Gå til innhold

Nytt år, nye muligheter!


mysan

Anbefalte innlegg

Hei Hu - du er lite aktiv her inne for tiden synes jeg - hva holder du på med for tiden?

Kos å se deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen er det ett år siden eldstemann forlot oss. Det har gått sinnsykt fort og jeg skjønner ikke at det går an. Et helt år!

Det kjennes ikke sånn ut. Det kjennes ut som et par måneder, og det blir verre og verre istedet for bedre. Jeg gråter mer nå enn jeg gjorde for, la oss si, seks måneder siden.

Jeg har prøvd å trappe ned Cipralexen men det er bare å glemme - da griner jeg hele tiden.

Nå griner jeg med dem også.

Jeg skal ned på graven i morgen. Se om jeg finner noen pene blomster jeg kan sette ned, som kan blomstre litt utover sensommeren, til det er på tide og sette ned løker for neste år. Jeg vil ha krokus der som kommer opp med en gang snøen går, og så vil jeg finne noen fine stauder som kan blomstre litt gjennom sommeren, sånn at det alltid er pent der.

Og så vil jeg kjøpe en permanent lykt, til å sette lys inni, istedet for de tragiske små engangslyktene man kjøper i blomsterforretninger.

-----

Kompis og jeg har vært ute og gått i skogen i duskregnet. Det lukter så utrolig godt av kløver, balderbrå og alt det andre som blomstrer langs veien innover. Nesten som å vandre i en godtebutikk, det lukter så søtt. Synd at Kompis stresser og maser sånn, det hadde vært deilig å kunne bare subbe bena innover, men det er ikke mye subbing med det lokomotivet der.

Lunta mi er kort om dagen. Fryktelig kort, og jeg skulle ønske jeg kunne reise bort på en hytte langt til skogs, helt alene, og slippe å ha noe med verken folk eller fe å gjøre. Alt er bare mas, kjedelig, meningsløst. Jeg har laget vibrasjonsboble i dag, men jeg tror den har sprukket. Får prøve på nytt igjen litt senere.

Jeg synes livet på denne lille planeten vår er ganske oppskrytt. Det er mer mas og bekymringer enn noe annet.

Bekymringer for unger, bekymringer for økonomi, bekymringer for ditt og for datt. Hva er egentlig vitsen? Hadde jeg ikke hatt ungene hadde jeg ikke giddi mer. Sånn er det faktisk. Men det er sikkert gått over igjen til i morgen.

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

Ikke så rart om det blir mer grining når en merkedag nærmer seg. Sorgen går jo i bølger vet du. Men etterhvert så flater bølgene mer ut.

Nå er det første året unnagjort og dere er over tankespinnet om "for et år siden da....". Dermed tror jeg det blir litt mindre bølger, men sorg har ingen tidsbegrensning - den bare krymper litt etter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar bare så lang tid å faktisk forstå det... jeg vet det, og jeg er så innmari trist, men det er fremdeles bare innimellom at jeg faktisk skjønner at han er borte. For alltid! Jeg skal faktisk ikke høre stemmen hans mer, eller høre latteren hans og de tørre kommentarene, og det kjennes fullstendig feil ut. Fremdeles. Og sånn som det kjennes ut så kan jeg ikke forestille meg at jeg noen gang kommer til å venne meg til det.

Når jeg ser bilder av ham, så er han jo der. Jeg ser ham jo. Og da kommer tristen, for hjernen min har skjønt at bildet viser meg noe som ikke er lenger... nei, det er faktisk ikke greit, ikke ok på noen måte, og jeg har aldri skrevet under på noen papirer at dette er greit og ok og sånn det skal være. Og det man ikke har skriftlig, gjelds ikke, gjør det vel?

