Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Gjest Pysepus

Synes listene dine er veldig bra jeg :-D Og gratis bleiebøtte er vel alltid kjekk å ha - uansett? :fnise:

:klemmer: fra Pysepus (gamle ballerina)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes listene dine er veldig bra jeg :-D Og gratis bleiebøtte er vel alltid kjekk å ha - uansett? :fnise:

:klemmer: fra Pysepus (gamle ballerina)

Ikke dersom den bare opptar plass, og aldri brukes, vi har mer enn nok rot i huset vårt fra før... Så jeg vil vurdere om dette er noe vi kommer til å bruke, før jeg henter den ut. (evt om det er noen jeg kan gi den til, men siden alle gravide får dette tibudet, og man neppe trenge mer enn en, så er det jo ikke så aktuelt. Apotekpakken derimot, der kunne jeg jo evt gitt bort bleiene, for bleier (engangsbleier ialle fall) trenger man jo flere av, vil jeg tro... Evt ha dem i "kriseberedskap" om vi ikke fikser dette med tøybleiene sånn fra dag 1. Men jeg VIL helt klare det, derfor har jeg mest lyst å IKKE ha noen kriseløsning, slik at vi bare MÅ klare det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen mye å tenke på når man skal få en liten en inn i familien!

Absolutt.

Det er vel derfor vi får 8 måneder å tenke på (den første månedne vet man jo ikke om det) fra vi oppdager svangerskapet, til babyen er ventet... sånn at man rekker å finne ut av ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 27 passerte uker :hoppe:

går unna her nå :-D Skjønner godt du blir lei av å ikke ha det samme overskuddet. Sånn er jeg også. Følte meg jo i god form, derfor slitsomt når en ikke hang med like bra som ellers...

Her ble det ikke bleiebøtte. De hadde akkurat gitt bort siste når vi skulle hente, og jeg gidder ikke å kjøre en times tid for en gratis bleiebøtte uten at vi har noen andre anledninger....

Hvordan var betingelsene igjen? du kan ikke hente den etter fødsel også da? da kan du jo se om du savner det først?

Vi kommer ikke til å kjøpe bleiebøtte med mindre vi føler at vi savner det.

Ha en fin dag :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan hentes mellom 28 fullgåtte uker, og 3 måneder etter fødsel.

Det er bare det at dersom det er til bruk for rispspir, så kommer vi neppe til å savne den før etter 6 måneder, utfra det jeg har lest, for så lenge babyer fullammes (og det skal de jo det første halve året) så har de så flytende avføring at man ikke har noen effekt av rispspir.

Vi får tenke på det.

I dag har jeg hentet pakken min på posten, og prøveknytt sjal, hvilket er litt mer klønete enn det ser ut som, men øvelse gjør mester, og på andre forsøk klarte jeg å la være å vri det på ryggen også, hvilket absolutt hjelper :ler:

Tenkte det var best å øve før mannen kommer hjem (skal snart dra på flyplassen og hente ham, han har vært i Oslo i dag) for å unngå samme som i går. Skulle bare vise ham hvor lett det er å brette brettebleier. Hadde ikke sett på instruksjonene på maaaange måneder, og gjorde en liten feil, og derved kløna jeg og fikk ikke helt til... Så jeg tenkte det var best å ha prøvd sjalet, så jeg KAN vise ham hvor lett det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid greit å øve litt før man skal imponere. Ellers virker det gjerne mot sin hensikt :fnise:

Syntes det var litt vanskelig å knyte sjal med stor mage jeg... Håper det blir litt enklere når magen er normal igjen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mage er ikke større enn at det går fint. Særlig etter at jeg tittet på en litt annen instruksjon enn den som følger med, så sa at man kunne knytte der det føres behagelig.. istedet for midt forran slik medfølgende instruksjon sa. Å knytte i siden er mer behagelig, i alle fall med litt mage... Nå har jeg akkurat knytt det på en gang til, denne gangen uten å se på instruksjon mens jeg holdte på, så nå har jeg taket på det, og kan vise mannen når jeg har hentet ham.

