Gå til innhold

Min D-dag


Fremhevede innlegg

Gjest Virvel
Skrevet

Hiver meg på og sier lykke til, Minnie! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma steriliserte seg for noen år siden og det gikk helt fint. Hun var litt uvel etter inngrepet og hadde litt vondt i magen. Nå har hun et bittelite arr som nesten ikke synes.

Jeg er glad for at du endelig får utført dette inngrepet, og slipper å bekymre deg og følge så nøye med.

Lykke til!

Skrevet

Lykke til, Minnie! :D

Tror gjest mener at noen land ikke vil ha foreldre over 30år. En bekjent som adopterte fortalte at i Kina og Colombia bl.a vil de at foreldrene ikke skal være for gamle, og at etter 30 var det vanskeligere.

Deilig å være uten barn litt til, og bare kose seg med "gubben" da! :kgblunk:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Vel, det får vi ta som det kommer Liza- men jeg er klar over at noen land har satt aldersgrense på adopsjon, men som sagt- vi er ennå ikke gift og vi trenger noen år for oss selv først uten barn.

Minnie

Skrevet

Slenger meg på lykkeønskningene jeg også! Er sikker på at det går bra. Sikkert utrolig deilig å endelig få gjort det! :P

Skrevet

Good luck 2 u Milla!!

Foreldrene mine var 30 år da de adopterte meg, nå bodde de i Australia på den tiden, men det var vel ikke noe enklere den gangen, så bare vent til dere er klare dere!!!

Klarer ikke helt å venne meg til deg som Minnie Emmerdale, så det blir nok Milla fra meg en stund til....

:roll:

Gjest Embla s
Skrevet
Sitat slettet. Hege

Så ond og så kryptisk på en gang! Skikkelig interessant gjest..

Skrevet

Hei, Minnie!!!

Synes det er kjempefint å høre at du har "slått deg til ro" med at du ikke kan få barn. Beundringsverdig!!!!

Adopsjon er jo et fantastisk alternativ. Tenk på alle de barna som trenger et trygt hjem her i verden!!

Lykke til!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Når var bryllupet ditt igjen sa du??

Nei forloveden min avlyser nok fordi han er forelsket i en annen :roll: så blir alle så glade og Gjest fryder seg.

Minnie

Skrevet

Jeg spør av ren uvitenhet, hvordan foregår denne steriliseringen med kikhullsoperasjonen? Kutter man egglederne eller hva gjør man?

Lykke til Minnie! Så deilig å kunne ha sex uten å bekymre seg og uten tilførselen av hormoner til kroppen!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Man kutter egglederne ved å gjøre ett lite snitt under navlen.

Minnie

Skrevet

Lykke til, Minnie! Dette går helt sikkert bra. Og så deilig det må være å få dette ut av verden.

Selv fikk jeg fjernet en eggstokk og en syste da jeg var 16 år, vet ikke om det kan sammenlignes. Jeg var "støl" i magen en stund, men ble raskt bra igjen.

Ønsker deg også lykke til med adopsjon når den tid kommer.

Denne gjesten er helt på jordet og faller på sin egen urimelighet :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet
Lykke til, Minnie! :D  

Tror gjest mener at noen land ikke vil ha foreldre over 30år. En bekjent som adopterte fortalte at i Kina og Colombia bl.a vil de at foreldrene ikke skal være for gamle, og at etter 30 var det vanskeligere.

Deilig å være uten barn litt til, og bare kose seg med "gubben" da! :kgblunk:

Hiver meg på lykkeønskningene!

Et vennepar av oss kom for et halvt år siden hjem med verdens skjønneste ettåring fra Kina. Hun er 39 og han er 41 - no problem! De kommer til å starte en ny prosess om et års tid - så jeg tror ikke du behøver å bekymre deg om aldersgrenser de nærmeste 15 årene... :ler:

På mange måter er du heldig som vet at egenfødte barn er uaktuelt, dette paret har prøvd i halve evigheter (de har ikke vært negative til selve aktiviteten, med andre ord... :ler: ), inkludert tre prøverørsforsøk i Norge og ett i Danmark før de startet adopsjonsprosessen - relativt frustrerende, tror jeg!

