Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter!


mysan

Anbefalte innlegg

Det burde være nok for lenge siden, men tankene mine går jo til familien hennes også. De har hatt henne lenger enn oss. Men hun var så lett å bli glad i og hun ble liksom en del av oss, selv om hun og Yme "bare" var gode venner nå.. HUN var jo den hun var allikevel.

Jeg håper hun har det bra der hun er nå, og at det faktisk er noe etter dette strevsomme greiene vi subber rundt i her på jorden. At hun nå har "kommet hjem" og fått sin belønning for å ha holdt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yme har sett på tv, programmer med sånne som kan snakke med døde, og der har det kommet frem at de døde kan lese brev vi skriver til dem.

Jeg har skrevet et brev nå, og nå skal jeg rett og slett legge meg. Jeg har vært så sinnsykt sliten i dag, og i morgen er det jobb igjen.

Gamlemor på 90 og jeg har gravd opp alle steinene i slutten av oppkjørselen, og i morgen skal vi rette, rake, legge dem ned igjen og fylle på med subus. Jepp - vi er ikke pingledamer heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg fikk vite dette i går og synes det er helt forferdelig og uvirkelig. Men du kjente henne bedre enn meg. En stor klem går til deg, Yme og hennes familie. :klem:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Tabris.

Ja, det er bare forferdelig, men vi håper hun har det fint nå da :) og at hun "kommer på besøk" og river ned et glass i ny og ne, eller noe annet artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg helt utslått, og siden min arbeidsleder ringte og fortalte meg at han ligger på rygg i dag, så fortalte jeg ham at jeg sitter her med verdens vondeste mage og kaldsvetter, og det er ikke jug heller. Vi skulle egentlig vært i Fredrikstad i dag, han skulle på kurs, men da ble ikke det noe av, og i heimen deres er det ikke noe som må gjøres akkurat nå heller, så...

I kveld må jeg legge meg litt tidligere, det har blitt noen sene netter denne uken, fordi jeg kvier meg litt for å legge meg så jeg blir sittende å se på tv til jeg er så trøtt at jeg sovner midt i programmene, da slår jeg av og velter meg over på siden.. hehe

Har fått bestilt en vakker bukett til bisettelsen/begravelsen som vi tror hun ville likt, og med et koselig kort til UTEN standardfrase, men en veldig personlig melding fra oss her.

Nå har jeg puttet i meg ibux og paracet, noen ganger er mensen vanvittig vond, det kjennes ut som om det sitter en liten djevel og stikker meg med nål i livmorveggen, og hvis jeg ikke tar smertestillende i tide før det blir altfor vondt, så blir det så vondt at jeg ønsker å dø... man skulle tro at man vokste av seg slikt, men jeg har vokst det PÅ meg igjen. Nå synes jeg forøvrig at hele fabrikken gjerne kan legge ned produksjonen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet faktisk aldri om det kanskje er siste gang man ser den personen som sitter overfor en ved bordet.

Man vet aldri om man kommer til å oppleve morgendagen.

Jeg burde bli flinkere til å leve livet mitt og ta vare på dem jeg er glad i - de kan være borte i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunder er for spesielt interesserte og for folk med et hav av både tid, energi og engasjement, og som ikke har mye liv uten om bikkja.

Jeg blir gal, og jeg angrer på at jeg lot Liten overtale meg til å kjøpe dyret. Jeg visste jo innerst inne at han ville bli min, men er man uerfaren med hund så vet man pokker ikke hva man begir seg ut på.

Det skal ikke skje igjen!

Joda, han er verdens vakreste, søteste, snilleste, snåleste, godeste og på alle mulige måter beste hund... men han er også et ulydig troll, og jeg har ikke alltid energien til å holde ut. Jeg greier bare ikke!! Noen ganger har jeg behov for å få være i fred, men det går ikke med Kompis i huset. Han krever mer enn en treåring med adhd. Vi har vært på kurs - krise og katastrofe. Han lærer ikke en dritt, fordi han er mer opptatt av alt som skjer rundt, de andre menneskene og de andre hundene, så han enser ikke meg, godbiter eller leketøy. Jeg lærer av å se på de andre, men hva hjelper det når det ikke lar seg gjøre å videreføre til adhdvovsen?

Han klarer alt her hjemme på stuegulvet, så han er verken dum eller døv, men ute.. niks. Ikke tale om.

Det er et mareritt å gå tur med ham, med mindre jeg er så heldig å få hele løypa for meg sjøl både frem og tilbake. Dukker det opp andre, er helvete løs. Ikke fordi han blir sint eller agressiv. Neida, fordi han elsker alle på 2, 4, 6 og flere ben, og dette MÅ han bare få lov å vise. Han kveler nesten seg selv i forsøket. JEG synes ikke det er morsomt, og det synes ikke nødvendigvis alle andre heller.

