Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er en superenkel oppskrift på mei tai med bilde-for-bilde-oppskrift på tettinntil.no :)

Opptil flere.

Jeg vet, det var der jeg satt og leste og så på bilder i gårkveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg igang på det andre nøstet av garnet på teppet. Jeg er over halvveis. Det blir stooooor, men det er jo greit, så kan de brettes godt rundt lillegutt.

Det jeg tenker litt på er at jeg har jo tenkt å hekle kanten rundt i blått, selv om teppet er hvitt, men det ser kanskje rart ut når vi bretter det da?

Jeg bare tenkte det ville bli fint, også skal jeg strikke en enkel lue i samme blå tråd, så blir han så fin så, gogutten :) Men muligens bare rart me blå ramme rundt pleddet, desom vi bretter det en gang eller to til en så liten gutt? For det blir stort, det ser jeg... Men deeeeeilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ettersom jeg ikke er noen stor sånn kreativ guru, så er det kanskje likegreit at jeg begrenser mine krative aktiviteter til en sak om gangen, nå har jeg lært meg å strikke, det syprosjektet kan kanskje hvile... til en gang jeg får mamma på besøk, så kan hun ha med symaskinen så kan jeg prøve på den... før jeg går til det skritt å kjøpe en.

Vel og merke, jeg synes på en måte at en symaskin "bør man ha", samtidig ser jeg ikke for meg at den ville bli mye brukt... Men så fikk jeg sånne sy-lyster da... men om det blir noe av får tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Jeg sa til mormor at jeg (vi :ler: ) ønsker oss symaskin til bryllupet, da lo hun og sa at det var ikke sånn at alle trengte det! Så jeg tok hintet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Da er jeg igang på det andre nøstet av garnet på teppet. Jeg er over halvveis. Det blir stooooor, men det er jo greit, så kan de brettes godt rundt lillegutt.

Det jeg tenker litt på er at jeg har jo tenkt å hekle kanten rundt i blått, selv om teppet er hvitt, men det ser kanskje rart ut når vi bretter det da?

Jeg bare tenkte det ville bli fint, også skal jeg strikke en enkel lue i samme blå tråd, så blir han så fin så, gogutten :) Men muligens bare rart me blå ramme rundt pleddet, desom vi bretter det en gang eller to til en så liten gutt? For det blir stort, det ser jeg... Men deeeeeilig :)

Det er veldig fint med en annen farge på kanten :) Synes det hørtes ut som en kjempefin idé! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med en lørdags- :klem: Du er flink som strikker du! Tror nok det teppet blir kjempefint :Nikke: Og lillegutt blir nok kjempefornøyd også :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veslo

Kanskje du kan låne symaskin av Linn3c? Ho er kjempe-flink til å sy, ho har sydd MT-en sin, og den er kjempe-flott!!! Du kan jo prøve den med H oppi også kanskje, så får du prøvd koss det føles å ha på? Ellers kan bæretreff anbefales! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å nevne kampen kort, så regner jeg med jeg og resten av slekta er mer fornøyd enn deg og din kjære. men det var en spennende kamp! Underholdene med så mange mål!

Nå skal vi snart ut til din bror og feire alderdommen hans! ;)

Har forresten også funnet noen flotte oppskrifter på MT, og jeg har symaskin, men desverre er mine sykunnskaper enda så dårlig at jeg ikke tørr og overraske deg med en flott MT! Om jeg hadde vært flink skulle jeg jammen laget deg en, for jeg har veldig lyst å prøve meg.. men tenker jeg skal prøve meg om noen år, når jeg selv venter noen? Muuuligens, om jeg føler meg kreativ og flink! :ler:

Håper dere har en fin helg!

:klem: fra caos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser faretruende utsom om lillegull må opp i sengen sammen med oss når han kommer ut...

Tja, eller, vi skal vel få plass til ei babyseng, muligens vugga også, men trangt blir det, og mannen må nok finne seg i at hans side av senga står helt inn til veggen, sånn at han altså må krabbe fra fotenden (og ut samme vei, eller over meg...)

Mannen har i alle fall snudd om på soverommet i kveld, i frustasjon over kampen vi ikke nevner noe mer, og fastslått at det egentlig ikke er så stort, dette soverommet vårt, eller at senga vår er for stor...

Mamma har målt vugga, den har meier som er 75 cm brede. Det er jo noe bredere enn babysenger, på ikea er de 60 cm, men klart, selve vugga er jo smalere, meiene stikker utfor vugga, så man kan jo stå litt der da, men den kan naturlig nok ikke stå nærmere veggen enn atmeiene må gå fri fra veggen.

Vi får tenke og vri litt der nede, og se hva vi kommer frem til etterhvert...

Caos: du får øvesy ett og hitt da vet du, så har du taket på det til det blir din tur en gang.

Jeg HAR lyst å klare å sy en helt selv, det er liksom det. Om jeg bare ville ha en hjemmesydd, hadde jeg sendt mamma oppskrifta, hun kan jo sy. Men jeg har lyst å klare selv... jeg er sær...

Linn3c er nok flink å sy... kanskje hun kan lære meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, vi får vel plass til småtten på et vis, det ordner seg nok. Det gjør jo somregel det ;)

Nå er det mandag morgen, jeg er trøtt, sov ikke så godt i natt. Dvs, jeg sov godt, helt til jeg våkna på et noe uvisst tidspunkt. Jeg ser ikke klokka slik senga står nå, for min mann snudde alså om på senga, men nattbordene har han ikke flyttet (Det er bare plass til ett da, hans side står jo helt inn til veggen) men jeg trodde jeg bare skulle snu meg og sove, etter å ha vridd mannen over på sida så han skulle sove stillere. Men neida, det var nok ikke min mann som hadde vekket meg, blæra trivdes ikke så nær mini, bare å stå opp og rusle på badet. Greit nok, men jeg forventa jo at jeg deretter skulle få sove da.. Jeg pleier jo våkne, men jeg sovner jo like fort. Men neida, jeg ble liggende å snu meg og fikk ikke sove på gankse lenge, og fattet rett og slett ikke hvorfor. Hjerna begynte å fundere på allverdens greier, inkl noe jeg ikke har tenkt over før, men noe med timeregistreringsskjemaet mitt på jobb. Må dobbeltsjekke i våken tilstand, men jeg det var noe som virket rart om natta i alle fall :ler:

Men sovna nå til slutt, bare for å oppdage at da kom vekkinga på. Vi skal ta 7.20-toget i dag, så vi måtte opp tidelig. Men, det var viste seg å være ekstra tidelig, mannen hadde bomma med 40 minutter når han satte den på. Så da kunne vi sove mer, men jeg ble bare liggende å halvsove og duppe inn og ut av søvne...

Menmen, jeg dro meg opp og skal på jobb. Alterntivet hadde jo vært at mannen gikk uten meg, og jeg sov videre i et par timer til, jeg har jo mulighet til å ta ut disse syketimene på morgenen også. Men, det er likegreit å komme seg opp. Jeg er trøtt, men det går nok bra, og jeg kommer meg nok gjennom det. Det er like greit å bare starte, så går det. Jeg ville nemlig antakelig være like trøtt om jeg kom på jobb halv ti, som om jeg kommer halv åtte, med den forskjellen om at jeg da ville måtte jobbe til tre, i stedet for ett. Og det er på ettermiddagen jeg merker i hodet at jeg vil hjem...

Jaja, nå får jeg gå og pusse tenner og komme meg avsted, før klokka løper fra meg.

Og forresten, 22 uker i dag! Og babyen sparker og trives inni magen, hver eneste dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:danser: 22 uker!!! :danser:

Morsomt når en begynner å kjenne liv hver dag. Blir litt mer reeelt på mange måter da, selv om det fortsatt er litt sprøtt å tenke på at det er en baby der inne...

Små soverom ja... Kjenner problemstillingen... Vi har heldigvis plass i enden av soverommet til sprinkelsenga... Har hørt mange som plasserer den ved siden av senga for å komme lett til, men det er ganske enkelt umulig hos oss. Men mindre jeg begynner å ligge i fotenden av senga :fnise:

Nå er senga nesten like bred som den er lang, men synes det er kjekt med tanke på at ungene etterhvert blir større... Greit å ha plass til at både en og to kan snike seg oppi når de blir store nok til det...

Håper du ikke blir altfor trøtt i dag. Kjedelig med sånne netter når en ikke får sove igjen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innmari mye å gjøre på jobb, derfor rett og slett nedlagt totalt nettforbud for meg selv til jeg var ferdig.

Ikke at jeg bruker mye tid på KG fra jobb selvsagt, men det går j alltids litt tid, til et innlegg her, lese litt der, sjekke avisene... og med mer å gjøre enn timer å gjøre det på, og forbud mot å jobbe mer enn de absolutt oppsatte timene, så var det fornuftig med nettforbud.

Men nå er jeg hjemme.

Vaskemaskina er godt igang, jeg har rydda og støvsuga gangen, begynt å smårydde litt på stua, og tatt med melkekartongkubbene opp i papirinnsamlinga, og tatt med posten tilbake. Rent bortsett fra at der var ingen post, bare byavisen. Ikke noen selvangivelse i dag heller!

Det er ikke det at det er så spennende, jeg vet hva den sier vi får igjen, men det hadde jo vært greit å fått den, få sjekka den, og levert greiene. Det er jo rent umulig å sjekke den på nett, må jo åpne ørten sider for å se hva som gjemmer seg i hver enkelt post, frem og tilbake, bare rot. Jeg vil ha den på papir så jeg kan sjekke tallene, at de er rette, og at alt er kommet med.

Jaja, fortsatt lenge til 30. april, så det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...