Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter!


mysan

Anbefalte innlegg

Hei! Inne og snikleser litt jeg! ;) Ser du har katter i Østfold-området. Skulle gjerne hatt en til jeg, hadde det ikke vært for at jeg har en fra før og bor i borettslag med regel om bare ett dyr. Håper du finner noen gode hjem til dem da. :) Ha en super dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:goodbye: Hei Mysan :) Har smuglese i dagboka di nokre dagar no, syns du skriv så fint :) Du er verkeleg ei tøff dame!

Tusen takk, og koselig at du som snikleser legger igjen spor etter deg :)

Velkommen skal du være :klem:

Hei! Inne og snikleser litt jeg! ;) Ser du har katter i Østfold-området. Skulle gjerne hatt en til jeg, hadde det ikke vært for at jeg har en fra før og bor i borettslag med regel om bare ett dyr. Håper du finner noen gode hjem til dem da. :) Ha en super dag videre!

Vi har en sånn regel her i borettslaget også, men foreløpig har ingen sagt noe. Jeg har jo fire voksne puser og en hund, i tillegg til disse sju nye små som kom i to puljer.

Idag er jeg så sliten og trøtt. Yme og jeg var en tur innom mamma og pappa igår, og tok med oss is til kaffen. Noen ganger får jeg vondt i magen etter å ha spist melkeprodukter, men langt fra hver gang. I går kveld fikk jeg vondt i magen. Jeg trodde jeg var sulten, så jeg puttet i meg et par knekkebrød, hvilket ikke hjalp selvfølgelig, og da var det jeg kom på det med melk og vondt. Det går jo så lang tid mellom hver gang at jeg glemmer det.

Dermed hadde jeg det gående. Jeg så ikke på klokka da jeg omsider var såpass god i magen at jeg kunne sove, men jeg vet at det var sent, og siden jeg ikke er 18 lenger, så tåler jeg dårlig å ikke få nok søvn, så jeg er helt i svime i dag.

I morgen skal jeg ikke på jobb før 15.30, og det er deilig å tenke på. Da kan jeg stå opp i ro og fred og tusle lenge rundt i pysj og drikke kaffe før jeg behøver å tenke klær og seriøse tanker.

Vi skal på kurs igjen i morgen. Det vil si sjefen skal kurses, og jeg skal vente med bok og kaffe i lobbyen. Greit arbeid :ler:

Det eneste han egentlig trenger meg til på sånne utflukter er å hente mat og te i spisepausen, og evt trille ham fra bilen og inn, og tilbake igjen etterpå. Jeg tror faktisk han kunne klart det uten meg også, men jeg tror han tar meg med for min egen skyld, at jeg skal få litt avveksling fra hus, hage og moren hans (som forøvrig bare er søt og morsom), og fordi sånne utflukter betaler litt bedre. Snill, grei, oppegående sjef nemlig. Man trenger ikke ha førlighet i bena for å være oppegående i hodet. ;)

Kompis kjeder seg så grusomt i dag stakkars, men jeg orker bare ikke gå ut i dag. Det regner og jeg er totalt utmattet... (:ler: der raste en kattunge ned fra vinduskarmen etter å ha prøvd å klatre i persiennene... og like blid og full fart opp igjen)

Jeg får ta en skikkelig tur ut med ham i morgen før jeg drar på jobb, og forhåpentligvis regner det ikke sånn da. Neida, det er ikke bare meg som er i mot regnvær, jeg har vanntett jakke og gode sko jeg, men Schmoopisen er ikke så glad i bli våt han heller. Jeg skal kjøpe frakk og sko til ham nærmere høst og vinter nå, vinteren i Norge er jo gjerne mer våt enn kald så...

Nåh skal jeg lage meg en kopp te til, snu meg vekk fra pc'n og se litt på tv istedet.

Hej då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke noe særlig vær i går ettermiddag, nei. Måtte på et møte på kvelden, og da bare datt det ned.

Ser foresten på Finn at det er mange som averterer bort kattunger der. Og på nærbutikkens oppslagstavle ahr jeg også funnet slike meldinger.

Du har forøvrig helt rett i at det ikke er i beina fornuft, medmenneskelighet og intelligens sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som averterer katter ja, men jeg har ikke hatt problemer tidligere. Kanskje verre her jeg bor nå - på landet. Og så må jeg få satt i en propp på disse mammakattene mine, så jeg slipper dette kjøret flere ganger.

Har jobbet kveld i dag. Dvs. jobbet og jobbet - jeg har lest ferdig "Pike med perleøredobb" og drukket kaffe mens jeg har ventet på at sjefen har blitt kurset i ferielov og diverse annet man må vite som arbeidsleder.

I morgen er det vanlig dag igjen, så da blir det helgerengjøring tenker jeg. Ikke noe stort mas det heller, det blir ikke spesielt møkkete hos to eldre mennesker, annet enn litt sand på gulvet ved utgangsdøren, noen smuler på kjøkkengulvet og litt såpesøl på servanten på badet :)

Og så er det HELG!! Jeg pleier å ta en butikktur for dem og hente aviser på lørdagen, men det er det eneste, og er egentlig en lur ting, for da må jeg liksom opp i normal tid ;)

Nå sitter jeg og ser på Lisa Williams med det ene øyet. Hun er så søt den damen, og det er så utrolig med den evnen hun har. Skulle gjerne tatt en prat med henne selv.

For den som ikke har hørt om henne så er hun en britisk dame som bor i LA, og som kan snakke med de døde, og det hun forteller til de pårørende treffer midt i blink hver eneste gang. Kanskje er dette bare et tv-show hvor ingen ting er ekte, men jeg tror egentlig ikke det.

---

Hei gjest - er du og snoker i dagboka mi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig har jeg lovet meg selv å ikke gå inn på KG i dag, men så snublet jeg liksom inn her allikevel, og nå er det mange timer siden.

I går holdt jeg meg forøvrig ute. Jeg var flink i går. Da jeg kom hjem fra jobb hev jeg meg over kantklipperen min, og klippet alle bedkanter ute i hagen, der hvor jeg ikke kom inntil med gressklipperen for noen dager siden. Så raket jeg alt som ble klippet forrige dagen og i går, og så gikk jeg en runde til med klipperen, så nå er det så jevnt og fint ute atte.

Jeg har bundet opp floksen min litt bedre, og jeg har bundet opp gullbusken min som hadde et par grener som ville vokse utover nede langs bakken istedet for opp i luften.

Etter et par timer med hage og plen tok jeg med Kompis ut på tur. DA var jeg sliten da. Det verket i ryggen så jeg nesten ikke klarte å gå, og det hjelper lite at han drar som et firspann med hester.

Heldigvis orket han ikke lang tur, så vi var nok ikke ute mer enn en halvtimes tid.

Da vi kom inn igjen, satt jeg i gang med middag. Yme hadde vært i butikken og kjøpt manglende ingredienser mens jeg holdt på med gresset, og mens middagen stod i ovnene vasket jeg over gulvene.

Resultat: I dag er jeg så sliten at jeg knapt sitter oppreist - det er vel derfor jeg datt inn her også, istedet for å gjøre andre ting. Det ser nemlig ikke ut her selv om jeg vasket over gulvet i går. Det må ryddes, møblene må støvsuges, puter må bankes, pledd må ristes, vinduer må vaskes, klær skal vaskes, gulv i entre og på bad skal vaskes... hele badet skal faktisk vaskes.

I morgen er det besøk til Liten, så da får jeg heller ikke gjort noe, men jeg skal i hvert fall ta vinduene om litt, bare sola kan gå vekk fra dem, og så skal jeg nok rase rundt med støvsugeren en runde.

Jeg har startet et abonnement på et blad som heter Hagen. Og nå har jeg krysset av diverse løker og blomster jeg skal bestille for vårens blomsterprakt. Jeg har blitt gammel og hage er plutselig noe som interesserer meg :ler:

Jeg blir litt inspirert av enkelte av hagene i nabolaget her, særlig hun som bor vegg-i-vegg, hun har busker og ting både her og både der, og det ser så velkommen-til-oss ut, så det må jeg også ha. Jeg skal ikke herme altså, men jeg skal ha masse!! Og jeg har ca 150kvm eller noe sånt og boltre meg på, så her skal det pyntes :klappe:

Nei - mysan! Finn frem støvsugeren NÅH!

Hej då! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg ikke skal si noe om det rufset jeg gjorde i huset i går? :rosaengel:

Men rett skal være rett, du har hage også. *velvillig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har rufset inne også :)

Jeg har støvsuget og vasket gulvene i stue/kjøkken. Støvsuget sofaen og stolene særdeles godt på alle sider og i alle kroker og folder. Jeg har vasket vinduene på stuesiden innvendig, og tar utvendig i morgen.

Jeg har dratt frem tv-bord og vasket inni, bak og under (kattunger kommer til hvor som helst, og før de blir renslige gjør de fra seg hvor som helst også - hvordan de har kommet til bak der, anes ikke).

Jeg har tømt oppvaskmaskin og fyllt den igjen, ryddet kjøkkenbenk og fått stablet inn et utall bokser med leverpostei og diverse kartonger med "Tørst" og "Smoothie". Det er lønnsomt å jobbe for en som jobber hos Stabburet/Orkla, det drypper billige varer :)

Pleddene som jeg bruker til beskyttelse av mine lyse lenestoler er behørig ristet og lagt pent på plass igjen. Puter er støvsuget.

Det tok et par-tre timer faktis, og nå har jeg bare badet igjen, entregulvet...og gulvet på mitt soverom. Rommet er ryddet, men gulvet står igjen.

Så joda, bare snakk om rufset ditt du, Cata ;)

Nå skal jeg se resten av filmen i senga. Nattinatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du har mye støv og snakke om, men ok ;)

I dag våknet jeg sliten, og er sliten ennå. Jeg må begynne å trene, dette her ligner ikke grisen. Ikke noe annet dyr heller, bortsett fra kanskje dovendyret.

Om en time må jeg komme meg i bilen, det er Litenbesøksdag i dag, og det tar jo en time å kjøre, siden vi har flyttet til indre enfold, så sånn er det.

Yme sover ennå, så jeg får røske litt i døra hans. Egentlig burde jeg luftet Schmoopisen en lang tur, men som sagt - jeg er så sliten i dag. Bare det å komme seg ned trappa fra annen etasje var et ork. Jeg har spist frokost og drukket kaffe, men det hjalp liksom ikke noe. Jeg utsetter alt jeg tenkte å gjøre etter besøket i dag. Jeg skal vegetere på sofaen resten av kvelden når jeg kommer hjem, i morgen starter nemlig en ny uke...

Ha en fin søndag der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke er noe støv å bøye meg i, får jeg bare bøye meg. Flinke dere har vært. Har ikke hatt tid til å være annet enn bestemor denne helgen, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Bettie, er mer enn nok flink i det daglige, så konsentrer deg om å holde deg på bena du ;):klem:

Du tar innpå Cata, men jeg tenker at jeg tar i et løft i morgen igjen. Jeg har tatt med masse blomsterfrø hjem i dag, og skal spa opp et bedd foran hele terassen. Der skal det sås stokkroser, sommerstokkroser, erteblomster, blomkarse og tigerliljer i første omgang, og så skal jeg putte ned i en rekke løkblomster om litt, sånn at det virkelig kan bugne neste vår og sommer. Frøene er på plass, jord har jeg, spade har jeg, og løk bestiller jeg på nett ganske snart.

I morgen skal jeg grave, med mindre det øser ned.

Jeg har forresten føket over gulvene her med støvsuger i dag, mens middagen stod i ovnen. Skal prøve å gjøre det hver dag, så det ikke gror igjen så veldig, og så jeg slipper og kjenne at det knaser når jeg går... :ler: Kattunger er møkkete og rotete skapninger når det blir så mange av dem.

Har fått lagt ut et drøss annonser på dem forresten, så jeg håper jeg får dem avgårde snart. Meg er lei nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pusunge har flyttet, nå har jeg bare seks igjen.

Den ene kan antakelig aldri flytte, hun er så fryktelig sky, så i realiteten har jeg vel bare fem til som må ha nye hjem. Og den nevrotiske blir antakelig nødt til å reise enda lenger... dit hvor alle katter drar når de har brukt opp tiden sin på jorden. Stakkars lille pusejente, hun kan jo ikke noe for at moren hennes har vært så overbeskyttende at hun har blitt redd. Vi tvangskoser henne innimellom, men det hjelper bare der og da.

Hun som har flyttet får en storesøster der hun kommer. En pusunge som er et halvt år gammel, og hun kommer til en matmor som var på jakt etter akkurat henne fordi hun er helt lik hennes forrige pus som hun var så glad i. Hun får det nok fint :)

Jeg ba henne spre det gode budskap til sine venner dersom flere vil ha en av verdens vakreste pusunger. Jeg har jo en bøtte full :)

I dag har jeg bakt brød. De ble veldig gode. Mølleren ferdigpose... eller hvilket merke det nå var. Røde poser med gjærpose på toppen.

På jobb i dag har jeg bedrevet hagearbeid, og nå er jeg bitt av basillen. Derfor skal jeg nå inn og bestille noen løker av ymse slag så jeg får dem i jorda før kulda og frosten kommer. Jeg vurderer seriøst og gjøre hele hagen på forsiden om til to digre bed mer eller mindre, med en sti i midten, enten hellelagt eller gruslagt. Men jeg får se. Jeg begynner med å spa opp et passe bredt bed langs hele terassen, og få ned løker og annet der, slik at det blomstrer hele sommeren, og så får jeg ta det derfra. Frodige hager er det vakreste jeg vet, og gjerne med gammeldagse blomster, peoner, georginer, lyse roser.. i frodig virvar, og gjerne med et lite fuglebad i midten og en liten gammeldags statue av noe slag. Jeg får se. Kan jo hende jeg ombestemmer meg neste sommer, men det blomsterhavet der jeg jobber er ganske inspirerende.

Nå er det te og tv, og så skal jeg se om jeg kan komme meg litt tidligere i seng ikveld. Men først skal Schmoopis i seng, og så skal jeg nyte freden når han har lagt seg. Han er som å ha småbarn :ler:, det er så utrolig godt når han har lagt seg. Energinivå på den gutten nemlig.

Vel, ha en fantastisk kveld og natt, senk skuldrene og pust rolig ti ganger. Vi prekæs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at du får avsetning på pusene - og at det ser ut til at det blir til gode pusehjem.

Det er moro å planlegge hage og blomsterbed. Jeg har en del løk som skal i jorda nå, jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har sendt mail med flere pusebilder til hun som spurte,men har ikke hørt noe mer. Nå kan det jo hende at hun har et liv, så hun ikke sitter på dataen og venter på mail hele dagen, så jeg avventer..

Jeg har vært flink i dag. Jeg har ryddet og vasket på kjøkkenet. Nå skinner stålbenken min, og da blir det mye hyggeligere å stå opp i morgen tidlig. Jeg har også (IGJEN!) støvsuget møbler og gulv i hele første etasje, og vasket alle gulvene, også på mitt soverom (som egentlig står tomt fordi jeg sover i Liten sin seng, hvor det er tv på rommet :fnise:)

I morgen må jeg kjøpe kattesand, ørten katter tisser og bæsjer myyye,og sand blir fort borte. Jeg fjerner klumper om morgenen når jeg står opp, om ettermiddagen når jeg kommer fra jobb, og om kvelden før jeg legger meg. Nå er det veldig lite sand, og den som er stinker, selv om den er både klumpdannende og tilsatt babypudder for mild duft.

Jeg har også gått en runde med duftnøytraliserer, men det hjelper ikke i mer enn fire minutter :ler:

Jeg har forresten også klippet meg ikveld. Jeg var ute en tur med TompisTompis og det høljet ned, så håret var fint og vått da jeg kom inn. Da benyttet jeg sjansen og saksen, og nå er det fint og kort ved ørene og bak, og så har jeg lang lugg, lang og skjev lugg.. me like :Nikke: Litt sånn tomboyaktig, og det passer utmerket til mitt litt ikke så feminine ansikt. Jeg liker best en litt sånn halvandrogyn stil.

Nompistompis liker ikke å bli våt, liker ikke regnvær, så det ble ikke lange turen før han feiget ut og ville hjem. Pinglehund :ler:

Nå skal jeg sove - begynner tidlig i morgen, for vi skal på tur.

SOv godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen tur ut for Nompisen i dag. Da jeg kom fra jobb dro vi direkte til EU for å bedrive Harryhandel. Og da vi kom hjem regnet det igjen, og det var mørkt.

Nu skal jeg straks legge meg, må tidlig opp i morgen. Yme begynner å jobbe i morgen, og da tenker jeg det er greit å stå opp samtidig, så slipper jeg å få så dårlig tid. Jeg har en lei tendens til å sove helt til det er en halvtime igjen til jeg må ut av døren. Lærer aldri :ler:

Nå rusler jeg inn på FB en tur for å se hva du har mailet meg der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pusunge har flyttet, nå har jeg bare seks igjen.

Den ene kan antakelig aldri flytte, hun er så fryktelig sky, så i realiteten har jeg vel bare fem til som må ha nye hjem. Og den nevrotiske blir antakelig nødt til å reise enda lenger... dit hvor alle katter drar når de har brukt opp tiden sin på jorden. Stakkars lille pusejente, hun kan jo ikke noe for at moren hennes har vært så overbeskyttende at hun har blitt redd. Vi tvangskoser henne innimellom, men det hjelper bare der og da.

Vi har hatt to nervøse puser, begge to var søsken. Den ene tisset og bæsjet overalt, rett som det var. Så han avlivet vi, og jeg tror han har det bedre der han er i dag. Søsteren har vi fortsatt, hun er veldig skvetten, men veldig kosete. Av og til lurer jeg på om det er rett eller galt at hun lever...

Også har vi en sky katt (vi er flinke til å ta til oss syke katter...). Men han er veldig fin. Han er bare veldig sær, koser når han vil og er hjemme når han vil. Så sky katter er bedre enn nervøse, faktisk.

Sov godt! :sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...