Gjest Grafica Skrevet 2. september 2008 #701 Del Skrevet 2. september 2008 Velkommen dextrin! Eneste som "haster" nå er jo kjolen, siden det er litt leveringstid på de, men ellers har du fortsatt goood tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frozen Skrevet 6. september 2008 #702 Del Skrevet 6. september 2008 jeg skal gifte meg med min kjære den 250709:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSiri Skrevet 6. september 2008 #703 Del Skrevet 6. september 2008 Da har jeg kjøpt meg nydelige sko :D fine ivory satengsko med 5,5 cm hel Fikk utrolig god service på Grændsen skotøimagazin i Oslo finner ikke noe bilde av de desverre Også har jeg kjøpt morgengave til mannen:) en skikk og bruk bok fra 1960 i utrolig god stand:) Han har ønsket seg det lenge:) *fornøyd nå* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Skrevet 6. september 2008 #704 Del Skrevet 6. september 2008 Da har jeg kjøpt meg nydelige sko :D fine ivory satengsko med 5,5 cm hel Fikk utrolig god service på Grændsen skotøimagazin i Oslo finner ikke noe bilde av de desverre Også har jeg kjøpt morgengave til mannen:) en skikk og bruk bok fra 1960 i utrolig god stand:) Han har ønsket seg det lenge:) *fornøyd nå* Hvor mye måtte du betale for de skoene? Er de helt enkle? Jeg er på utkikk etter enkle satengsko i ivory nemlig:) . Så spesiell og flott gave til mannen din forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSiri Skrevet 6. september 2008 #705 Del Skrevet 6. september 2008 De kostet 1050 kr syntes det ikke var så ille:) De hadde helt enkle satengsko til 800 kr der også Ja, er utrolig fornøyd med gaven! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endeligforlovet Skrevet 9. september 2008 #706 Del Skrevet 9. september 2008 Det er så kjekt at det er sånne forumsider som dette! Eg får jo så mye nyttig inormasjon og masse ideer! Eg føler meg så heldig, er ENDELIG blitt fridd til etter 8 år som samboere :-) Datoen vi har satt for den store dagen blir 15 August Vi(eller eg hihi) er igang med planlegging. Det står overalt at vi må sette opp budsjett, men vi har jo ikkje peiling på hva ting koster så da er det vel litt vanskellig å sette opp? Vi blir rundt 70stk, skal leige en plass det de skal holde mat og drikke. Kan vi da sette opp feks 5 glass vin til middag, 1concag/baylis til dessert og så utover det kan de kjøpe selv? Det blir jo ganske så dyrt når de holder baren selv. Noen som vet om det blir normale barpriser, eller slår de av på prisen når vi blir såpass mange? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålejenta Skrevet 10. september 2008 #707 Del Skrevet 10. september 2008 Gratulerer masse med forlovelsen!! Og hvilken fin bryllupsdag du har valgt -akkurat samme som meg Hvis jeg var deg ville jeg spurt stedet dere skal være på om kuvertpris og pris i baren til festen. Det kan sikkert variere veldig mye fra sted til sted... Noen velger å ha fri bar, andre velger å ha fri drikke kun til middag og andre velger å ha bonger til baren etterpå, så man får et visst antall glass drikke påspandert... Det blir jo egentlig helt opp til dere Lykke til med planleggingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 10. september 2008 Forfatter #708 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Vi(eller eg hihi) er igang med planlegging. Det står overalt at vi må sette opp budsjett, men vi har jo ikkje peiling på hva ting koster så da er det vel litt vanskellig å sette opp? Vi blir rundt 70stk, skal leige en plass det de skal holde mat og drikke. Kan vi da sette opp feks 5 glass vin til middag, 1concag/baylis til dessert og så utover det kan de kjøpe selv? Det blir jo ganske så dyrt når de holder baren selv. Noen som vet om det blir normale barpriser, eller slår de av på prisen når vi blir såpass mange? Gratulerer så masse Budsjett er vanskelig, men om du titter i bryllupsdagbøkene her så er det mange som har sjekket priser etc, så da finner du endel punkter og ellers så må du bare sjekke opp med det lokalet dere ønsker etc (vårt budsjett ligger feks her) Hvordan man planlegger baren er helt opp til hver enkelt - vi har valgt å ha det hele et sted hvor vi kan stå for alkoholen selv fordi jeg ikke er spesielt begeistret for betalbar i bryllup (og har ikke råd til å ha det et sted vi må betale restaurantpris)... Men det er jo meg Det er flere måter å gjøre det på: slik du skisserer, altså gratis drikke til maten og betalbar resten, en annen er å legge med etpar bonger i tillegg til drikken til maten, eller en tredje: ha reduserte priser på drikke ("spleiselag" mellom dere og gjestene - drikken blir såpass rimelig at gjestene kan drikke litt uten at det blir for dyrt og dere slipper å betale fullpris). Hvordan barprisene er i utgangspunktet kommer jo helt an på stedet, så det må du nesten sjekke opp med der dere skal ha bryllupet Lykke til Endret 10. september 2008 av Concertina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Bille Skrevet 10. september 2008 #709 Del Skrevet 10. september 2008 jeg gifter meg med min kjære! 