Gå til innhold

Min D-dag

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Deler slettet. En helt unødvendig kommentar "Gjest"

Usikker - moderator

Lykke til med adopsjon sier nå jeg da, HELT sikker på at dette går veldig bra jeg.

ergo-zloty

Videoannonse
Annonse
Gjest Lottemor
Skrevet

Lykketil Minnie.

Min mor har sterilisert seg og jeg må si at bortsett fra stölhet i mgen som du nevnte så vat allt vell med henne.

Hun sa det föltes ut som om hadde trent ekstra mye sittupps.

Dette går så fint og du bör ikke uroe deg,noe jeg tror du ikke gjör.

Bra at du får ordnet det slik at du slipper uroe deg for at du skal bli gravid og sette deg selv i fare.

klemmer fra Lottemor

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette går nok bra. Trist at du ikke kan få barn, men det er jo bra at du har slått deg til ro med dette.

Ønsker deg lykke til med operasjonen!

*klem*

Skrevet

Uff... hørtes ikke noe særlig ut... Å måtte gå rundt å tenke på dette hele tiden, mener jeg. En venninne av meg var gravid utenfor livmor, og det var ganske heftig krise-maksimering på sykehuset da de oppdaget det, ja! Så fint for deg at du slipper den risikoen iallefall!!

Lykke til med inngrepet - ser ingen grunn til å tro noe annet enn at det går (nesten) helt smertefritt... Skal tenke litt ekstra på deg den 6., for sikkerhets skyld! :wink:

God klem, Pip

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
En venninne av meg var gravid utenfor livmor, og det var ganske heftig krise-maksimering på sykehuset da de oppdaget det, ja!  

La det er en livstruende tilstand som ikke er til å spøke med. Ellers takk for gode ord.

Minnie

Gjest gjest1
Skrevet

Hei!

Jeg har ikke sterilisert meg. Men for to uker siden fikk jeg utført en kikkhullsoperasjon (lapraskopi) hvor de fjernet en cyste av typen håndball, samt en eggstokk (jfr min graviditetsdagbok). Jeg tror at inngrepet går litt utpå det samme, bortsett fra at du slipper unna med litt færre hull på magen. Jeg fikk i tillegg til disse hullene et større snitt "nederst" for å få ut disse tingene. Det slipper du jo også.

Det jeg synes du skal forberede deg på er følgende:

- De blåser opp magen din med luft for å få arbeidsrom. Dette gjør at du ser litt gravid ut dagene etter. Dette medfører for endel også luftsmerter i bryst og skulder. Det er ikke behagelig, men selvfølgelig ikke forferdelig heller.

- Barber deg nedentil!!! Hvis ikke kommer det en slem sykesøster og gjør det for deg...

- Hvis du har sart hud kan du godt gi beskjed om det på forhånd. De bandasjene jeg fikk ga meg giga-utslett etterpå.

- Har du fått narkose før? I tilfelle ikke kan du godt spørre litt om hvor lenge du kommer til å være borte, samt i hvilken tilstand du vil være i når du våkner. Jeg hadde hatt narkose en gang før, men da var det kun for en utskrapning, og det var en helt annen greie. Jeg fikk anløp til panikk da jeg våknet etter lapraskopien. Da jeg hadde utskrapningen våknet jeg opp på en seng iført en nattrøye, klar til å stå opp etter bare ett par timer. Etter lapraskopien hadde jeg slanger i nesen og på begge hendene, samt pulsmåler osv. Slik lå jeg i 5 - 6 timer. Jeg trodde noe hadde gått galt under operasjonen, siden alt var så annerledes denne gangen. Det var ingen god opplevelse, så spør om slike ting på forhånd!

Det var det jeg kom på. Selv var jeg på sykehuset et par dager, så jeg bommet litt på dette med medbrakt mat og bøker. Men du skulle tydeligvis slippe å sove over, så da er jo ikke det noe problem.

Jeg ønsker deg all verdens lykke til. Dette går kjempebra!

Skrevet

Hvis de "blåser opp" maven din slik som Mathari beskriver så vær flink til å slippe ut luft etterpå.

Jeg vet det høres vulgært ut, men rap og promp så mye du kan det neste døgnet. Beveg deg så mye du får lov til av legen. Det får fortgang på luften! Selv gikk jeg mye og hørtes ut som en gammel bil med dårlig eksosanlegg!

:briller:

Skrevet

Svigermoren min er sterilisert, og det gikk helt bra det. Litt støl, men ikke nevneverdige smerter sa hun. Du klarer det sikkert kjempefint. Lykke til med operasjonen!

Skrevet

Jeg har ikke sterilisert meg, men går og leker med tanken... Følger med litt her for å se hva det går i. Lykke til, Minnie, unner deg å slippe redselen for å være gravid lenger :D

Gjest Embla s
Skrevet

Lykke til, Minnie!

Når ting er slik de er, er det jo utrolig flott at du får gjort dette ingrepet! Du får et bedre liv med mindre bekymring og det er bra!!

Skal tenke på deg jeg!

Gjest Anonymous
Skrevet

De jeg kjenner om er sterilisert har fortalt generelt at de føler seg litt oppblåst eller litt øm, men at det går fort over.

Ønsker deg lykke til!!!!

Skrevet

Min tante er blitt sterilisert (jeg tror faktisk hun fjernet det meste).

Litt sår og øm var hun selvsagt, men det har nok legen allerede forberedt deg på. Godt og vite at du har ett godt forhold til legen som skal utføre inngrepet.

Ønsker deg all mulig lykke til,

og en rask rekreasjon med Oscar og "sympati-godteri".

Skrevet

Min mor er sterilisert og hun har ingen problemer med det nå i ettertid. Lykke til Minnie, dette går bra!

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg steriliserte meg for noen år siden. Inngrepet ble gjort via et "kikkehull" rett under navlen. Du får et lite arr på 2-3 cm. Dro på sykehuset om morgenen og var heldig og slapp å vente lenge før jeg fikk en likegladsprøyte og de trillet meg inn på operasjonssalen. Ble rimelig surrete :) Etter inngrepet følte jeg meg oppblåst og var øm i mageregionen, men det var ikke veldig vondt. Ikke nødvendig å gå på sterke smertestillende. Fikk dra hjem igjen på ettermiddagen. Du må enten få noen til å hente deg eller ta en taxi hjem. Narkosen sitter i kroppen en stund så du kan ikke kjøre bil den dagen.

Var sykemeldt en uke før jeg var tilbake i jobb. Har man fysisk tungt arbeide regner jeg med at man får en lenger sykemelding. De eneste plagene var ømhet i mageregionen. Du slipper å ta stingene fordi de bruker en tråd som forsvinner av seg selv.

Lykke til!

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Oi, takk for så mange hyggelige svar. Ja, jeg vet at jeg ikke kan kjøre hjem selv, regner med at jeg tar en taxi. Ble tilbudt hjelp av mamma men takket nei, dette klarer jeg nok selv bare jeg kommer meg hjem etter operasjonen.

Når det gjelder dette med luft i magen så håper jeg ikke at jeg blir gående rundt som en stor ballong, men en liten kul på magen skal jeg nok takle i noen dager.

Minnie

Skrevet

Også min mor har streilisert seg og hun hadde ikke noen nevneverdige komplikasjoner etter inngrepet. Stiv og støl er vel det eneste.

Du får ha lykke til Minnie, vet at du har ventet lenge på å få gjort dette.

Skrevet

Lykke til Minnie !

Dette skal gå bra serru :D

Diva :kgsmil:

Skrevet

Vil også si lykke til, går nok bra dette.

:D

klemmer fra Madison

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...