Gjest Pysepus Skrevet 30. juni 2008 #1881 Del Skrevet 30. juni 2008 Oi! No trudde eg vatnet ditt hadde gått! Det trodde jeg også, så måtte lese setningen om igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #1882 Del Skrevet 30. juni 2008 Var ikke meninga å forvirre dere slik. Lillegutt gjør absolutt ingen tegn på å være på vei ut enda. Annet enn at det virker som om han skal presse seg ut gjennom buken min av og til da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. juni 2008 Forfatter #1883 Del Skrevet 30. juni 2008 Var ikke meninga å forvirre dere slik. Lillegutt gjør absolutt ingen tegn på å være på vei ut enda. Annet enn at det virker som om han skal presse seg ut gjennom buken min av og til da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. juni 2008 #1884 Del Skrevet 30. juni 2008 Godt det ikke var ditt vann da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #1885 Del Skrevet 1. juli 2008 I dag håper jeg Reflex ringer og sier at vi kan komme og kjøpe stellebordet vårt. Det var vel sist onsdag vi var der, og nå er det tirsdag, så ei uke da, når dagen i dag er omme. Og på ei uke synes jeg de burde klare å ringe denne "søsterbutikken" sin og få det kjørt til seg, slik at vi kan få det hjem til oss... Jeg er kanskje litt utolmodig av meg da... men selv om de ikke ringer med en gang noen har bestilt noe, så synes jeg at en gang i uka burde være normalt å forvente at de samlet opp og ringte? De sa jo også noe om ei ukes tid. Men for all del, et par dager til er jo også "ei ukes tid" da. Så jeg får nå bare smøre meg med tolmodighet. Jeg bare gleder meg til å se hvordan det passer inn på badet, hvordan det blir plass og sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. juli 2008 Forfatter #1886 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Ingen telefon så langt, så det er vel sikkert ikke noe stellebord til oss i dag da nei. Kanskje i morgen? Lov å håpe... Gleder meg sånn til å få det inn på badet og se hvordan det passer inn, og hvor mye/lite annet der blir plass til... (Pr i dag står skittentøyet vårt der det er tiltenkt at stellebordet skal stå, så jeg må finne ut av hvor jeg skal gjøre av det...) Også gleder jeg meg INNMARI til å vaske babytøy og putte det oppi... Endret 1. juli 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #1887 Del Skrevet 2. juli 2008 I dag kommer sommeren! Og jeg "nekter" å vente lenger! Jeg skal vaske babytøy i dag. Eller bleier. Eller antakelig begge deler. Henge til tørk på verandaen i det fine sommerværet. Så håper jeg kommoden kan kjøpes i dag, slik at jeg har en plass å gjøre av det når det blir tørt, men ellers har jeg en mellomlagringsplass på soverommet, det går greit det. (en ting til, jeg tror faktsik stellebordet var på tilbud når vi bestilte det, prisen på lappen var i alle fall lavere enn det som står på reflex.no Dersom det var et juni-tilbud, og det nå har blitt juli, så er jo det litt kjipt... Det sto ikke noe om at det var tilbud da (og den er ikke i tilbudsannonsene) men den VAR rimligere merket enn det som står på nettsidene...) Merker at gifteringen min sitter bedre på fingeren nå... Da jeg var hos legen forrige uke spurte hun om hevelser, og avbrøt seg selv med "Ser at du går med ring enda, så det er vel ikke noe hevelser da". Ja, jeg går med ring enda. Den sitter fastere, men går fortsatt greit av. Jeg sjekker det så godt som daglig, for jeg skal ha den av før det blir et problem (Da havner den i kjede rundt halsen i stedet) Men enn så lenge går det greit. Tenk, i dag er det 6 uker til terminen! 3 uker igjen på jobb, 15 arbeidsdager! Fikk mail fra den jordmora som holder det fødselsforberedende kurset vi skal på neste uke, om at hun hadde fått avbestilling på kurset denne uka, så vi kunne komme i morgen om vi ville. Men siden min kjære mann skal på møte på Stadion etter arbeidstid i morgen, passer ikke det så bra, så vi går på kurs neste uke vi, det går nok greit det, selv om det er bare 5 uker før termin (det er jo gjerne vanlig å gå på kurs et par måneder før termin?) Det nærmer seg faktsik... det har gått innmari fort dette her... i 8 måneder har jeg vært gravid nå. (Vel, siden det regnes fra 2 uker før man reelt blir det...) I 7 måneder har jeg visst om denne lille spiren i magen min, helt siden 1. desember. Tida har flydd rasende fort, og altså virkelig bare 6 uker igjen til terminen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 2. juli 2008 #1888 Del Skrevet 2. juli 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #1889 Del Skrevet 2. juli 2008 Vinke tilbake 6 uker til termin, 3 uker til permisjon. Tida flyr. Reflex har ikke ringt (det er jo helt sikkert helt normalt det, bare jeg som er sånn ca helt totalt utolmodig og snål... ) Jeg har nå uansett tenkt å vaske babytøy jeg! Har sittet og sortert et vi har litt etter farger og sånn. Det aller meste er lyseblått da. Litt usikker på om jeg tørr vaske den hvite bodyen sammen med alt det lyseblå, eller om den blir lyseblå også da... Også de som har litt sterkere farger... (Ja, den røde tar jeg uansett sammen med vårt røde tøy da altså, og ikke med det lyseblå...) Men først en snartur ned på posten og hente pakken til mannen, deretter klesvask. Og så får vi se. Når det skal vaskes babytøy sånn for at det skal være vasket før bruk, trenger det et "skikkelig program" eller holder det med et kort-program, tro? Og er det noe vits i å skille mellom det som tåler 40 og det som tåler 60, eller holder det med 40 grader på hele greiene? Det er jo ikke skittent, skal bare vaske det sånn for å få ut eventuelle rester etter produskjonen og sånn, man vasker jo alltid babytøy før bruk (jeg vasker jo voksentøy før bruk også jeg... kanskje mannens to nye lyse, litt blålige, skjorter kan få være med i samma vasken, så er de også klare for bruk...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. juli 2008 #1890 Del Skrevet 2. juli 2008 Kan jo fort hende at det er litt overskuddsfarge i de lyseblå klærne, så jeg ville nok ikke vasket noe hvitt sammen med dem de første 2-3 vaskene i alle fall. Etterhvert går det sikkert bra, det forsvinner vel mest overskuddsfarge de første vaskene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #1891 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg fant ut at den faktisk ikke var hvit, men lyyyyyyyyyyseblå, så jeg tok sjangsen, siden jeg ellers bare vasket lyseblått, ikke noe sterkt blått. Om den blir LITT mer lyseblå, så gjør det sikkert ingenting. Men jeg håper det ikke er noe som farger masse av, ALT inni maskina er jo nytt, på en gang... Litt risikabelt, jeg synes alltid å vaske nye ting er skummelt jeg... Og dette er babyens søte, små plagg. (pluss mannens diiiiiiigre skjorter da ) Må jo være forsiktig med dem, fine, søte tingene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. juli 2008 #1892 Del Skrevet 2. juli 2008 Nå kan du telle ned arbeidsdager! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #1893 Del Skrevet 2. juli 2008 Jepp, 14 arbeidsdager igjen nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. juli 2008 #1894 Del Skrevet 2. juli 2008 Deilig det da. Jeg har 9 arbeidsdager til før vi reiser. Er på full nedtellings, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #1895 Del Skrevet 2. juli 2008 Og forresten gikk det helt fint med klesvasken, ingenting farget av, og nå henger søte klær til tørk. Jeg måtte ta mannen med ut på verandaen og vise ham, se så søtt, der de henger... Han smilte og lurte på om jeg hadde tatt bilde av klesvasken min. Det hadde jeg ikke, og han fastslo det sikkert var fordi jeg ikke har funnet igjen fotoapparatet mitt på ei ukes tid.. Vel, jeg har jo ikke det, men det hadde heller ikke slått meg å ta bilde av klesvasken da, men egentlig var det litt fristende... burde tatt bilde når det lå her og ble sortert utover også da, for å få en helhet i historien, men uansett... Det går nok rutine i å vaske miniklær også, og det vil sikkert ikke være like gøy hele tida, men det er i alle fall myyyyye koseligere å henge opp sånne små plagg enn vårt tøy, synes jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #1896 Del Skrevet 2. juli 2008 Hadde tatt ned over halvparten når jeg kom på at jeg HADDE lyst å ta bilde... var tett før jeg hang det opp igjen... gjorde ikke det... og angrer egentlig... Nå henger det bleier til tørk, men jeg savner egentlig dokumentasjon av den aller første babyklesvasken jeg... tett før jeg går i kjelleren og henter de sammenlangte klærene og henger dem opp igjen for å ta bilde.... er lei meg for at jeg ikke gjorde det før jeg tok dem ned. Hormonell? Jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. juli 2008 #1897 Del Skrevet 2. juli 2008 på søte deg. Vil du henge de opp igjen, så gjør det nå. Da slipper du å måtte stå opp klokka to i natt fordi det enda plager deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. juli 2008 Forfatter #1898 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg har faktisk gjort det... Og så tok mannen bilder av brettebleiene under verandaen, og nå skal jeg henge opp lommebleiene og innleggene, og så skal jeg legge meg... Tre vaskemaskiner med babygreier... i dag var klesvasken gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. juli 2008 #1899 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Du er nå søt daaaa. Jaja, bedre å ta bildet, enn å angre. Dessuten er det en god historie å fortelle gutten senere i livet. Endret 2. juli 2008 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 3. juli 2008 Forfatter #1900 Del Skrevet 3. juli 2008 Tror nok kommentaren i albumet må inneholde fakta... at klærne var tørre... men jeg likevel måtte ha bilde av den første klsvasken med klærne hans... Litt hormonell og følsom må man få være av og til... Mannen påsto han syntes det var en fornuftig løsning, ikke et utfall av hysteriske hormoner. Jeg tror nok han sa det ene og alene FORDI jeg var hormonell og han ikke turte annet da... Stakkar mannen er litt trøtt i dag, han kom til sengs rundt halv fire i natt han... Satt og jobba helt til da, rett og slett. Jeg synes ikke det er meninga at noen skal ha så mye å gjøre at de må jobbe så mye, men det øret hører han ikke på, det måtte gjøres, det MÅTTE det, ellers kunne han likegodt melde seg på A-etat... Men på den lyse side, møtet hans i dag begynner klokka fire (så han kan ikke jobbe lenge i dag, men det er greit, fristen for det stressarbeidet var vel egentlig i går, eller i alle fall til presentasjon i dag, så det bør gå greit det) og varer kanskje ikke mer enn en times tid, derved har han sikkert ettermiddagen fri likevel!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg