Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Ja, med sykemeldingen MÅ jeg nesten bare gå hjem. Får ikke lov å opparbeide plusstid.

Kjempedeilig, rusle hjem en times tid etter lunsj, eller enda mindre om jeg står opp tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del brukes deler av sykemeldingen til å sove lenger. Er så trøtt på morgenen.

Men når jeg kan gå rundt 3 likevel så er det ganske deilig :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har derimot vært usansynlig lett å få ut av senga om morgenene i det siste jeg. Nettopp etter at vi snudde klokka, sånn at jeg burde bli trøttere, så ble det enda lettere å stå opp... snål jeg.

Men så er det på ettermiddagen jeg er sliten, så det føles greit å gå hjem tidligere, før hodet blir for tungt.

Men, så er jeg derimot trøtt på kvelden. Og med en mann som ikke er helt firsk, så tar jeg likegodt kvelden jeg nå.

Og satser på at det er kommet oppdateringer om Monja når jeg står opp i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt både på morgenen og ettermiddagen jeg :ler:

Men i dag har jeg faktisk ikke sovet på sofan og føler meg ikke helt skutt enda.

Fremskritt :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

I natt drømte jeg at jeg fødte sønnen vår. Altså, jeg var kommet til termin, og barnet ble født. antakelig var vel drømmen noe påvirket av det siste jeg gjorde før jeg la meg, jeg satt og leste fødseshistorier på nett...

I alle fall, selve fødselen kan jeg ikke huske noe av, men jeg husker selvsagt at sønnen vår var verdens nydligste, selv om han hadde et litt "firkantet" ansikt. Da jeg fortalte mannen om drømmen spurte han om gutten hadde hår, og ja, når jeg tenkte meg om, jeg er gankse sikker på at han hadde svart hår. Ikke masse, men noe hår i alle fall. (Mannens lillebror har fortsatt ikke nok hår til at det er mulig å fastslå hårfargen hans, han er rett og slett relaitvt hårløs, 7 måneder gammel. Det er litt sånn i hans farsfamilie, de får hårløse barn...)

Men det spesielle var, at nå var barnet født, så hva gjorde vi da? Ikke noen overførsel til barsel nei, jeg og mannen dro hjem, for å dusje meg, og sove. Babyen ble igjen på sykehuset, han var jo nyfødt... :ler:

Jeg husker at jeg tenkte "dette var jo ikke så ille", jeg var ikke spesielt sliten, og følte meg opplagt. Men det ble morgen, og jeg var litt utolmodig etter å dra tilbake til sykehuset, jeg savnet jo babyen min. Det tok liksom sånn tid før mannen ble klar syntes jeg, jeg ville draaaaaaa. Vel, vi dro, men når vi kom så oppdaga vi at de hadde begynt å flaksemate sønnen vår, for han var sulten. Da ble jeg veldig lei meg, for jeg ville jo amme ham...

Så våkna jeg, og fastslo at jeg IKKE skal dra hjem for å dusje og sove, jeg skal være på sykehuset sammen med babyen, og se til at ingen gir ham noen flaske før jeg har fått prøve å amme ham i alle fall. Og såfremt han blir i magen til termin og fødes frisk ser jeg heller ingen grunn til at jeg skal forlate sykehuset uten at han er med hjem.

Men skjønn var han, den vesle gutten vår. Jeg gleder meg til å få hilse på ham. Men han må absolutt bli inni magen i noen uker til, noen måneder ja. Vokse seg ferdig. Det trenger han. Og jeg tenger nok ukene jeg også, på å bli ferdig med forberedelsene, både praktisk og mentalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en fin drøm.

Rart at man kan tenke så mye på det når man sover også.

Men enig, han får holde seg inne i magen din til august, og får være med dere hjem.

Synes fortsatt det er utrolig rart å tenke på at vi skal bli foreldre :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen gjør så mangt, også når vi sover ja.

I dag oppdaga jeg at jeg har gjort en blunder...

I det jeg gikk var det ei som stussa på at jeg gikk allerede. Ikke så rart, klokka var jo bare litt over ett. Er du sykemeldt, spurte hun, og jeg svarte at ja, 30%. Hun lurte på om det er pga svangerskapet, og over 16 dager? Det er nemlig hun som har ansvaret for dette med sykepenger og sånn på jobb, og om det er svangerskapsrelatert, så kan de søke fritak for arbeidsgiverperioden av sykepengene. Ja, det er jo sånnsett det, jeg leverer papirene til sjefen jeg, hva han har gjort med dem vet jeg ikke. Nei, hun hadde sikkert fått dem, vi kunne se på det når hun skulle sende det til nav, vi jobber jo i samme etasje.

Så tenkte jeg da, når jeg venta på toget, at jeg skulle se på det med diagnose som var angitt, for jeg tror ikke han har krysset av for svangerskapsrelatert, men oppgitt i diagnosefeltet at det gjelder hyperemisis gravitarum (ekstrem svangerkapskvalme) og svangerskapskontroll (første gangen) og så ville jeg se hva som sto andre gangen, jeg vet det er noe om sliten/trett i tillegg til noe med svangerskap. Men hva oppdager jeg? Den delen jeg har av sykemeldingen i veska mi, den står det ikke diagnose på. Det står derimot at "denne delen skal personen gi til arbeidsgiver". Med andre ord har jeg antakelig gitt sjefen den delen med diagnosen, som jeg skulle beholde, og beholdt den delen han skulle hatt...

Få ta det opp med ham i morgen, så finner vi nok igjen den delen jeg skal ha selv, og han kan få den rette.

Likegreit det var denne gangen i alle fall, han hadde neppe trodd meg om han fikk en sykemelding der det står ekstrem kvalme på, ettersom han vet at jeg ikke akkurat kaster opp noe særlig.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør nok det ja.

Sjefen vet jo sånnsett hvorfor jeg er sykemeldt uansett, så det er jo ikke så farlig om han fikk delen med diagnosen på da...

Nå har jeg strikket og strikket på babyteppet, og er i alle fall over halvveis, vil jeg tro.

Jeg strikket jo først 4-5 cm fra det første nøstet, før jeg laget gigafloke og slet tråden... (den floken ligger i en pose og venter på at jeg skal finne på noe lurt. Klippe av, og forsøke å nøste opp resten antakelig) Og nå har jeg strikket straks et helt nøste til, bare et liiite nøste på størrelse med en stor klinkekule igjen. Så skal jeg jo til på nytt da, men siden det normalt beregnes to nøster, og litt av det skal spares til å hekle kant rundt, så må jeg jo være over halvveis når jeg har strikket opp mer enn et nøste...

Så det dskal nok bli ferdig før babyen kommer, tenker jeg. Koser meg med strikkingen, særlig nå som jeg har litt mer overskudd når jeg kommer hjem fra jobb, og teppet vokser nå litt hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Det varmer et strikkehjerte over å lese at du koser deg med strikkingen! :) Synes du er flink som strikker teppe - det er liksom så stort at jeg gjør det kun når jeg må! Beundrer alle som vil det! Liker best å strikke jakker og sånn jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes teppe er greit fordi jeg slipper sånne avanserte greier som jakker krever jeg da... :ler:

Teppe er bare frem og tilbake, ikke noe mønster, felling, øking, hull, og montering. Bare frem og tilbake.

Men vurdere å prøve meg på litt andre greier etterpå, vi får se hvor lang tid dette tar.

Men, nå er det natta her. Det er til min overraskelse fredag i morgen, jeg var bare kommet til onsdag i dag jeg.

Noe som gjør at jeg sånnsett har litt dårligere tid på jobb enn jeg hadde tenkt, men sjefen sier jeg skal si fra om det blir for ille, så jeg PRØVER, så får vi se. Så får noen hjelpe meg om jeg ikke kommer gjennom alt.

I tillegg har jeg bomma litt på å få sendt noe til min bror som har bursdag på lørdag da... Vel, mamma kjøper gave og overleverer, jeg bare betaler, men det var kortet da... jeg sender det i morgen tidelig før jobb, men posten overholder nesten aldri dette med "fremme neste dag" med post jeg sender hjem, så siden det ikke er torsdag morgen i morgen... men fredag morgen... så er det relevant fare for at kortet dumper ned i postkassa hans mandag i stedet for lørdag. Hvilket jo er en dag for sent, og litt dumt. Særlig siden han innen posten kommer på mandag forlengst har satt seg på et fly for å reise til texas for en ukes tid på jobb...

Jaja.

Lalle senga, sove nå...

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i alle fall absolutt lettpåvirkelig i drømme for tiden.

I natt sydde jeg meitai.

Jepp, for jeg leste om det i gårkveld.

Jeg har ikke symaskin, og har ikke rørt en på minst 15 år, og jeg kan ikke sy.

Men andre år rare matlyster, jeg får andre rare lyster, som å lære meg å strikke, og å sy...

Tror jeg skal begrense meg til å strikke i første omgang, men det hadde vært gøy da! Jeg kan kjøpe en selvsagt, men det er det med å ha en jeg har klart å lage SELV...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro det hadde vært :-D

Her er det hverken rare matlyster eller sy/strikke lyst :fnise:

Hadde jo vært morsomt å lage noe til babyen, men frister ikke å begynne. Dessuten trenger jeg grunnleggende hjelp bare til å legge opp, og siden min mor er kjempetravel for tida så får lillegutt være fornøyd med kjøpe tepper.

Ha en fin fredag :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så først drømmer du om ting fordi du leser om dem, også får du lyst til å gjøre det fordi du drømte om det? Må være forsiktig med hva du leser om heretter tror jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg leste om det fordi jeg hadde lyst til det. Og så drømte jeg om det fordi jeg hadde lest om det.

Men helt klart, likevel greit å være forsiktig med hav jeg leser om, siden drømmene mine er så lett påvirkelige.

I dag har vært den store runddansen på jakt etter den feilleverte sykemeldingen.

Jeg sa det til sjefen, men han hadde gitt den videre til sin sjef. Så jeg gikk til henne, men hun hadde gitt den videre til lønnskontoret. Ettersom jeg rent fysisk arbeider i samme etasje som lønnskontoret gikk jeg til hun som skulle fått den der, men den var ikke kommet frem enda. Men jeg fikk levert den rette, og så skal hun gi meg den delen jeg skal ha, når den dukker opp i posthylla hennes i løpet av dagen.

alt ordner seg nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men jeg vil gjerne ha tilbake den det står diagnose på da...

Hun lovet å komme med den når hun fikk den, og hadde nok kommet med den uansett, når den dukket opp, for hun vet jo hvilke deler hun skal ha. Hverken sjefen min (som bar tok mot og leverte videre) eller sjefen hans (som bare bryr seg om periode og prosent) har registrert at de hadde fått feil skjema, men hun som er den om har ansvaret for sykemeldinger og sykepenger, ville nok reagert på det uansett.

Jaja, nå er det bare tre kvarter igjen, så er det helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...