Gjest AnneShirley Skrevet 9. oktober 2008 #601 Del Skrevet 9. oktober 2008 Så godt å høre at ting løser seg med "elefanten din". Ønsker deg masse lykke til på intervju jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mummi* Skrevet 10. oktober 2008 #602 Del Skrevet 10. oktober 2008 Ikke overrasket over at diagnosen ble astma. Men det var jo litt skummelt med gallopperende hjerte og tung pust. Får håpe alle medisinene hjelper, så du kan stille opp med din gamle fighting spirit igjen! Og nå har omgivelsene forhåpentligvis lært at Bettie er laget av det samme materiale som resten av oss, hun kan også bli syk, og hun trenger rekreasjon og oppmuntring slik som vi andre! Klem til Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 11. oktober 2008 #603 Del Skrevet 11. oktober 2008 Godt du har fått en diagnose på den tunge pusten. Får håpe medisinene hjelper deg fort. Hvordan gikk det hos sjefen på torsdag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 11. oktober 2008 #604 Del Skrevet 11. oktober 2008 Godt å høre at du har fått en diagnose. Bedre å vite hva det er i stedet for å gå rundt å lure. Håper du får en fin helg. Nå er det jo og kjempefint høstvær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 11. oktober 2008 #605 Del Skrevet 11. oktober 2008 Godt det "bare" er astma, Bettie, men HVORFOR utvikler man plutselig astma? Er det noen som stiller spørsmål ved årsaken? Ellers må jeg si jeg ble skuffet når jeg leste om dine opplevelser på gourmetrestauranten i Operaen, man vil jo forvente at en restaurant som ligger slik til ville bestrebe seg mer på perfekt mat, ikke sant? Også tragisk at de har trange og "vonde" seter i et nytt og flott bygg. Der er det noen som ikke har kunnet faget sitt skikkelig under planleggingsfasen tydeligvis, og som muligens har vært mer opptatt av design og navn kanskje, enn komfort. Sånt tar jeg ikke av meg hatten for. Mine foreldre var i operaen for en ukes tid siden også, men de så Don Carlos, en operaforestilling, og den var visst veldig bra. Både opera- og balettensemblet vårt er veldig godt etter hva jeg har forstått, selv om det ikke alltid har vært sånn. Ta vare på deg selv nå, Bettie, og prøv å holde deg innenfor 50% din da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 12. oktober 2008 #606 Del Skrevet 12. oktober 2008 Du er nok snart fin i farta igjen Bettie. Ønsker deg en fin søndag, her er det fint høstvær idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 12. oktober 2008 #607 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg lurer også på det som mysan lurer på, hvorfor kan man plutselig utvikle det? Men bra du har fått en diagnose da Bettie, så kan du få medisiner og ting vil kanskje bli litt enklere Håper du har hatt en fin helg og at søndagen blir ordentlig koselig, nå som det er så fine høstfarger ute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 14. oktober 2008 #608 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hei Bettie! Godt å høre du har fått en diagnose og forholde deg til. Håper du føler deg bedre. Lykke til med jobbsøkingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 14. oktober 2008 #609 Del Skrevet 14. oktober 2008 Lykke til med jobbsøking! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #610 Del Skrevet 14. oktober 2008 Tirsdag 14.oktober Det er alltid så hyggelig å åpne dagboka og finne ut at jeg har hatt besøk. Takk til dere alle. Jeg er nede i en liten bølgedal igjen. Milde himmel så lei jeg er av disse nedturene. Men det er litt mye nå om dagene. Det hele begynte torsdag. Da var jeg på møte hos sjefen min og fortalte gla'nyheten om at jeg hadde fått en diagnose som det er mulig¨å forholde seg til, og at jeg snart ville være i farta igjen, og at jeg nå var delvis friskmeldt. (gradert sykemelding) Fikk vel ikke akurat den reaksjonen jeg ventet meg - for å si det mildt. Ikke noe "så bra" eller noe i den