Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Gjest Ballerina

Gratulerer med vogn! :hoppe:

Kan tenke meg at det blir litt mer virkelig når det står en vogn til babyen i gangen! :juhu: Tenk, om ikke lenge skal det ligge en liten :babygutt: oppi der! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt fantastisk :)

Vogna har altså svingbare forhjul, men to av dem, slik at det er en firhjuling, men svinger lett som en trehjuling. Vensbart styre, som jeg ønsket meg, og på vinteren, dersom det kommer snø i denne byen da :ler: , kan kam låse de små hjula, vende styret så de er bak (og selvsagt snu bagen den veien som da passer) og trille ivei på snø. Sikkert greit. Jeg ville bare ha vendbart styre, sånn til annet bruk jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig å ha kjøpt vogn, en litt rar følelse. Så seriøst, kjøpe babyvogn liksom. Hallo, seriøst, babyvogn?

Men det er jo ikke såååå rart da, under 4 måneder til termin. Faktisk, neste uke en gang er det vel bare tre måneder til mini vil regnes som fullbåren og sånnsett kan forventes født, så det er nok lurt å få ting på plass ja...

På tide å lage til sånn utstyrsliste som Linn3c har kanskje.. Jeg HAR ei sånn liste liggende på pc'n, har jo bare ikke strøket ut så mye av den enda... Klippe og redigiere litt og legge inn her. Men, nå er det brannkamp på tv'n, det får bli senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Me er så og sei i rute. Me har sove lur, både eg og H, og R har slappa av. Så no ventar me berre på ei lita overrasking, og så dreg me herifrå.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes skikkelig kos ut. Naboene våre grillet ute i dag. De satt med en liten gjeng med venner da sambo og jeg kom hjem fra sykkeltur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 uker!

Og vekta har stagnert. Jada, opp to kilo på en uke var litt mye, syntes jeg for en måned siden om noen husker det. Men så har jeg stått stille siden... hadde trodd at jeg skulle ha gått opp denne uken da, for jeg syntes den så ut til å være nesten litt i overkant av streken sist uke. Men neida, stabil vekt de siste 4 ukene nå.

Ifølge den gjennomsnittsvektoppgangen som jeg stjal fra Linn3c som hadde tatt den fra Monja, er det gjennomsnittelig 8 kilo opp nå. Jeg er bare 3-4 kilo over min normalvekt...

Jaja, det kommer vel etterhvert.

Sola ser i alle fall ut til å tyde på atter en nydelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hopper: 24 Uker :hopper:

Titter bare innom en snartur, for nå må jeg på jobb, fikk byttet vakt med ei som gjerne ville ha seinvakten, helt greit for meg, da slutter jeg 15.30 istedet for 17.15! Litt deilig å slutte tidligere da! :juhu:

Blir spennende å se hvordan deg går med vekten din!

Ha en fin dag malama! Håper dere har like fint vær som oss! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Været er strålende, det er ikke en sky å se noen plass. Kaldt på morgenen, men deilig utover dagen. Og med mine deilige 70% arbeidsdager er jeg ferdig klokka ett!

Har fra min mann beskjed om at jeg gjerne kan gå på skoshopping etter jobb i dag. Mine fine, røde tøysko som jeg har tatt frem igjen (kan jo ikke gå i støvletter lenger, men sandaler er det ikke helt vær for når jeg skal på jobb om morgenen i 2 grader...) er absolutt fortsatt gode, og ganske så fine, men de begynner å gå opp i liminga, sålen glipper i sida (og inni er det et tøystykke oppå den normale sålen som i ene skoen er helt løst, så jeg bare putter det på plass før jeg tar på meg skoen...)

Joda, jeg fortjener sikkert nye sko. Gode sko, med god såle...

Uke-for-uke-boka som vi leser hver mandag morgen er normalt sett ganske lik denne: uke 24 men denne uken er teksten "til mor" litt annerledes. Den er av og til det. Og det den sa i dag er altså at for å bevare en god holdning, som er viktig for å forebygge ryggsmerter, burde jeg gå en liten sasertur, helst ikke på asfalt, hver kveld.

Hallo, hver kveld? Jeg har et mål om å gå tur med min mann et par ganger i uka jeg (vi klarer somregel en gang i helga, men er ikke like flinke til å få til den andre...) Og ikke på asfalt? Jeg bor i "tettbygde strøk", det er asfalt de aller fleste plassene vi pleier å gå tur. Fortau også, så det er ikke så lett å gå i veikanten utenfor asfalten heller...