Det kjennes ikke fullt så ille ut i dag som i går, men det går jo opp og ned hver annen dag omtrent. Jeg har øket meg til 10mg Cipralex igjen, jeg klarer ikke mindre, det blir bare sipping av det. Gud vet hvor mange ganger jeg har sittet i bilen på vei hjem fra ett eller annet sted hvor jeg har kjørt Yme eller Liten, og gråten bare kommer og tar meg. Jeg hyler og tuter mine øyne ut mens jeg kjører, og må ta meg sammen for å slutte før jeg skal ut av bilen utenfor huset. Jeg er sikker på at jeg kunne ule sammenhengende i flere dager om det ikke skjedde ting som avledet meg innimellom.

SÅnn er det - det kjennes bare ut som en diger misforståelse fremdeles, og at noen må ha gjort en feil.

Sikkert helt naturlig, men en merkelig følelse.

Jeg prøver å trøste meg med at selv om han hadde det bra den siste tiden, og gledet seg til fremtiden , så er vel sjansen antakelig stor for at han ville hatt jævlige perioder fremover også, og kanskje ikke fått noe godt liv. Stakkars ungen min. Han fikk et kort liv, og det korte livet han fikk var fyllt av jævelskap og vonde følelser, masse slit, angst og depresjoner. Og det er rart å tenke på og forstå, fordi han var verdens blideste og mest omgjengelige unge da han var liten og oppover til puberteten kom og tok ham. Flink på skolen, godt likt av både voksne og unger, snill og blid... og så plutselig raser alt. Jeg håper det er noe mer etter dette livet, og at han faktisk er et sted og har det bra. Hvis alt er slutt når man dør så har han jo bare gått glipp av en hel masse, og det er jo bare trist.

Vi hadde forresten en rar opplevelse her tidligere ikveld. Yme og jeg satt her og så på en film. Oppå tv'n står tre pynteglass med telys i. Plutselig ser jeg det ene sklir fremover og detter i gulvet.

Tenker nok at det var vibrasjoner pga lyden i tv'n, men det er bare det at de lysene har stått der i månedsvis. Trygt og godt. Og jeg SÅ at den skle ut og falt ned... liker å tenke at ungen min var innom en tur, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå jeg skulle skrevet mange kloke ord, men jeg blir bare sittende å lese med tårene som renner for deg.

Å miste et barn.... Finnes det noe værre?

Kan bare legge igjen mange :klemmer: til deg.

Trøsten er vel at en dag vil det føles bedre.

Aldri bra, men bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MariannE :)

De fleste dager fungerer helt greit, hele dagen fra morgen til kveld, men innimellom går det dårlig. Det skal vel være sånn, men riktig kommer det nok aldri til å føles, selv om jeg som sagt prøver å trøste meg med at han faktisk har det veldig mye bedre nå, og slipper å ha bekymringer, sorger, frustrasjoner, sinne og alt som han slet med.

Det som aldri kommer til å føles greit, er at den ungen som bare var blid og snill og omgjengelig fikk et så jævlig vanskelig liv. Han fortjente så innmari mye bedre, og det er den største grunnen til at jeg gråter så mye. Han skulle ikke ha behøvd å oppleve alt som ødela livet hans, så ville han fortsatt å være en blid og glad person, som ville fått et godt liv.

Tilfeldigheter kan virkelig være noe dritt.

--- -- - -- ---

Jeg har vært flink i dag. Først klippet jeg hele plenen hos de jeg jobber hos. Den siste biten var tung, for maskinen sluttet å gå av seg selv, så jeg måtte dytte... svetten haglet og jeg ble knallrød i ansiktet og måtte sette meg ned etterpå :ler: Møkkaklipper.

Da jeg kom hjem, luket jeg i bedene mine. Det har kommet vonde, stikkete tistler der og i plenen, men nå er de borte.

Så har jeg hogget ned urskogen på baksiden. Lånte ljå av naboen for noen dager siden, og i dag måtte vilnisset til pers. Og vet dere hva? Det ER faktisk gress der nå som jeg har fått bort alt som var av burot og... pipeblomster.. aner ikke hva de heter, men hele hagen bak og på siden av huset er fullt av det. Mye mer enn gress.

Jeg har ikke tatt alt selv. Yme har tatt masse og han har sagt at han skal ta resten i morgen. Da blir det bra. Og så tror jeg at jeg skal kjøpe meg en liten Flymo klipper så jeg får klippet også. Det er ikke så lett med en kort liten ljå og komme helt ned sånn at gresset kuttes også nemlig. Men det er i hvert fall mye bedre nå, enn det var, og når jeg kommer hjem fra jobb i morgen får jeg rake og bære bort da, hvis jeg ikke kan få Liten til å gjøre det samtidig som Yme kutter. Så slipper hun og sitte og gruble med hodet sitt. Hun har ikke veldig gode dager for tiden. :(

Rart, hun også var bare blid, søt, snill og omgjengelig da hun var liten, og er den som sliter akkurat som storebror.

Yme som var en alvorlig og litt sær liten gutt fungerer helt annerledes. Man vet neimen ikke mye om hvem barna blir og hvordan de skal klare seg når de er små.

Jeg var helt sikker på at mine tre skulle gjøre det kjempebra på alle plan. :(

Herregud som jeg syter om dagen. Jeg må komme igang med å lage vibrasjonsbobler morgen og kveld, som planlagt. Dette her går jo ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er varmt. Oppimot 30 varme faktisk.

På jobben i dag har jeg laget vaffelrøre og stekt seks vafler, og spist to av dem. Jeg har åpnet og stengt utekrana et par ganger på forespørsel. Jeg har satt på vann til kaffe to ganger, og jeg har fjernet noe ugrass bak huset. Resten av tiden har vi bare sittet og skravlet. Sånn er det greit å ha det når det er så varmt.

Forrige dagen vasket jeg tak og vegger på badet, så det varierer :)

Jeg burde gjort noe nyttig her hjemme også, men svetten spruter jo så fort jeg rører på meg. Ta det igjen i morgen jeg.

Liten og kjæresten er ute på kino ikveld, og ser på Sex og singelliv-filmen, og så skulle de spise, og Yme er hos en kompis, så jeg har bare vovsen og puser å forholde meg til en stund fremover, og det er deilig.

Nevnte jeg at det er varmt i dag? :sol::dusje:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er varmt i dag også. Min bjørkefiken er evakuert til baksiden av huset. Jeg tror ikke den tåler varmen her inne, så nå står den ute på trappa.

Men ikke pokker om jeg klager. Vi går snart inn i august, og vi vet alle hva det betyr. Vinteren kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HYSJ!!

Kanskje den ikke gjør det hvis vi alle er stille!

Kanskje vinteren ikke husker oss?

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er varmt i dag også. Min bjørkefiken er evakuert til baksiden av huset. Jeg tror ikke den tåler varmen her inne, så nå står den ute på trappa.

Men ikke pokker om jeg klager. Vi går snart inn i august, og vi vet alle hva det betyr. Vinteren kommer...

Har bjørkefikenen røska opp røttene og skiftet side? :hår: Da er det virkelig varmt på dine kanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vinteren har glemt oss? Ja, man kan jo alltids krysse fingre og tær og håpe,men jeg vet ikke... er vel like store odds for det som å vinne i Lotto.

Den tok med seg potta si, Cata... idag har den dusjet i sprederen og den ser ut til å ha det litt bedre. Det er svalt på den siden av huset, så jeg har flyttet bord og stoler dit også, og Liten og jeg har vært mer der enn andre steder i huset i dag. Men ikke pokker om jeg klager.

Jeg skal ikke sitte og hutre i regn og tåke og angre på at jeg klaget på varmen. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag regner det etter heftig torden i hele går kveld og natt. Men én ting er sikkert; det er ikke MIN skyld, for jeg har ikke klaget på varmen én gang!!

Nå må jeg få ut fingeren og komme meg på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag regner det etter heftig torden i hele går kveld og natt. Men én ting er sikkert; det er ikke MIN skyld, for jeg har ikke klaget på varmen én gang!!

Nå må jeg få ut fingeren og komme meg på jobb.

Men jeg har klaget så det hørtes helt til dine kanter. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, men det har blitt sol og varmt igjen, så det såh!

Ikke mye sol akkurat nå da, klokka er jo hundre, men litt tidligere... da var det sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke mye sol akkurat nå da, klokka er jo hundre, men litt tidligere... da var det sol

Hva slags klokke har du??? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en klokke som aldri ender... nei, nå juger jeg; det er heller sånn at jeg er utrolig dårlig til å telle og ikke skjønner tall ;)

I dag da jeg kom hjem fra jobb, vasket jeg bilen. Både utvendig og innvendig, men den blir aldri bra utvendig når jeg vasker, jeg skjønner ikke det...

Det ser fint ut så lenge den er våt, men med en gang den tørker så er den fremdeles møkkete. Sort bil, kanskje derfor? Jeg må nok bare bite i det berømmelige eplet og vaske den i børstehall. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal funke bedre enn svamp, bilshampoo og slange.. :klø:

Jeg har feiet, spykt og skrubbet plattingen ved inngangsdøra også. Der var det mye bøss, både fra byggingen og oss som bor her, men nå er den ren og fin, helt inntil veggen på alle kanter.

Jeg har raket grøntområdet rundt huset, og må egentlig slå litt mer, og så må jeg bare skaffe meg en gressklipper som tar litt høyt gress, for ljåen jeg bruker tar ikke tett nok ned til bakken, og gresset er for høyt for vanlig, manuell gressklipper.

Ark... jeg har en kantklipper som forsåvidt kan brukes til å klippe plen med, det er bare det at jeg har LITT mye plen til å skulle gå med bare den...

Jeg har hatt veldig bra med energi et par dager nå, og det er IKKE fordi jeg skal ha mensen, for den har jeg hatt ganske nettopp.

Jeg har begynt å spise multivitaminer, ekstra b-vitaminer og jern, samt at jeg får i meg nok alkalisk vann hver dag - er det bare derfor tro?

Jeg har tross alt bare vært flink med pillene i noen veldig få dager - det alkaliske vannet har jeg holdt på med i noen uker.

I går bakte jeg brød. Jeg brukte ferdigpose med fullkornbakst, og tilsatte en hel gul løk, en god neve valnøtter og ditto mandler, og litt for mye havsalt. Det ble litt i overkant salt, men greit nok, det kan spises. Det metter godt, og jeg skal lage meg to skiver nUH i denne stund.

Ha en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regner i dag. Temperaturen er helt fint, men det er ikke noe hyggelig med regn, selv om naturen og bøndene selvfølgelig trenger det. Jeg hørte det var meldt grått og vått i hele neste uke også..

Jeg har vent meg til varme dager, så jeg er ikke fornøyd...

Jeg har vært flink og handle tidlig i dag, jeg har vært hos 'sjefen' med aviser, og jeg har støvsugd første etasje. Støvsugingen gjorde jeg mens kaffen trakk, og så kunne jeg sette meg ned med en caffe latte, se litt på tv og sitte her. Snart skal jeg lage meg litt mat. Jeg har handlet en haug med grønnsaker, så jeg tror jeg lager en liten varm salat, det er godt og metter bra.

Ellers har jeg ingen planer i dag, og det liker jeg. Planløse dager er de beste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig?

Jeg har vært spekket med energi i to dager, og dagen i dag begynte også bra.

Så spiser jeg brunch, masse grønnsaker som jeg freser i stekepannen med løk og hvitløk, krydder og salt, to grove skiver brød til, og fire skiver kyllingskinke.

Etter maten (jeg spiste meg ikke stappmett) ble jeg så trøtt at jeg faktisk måtte lukke øynene litt og sov nok en ti minutters tid.

Så var jeg ute og leide et par filmer, og da jeg kom hjem laget jeg meg en cappucino i håp om å våkne igjen. Men nei da.

Jeg sitter her som en klut!!

Dette har skjedd tidligere også når jeg har laget en såkalt sunn lunsj med mer grønnsaker enn noe annet.

Nå går jeg og tar to skiver brød med ett eller annet annet på og ser om det hjelper, for sånn orker jeg ikke å ha det rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...