Vi har vært på både valpekurs og grunnkurs, og da det kom tilbud om nytt kurs nå, så bestemte jeg meg; nei, jeg gidder pokker ikke. Jeg gidder ikke bruke en kveld i uka på å prøve og roe ned den hysteriske hunden, det lar seg jo aldri gjøre allikevel. Det er bare mas, og rett som det er må han puttes i bilen fordi han stresser sånn. Orker ikke.

Jeg er så sliten. Matt. I behov for litt fred. Nå er det så jeg nesten gruer meg for å stå opp om morgenen for da må jeg forholde meg til a: den overivrige hunden, b: katter, kattesand og diverse som møter meg i stuedøra når jeg kommer så langt.

I mitt neste liv skal jeg ikke ha ett eneste dyr. Ikke barn heller, men det er en annen klagesang. Antakelig ville jeg egnet meg aller best til å bo mutters alene i ei koje langt til skogs, eller ved sjøen milevis fra andre folk.

NÅ føler jeg sterkt behov for å reise nordover igjen, til huset innerst i fjorden, men jeg har Liten på behandlingssted her nede og Yme som jeg ikke bare kan hive ut, og alle dyra som jeg ikke bare kan sette ut i skogen. Så her sitter jeg.

Sånn, det var dagens elegi. Nå vil jeg se på tv. Dyret har jeg puttet i buret et øyeblikk - jeg måtte. Ellers hadde jeg løpt rett i veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lillevofs er jo bare barnet enda. Han roer seg jo med årene. Tenk på ham som hysterisk tenåring, du.

Hm, det var kanskje ikke store trøsten, når jeg tenker etter. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du føler at bikkja er mer en belasting enn en glede for deg, synes jeg du skal vurdere å omplassere ham. Ingen vits i å påføre seg flere problemer når man allerede har nok å slite med. Gå heller inn for å tilføre positive ting til livet ditt enn noe som suger kraften ut av deg. Han kan sikkert få seg et godt hjem hvis du er selektiv og vurderer evt nye eiere nøye. Det er intet nederlag, sats på ting som kan gjøre deg glad! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lillevofs er jo bare barnet enda. Han roer seg jo med årene. Tenk på ham som hysterisk tenåring, du.

Hm, det var kanskje ikke store trøsten, når jeg tenker etter. :klø:

Ikke trøst akkurat, men en slags reality check. Du har rett, han er jo egentlig bare en slags hysterisk tenåring. Det går over :)

:tristbla: Hørte det nå, dette var trist... Hadde kontakt med henne for noen år siden, kjempejente med rå humor...

Ja, hun var det. En fullstendig herlig person. Smågal, rå, følsom, snill, rampete, frekk, søt og vakker. Antakelig var hun en engel, og oppdraget hennes utført. Herregud som jeg kommer til å savne den jenta :grine:

Siden du føler at bikkja er mer en belasting enn en glede for deg, synes jeg du skal vurdere å omplassere ham. Ingen vits i å påføre seg flere problemer når man allerede har nok å slite med. Gå heller inn for å tilføre positive ting til livet ditt enn noe som suger kraften ut av deg. Han kan sikkert få seg et godt hjem hvis du er selektiv og vurderer evt nye eiere nøye. Det er intet nederlag, sats på ting som kan gjøre deg glad! :klem:

Det går seg til men han har noen dager innimellom som ikke alltid klaffer med mine dager. I dag har vi det supert. Vi har vært i skogen og vi har dusjet. Nå ligger han på sofaen ved siden av meg og gnager på sin nye tyggekong som det ligger en hundekjeks inni. Lukter godt, og er akkurat passe sliten. (Kompis, ikke kongen)

Jeg tar tilbake alt jeg skrev i går... for denne gang ;)

Ellers kan det hende at han kan flytte over til broren min om et par år, når broren min flytter over fra loftsleilighet til gård. De to elsker hverandre, og broren min er litt mer alfahann enn meg... vi får se. Jeg er jo glad i babyen min også da - han er jo alldeles herlig når han kommer og setter seg på fanget og skal sitte der og kose litt. Eller når jeg snakker til pusene, da kommer han med en gang for å minne meg på at han også er babyen.

Noen ganger kommer han løpende fra ingensteder og bare hiver seg over meg i sofaen og knusekoser meg... :ler: Han er en sjarmtapp, det skal han ha. Fine vovven.