Nåja, jordmora snakket også om at det var viktig med mosjon, så jeg får prøve å prioritere det da, på et vis. Men hver kveld tror jeg er litt i meste laget å sikte på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: 24 uker!!!! :juhu:

Vekta oppfører seg veldig annerledes fra person til person da... Jeg hadde gått opp 6 kg når jeg var hos legen i uke 32. Mistenker at det er mer nå da, med de hovne beina jeg hadde i helga. Men uansett langt under snittet.

Så lenge du spiser bra så er det sikkert greit med lillegutt. Han veier jo ikke så mye enda. Første gang jeg hadde vekt økning hos legen var i uke 26. Da kom det et plutselig hopp.

Kan hende det gjør det samme for deg.

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer nok.

Men, om jeg ligner på min mor (jeg har jo fastslått at jeg gjerne ikke vil gjøre det i mange sammenhenger, sånn f.eks det faktum at hun fikk svangerskapsforgiftning, svangerskapsdiabetes, bekkenløsning som hun egentlig aldri har blitt kvitt, den har bare slått seg sammen med leddgikta hennes på et vis, etc) så legger jeg kanskje ikke på meg så mye.

Rent sånn fysisk, utseende, så ligner jeg veldig på min mor da hun var på min alder. Under fordeling av bilder fra dødsboet har min mor fått et bilde av seg og mormor da hun var baby. Det kunne likegodt vært mamma og meg. Mamma ligner på mormor, og jeg ligner på mamma.

Men altså, det jeg skulle si, sånn vektmessig, så gikk hun jo opp 9 kilo da hun gikk med meg, før hun gikk opp ti kilo vann av svangerskapsforgiftingen da... Hun gikk opp 8 kilo da hun fikk min bror, men han er jo født i uke 30, så det teller ikke helt... Og når hun dro hjem fra sykehuset veide hun mindre enn hun gjorde før hun ble gravid, og gikk rett inn i sine vanlige bukser.

Jeg vil gjerne ikke veie MINDRE enn jeg gjorde før jeg ble gravid, jeg var fornøyd med vekta mi jeg, om jeg blir lettere så ender jeg opp bmi-messig undervektig (jeg lå helt på grensa som det var) og kommer fort i klammeri med at blodbanken krever at man veier minst 50 kilo. (nå får jeg vel ikke gi blod på et års tid etter fødselen likevel da, men altså... å bli så tynn er jo ikke noe mål!) Amming tærer vel gjerne litt på kroppen også. Så det skader slett ikke om jeg bygger opp litt reserver som jeg kan tære på, men jeg bekymrer meg ikke storverdig for det.

Så lenge magen vokser som den skal, og alt tyder på at babyen har det bare bra (han sparker jo ivrig i vei hver eneste dag, SF-målet var helt normalt, og fosterlyden var god, sa jm på kontrollen) så får det da heller stå sin prøve at jeg ikke går oppover i vekt. Jeg spiser godt, et relativt sammensatt kosthold synes jeg selv (og nå som grillsesongen er innledet blir det mye salat også, da får jeg vel litt vitaminer og sånn) så det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode sko er kjempeviktig! :Nikke:

sier hun som har søte små sommersko som er midlertidig litt for små :ler:

Men jeg skal rusle meg på skoshopping jeg, og se om jeg finner meg noen vårsko.

Å gå på skoshopping teller vel ikke som en spasertur? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligner ikke min mor når det gjelder vektoppgang. Hun gikk opp 30 kg når hun gikk gravid, og det går visst fortsatt gjetord om hvor stor hun var :fnise:

Men jeg ligner mest på min fars familie når det gjelder fysikk. Er grovere bygd, og veide mer når jeg ble gravid enn mamma gjorde. Så har sånn sett en del å tære på... :sjenert:

Ikke så lett å få kroppen til å legge på seg når den ikke vil... Skal jo helst spise sunt ogå.

Så lenge kontrollene er ok, så får du bare fortsette som du gjør. Så får vi håpe vekta di ikke blir altfor lav når gutten deres er født. Men de sier jo at det er gjerne mora det går utover, ungen får det den trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...