retningen. I stedet fikk jeg beskjed om at så lenge jeg er sykemeldt, selv om jeg er delvis friskmeldt, så ville han sette inn en stedfortreder for meg. Smakk - en ørefik. Jeg tok meg rett og slett fri fredag, for jeg kan ikke si at jeg følte for å brette opp ermene og gjøre en innsats på jobb. Skrev inn sykemeldt i fraværesruta og var hjemme. Om ikke annet så fikk jeg ryddet huset, lagt på plass klær, lagt bort det mest sommerlige av klærne og vasket klær fredagen. Og selvfølgelig tok jeg i såpass at jeg ble skikkelig tungpustet og måtte ha inn litt ekstra medisin. Var litt sinna rett og slett. Lørdag hadde jeg helgebarnet på besøk. Det er lenge siden hun har vært hos oss. Så jeg tok med henne, Lillefrøkna og en venninne på tur. Var først en tur på kjøpesenteret med dem, for jeg skulle ha noen hårspenner, og der var det bursdagsfest med bløtkake til alle kunder. Ungene var kjempefornøyde med det. Etterpå var vi i nrk's lokaler for de hadde åpent hus. Der gikk vi ei "løype" med ilagte spørsmål, og fikk se både tv- og radioproduksjon. Ungene fikk også lov til å være nyhetsopplesere, og fikk med seg en CD av opptaket. Linselus var de også, og det var jo litt spennende å se seg selv på tv. Søndag ryddet vi bort nesten alt som kunne minne om sommer. Har bare igjen noen krukker med blomster som ikke har vett til å avblomstre. Greit å gjøre sånt i oppholdsvær. Men mandag hadde jeg kjent nok på irritasjonen min. Det var en møtedag, og møtet gjorde meg ikke blidere. Faktisk ble jeg enda mer sinna. Så det var greit at det var en malekurskveld, for der klarte jeg å slappe av og tiden gikk kjempefort. Da jeg kom hjem, fant jeg ut at jeg fikk gjøre noe med irritasjonen, så jeg skrev et brev til sjefen min og forklarte kort at jeg hadde blitt overrasket på møtet, og at jeg ikke kunne se annet enn at jeg var blitt degradert, og at jeg oppfattet det som mistillit. Så ba jeg om et nytt møte om min oppfatning, med tillitsvalgt tilstede. Så sendte jeg det som en e-post. Har ikke hørt noe i dag, og det tar nok litt tid før jeg får høre noe. Men jeg tittet gjennom ledige stillinger i dag, så jeg fant enda en stilling jeg kunne tenke meg å søke på. Det kan nok bli vanskelig å få den første jobben, for der var det over 40 søkere. Det var det ene. Det andre er at det er stor misstemning i personalet. Min sjef har jo bestemt at det skal skjæres ned hos oss, og at vi er for mange i ledelsen. Jeg har forsøkt å argumentere i mot det, men har ikke nådd fram. Og det er misnøye nå med at vi mister den ene i ledergruppa. Han blir overført til en annen enhet. Ingen har lyst til å miste ham, for han er en ressurs, men - siden jeg er nærmest, er det jeg som blir skyteskiva. Og jeg må jo være lojal mot det som bestemmes, selv om jeg nesten blir kvalt av det. Og så har Halvdelen svidd av penger på spill igjen. Min feil, for jeg slakket litt av på kontrollen, og det ga ham muligheten. Så nå har jeg 100 kr i lommeboka, nesten tom tank på bilen, og tom konto ut uka. Grrrrr. I tillegg ser det ut til at det går mot brudd mellom Frøkna og kjæresten. Hun er veldig lei seg, så jeg driver med fjerntrøst pr telefon. Det kan godt hende at vi får en ekstra beboer i huset hvis det ikke retter seg mellom dem. Snakk om klagesang. Blæææææææ. Det er bare litt for mye for meg nå, og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle alt. Jeg kan ikke legge noe særlig av dette over på Halvdelen. Hvis jeg er borte fra jobben, får jeg det igjen i dobbelt dose - fra sjefen som får nok en grunn til å skyve meg ut, og fra personalet som vil mene at jeg svikter i en turbulent tid. Nei, jeg bare må finne meg en annen jobb for en jobb må jeg ha. Det er jeg som er hovedforsørger her. Den trygden Halvdelen får, er lommepenger, og firmaet er egentlig bare en hobby for ham, for han har ikke klart å jobbe opp kunder slik at det vil bære seg økonomisk. Så jeg kan ikke slutte før jeg har en annen jobb. Og jeg må stramme det økonomiske grepet igjen. Men det jeg har lyst til, er å trekke dyna godt over hodet og bli der til verden utenfor blir litt vennligere mot meg. Klag, klag, klag. Håper jeg i morgen ser noen løsninger, for jeg kan jo ikke bli nede i bølgedalen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 14. oktober 2008 #611 Del Skrevet 14. oktober 2008 Det tar visst aldri slutt for deg Bettie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 15. oktober 2008 #612 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg ble helt sliten av å lese jeg Bettie. Det er ikke rart du er utslitt. Så utrolig kjipt av sjefen å komme med den ørefiken. Han skulle jeg gjerne hatt et møte med ja. Det går jo ærelig talt ikke ann å oppføre seg slik mot deg. Håper du raskt får et møte med jefen og tillitsvalgt. Kan være godt å ha med tillitsvalgte, så slipper du å føle at du sitter der aleine. Husk, at du er sykemeldt, så du har lov til å ta hjemmedager for å lade opp batteriene. Og det er godt at du har glede av malekurset selv om du er på felgen. Også så kjedelig med frøkna da. Ikke greit med brudd. Det er helt klart. Da er det alltid godt å ha mamma på telfonen Og om du trenger penger før uka er over får du bare sende meg en PM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 15. oktober 2008 #613 Del Skrevet 15. oktober 2008 Blir alltid glad når jeg ser du har skrevet her Bettie, men denne gangen ble jeg ikke så veldig glad over å lese hva du skrev, for du har sannelig fått nok i denne runden. Den manøveren fra sjefen din høres direkte ufin ut, det er IKKE sånn man behandler syke ansatte! Men alt i alt høres det nok ut som om det beste er at du finner en ny jobb snart, før den du har tar livet av deg! Vit i alle fall at du har en heiagjeng her inne, som støtter deg uansett hva verden ellers finner på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 15. oktober 2008 #614 Del Skrevet 15. oktober 2008 Det falt litt tårer hos meg. Synes det er vondt at du skal oppleve alle disse nedturene. Mange til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 15. oktober 2008 #615 Del Skrevet 15. oktober 2008 Innom med en kjempe til deg Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjandark Skrevet 15. oktober 2008 #616 Del Skrevet 15. oktober 2008 Dette var ikke oppløftende lesing Bettie. Typisk at det kommer mye på en gang, men dette var da veldig mye. Sjefen din høres ikke noe hyggelig ut, mer som en drittsekk. Håper du finner deg en ny jobb snart, det blir nok best for deg. Benytt deg av sykedagene dine Bettie, og vær hjemme. Jeg tenker på deg og en STOR klem fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #617 Del Skrevet 15. oktober 2008 Onsdag Nei, i går var verden temmelig svart, Inlove. Er ikke veldig glad i sjefen min nå, nei, bella. Og jeg synes synd på Frøkna nå. Hun har det ikke greit. Ja, jeg kommer til å virkelig lete etter en annen jobb, Fakse. Skal skrive en søknad til på en jobb til, nå. Tusen takk for medfølelse, Trulselinemor, og for klem, frigg. Jeg vurderer veldig om jeg skal ringe legen min og få en 100% sykemelding, sjandark. Verden er ikke fullt så svart i dag, for jeg har fått tid til å tenke litt. Det jeg kan hjelpe Frøkna med hvis det blir slutt mellom Frøkna og kjæresten, er at hun kan flytte inn hos oss. Jeg kan gjøre om to rom til henne, slik at hun kan bo litt for seg selv, selv om hun bor hos oss. Så kan hun bruke tid på å områ seg, kanskje spare litt penger. Smerten ved et brudd kan jeg ikke gjøre noe med, annet enn å være tilstede når hun har behov for det. Flytter hun inn til oss, får vi gjøre noen avtaler, slik at det ikke oppstår gnisninger. Hun har jo bodd for seg selv i mange år, og Halvdelen og jeg er vant til å ta hensyn bare til oss selv. Men det er noe det går an å finne en løsning på. Utfordringen blir hvis ikke Poden med familie finner et nytt sted å bo innen to uker, for da står de husløse. Selvfølgelig kan vi snu totalt om på flisa - for en kort periode, og la Poden med familie få to rom, og Frøkna hobbyrommet mitt - for en kort periode i hvert fall. Det er med andre ord problemer som lar seg løse. Men jammen skal det kreve mye smidighet fra alle. Kan fort bli gnisninger her. Jeg håper jo at disse planene blir uaktuelle. Halvdelen får jeg ikke gjort noe med. Så der har jeg bare to valg. Enten godta ham som han er fortsatt, og ta mine forholdsregler, eller gi slipp og trekke meg ut av forholdet. Det er fortsatt sånn at det er flere positive enn negative sider ved ham, og jeg er fortsatt glad i ham, selv om jeg innimellom kunne tenke meg å kaldkvele ham, så det er et ganske greit valg. Når det gjelder jobben har jeg bestemt meg for en del ting der også. Det ene er at jeg skal utfordre plasstillitsvalgt og verneombud pluss mine mellomledere. Jeg vil vite hvilken støtte jeg eventuelt har i personalet. Den kan være liten siden jeg har hatt helseproblemer over tid, og det er etablert en sannhet om at jeg er mye borte. Jeg vet at det ikke er en sannhet. Før jeg ble syk nå, har jeg ikke vært borte fra jobb på over et år. Men der hjelper ikke fakta, hvis "sannheten" har satt seg. Men svaret vil være avgjørende for hva jeg gjør videre. Får jeg en opplevelse av tillit, vil jeg kjøre sjefen min så det holder. Han har nemlig ikke arbeidsrettslig belegg for det han har gjort, så jeg har en god sak der, og jeg er ikke redd for å være et hår i suppa. Det har jeg vært så mange ganger at en gang fra eller til spiller ingen rolle. Da skal jeg ha en beklagelse fra hans side. Og så fortsetter jeg i jobben til jeg finner en annen jobb, for da å ryste støvet av mine føtter og forsvinne så raskt som jeg har mulighet til. Opplever jeg at det ikke er tillit til meg på jobben, vil jeg vite hva det går på, om det er måten jeg utfører min jobb på eller noe annet, og så vil jeg ha et møte med min sjef, hvor nav også er til stede, og så skal han få lov til å finne en annen jobb til meg, et annet sted i virksomheten,med samme lønnsbetingelser og lønnsutvikling som jeg ellers ville hatt, pluss at jeg vil forlange en unskyldning også der. For så å fortsette å søke andre jobber og forsvinne så raskt som mulig, mens jeg snakker med legen min om en videre sykemelding. Hun ville i utgangspunktet ikke friskmelde meg i noen del av jobben sist jeg var hos henne, men jeg forhandlet meg fram til en 50% friskmelding. Og dette skal skje fort. Jeg samler tillitsvalgte & co før helgen, og neste uke vil jeg ha møtet med min sjef. Møtte ham på et møte i dag, og jeg hilste og var helt vanlig. Han trakk meg til side og sa han ikke hadde ment å legge sten til byrden. Jeg svarte bare ganske kort at jeg syntes det var riktig å formidle hvordan jeg hadde opplevd situasjonen, og at jeg ventet på innkalling til et møte. Så fighteren i meg har tatt litt styringa. Skal jeg gå ned, skal jeg jammen gjøre det med flagget til topps. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 15. oktober 2008 #618 Del Skrevet 15. oktober 2008 Er tøff du! Kjør på og ta dem Bettie!! Er utrolig hvordan enkelte kan behandle andre folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. oktober 2008 #619 Del Skrevet 15. oktober 2008 Heia Bettie, synes du har lagt en bra handlingsplan vis a vis "umulig sjef". Alltid greit å få dyttet ut av dem hva saker og ting bunner i, men jammen håper jeg du finner en annen jobb ganske fort for det der høres ikke ut til å være noe blivende sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marihan Skrevet 15. oktober 2008 #620 Del Skrevet 15. oktober 2008 Det høres ut som du har lagt en god plan angående sjefen din. Du er så flink som tar tak og nekter å la deg tråkke på. Lykke til med jobbsøking, det høres ut som det beste alternativet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå