Malama Skrevet 8. august 2008 Forfatter #2201 Del Skrevet 8. august 2008 Og 6 "riller" til på lua er strikket... Jaja, fortsatt 13 til, og deretter 19 til, men det er da i alle fall LITT fremgang. Får se hvor langt jeg kommer før det er leggetid... fotsetter vel i morgen, tenker jeg. teoretisk burde jeg klare å få den ferdig i morgen, men vi får nå se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. august 2008 #2202 Del Skrevet 8. august 2008 Du strikker til fingra er ømme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. august 2008 Forfatter #2203 Del Skrevet 8. august 2008 Ja, pekefingeren på høyrehånda blir øm når jeg strikker lue i ren rettstrikk (altså rillestrikk, men bare rette masker) på tynne pinner, for jeg klarer ikke la være å strikke det ganske stramt, og da er det rett og slett litt vondt å trykke ned pinnen inniemllom, tynne pinner er spisse... Altså natakelig et resultat av at jeg er dårlig på å strikke, men i alle fall.. totalt 11 riller strikket i kveld. av de første 19 er det da bare 8 igjen! (og så 19 til da, men de tenker jeg ikke på før jeg er ferdig med disse 19. ) Når jeg strikker ribbestrikk strikker jeg ikke like stamt, det er noe med å veksle mellom rett og vrang som gjør at maskene mine sitter løsere, dessuten er det en litt tykkere pinne, og det hele glir lettere, så da blir jeg ikke like øm i fingeren... Derav at jeg bruker buksestrikking som avveksling fra lueveksling for å hvile fingrene. Pluss at buksestrikking altså er velegnet til telefonstrikking. Men, buksa går likevel sakte fremover, for det er lua jeg har hovedfokus på, siden den potensielt bør kunne bli ferdig snart. Buksa er leeeeeenge igjen. Først skal jeg strikke 16 cm, og deretter dele opp til to bein og stikke dem, og jeg har vel kommet 5-6 cm avsted jeg... (øyemål, målebåndet mitt har gjemt seg...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. august 2008 #2204 Del Skrevet 8. august 2008 Synes du er flink, jeg da. Det høres unektelig litt vondt ut å strikke lue, men det blir vel penere med stram strikk enn for løs. Uansett er det nok lurt å dele opp luestrikkingen i etapper, slik at man fokuserer på å nå delmål i stedet for å telle ned en og en for hver økt, uten å nå et mål i det hele tatt før lua er ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. august 2008 Forfatter #2205 Del Skrevet 8. august 2008 Ja, jeg synes stramt blir fint, og dessuten stort nok (dette er jo den andre lua jeg strikker) så jeg stresser ikke med å strikke det løsere. Og strikker absolutt i delmål. Oppskrifta legger på et vis opp til det, siden det strikkes i "sikksakk", først øke på ene siden og felle på andre, så felle på første siden og øke på andre, så motsatt igjen, og så motsatt igjen og så motsatt igjen og så motsatt igjen, så det legger opp til "delmål" på 19 riller, 19 til, 9 til 9 til, 19 til og 19 til, da er man ferdig. Ja, montering da, og snor til å knytte med, kommer etterpå... Delmål er absolutt motiverende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 8. august 2008 #2206 Del Skrevet 8. august 2008 Det blir spennende å høre om det skjer noe snart! Åssen er formen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. august 2008 #2207 Del Skrevet 8. august 2008 Delmål kan være veldig motiverende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. august 2008 Forfatter #2208 Del Skrevet 8. august 2008 Det blir spennende å høre om det skjer noe snart! Åssen er formen? Formen er uforskammet bra den. Bare absolutt ingen tegn på noe action. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 8. august 2008 #2209 Del Skrevet 8. august 2008 Åh, kjeedelig, hadde vært litt stilig om det ble 08.08.08 baby da! Synes det er på tide han begynner å gjøre seg klar til å komme ut, for Caos er utolmodig, og det tror jeg dere også er gitt! Lyst å se lille skatten deres! Gleeder meg til det begynner å bli action i magen din!! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 8. august 2008 #2210 Del Skrevet 8. august 2008 Du får satse på bergenser nr. 250K! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 8. august 2008 #2211 Del Skrevet 8. august 2008 Du får satse på bergenser nr. 250K! Jepp, gå for den! *Heia Heia* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. august 2008 Forfatter #2212 Del Skrevet 9. august 2008 Jammen, det er jo ei hel uke til..... Og ja, jeg begynner å bli en smule utolmodig nå... jeg har ikke lyst å vente ei hel uuuuuuuuke til! I morgen er "min" termin. På onsdag er den offisielle terminen. Babyen er ferdig nok inni der. Jeg gleder meg til å treffe ham! Men for all del, det er 26 riller igjen på lua jeg strikker til ham, så han kan vel alltids vente til jeg er ferdig med den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. august 2008 Forfatter #2213 Del Skrevet 9. august 2008 Første delmål nådd, dvs første halvpart av andre øreklaff er stikket. Derved er det 19 riller igjen, den andre halvparten av øreklaffen. Og så er det bsre montering og å feste på snorer til å knytte med! Wee, det går fremover! (ikke så fort da, for jeg surfer litt mellom hver rille i dag...Lat, rolig lørdagsmorgen, mannen sover enda) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. august 2008 Forfatter #2214 Del Skrevet 9. august 2008 15! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. august 2008 Forfatter #2215 Del Skrevet 9. august 2008 13! Det er vel snart på tide å få mannen ut av senga og komme igang med dagen, men selv om jeg har sløva en del, surfa litt og sånn, så har jeg da altås strikket fra 27 riller igjen og til nå bare 13, så jeg har da faktsik gjort litt på morgenkvisten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. august 2008 Forfatter #2216 Del Skrevet 9. august 2008 10 riller igjen! Rusle ned og snakke med mannen, få frokost og komme igang med dagen, eller strikke mer og late som om jeg tenker han har godt av å få sove ut? (Han er sikkert våken, så det er jo ikke heeeeelt sant, men slapper vel av i alle fall?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 9. august 2008 #2217 Del Skrevet 9. august 2008 Hei på deg Malama! En snikleser "melder seg"! Så flink du er med strikkinga! :-D Jeg vil gjerne tippe at babyen din kommer 17. august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. august 2008 Forfatter #2218 Del Skrevet 9. august 2008 Oppdatert tippeliste: 1. august: Trulselinemor (4. august: Linn3c) 7. august: Fakse og Caos 9. eller 15. august: Saeria 10. august: monja 13. august: Chiquita 2. eller 14. august: Pysepus 17. august: Linn3c ombestemmer seg... og La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. august 2008 Forfatter #2219 Del Skrevet 9. august 2008 En kjapp prat med mannen, han er fortsatt mere trøtt. Han har sovet dårlig denne uka, så jeg synes han sal få sove ut det han trenger nå, ingen vet hvordan neste natt blir.... i mange år fremover. Så etter at han hadde forsikret seg om at jeg får i meg noe mat (spsier opp kanelobollene fra fryseren, jeg fant ikke rosinbollene nemlig!) så sover han videre. Og jeg strikker dermed videre. Selv om pekefingeren min begynner å bli litt øm etter morgenens innsats (17 riller så langt i dag!) så jeg burde snart over på buksa, eller ts litt pause... vel, jeg surfer en del mellom rillene da, så det går nok litt tid på de siste ti. Men det er bare de siste ti! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. august 2008 Forfatter #2220 Del Skrevet 9. august 2008 Der sto mannen opp av seg selv, da er hn vel uthvilt håper jeg. Og av lua er det nå TO riller igjen! Hadde rota meg opp i 38 masker på et vis, men er tilbake til 36 nå vha litt ekstra felling, så nå er det bare å strikke de siste to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg