Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Grilling er godt.

Noen ganger kan det gjøres meget enkelt, men grillpølser smaker mye bedre når de er varmet på grillen enn når de er laget inne. OG spist på verandaen smaker de litt ekstra godt.

Jeg liker sommer!

Og jeg har fått meg nye sko, som jeg tror er gode å gå i. Eccosko pleier passe foten min, og det er samme "serie" som sandalene mine, som ialle fall er veldig gode. Så jeg regner med disse er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ble det også grillpølser til middag. Er noe annet når de grilles og spises ute ja :Nikke:

Deilig å få litt forsmak på sommeren :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har vi vært flinke og gått en tur, med mine nye sko, uten at jeg fikk nevneverdig gnagsår.

Og så får jeg kveldsmat, så er det godnatthistorie til mini, og så er det sovetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Tirsdag. Og av en eller annen grunn tror jeg det er onsdag... Var sikker på at jeg skulle se frustrerte fruer i går, og at revisor kommer i dag. Det er jo sånnsett greit at det er tirsdag, slik at jeg rekker å rydde av pulten min så den er ryddig og klar til revisor kommer. Så få jeg finne meg en eller annen annen pult, det ordner seg, det er minst 2 stykker som hatr fri på onsdager, og på torsdag skal sjefen min stort sett ikke være tilstede, så da kan jeg bruke hans kontor.

Gåturen vår i går med nye sko ga meg en liten vannblemme på hver av føttene, men de er små, og slett ikke problematiske. Nye sko gjør somregel det med mine ben, de skoene jeg har som er de beste skoene jeg har hatt når jeg bare fikk gått dem inn, ga meg blødende sår på begge bena da de var nye... Men, jeg tror asbsolutt disse nye er gode, de var gode å gå i, har god såle, og vi var jo flinke og gikk tur.

Vel og merke for det meste på asfalt da... det er ikke så lett å gå tur uten å gå på asfalt her, for det er jo stort sett asfalt på veiene, og asfalt på fortauene... Vi finner vel en og annen annen gårute også, vi har en gårute som er en del på grusvei, men det er et stykke på asfalt for å komme dit da, så det er en "langtur", ikke en sånn liten kveldstur. Men det er noe oppover bakken... man skal komme opp til "naturen" da...

Men det er en grunn til at vi har kjøpt en barnevogn med et par små hjul som svinger.... ideelt for å kjøre på asfalt. Vi går ikke mye tur på grusveier, derfor passer det veldig fint for oss med en sånn vogn. For all del, de tåler å kjøre på grus også, og de løse hjulene kan jo låses slik at de ikke vingler også, og det er jo ikke småååå hjul, men altså, om vi gikk mye tur på grus og skogsveier, hadde jeg nok valgt en solid vogn med fire like store hjul. Men det er asfaltveier rundt oss.

Det må jo finnes naturgreier, men det er mer snakk om "fjellet" da, og å gå på stier og sånn. Og det passer ikke med vogn uansett, men der kommer bæretøy evt fint inn i bildet, ikke sant?

Må få revidert den utstyrslista mi litt snart, så jeg kan legge den her og stryke ut etterhvert som vi får tak i ting. Det må jo begynne å komme ting på plass her etterhvert.

Men, nå er det på tide å dra på jobb snart, tenker jeg. Det ser ut til å bli atter en fin dag, men fra i morgen er det visst slutt på dette fine været for en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utstyrslister er fine å ha. Spesielt etter som en får strøket en del av dem :-D

Ha en fin dag :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager på rad har vi gått en liten tur.

Men dagens var superkort da, vi gikk bare ned på butikken og tilbake. Jeg skulle bake kake til dugnaden i morgen, og oppdaga at vi ikke hadde nok melange.

Men, litt tur er da mer enn ingen tur...

Og nå skal jeg rett i seng og få meg litt søvn, i morgen må jeg dra tidelig til jobb, i tilfelle revisor står på døra klokka åtte. Selv om de har en egen tendens til å komme nærmere 10 enn 8 da...

Litt småskummelt, jeg har gjennomført et årsoppgjør alene, og i morgen kommer revisoren for å se om det er godkjent... *bite negler* Jeg hadde liksom ikke tenkt over det før akkurat nå...

Jaja, det er ikke mer jeg får gjort med det nå da, nå er permene samlet og satt på pulten min, pulten for anledningen ryddet av slik at der er arbeidsplass, siden jeg overlater kontoret mitt til revisoren og finner meg en annen plass. Mitt forslag til regnskap, med daglig leders korreksjoner (der jeg merkelig nok hadde klart å lagre en versjon av notene der jeg ikke hadde oppdatert årstall når jeg klippet og limte fra året før... :sjenert: ) er oversendt revisor, altså med oppdaterte årstall da...

Jaja, senga nå, ny dag i morgen. Mini i magen har vært meget aktiv i dag, sparka masse mens jeg var på jobb. Tenk, bare 16 uker til han skal komme.

Bare tre måneder til permisjonen tar til faktsik. Om jeg skal ut i permisjon 3 uker før termin, skal 22. juli være siste arbeidsdag på en stund. På tide å få orden på de papirene om denslags, kanskje? Søknad til jobb, søknad til nav, og bestemme helt hvordan vi skal dele det da... Søknad til jobb skal leveres innen 7 uker før termin. Til nav er det jo innen tre måneder etter at permisjonen starter da, men det er jo en fordel å gjøre det i forkant, vil jeg tro... Like greit å bli ferdig med det, vil jeg tro...

Jaja, sove først. Trøtt nå.

Natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Skal du ha sommerferie? For jeg tenker, da blir det jo ennå kortere til termin :)

Og jeg er enig med deg - kort tur er bedre enn ingen tur :-D Det tenker jeg også i dag for vi gikk også bare til butikken!

Natta :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha "sommerferie" i desember, tenkte jeg... heller få lenger tid hjemme med babyen, enn å ha ferie før han kommer. Mulig vi tar ei uke tidelig i juni, men i utgangspunkt har jeg ikke sommerferie nei.

Synes ca 60 arbeidsdager igjen er skremmende lite jeg, med tanke på hva jeg bør ha på plass før jeg tar permisjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg i alle fall på jobb før han kom. Dvs, han er ikke kommet enda, jeg vet ikke når på dagen han kommer heller, har bare sagt at dørene er åpne fra åtte.

Og jeg åpna årsoppgjørspermen, og oppdaga at jeg ikke hadde laget til den index-sida før alle skillesidene. Det lå et ark der med kladdenotater om hva jeg skulle putte inn i alle skillene, men jeg hadde ikke skrevet et skikkelig index-ark (jeg har en merkelig uvane der, jeg skriver bare en kladd først, da kan jeg skrive på den hva som skal være der konkret, for min egen del. sånn, det skal stå MVA på index'en, jeg kan notere at det betyr avstemmingen, forsiden av samlearket, og alle månedsoverisktene. Men, hvorfor jeg ikke skriver den "skikkelige indexen" i tillegg, det vet jeg ikke. At jeg vil ha en kladd der jeg kan krysse av etterhvert om jeg putter på plass, betyr jo ikke at jeg ikke kan skrive den skikkelig i tillegg...

Jaja, nå er det også på plass. Oppdaga at det var noen sånne små årstallsfeil i den versjonen av regnskapet som jeg sendte til revisor i går da, men det er vel ingen krise (sånn går det når man kopierer malen fra i fjor. Endrer kolonneoverskriftene, men ikke signaturdato. Endrer fanenavn, men ikke overskrift, etc... Jaja, det er i orden i den versjonen han får presentert her, dersom det skulle være noe problem. Men han skjønner nå vel at de ikke har tenkt å skrive under på regnskapet for et år siden :ler:

Så får jeg finne på noe annet å gjøre i dag, noe som ikke krever mange permer og papirer. Men det lar seg nok greit ordne, har et par tre oppgaver å velge mellom, som jeg alle kan klare å løse fra andre kontorer enn mitt eget, så lenge jeg får logge på en pc så jeg får tilgang på filene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Lykke til i dag da. Går sikkert fint :-D

Tenk at det nærmer seg sånn :-D

Haster nok ikke med NAV nei. Jeg sendte inn papirer dit og til jobben i påsketider. Syntes det var greit å levere samtidig i tilfelle NAV hadde noen spørsmål eller problemer med det...

Men fikk bare til svar at permisjonen blir ferdig behandlet etter at lillegutt er født, sånn at de vet hvor lenge permisjonen varer.

Så tror ikke akkurat du trenger å stresse med det.

Ha en fin dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger nok ikke stresse med det nei. Jeg har jo en jobb som forskutterer lønn under permisjon også, så jeg har ingen problemer med å få lønnen fortløpende heller.

Varigheten blir nok ikke behandlet før etter fødselen nei, men man bør jo ha levert søknaden før, dersom man får penger rett fra nav, om det ikke skal bli stopp i utbetalingene. Jaja, det ordner seg nok, stresser ikke med dette, bare tenker det er godt med alt som er gjort. Men, det blir nok ikke levert helt enda da, vi må jo først finne ut av fordelingen også...

Revisor er ikke kommet enda, så at jeg kom på jobb tiiiidelig var nok ikke nødvendig. Men, så er jeg jo da ferdig for dagen klokka ett, det er jo litt deilig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også får lønn fra jobben. Så hovedgrunnen til at jeg syntes det var greit å få sendt søknaden var at de skulle få pengene sine når permisjonen min begynte...

Men når jeg fikk svaret ser det ut til at de kanskje får pengene i ettertid. Men da har i hvert fall jeg gjort min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på når de får pengene sine, men det ordner seg nok.

Min arbeidsplass er stor, de har mange ute i permisjon til enhver tid, og enda flere sykemeldt (og forskutterer der også) Krav om refusjon av sykepenger sender de i alle fall inn i ettertid, det vet jeg. Med så mange "åpne poster" gjør det sikkert ikke noe om det er litt forsinket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ville ikke tro det... De er vel vant til å vente.

Glad det er jobben som må vente og ikke jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle fått pengene rett fra nav hadde jeg nok vært mer opptatt av å få ut søknaden i tide ja, nå tenker jeg bare at det er jo greit med det som er gjort...

I dag er det dugnad i borettslaget. Jeg har baket kake, skal bare ha glasur på den. Skal trekke ei kanne med kaffe også, men ikke før senere. Det er kaffepause etter en time eller to med dugnad, men dugnaden begynner ikke før klokka seks. Mannen kommer hjem om et par timer, sånn at vi får spist middag før det hele tar til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...