Men han lander ikke før om en times tid. Jeg starter ikke herfra før etter at jeg har sett at flyet har tatt av, for det beregner 50 minutter flytid (pluss at han skal gå ut av flyet) og det tar ikke mer enn en halvtime å kjøre dit. Det SKULLE tatt av 17:40, men har i et par timer vært utsatt til 18:05, men er nå justert til 18:15, så jeg avventer fortsatt en "avreist"-melding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å bli oppdatert på når flyet egentlig går... Er så utrolig kjedelig å vente på flyplasser når man ikke trenger det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, fin løsning det, at man kan sitte hjemme og se på nettet når flyet har lettet.

I morgen er forresten en fin dag.

Jeg skal til legen klokken 8.40. Det betyr at jeg må opp og dusje og gjøre meg klar, litt senere enn de siste par dagene. (Så må jeg si til legen at jeg herved har hoppa inn i gruppen for dem med økt risiko for svangerskapsdiabetes da, siden min mor fikk påvist (arvelig belastet) diabetes 2 i dag. (I tillegg har jeg derved 40% sjangs på livstidsbasis forå få diabetes 2 selv) Dette medfører ifølge det jeg har lest på lommelegen at jeg bør ta en glukosebelastning... Jaja)

Og så... så har jeg fri! Jeg har jobbe så mye ekstra de siste 3 arbeidsdagene, at jeg rett og slett tar meg fri resten av dagen i morgen.

(ny tid for flyet er 1825. Kjedelig for mannen å vente så lenge da. Han HADDE jo allerede gooood tid på flyplassen, siden han beregnet litt ekstra tid i tilfelle møtet gikk på overtid, just in case)

Hadde tenkt å gå på shopping etter 17. maitøy, men fant meg ei lita jakke i dag, som sammen med en kjole jeg fortsatt får på meg, og en tight (som jeg lar begynne nedenfor magen) kan utgjøre et brukbart 17. maiantrekk, dersom det ikke regner da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kom til rimelig tid, men måtte vente på meg i en halvtime... Men han kom da hjem, fikk litt mat, og litt kveldsjobbing. I dag er han på vanlig jobb, har et møte fra tre til fire, så helt tidelig blir det ikke, men helt greit i alle fall etter planen.

I mellomtiden har jeg en rolig hjemmedag, med litt husarbeid og sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, koser meg, har hatt meg en laaaaaaang prat med mamma.

Litt inspirert av Linn3c, så skal jeg sette opp gjøremålslista mi her i dag jeg. Den er ikke like lang og imponerendes som hennes pleier å være, men det får stå sin prøve. (Ikke inneholder den punktet "føde" heller :ler: ) Men deler jeg oppgavene opp i nok underpunkter, og tar med det jeg allerede har gjort, samt noen koseoppgaver, så blir den da litt innholdsrik...

* Legetime :Nikke:

* Vaske håndklær :Nikke:

* Vaske sokker og sånn :Nikke:

* Henge ut klesvask :Nikke:

* Huske å ta inn igjen klesvask

* Vaske opp :Nikke:

* Gå ut med søpla :Nikke:

* Generell rydding på stua

* Strikke de siste par cm på teppet til lillegutt

* Nøste opp det blå hespet med tråd som jeg skal hekle kant med

* Kjøpe gave til Linn3c's lille jente og den nybakte storebror :Nikke:

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt du ikke har føde på dagsplanen enda. Det synes jeg godt du kan vente noen måneder med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, føde skal jeg vente litt med.

Vel og merke har jeg passert denner "9 av ti vil overleve" grensa for noen dager siden, men det er absolutt en fordel om lillegutt holder seg der inne i noen måneder til ja.

Men jeg har fått unna en god del på lista mi da. Og noe rydding på stua, bare ikke nok til at jeg har makert den som utført.

Men nå er mannen kommet hjem, så da lager vi middag, så får jeg se om jeg får strikket litt og sånn etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...