Gjest Lady-M
Skrevet

Ønsker deg lykke til jeg også! Går helt sikkert kjempefint! :wink::)

Gjest Mayamor
Skrevet

Synes du er en tøff jente som står for det du sier.

Du har vært veldig ærlig til tross for all kritikken rettet mot deg.

Det viser god ryggrad.

Vet om flere som har adoptert i voksen alder:

over 35 år.

Dette ordner seg for dere når tiden er inne.

Ønsker deg lykke til med inngrepet neste tirsdag.

Klem fra Maya30 :vinke:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Tusen takk Maya30, i ettertid er jeg glad for at jeg fikk vite om dette i ung alder. Min tilkommende ektemann har visst om dette fra dagen vi ble kjærester så han har ett like avslappet forhold til dette som jeg har. Slike ting bør ikke holdes skjult for den man er glad i.

Han er riktignok litt nervøs for selve operasjonen og er veldig lei seg for at han ikke kan være hos meg.

Det vil alltid være dem som mener at man ikke kan kalles kvinne før man har født barn men man kan ikke ta slike middelalderske holdninger på alvor- da burde jeg jo tatt livet av meg for mange år siden.

Minnie

Gjest Solgløtt
Skrevet

Hei Minnie.

Du har ingenting å grue deg til, dette går helt fint.

Jeg ble selv sterilisert for halvannet år siden, tre mnd. etter min tredje og siste fødsel. (Jeg rakk akkurat å få det gratis! :D )

Selve inngrepet er unnagjort på en halvtime - tre kvarter. Også ligger man et par-tre timer til observasjon etterpå. Jeg kan ikke huske noen problemer i ettertid, heller ikke de nevnte luftproblemene. Tror ikke jeg var støl i magen engang, jeg. Men det hadde kanskje en naturlig årsak, siden jeg nettop hadde født. :sjarmor:

Lykke til med inngrepet, Minnie, og ikke bry deg om alle som spekulerer i både det ene og det andre. Skal sende deg noen varme tanker!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Takk skal du ha Solgløtt, fint at du kan fortelle om din egen erfaring frem for å hinte om fæle ting som kan skje.

Minnie

Skrevet
Synes du er en tøff jente som står for det du sier.

Du har vært veldig ærlig til tross for all kritikken rettet mot deg.

Det viser god ryggrad.

Jeg skriver under på det Maya sa! :D

Jeg vil også ønske deg lykke til, Minnie!

Er det fordi det er så lange køer i den offentlige sektoren at du vil/må utføre inngrepet på privat-klinikk? Jeg synes det er forkastelig uansett, at du ikke får dekket utgiftene til en sterilisering, når konsekvensene av svangerskap kan være så alvorlige! Alle vet jo at ingen prevensjon er 100%!

Selv om det er en fryd for deg å betale denne regningen, så kan du kanskje få tilbake noe ved hjelp av selvangivelsen for neste år!? Under særfradrag for sykdomsutgifter...

Har du noen som kan ta vare på deg etter operasjonen, i tilfelle du føler deg litt slapp og uvel? Eller kanskje du vil være litt alene med gassen? :D

Trist at ikke din forlovede kan være i Norge...

Men dere har tydeligvis lysere tider i vente! :wink:

Angående eventuell aldersgrense for adopsjon, så er det uansett andre land (eller Norge?) som er mindre strenge på akkurat dette.

Jeg ønsker deg lykke til med d-dagen, som du kaller den! Det blir fint for dere i ettertid, og endelig slippe bekymringer! :D

Og du er uansett en kvinne! Finnes de virkelig folk fra middelalderen ennå altså!? :ler:

Tanker fra Lillen

som kommer til å følge med i Minnies dagbok for å se til at hun har det bra etter tirsdag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...