Men jeg har hatt en litt dårlig uke :trist:

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlemor på 90 og jeg har gravd opp alle steinene i slutten av oppkjørselen, og i morgen skal vi rette, rake, legge dem ned igjen og fylle på med subus. Jepp - vi er ikke pingledamer heller ;)
:ler: Oppi all elendigheta i verden, så finnes det jaggu noe å le litt av. Synes jeg ser gamlemor, hun må være ei sterk dame.

I mitt neste liv skal jeg ikke ha ett eneste dyr.
Jeg vil bli et dyr i mitt neste liv. Det livet dyrene mine lever, de har det utrolig bra. Bare koser seg, springer i skogen, sover i skogen, sover i sfoaen, får maten servert, blir kost med når de vil... Jeg vil og! :sur:

Jeg vil bare si at venninna til Yme har satt spor i meg også. Jeg sliter med depresjon, og fikk så mange kloke og sterke ord fra henne for noen år siden.

Det tok litt tid før jeg fikk vite at hun ikke lever mer, for ingen ville fortelle det. Det gjorde meg ganske sint og frustrert, så jeg gikk i over et døgn uten å vite sikkert.

Det føles skikkelig teit, men jeg sørger.

:klem: til deg og Yme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Oppi all elendigheta i verden, så finnes det jaggu noe å le litt av. Synes jeg ser gamlemor, hun må være ei sterk dame.

Jeg vil bli et dyr i mitt neste liv. Det livet dyrene mine lever, de har det utrolig bra. Bare koser seg, springer i skogen, sover i skogen, sover i sfoaen, får maten servert, blir kost med når de vil... Jeg vil og! :sur:

Jeg vil bare si at venninna til Yme har satt spor i meg også. Jeg sliter med depresjon, og fikk så mange kloke og sterke ord fra henne for noen år siden.

Det tok litt tid før jeg fikk vite at hun ikke lever mer, for ingen ville fortelle det. Det gjorde meg ganske sint og frustrert, så jeg gikk i over et døgn uten å vite sikkert.

Det føles skikkelig teit, men jeg sørger.

:klem: til deg og Yme.

Hei, Lillesky =)

Joda, gamlemor er ei sterk dame. Tynn som en fyrstikk men med energi som et lokomotiv. Det er vel en grunn til at hun er så sprek til tross for at hun blir 90, og det er vel nettopp det at hun aldri er i ro. Hvis hun begynner å hekle grytekluter slik som andre gamle damer, så visner hun, så det håper jeg hun aldri gjør.

Jeg har vært på jobb der borte i dag også. Arbeidslederen min skulle ha et lite jubileum, så søstrene hans og jeg har styret og stelt litt, og det ble vel rundt 12 mennesker til sammen, på to jul og to ben, alt etter som.

DA ble gamlemor sliten, og gikk etter en stund ut i stuen og satt seg, så det lar seg tydeligvis gjøre å tømme batteriene hennes også.

Gjestene har sikkert dratt nå, jeg dro for en times tid siden, og da satt de med kaffen, stort sett uten å røre kakene, så jeg tenker det var på slutten. Den ene søsterern var der fremdeles, og jeg føyk av kjøkkenet, så det eneste som stod igjen var å fylle resten av kopper og asjetter i maskinen og sette den igang.

Hjemme var jo Kompis alene i buret sitt, og han har aldri vært alene i fire timer i strekk i buret sitt tidligere, så jeg følte bare at jeg måtte komme meg hjem og få ham ut en tur i skogen.

Jeg hadde fylt kongen hans med godbiter så han ikke skulle kjede seg ihjel, men jeg kan ikke ha ham løst i huset pga alle kattungene. Ikke fordi han er slem, men fordi han kan være litt hardhent. Det hender han prøver å løfte dem, og det synes jeg er litt skummelt :S

Ellers gadd han ikke gå lange turen. Det ble vel 20 minutter. Han sier klart i fra når han ikke gidder nemlig, og jeg gidder ikke tvinge ham. Vi kan heller ta en tur til senere i dag, etter at jeg har hentet Yme.

Når det gjelder hun som "har reist hjem", Lillesky, så tror jeg hun har satt spor i alle som har møtt henne. Hun var et nydelig menneske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sendt deg en melding på facebook:-) Så trist som bare det dette med vår fellesvennine :tristbla: Tente et lys for henne om fredagen!

Miloine/Silmarill

Endret av Prosit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake som Silmarill igjen? Så koselig.

Da skal jeg ta en tur på facebook og se hva du har skrevet :)

Der er jeg sjeldent se'rru...

Er det noen som kjenner noen som trenger en kattunge eller to? Jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake som Silmarill igjen? Så koselig.

Da skal jeg ta en tur på facebook og se hva du har skrevet :)

Der er jeg sjeldent se'rru...

Er det noen som kjenner noen som trenger en kattunge eller to? Jeg har huset fullt og de er leveringsklare alle sammen.

Jeg orker ikke mer dyr, nå må jeg få de små ut av huset så det kan bli litt roligere og ryddigere dager igjen. Utrolig at så små pelsdotter kan lage så mye rot på så kort tid :ler:

Vondt i hodet i dag. Gleder meg til sengetid.

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ting ordner seg for snille jenter :jepp:

Da jeg hadde vært en tur i skogen med lille Schmoopis i dag, ble jeg stående og snakke med en av naboene som drev ute i bedet sitt, da en annen nabo kom tuslende. Etter et par minutter small talk, ser han på meg og sier: Jeg har noe til deg, men du må love å ikke ta det ille opp. -Ok? sa jeg... -Lover du? spurte han... ja, jeg lover, sa jeg...

Han tittet bort på plenen/villnisset mitt og sa: Jeg har en motorklipper til deg.

Han hadde kjøpt seg ny selv, med gressfanger, og denne stod bare i garasjen og tok plass, og det er jo bare tydelig for alle og enhver at jeg trenger en klipper :ler:

Han hadde fått den selv i sin tid, av sin bror som også hadde kjøpt seg klipper med fanger, så han hadde ikke gitt noe for den, fortalte han da jeg sa jeg kunne betale for den.

Så nå har jeg klipper og Yme har vært ute og klippet til den gikk bensintom, så i morgen må jeg ta med kanne og fylle bensin på Esso så jeg kan ta plenen foran terassen, og de fire kvm som står igjen bak etter at Yme har tatt resten... som sikkert er 100kvm.

Jeg skal kjøpe en vakker blomst til snille naboen :Nikke:

Han har jo nettopp spart meg for et par tusen. Jeg har nemlig sett på en nokså lik klipper, og den koster 1990,-.

Den har ikke gressfanger, jeg må rake - so what? :danse:

Nå ser det nesten ut som om det bor folk her. Jeg tror Kompis synes det er fint også, han rullet seg rundt i det nyslåtte gresset da jeg luftet ham på trappen for en liten tisserunde nettopp.

Jeg har vunnet penger også :jepp:

95€ på slots på internett. Med 30€ som innsats. De har jeg nå overført tilbake til visakortet mitt, men jeg skulle ønske jeg hadde gitt meg litt tidligere, da gevinsten min var på over 120€ et lite øyeblikk, og innsatsen bare var 20€ :ler: , men dog...

Jeg følte at jeg var på en bølge av good luck, så jeg har tippet lotto også, men det var til ingen nytte, selv om jeg begynte sterkt med tallet 3. Hehe, deretter var det bare sorgen..

Hallo der ute - ingen som trenger vakre, små musefangere? Østfold/Akershus - jeg kan gjerne bringe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gressklippere er bra å ha. En stund hadde vi tre stykker stående her - nettopp stående. Ingen av dem virket. Og gresset grodde. Men vi har fått satt i stand den største - den til å sitte på, så nå er gressklipping igjen Halvdelens jobb.

Har flink musefanger selv, ellers skulle jeg tatt imot en, for jeg liker katter. Men Halvdelen og jeg har blitt enige om at en holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B E T T I E !!!!! :klem: :juhu: :hoppe::skaal::danser::hallo::vinke::velkommen::tommelsmil::kyss::kose::klem::klappe::digge::dagens-rose::blomst:

Y O U ' R E

B A C K !!!!

Ellers har jeg ikke så mye å melde.

Har vært på jobb. I dag har jeg luket litt langs bedkantene, fylt på litt jord i et bed, stekt fire vaffelplater og tatt en liten oppvask. Joda, de har oppvaskmaskin, men hu mor er ikke fortrolig med den, og de bruker så lite oppvask hver dag at den ville ikke behøvd å kjøre mer enn maks en gang per uke, og da er mor inni den og tar ut kopper og kar i mellomtiden vettu... så her vaskes det opp hver dag, et par tallerkner, et par kaffekopper, et par glass, og dett er dett. Greit nok.

TompisTompis og jeg har vært i skogen og "gått" tur... han foran i stram line og jeg som en vimpel bak, hojende og skrikende...

Neida, da det er ikke fullt så ille,men det er ikke altfor langt unna heller.

Flexibånd nr 2 røyk i dag. Han tygger på dem når ingen ser på, så nå må jeg ut og kjøpe igjen. Grrr...

Nå er det NRK1, fortsttelsen på den som startet forrige mandag. Fornuft og følelser.

Hej då!

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Hei Mysan :) Har smuglese i dagboka di nokre dagar no, syns du skriv så fint :) Du er verkeleg ei tøff dame! Endret av Årolilja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...