Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 25. april 2003 #1 Skrevet 25. april 2003 I dag fikk jeg telefon fra klinikken, den 6. Mai skal jeg inn til sterilisering. Den aktive KG bruker vet hvorfor men for å unngå spekulasjoner så skal jeg gi en kort forklaring. Jeg er født med store misdannelser på livmor og eggstokker og etter grundige (og smertefulle) undersøkelser er det fastslått at en graviditet ialltid vil havne utenfor livmoren. Det er rett og slett ikke mulig for ett foster og utvikle seg på rett måte. Dette er som sikkert mange vet en livstruende tilstand og hittil når min forlovede og jeg har hatt sex (han reiser svært mye og vi er sjelden sammen) har jeg vært nøye med å følge med på evt. tegn på graviditet selv om vi har brukt både p-piller og kondom. Så nå skal jeg endelig eliminere muligheten for å bli gravid, jeg trenger ikke bruke p-piller lengre og vi han endelig ha sex uten kondom. Jeg gruer meg ikke for inngrepet men vil gjerne høre fra andre som har fått utført sterilisering. Hvor lang tid gikk det før dere følte dere fine igjen? I følge legen min blir jeg sendt hjem samme dag etter noen timers hvile på Klinikken hvis det ikke oppstår noen komplikasjoner. Også håper jeg at dette blir en tråd fri for gjestehets og innlegg av typen "jeg er glad for at jenter som Minnie ikke får formere seg" etc. Minnie
Fru Fomle Skrevet 25. april 2003 #2 Skrevet 25. april 2003 Jeg vet ingenting om sterilisering, men vil bare ønske deg lykke til Minnie!! Hvis noen kommer med hets i en slik tråd forteller det ganske mye om dem... -valla-
Lykkeliten Skrevet 25. april 2003 #3 Skrevet 25. april 2003 Jeg har ingen erfaring med dette, men ønsker deg lykke til, Minnie! Jeg kjenner flere som har fått utført dette inngrepet, og det virker som om man generelt sett kommer seg rimelig raskt etterpå. Nå er jo også legene veldig rutinerte på dette området, heldigvis! Hva tenker du ellers om det å ikke få barn da? Klarer du å tenke rasjonelt på dette, dvs at det er en positiv ting for deg og din helse, trygghet etc, eller er det vemodig synes du? Håper du har slått deg til ro med denne situasjonen. Du får holde oss orientert om hvordan det går!
Gjest Ethereal Skrevet 25. april 2003 #4 Skrevet 25. april 2003 Jeg vil ønske deg all mulig lykke til, Minnie! Også i tiden etter inngrepet, da du kanskje kan komme til å føle deg dårlig. M
Gjest care Skrevet 25. april 2003 #5 Skrevet 25. april 2003 :o Gulp :o så skremmende, men du får ha lykke til :blunke:
Chiquita Skrevet 25. april 2003 #6 Skrevet 25. april 2003 Jeg vil bare ønske deg lykke til, og håper du "kommer deg" raskt igjen.... *klem*
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 25. april 2003 #7 Skrevet 25. april 2003 :o Gulp :o så skremmende' date=' men du får ha lykke til :blunke:[/quote'] Jeg ser ikke på selve inngrepet som skremmende, legen som skal utføre inngrepet er en super fyr som jeg har fått god kontakt med og denne operasjonen er ren rutine for kirurger samt at det er ett enkelt inngrep. Ellers takk for lykkeønskninger, det varmer :D Minnie
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 25. april 2003 #8 Skrevet 25. april 2003 Hva tenker du ellers om det å ikke få barn da? Klarer du å tenke rasjonelt på dette, dvs at det er en positiv ting for deg og din helse, trygghet etc, eller er det vemodig synes du? Håper du har slått deg til ro med denne situasjonen. Jeg fikk vite om min tilstand allerede som 14 åring og har slått meg fullstendig til ro med tanken om at jeg aldri får egne barn. Heldigvis er jeg oppvokst i en familie hvor det å få barn ikke er sett på som ett "pliktløp" og alle mine venner har visst om dette i mange år nå. Dette er uten tvil en positiv ting, ikke mer graviditetsangst og siden min forlovede kommer hjem til Norge i 2004 og vi da ofte vil være sammen ville det uansett blitt en uholdbar situasjon. Skal bli godt å få dette gjort før Bryllupet også. Minnie
Silfen Skrevet 25. april 2003 #9 Skrevet 25. april 2003 Lykke til. Håper det går bedre for deg enn for min mor.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 25. april 2003 #10 Skrevet 25. april 2003 Lykke til. Håper det går bedre for deg enn for min mor. Var det ment som en lykkeønskning eller skal du forsøke å skremme meg? Minnie
Noravind Skrevet 25. april 2003 #11 Skrevet 25. april 2003 Hei Minnie Emmerdale! Godt å høre at du godtar det å ikke kunne få barn. Kan sikkert ikke ha vært så enkelt.......eller tar jeg feil kanskje? Uansett vil jeg ønske deg lykke til med operasjonen. Dette er jo som du sier ren rutine for kirurgen, så jeg tviler på noe kommer til å gå galt. Fint at ting ordner seg for deg
Silfen Skrevet 25. april 2003 #12 Skrevet 25. april 2003 Var det ment som en lykkeønskning eller skal du forsøke å skremme meg? Minnie Jeg sa lykke til, gjorde jeg ikke.
Gjest Alive Skrevet 25. april 2003 #13 Skrevet 25. april 2003 Enig med Minnie at den var det en litt ekkel undertone på... Hun trenger sikkert ikke å høre at det ikke gikk bra med din mor... Jeg har flere i min krets som har utført sterilisering helt uten komplikasjoner:) Lykke til! Sikkert godt å få det unnagjort, og starte et bekymringsløst liv på det området!!!
Silfen Skrevet 25. april 2003 #14 Skrevet 25. april 2003 Minnie skrev: Jeg gruer meg ikke for inngrepet men vil gjerne høre fra andre som har fått utført sterilisering. Dermed hintet jeg om en mindre vellykket sterilisering, slik at hun kunne få høre den om hun ville. Ikke alle vil høre skrekkhistoriene og jeg skrev den heller ikke. Det er ikke vits i å være så paranoid.
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2003 #15 Skrevet 25. april 2003 syns at når du først har hintet frempå bør du komme med hele historien! Ellers forteller du jo egentlig ikke om erfaringer slik minnie spurte etter.. Lykke til
Tusenfryd Skrevet 25. april 2003 #17 Skrevet 25. april 2003 Dette er som du sier, Minnie, et rutineinngrep. Men det er klart man er litt nervøs for narkose og sånn - jeg er i hvert fall det. Hundre ganger for legen er likevel kun 1 gang for meg. Men de vet så godt hva de gjør så. Jeg har ikke sterilisert meg, men etter andre inngrep i magen kan jeg fortelle deg at du bruker magemusklene myyyye mer enn du tror *au* Så litt krøkke blir man etterpå. De pleier også å være rause med dopen hvis du får mye vondt i ettertid. Selv har jeg lite plager etter sånne ting, noe som skyldes - tror jeg - at jeg er i knakende god form. Det er du også, etter hva jeg forstår, så du kommer deg helt sikkert fort og greit. Lykke til med inngrepet. Og lykke til med nytt liv (for det blir jo nesten det, ikke sant?)
Silfen Skrevet 25. april 2003 #18 Skrevet 25. april 2003 Det får være opp til minnie. Er det nå så mye å styre med?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 25. april 2003 #19 Skrevet 25. april 2003 Det er du også, etter hva jeg forstår, så du kommer deg helt sikkert fort og greit. Lykke til med inngrepet. Og lykke til med nytt liv (for det blir jo nesten det, ikke sant?) Jeg regner med å bli temmelig "støl" i mageregionen ja :-) men legen kommenterte også dette med at jeg er veltrent- og at det vil uten tvil gjøre at jeg kommer meg mye raskere. Jeg regner med at jeg blir litt "ute" av ting i en 2-3 dager etter inngrepet men jeg er glad for at jeg mest sannsynelig slipper å overnatte på klinikken. Skal bli godt og hvile ut hjemme i egen leilighet. Ett nytt liv uten tvil :D forloveden min er også veldig glad for at vi skal få dette ut av verden en gang for alle. Har snakket med mamma i dag som også er veldig glad på mine vegne. Minnie
Gjest Scampi Skrevet 25. april 2003 #20 Skrevet 25. april 2003 Søstera mi ble litt oppblåst - føltes som om det var luft i kroppen helt opp til skuldrene, men det varte bare i noen dager og føltes bare litt ubehagelig. Lykke til .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå