har nok glass på lokalet.. MEN da må vi dekke opp med sånn små tynne sjampagneglass... og det synes ikke jeg blir noe pent når det ellers bare er runde...

så tenker vi kjøper en del av disse i stedet..

rødvinsglass

må ha 2 pakker av disse.. det er bordkortene våre og har ødelagt noen i eksperimenteringsperioden min!!

bordkort

også skal jeg kjøpe noen enkle servietter til kaffen og til utover kvelden...

noen blå/lilla lysestake lys... og hvis jeg finner noen kurver som er fine til å ha på badene... vil jo ikke at de skal bli for store heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lagt ut en tråd i bryllup.. meeen kan jo legge det ut her også..

vi er ikke så veldig blomstete av oss... er mer glag i lys.. bryllupslokale blir enkelt md noen potteplanter ute og inne skal vi ha noen enkle blomster i en tynn vase..

greia er at jeg vet ikke om jeg har noe lyst til å pynte kirka med blomster... den er ganske mye i seg selv... det eneste jeg vurderer er å tvinne en blomster oppover trappen..

inne

ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kirken ser utrolig flott ut i seg selv, så du trenger ikke å pynte den. Men om du vil sette deres personlige preg på den, så holder det med littegrann blomster.

Veldig flott kirke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin kirke a :jepp:

Det var så mange detaler inne at det ville blitt for mye å pynta med veldig mye blomster der tror jeg... Jeg tror egentlig ikke jeg ville pyntet noe serlig bortsett fra kansje å stø litt roseblader i midtgangen :)

Men det er bare slik jeg ville gjort da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre at folk er enige.. moren min så bekymret ut når jeg fortalte det til henne... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har vi vært på ett sånt fellesmøte i kirka.. varte i 1,5 time og jeg har såå vondt i ryggen... glad vi ikke skal sitte der as!!

vi fikk info om programmet, pynting og musikk... saken er at vi må jo ha med mye mer enn jeg hadde trodd..

altså:

Inngang:Mozart canon D

inngangsord(presten)

Salme: har ikke peiling

Skriftlesning:2-4 tekster fra testamentene

Salme: ?

Tale(presten)

ekteskapsinngåelse

overrekkelse av ringer

forbønn

Musikk innslag(ikke obligatorisk men anbefalt.. så vi finner en fin sang til orgelet..)

Salme

Velsignelse

Utmarsj: Bach air on strings

skal dere ha den lange eller korte versjonen av ekteskapsinngåelsen og ringene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

me skal ha den korte. liker ikkje å sei så møkje når det er masse folk. på grunna av at mammaen min er godt bort lure me også på om me skal tenna lys. har lest ein plass at det går an. sa dei noko om det på møte dåken va på? me har ikkje vert på møte ennå.

Endret av iap
Lenke til kommentar
Del på andre sider

me skal ha den korte. liker ikkje å sei så møkje når det er masse folk. på grunna av at mammaen min er godt bort lure me også på om me skal tenna lys. har lest ein plass at det går an. sa dei noko om det på møte dåken va på? me har ikkje vert på møte ennå.

Jeg hadde egentlig tenkt meg den korte,men sambo vil ha den lange... hans argument til meg(som heller ikke liker å prate med masse folk) var at du skal jo ikke skrike det da... neihei.. det hadde jeg nemlig tenkt til... men han får nå viljen sin!!

Der jeg har skrevet musikkinnslag var det åpent for en hel del ting.. blandt annet å tenne lys... synes egentlig det er en fin tanke selv.. men har ikke prata med sambo om det...men nå har jo ikke vi noen spesiell i tankene ved å gjøre det... Presten skal kalle oss inn til samtale, og det han da sa var at den samtalen dreide seg om å bli kjent med oss for at hans tale skal handle om vår situasjon... så jeg tror at du kan få lov til en hel del med tanke på mammaen din.. og hvertfall tenne lys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte du og avtalte tid for å møte presten eller kontaktet de dere? 3 salmer har jeg da ikke vært borti at noen har hatt i noe bryllup.. det har vært bare 2. Men det er sikkert forskjellig fra sted til sted tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ringte du og avtalte tid for å møte presten eller kontaktet de dere? 3 salmer har jeg da ikke vært borti at noen har hatt i noe bryllup.. det har vært bare 2. Men det er sikkert forskjellig fra sted til sted tenker jeg..

dette var ett felles møte for alle som skulle gifte seg i sommer, og det ble vi innkalt til.. men vi skulle visst også få ett brev i posten snart om samtale med presten!

har du ikke fått kan du jo bare ringe og høre...

joda her skal det 3 salmer til!!

tror vi blir rimelig avslørt når vi skal ha samtale med presten.. vi er jo ikke kristne, vi er jo ikke anti heller, men gifter oss i kirka fordi jeg synes det er fint..

men når vi da har valgt lesninger og ser på salmer så velger vi ting som ikke er veldig mye gud i.. rett og slett fordi det ikke er noe vi kan stå helt hundre prosent for.. men blir det kjærlighet i stedet da vet dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var ett felles møte for alle som skulle gifte seg i sommer, og det ble vi innkalt til.. men vi skulle visst også få ett brev i posten snart om samtale med presten!

har du ikke fått kan du jo bare ringe og høre...

joda her skal det 3 salmer til!!

tror vi blir rimelig avslørt når vi skal ha samtale med presten.. vi er jo ikke kristne, vi er jo ikke anti heller, men gifter oss i kirka fordi jeg synes det er fint..

men når vi da har valgt lesninger og ser på salmer så velger vi ting som ikke er veldig mye gud i.. rett og slett fordi det ikke er noe vi kan stå helt hundre prosent for.. men blir det kjærlighet i stedet da vet dere!!

Får ringe på mandag og høre :) Vi skal ha vers med mest mulig kjærlighet i vi også :) Vi gifter oss også i kirka fordi det er fint. Det er liksom det vi forbinder med bryllup :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirnor

Tror det er mange som gifter seg i kirka fordi det er fint, ikke fordi de absolutt er så veldig kristne... Verken jeg eller sambo er dette, så vi gjør det bare fordi det er fint som dere sier. Har og sett på det med å ha dikt og salmer og slikt uten så mye gud i. Mest kjærlighet :) Har dere noen tips eller slikt, så si ifra, kan jo være kjekt å ha selv om det er en stund til man trenger å tenke på slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

salmer har vi ikke sett no særlig på ennå!!

i dag har jeg vært i oslo.. fått løperen min, og den er så fin!! kjøpt meg øredobber i dag også!! skal prøve å lagt ut bilde og sånt... men er så sliten nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...