25.07.09 er den magiske datoen:) [link=http://tickers.families.com][img noborder]http://tac.families.com/ezb/1151837.png[/link] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lost_bird Skrevet 10. september 2008 #710 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Jeg skal gifte meg 8. august 2009. Ble fridd til 7. august, og trodde jeg hadde god tid til planlegging. Men, den gang ei. Tror kanskje vi har funnet lokale nå - men lengre enn det har vi ikke kommet. Har foreslått for min kjære å utsette til 2010, sånn at vi får bedre tid til å planlegge, men det var uaktuelt. Han skjønner ikke at jeg er stressa nå en gang. Hvordan skal man komme seg i mål? Har ringt rundt mange steder og så og si alt er opptatt de datoene som er aktuelle. Kan derfor ikke være pirkete eller kresen. Vi får se hvordan dette går Endret 10. september 2008 av lost_bird Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 10. september 2008 #711 Del Skrevet 10. september 2008 lost_bird la ham ta noen av telefonen så han ser hvor vanskelig det er å finne noe, kanskje han blir mer villig til å utsette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunny80 Skrevet 10. september 2008 #712 Del Skrevet 10. september 2008 Lost_bird: Er det lov å spørre hvor i landet sånn cirka du bor? Jeg ble nemlig fridd til 20. august, og fikk ikke begynt å se etter lokale før 3. september (vi har vært på ferie). Jeg har kjempelyst til å gifte meg til sommeren, men så for meg at dette kom til å bli et problem pga at ingenting er ledig. Men jeg ble positivt overrasket, det er mye mer ledig enn jeg hadde trodd, og det ser ut som at juni-bryllupet mitt går i oppfyllelse akkurat der jeg helst vil ha det. Vi bor i Oslo-området, så det er kanskje enklere her, ettersom det er mye å velge i? Håper det ordner seg for dere:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bryllupsjenta Skrevet 10. september 2008 #713 Del Skrevet 10. september 2008 12.september her. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lost_bird Skrevet 10. september 2008 #714 Del Skrevet 10. september 2008 Lost_bird: Er det lov å spørre hvor i landet sånn cirka du bor? Er nok mere jeg som er veldig dramatisk (og kravstor). Bor i Oslo-området. Men er to steder som var aktuelle for meg, som selvfølgelig ikke er ledig. Tror kanskje jeg satser på Heggedal Hovedgaard. Har leste noen tidligere innlegg i forumet om dette stedet, og har inntrykk av at dette er et fint sted. Det eneste er at det kan bli litt trangt. Skal se på stedet i morgen, så får jeg se etter det. Kan jeg spørre hvor du Sunny80 skal gifte deg? Det som er viktig for meg, ved valg av sted er at man kan ha med drikke selv (altså ikke må kjøpe der), at det er dansemuligheter, og at det er mulighet for å ha vielsen der. (veldig kravstor med andre ord). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tillemor Skrevet 10. september 2008 #715 Del Skrevet 10. september 2008 27 Juni her... :rødme: Vi trodde vi hadde god tid vi, helt til jeg begynte å lese her inne! Innser at det er en del ting som må ordnes... snart! Alle tips mottas med takk Vi har bare bestilt kirke vi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 10. september 2008 #716 Del Skrevet 10. september 2008 Er nok mere jeg som er veldig dramatisk (og kravstor). Bor i Oslo-området. Men er to steder som var aktuelle for meg, som selvfølgelig ikke er ledig. Tror kanskje jeg satser på Heggedal Hovedgaard. Har leste noen tidligere innlegg i forumet om dette stedet, og har inntrykk av at dette er et fint sted. Det eneste er at det kan bli litt trangt. Skal se på stedet i morgen, så får jeg se etter det. Kan jeg spørre hvor du Sunny80 skal gifte deg? Det som er viktig for meg, ved valg av sted er at man kan ha med drikke selv (altså ikke må kjøpe der), at det er dansemuligheter, og at det er mulighet for å ha vielsen der. (veldig kravstor med andre ord). Har du hørt med Risvollen? Vi skal ha festen vår der, og der kan vi ha med drikke selv, pluss det er mulig å danse. Kan ikke skjønne at det ikke skal være mulig å ha vielsen der også?? Det er stor hage der man kan være ute også. Du kan jo sjekke om det er noe du liker i hvert fall! http://www.cederquist.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunny80 Skrevet 10. september 2008 #717 Del Skrevet 10. september 2008 lost_bird: Da skjønner jeg at det er vanskelig, det er ikke mange steder man kan ta med drikke selv. Vet at man kan det på Drengsrud og Risvollen, men jeg har ikke sett noen av stedene. Hos oss står det mellom to veldig forskjellige steder, enten Holmen Fjordhotel eller Askeladdens Hus på Soria Moria i Holmenkollen. Det heller nok mot Soria Moria, der er det veldig fint synes jeg! Det er det første stedet jeg har tenkt "Wow, her vil jeg være" Men avgjørelsen er enda ikke tatt, så vi får se... Synes det er vanskelig å bestemme seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lost_bird Skrevet 10. september 2008 #718 Del Skrevet 10. september 2008 Da har jeg sendt mail til Risvollen! Har sett på nettsidene, men fikk ikke noe inntrykk av hvor mange det er plass til der. Hvor mange er dere Cypress? Vi blir ca 65. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 11. september 2008 #719 Del Skrevet 11. september 2008 Da har jeg sendt mail til Risvollen! Har sett på nettsidene, men fikk ikke noe inntrykk av hvor mange det er plass til der. Hvor mange er dere Cypress? Vi blir ca 65. Det er plass til maks 95, og det er så mange vi blir... Men det er ikke ideelt, for da må vi sitte i to rom. Men rommene ligger ved siden av hverandre da, i en L, men det betyr jo at ikke alle ser hverandre. Men brudeparet (vi) skal sitte i midten, slik at alle ser oss! Mulig dere klarer å skvise alle inn i ett rom?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunny80 Skrevet 15. september 2008 #720 Del Skrevet 15. september 2008 13. juni 2009 gifter jeg meg med elsklingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå