Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Uff, hørtes ut som en litt vel slitsom dag det der.

Godt du får en kort dag i dag.

Enig i at det er dårlig at gravidbelte saken allerede har røket...

Får håpe dere vinner noe annet fint også.

Ha en fin fredag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koser meg :)

Vi var på brnas hus, og jeg fikk nytt bilbelstegreie av dem. Dvs, mannen ordna opp mens jeg fikk rusle rundt og se på andre ting (mye mer spennende å se på vogner enn å stå og vente på at noen skulle dukke opp i kassa...) og han syntes kanskje motsatt... :ler:

Vi titta på litt av hvert da, selv om vi ikke kjøpte med oss noe. Det er KJEKT å se på babygreier :)

Men nå er jeg moden for natta. Sov ikke godt/nok i natt som var, så nå trenger jeg senga mi.

Men i morgen er en ny dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskudd er fine greier.

Da får man gjort koselige greier også.

Bolledeig til heving (snart har vi dobbel betydning av "bolle i ovnen" sa mannen med et smil) og kake klar til å putte i ovnen, så snart den er blitt varm (glemte å sette den på)

Når kaka er i ovnen, baker jeg ut bollene, som nok har hevet ca lenge nok nå. Det blir snulleboller (kanel i svingene, eller hva dere nå enn kjenner dem som) tenker jeg, for det er lenge siden vi har laget det, så mannen syntes det hørtes mest fristende ut når jeg spurte.

Sånn, nå er vel ovnen varm, så da rusler jeg på kjøkkenet og fortsetter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaka kommet ut av ovnen, og det samme er første brett med boller.

Det lukter godt i huset nå :)

Så det blir nok litt kos i dag ja. Og noe frysermat til vi får besøk eller noe, tenker jeg. For vi kan umulig spise ei hel formkake og så mange boller alene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, idag har vi ingen planer.

I går hadde vi masse planer, og fikk gjort en god del av det, så i dag tror jeg vi stort sett skal sløve.

Vel, jeg vet aldri helt hva mannen gjør når han sitter med pc'n, spiller fotball eller jobber, men for øyeblikket glor ha på tv så...

Tror planene mine for dagen begrenser seg til et langt bad, babyteppestrikking, og gjerne legge sammen noe klær, siden vi vaska så mye i går.

Været har forbedret seg betraktelig siden jeg våkna, så kanskje vi rusler en tur, frisk luft har vi godt av (øver oss litt til babyen kommer, da må man jo ut og gå tur og lufte den, ikke sant?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manne har visst sin egen liste, som kom helt av seg selv uten at jeg nevnte at jeg hadde skrevet om dagens planer her, som består av litt jobbing ja (som egentlig bare går på bekostning av fotballspilling eller tv-titting) men ikke så mye da, lover han meg... og å sette i ny lyspære til meg på badet (det er spotter i taket som er litt ekle å få ut, man må klatre på den vesle stigetrappa og fikle for å få den ut så det er greit at han gjør det.) Den over vaskemaskina og den inni dusjen er gått, og begge hadde vært greie å få erstattet. Vi har nye, det er bare å klatre opp og gjøre det.

Kort sagt: vi har visst ikke noe særlig med planer i dag vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen mener det muligens er litt over grensa for hva som er helt innenfor normalen når jeg kler på en bleie?

Jeg syntes bare de små babykærene i størrelse nyfødt som jeg har kjøpt var innmari små... Så jeg lurte på om de var FOR små. Jeg har jo hørt og registrert at tøybleiestumper gjerne er litt større enn andre. Vel, det er mest brettebleier og ullbukse som kan blir det største på en nyfødt knott, men det har jeg ikke enda, men vi har kjøpt inn noen lommebleier på salg.

Så jeg fant frem en bleie, putta inn innlegget, og lukka den igjen som best jeg kunne, sånn med passe plass til en baby inni. Åpna opp bodyen, la bleien inni, og lukka igjen. Dette gikk jo ganske greit. Trakk på buksa, joda, den gikk over den også. Og holdt det hele opp. SÅ STOR blir babyen vår. Eller, så liiiiiiten. Mannen er enig, det er ikke helt store knøttet det er plass til inni der, men er de så små, ja så må jo klærene også være det da.

Og en anelse innmari grundig SØTT var det å se på dette da, sånn hvor stor knøttet skal bli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Vår lille nevø hadde tøybleier - det var mye klær han ikke kunne bruke fordi det rett og slett ikke ble plass inni... men det var jo myyye klær han kunne bruke også :) Han brukte jo for det meste ullbodyer og strømpebukser og de er jo litt mer elastiske enn bomull :)

Men et lite spørsmål... hvor ligger Nøstebarn i Bergen? Må sende ei venninne på et oppdrag der, men jeg aner jo ikke hvor det ligger... er det labgt fra sentrum?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh, om man kaller det langt fra sentrum avhenger helt av hvordan man skal komme seg dit, og hvor man bor, og hva man anser som langt.

Det er ikke i gåavstand akkurat, og jeg vet ikke hvordan det er med busser, men det er ikke sånn spesielt langt å kjøre da.

Vet ikke hvor lokalkjent du er, om kart eller forklaringer hjelper, men... her er kart som viser (med nåla) hvor det er.

http://www.gulesider.no/kart/map.c?ps=1&am...actor=undefined

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ballerina

Jeg har bodd på Fantoft så jeg kjenner det igjen :-D Hm... får se om jeg klarer lure venninna mi opp der da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er det ikke, men avhenger som sagt av situasjon. For noen år siden ville jeg sagt det var en hel ekspedisjon... jeg bodde i sandviken, eide ikke bil. Nå derimot, er det jo "nesten i sentrum". Fortsatt en liten ekspedisjon, men jeg har bil. Jeg bor i Arna, så å kjøre til sentrum ER en liten eksepdisjon, men ikke noe problem. Vi har vært på nøstebarn to ganger vi, og det er ikke noe problem. Men altså, det avhenger av hvor man bor og hvordan man reiser :)

Nå har jeg spist deilig middag (indrefilet av svin, skåret i passe tykke skiver, brunet raskt i stekepanna og stekt videre inni ovnen, servert med ris og salat) og kan fastslå at jeg har absolutt ingen flere planer for denne dagen, uten at jeg har gjennomført så mange av de jeg hadde heller.

Jeg har badet, og strikket litt. Kan sikkert strikke mer. Vi har ikke vært noen gåtur, men det er ikke så farlig med. LITT klær har jeg lagt sammen, men ikke så mye som jeg hadde tenkt, men det gjør ikke noe, jeg kan alltids gjøre det i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge var det gøy, før jeg syntes at å ha ingen planer, en mann som kombinerer pc (usikker på om det er jobb eller sløving) med fotball på tv, og egentlig ingenting å finne på...

Joda, jeg kan scrappe. Eller strikke. Eller sitte her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strikka litt jeg.

Babyteppet vokser. Det ser ut til å bli diiiigert, men jeg har liksom bestemt meg for å strikke til det er kvadratisk i alle fall. Da er det ca 30 cm igjen tror jeg. Muligens strikker jeg det litt større, vet ikke helt.

Strikker nå bare vi vei, det ser svææært ut, men det er jo så tynt og lett, og kan brettes og gjøres deilig. Mykt og godt er det i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...